Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nová tramvaj Škoda 15T vyjede v úterý poprvé s cestujícími

Nové tramvaje Škoda 15 T ForCity vyjedou poprvé v úterý 5. října. Pražané se tak konečně dočkají nových nízkopodlažních vozů. Tramvaj vyjede na linku číslo 7. Do konce roku by jich mělo jezdit po Praze padesát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

.zq.

snad je to konečně

zase tramvaj, do které se vejdou i lidi. Porsche byl opravdu úlet. Hlavně ve špičce by si ji ty designéři měli vyzkoušet a užít si ten pocit, kdy jeden člověk z prostředka tramvaje chce sám vystoupit na zastávce.

0/0
3.10.2010 10:22

krakra

OK

Vypadáto že to má stejnou konstrukci podvozku jako tramvaj T3, takže bude ke kolejím trošku šetrnější než tramvaj Porshce.

Dále je otázka zda je opravdu třeba mít nové tramvaje, staré legendární T3 stále jezdí a plně dostačují.

0/0
3.10.2010 9:54

computer

Aha!

Kmotři na radnici se chtějí před volbami předvést předraženou tramvají. Jsem zvědavý, jestli budou uvnitř volební plakáty s usmívajícími se opičími obličeji jedné nejmenované strany.

0/0
2.10.2010 23:06

sanborn

dřevo místo polstrování i do dalších tramvají

jeden z mála dobrých napádů na této megadrahé tramvaji,proč ve Vídni jezdí staré udržované stroje a Praha utrácí miliardy za sice stroje bez schodů ,ale uvnitř tak úzké,že by se tím neprotáhl ani přiblbý konstruktér..EU

0/0
2.10.2010 20:40

aferaCASA

Re: dřevo místo polstrování i do dalších tramvají

Dřevo se bude lámat, nasávat vlhkost a  špínu, to už byly lepší staré socialistické plastové sedačky, které byly téměř nezničitelné.;-)

0/0
3.10.2010 7:39

prof. RSDr. Ignác Pytel, CSc.

Ať T3 zůstanou!

Patří k Praze, je to součást zdejší kultury.

0/0
2.10.2010 20:30

pseudopravice

Ty dřevěné sedačky jak za starého Rakouska-Uherska jsou děs,

běs .Nicméně Pražákům, kteří do tří dnů všechno zničí a ohavně pospreji to stačí.;-)

0/0
2.10.2010 12:23

;-)

Re: Ty dřevěné sedačky jak za starého Rakouska-Uherska jsou děs,

Vandalové jsou ve všech českých městech, a nejde jen o ně. Pomočená sedačka je také chuťovka.

Dřevěné sedačky považuji za celkem  dobrou volbu.

Za zásadní nedostatek považuji opět nepřítomnost KLIMATIZACE. V tramvaji je v létě i 55°C. Takové přepravní podmínky ohrožují na zdraví zejména malé děti a seniory. Cestovat rozpálenou tramvají hodinu znamená dojet do cíle cesty, muset se napít, osprchovat a trochu si oddechnout. Cesta v obleku je vyloženým utrpením a každý kdo jen trochu může jede raději klimatizovaným autem. MHD nemůže bez klimatizace  představovvat konkurenci pro auta.

0/0
2.10.2010 12:30

pseudopravice

Re: Ty dřevěné sedačky jak za starého Rakouska-Uherska jsou děs,

Důvod proč v českých tramvajích není klimatizace je jednoduchý. Klimatizace je hodně náročná na el. proud a pánové na radnici by se musely na výplatní pásce podělit o menší sumu.

0/0
2.10.2010 12:41

pseudopravice

Re: Ty dřevěné sedačky jak za starého Rakouska-Uherska jsou děs,

opr. museli

0/0
2.10.2010 12:46

;-)

Re: Ty dřevěné sedačky jak za starého Rakouska-Uherska jsou děs,

Zas tak náročné to není. A pořizovací náklady prý představují 1% ceny navíc (600 000 je sice dost, ale v té ceně už je to zanedbatelné). Čeští výrobci vyrábí pro expordní trhy tramvaje s klimatizací(dokonce i pro chudšítrhy), zatímco pro domác bez ní.  NAvíc se vyrazně zmenšila okénka tramvají.

Jinak v minulosti byly přepravní podmínky lepší než dnes - byly totiž zvlášť uzavřené vozy na zimu a otevřené na léro - takže teplota i v největších vedrech byla kolem 30°C a cestující ochlazovalo i proudění vzduchu. Dnes máme celozasklené tramvaje téměř bez oken, uvnitř je 55°C a dopravní podniky se nám snaží namluvit, že výkřikem moderní techniky je klimatizovaná kabina řidiče, protože ten hic ohrožuje jeho zdraví a mohl by zkolabovat a ohrozit bezpečnost cestujících. Přiznávají-li dopravní podniky toto, pak by člověk očekával, že cestujícím také dopřejí důstojné a bezpečné cestování.

0/0
2.10.2010 13:01

demon3

Re: Ty dřevěné sedačky jak za starého Rakouska-Uherska jsou děs,

Máte ty čísla docela dost podstřelené...

Pořizovací náklady klimy do tramvaje velikosti 15T jsou cca 6 mega, tj. 10% z ceny vozu, k tomu je třeba přičíst o 40% vyšší účty za elektřinu a nezanedbatelná neni ani suma za údržbu.

Tim neřikam, že klima ne, bral bych jí taky, ale holt je vždycky něco za něco...

0/0
2.10.2010 19:03

mpscz

Re: Ty dřevěné sedačky jak za starého Rakouska-Uherska jsou děs,

Klimatizace tam není proto, že tramvaje v Praze staví na každém rohu. Takže by tam byla akorát na dvě věci.

0/0
2.10.2010 18:29

Jablkon

Re: Ty dřevěné sedačky jak za starého Rakouska-Uherska jsou děs,

a co by podle tebe byla lepší volba? plast by byl ještě horší a polstrované sedadlo je sice pohodlné, ale nehygienické a náročné na údržbu, což vzhledem k tomu, jaká individua pražskými tramvajemi jezdí, je neakceptovatelné. snad ještě koženka, která se dává do některých autobusů...??

0/0
2.10.2010 12:47

;-)

Re: Ty dřevěné sedačky jak za starého Rakouska-Uherska jsou děs,

Ono by to hlavně chtělo změnit strukturu cestujících.

0/0
2.10.2010 13:36

mr.cert

Re: Ty dřevěné sedačky jak za starého Rakouska-Uherska jsou děs,

podle toho, kdo se ti líbí a kdo ne? 8-o

0/0
2.10.2010 14:41

SUNicko

Re: Ty dřevěné sedačky jak za starého Rakouska-Uherska jsou děs,

Podle toho, kdo zaplatí a kdo ne. Londýn, nám může být vzorem.

0/0
2.10.2010 19:20

;-)

Re: Ty dřevěné sedačky jak za starého Rakouska-Uherska jsou děs,

Také bych rád cestující, kteří neznečišťují  a neničí vozy. Obecně je problém, že v ČR nechápeme MHD jako normální dopravní  službu, ale jako sociální službu pro ty, co nemají na auto.

0/0
2.10.2010 20:40

tlachal

Re: Ty dřevěné sedačky jak za starého Rakouska-Uherska jsou děs,

Strukturu cestujících je potřeba změnit na platící a žádné jiné. Ale zejména v zimě to není z mě neznámých důvodů nikdo udělat.

0/0
3.10.2010 1:01

mr.cert

Re: Ty dřevěné sedačky jak za starého Rakouska-Uherska jsou děs,

chápu, že z návsi do hospody se vozíte na kole se sedačkou z kůže ;-)

0/0
2.10.2010 14:42

Jablkon

přehnaně agresivní obnova

přijde mi, že se to v Praze se snahou za každou cenu obnovit celý vozový park vyloženě přehání. ano, byl dlouhá desetiletí podinvestovaný, ale opravdu teď všude musíme mít dlouhatánské nové vozy? prakticky všechny linky nyní jezdí z jednoho konce města na druhý, v malé části trasy tak jsou plné, ale ve zbylých 2/3 poloprázdné. nešlo by překopáním sítě a rozlišením linek na páteřní a doplňkové výrazně ušetřit nutnou kapacitu a tu navíc zčásti pokrývat rekonstrukcemi starších vozů?

nejen v Budapešti a Lisabonu, ale i v bohaté Vídni jezdí kromě dlouhatánských nových i starší "malokapacitní" tramvaje. pražský stav, kdy takřka na všech linkách jezdí dvouvozové soupravy nebo ještě delší nové tramvaje je asi do značné míry světový unikát...

0/0
2.10.2010 12:17

MKzB

Re: přehnaně agresivní obnova

Nevím, zda je 14T alias porsche delší jak souprava dvou starých T3, alke jistí je, že nepojme tolik lidí jakou souprava T3, asi 1,7 T.

0/0
2.10.2010 12:56

Rudolf z Deywitz

Takhle před volbami to vyšlo,

to je ale náhodička ...

0/0
2.10.2010 10:03

Vlastíček

Re: Takhle před volbami to vyšlo,

Větší úspěch by byl, kdyby prodali všechny Porsche tramvaje ;-)

0/0
2.10.2010 10:13

SUNicko

Re: Takhle před volbami to vyšlo,

Souhlas, hodně nepovedená tramvaj.

0/0
2.10.2010 19:22

Bob-an

Re: Takhle před volbami to vyšlo,

Jakoze jedna tramvaj v provozu ovlivni vysledek voleb jo? to uz je paranoia :-D

0/0
2.10.2010 11:28

pepe83

Re: Takhle před volbami to vyšlo,

Paranoia to je, ale takto to vidí hlavně politici. Stačí se podívat na sídliště - roky se tu nic nedělo a před volbama najednou (samozřejmě čistě náhodou) vyrostlo nové hřiště, upravil se areál školky, přibyly nové koše... Ale myslím, že ani to teď zastupitelům ODS stačit nebude:-)

0/0
2.10.2010 11:34

Rudolf z Deywitz

Re: Takhle před volbami to vyšlo,

A předpokládám, že k novému hřišti a tak dále se místní komunální politici, sice po značném váhání způsobeném skromností, ale přece, přiznali na bilboardu, který stál víc než to hřiště :)

0/0
2.10.2010 11:43

pepe83

Re: Takhle před volbami to vyšlo,

Dalo by se to tak říct, na plakátech je něco ve smyslu "zrekonstruvali jsem 95% školek a postavili x nových hřišť", ale dejme tomu - plakáty si platí (nebo by aspoň měla platit) strana sama. Co mě ale více irituje je, že do schránky před volbami chodí 3 druhy "modrých" plátků. 2 volební - budiž, taky je to z peněz strany ale jeden tvářící se jako zpravodaj městské části, který je také (opět náhodou) vyveden v modrých odstínech, prezentují se zde v dobrém světle především politici jedné strany, když už má prostor opoziční politik, je pod jeho textem odpovídající komentář udávající stav věcí na "pravou míru"... Tento plátek bude téměř jistě hrazen z peněz městské části a to vidím jako problém, stejnětak různé propagace akcí s dovětkem " Pod záštitou primátora hl.m. Prahy, MUDr. Pavla Béma" Ta samá strana přitom to samé kritizuje u svého "konkurenta" hejtmana Ratha :-) ... Absurdní (a to jsem volič pravice)

0/0
2.10.2010 12:18

Rudolf z Deywitz

Re: Takhle před volbami to vyšlo,

Ano. Přesně tak. Myslím, že k tomu není co dodat. Mě spíš irituje, jak upozorňování na takovéhle prasárny může někdo tady na diskuzi označit za "paranoidní". A souhlasím s vámi i v tom, že celý tenhle stav přece nemůže připadat normální ani voličům pravice. (Tak, jako socialistům přece nemůže připadat normální dr. Rath.)

0/0
2.10.2010 12:42

Jablkon

Re: Takhle před volbami to vyšlo,

voličům levice je ukradené KDO za tím stojí, pro ně je podstatné CO z toho pro ně osobně kápne

0/0
2.10.2010 12:49

Rudolf z Deywitz

Re: Takhle před volbami to vyšlo,

A nemělo by to být spíš tak, že NORMÁLNÍ pravicový volič by nepřipustil, aby ho reprezentovali zloději a chtěl by, aby za něj jeho politici prosazovali jeho zájmy a ne naprosto bez zábran kradli, dělali ostudu, případně obojí?

A levicový volič by měl chtít to samé, a ne militantní diktátory, kteří slibují věšení na lampy?

Není to tak náhodou na západě? Nejsme tady nějak mimo?

0/0
2.10.2010 14:33

MadHawk

spíš mě jako cestujícího zajímá

jaký to má ventilační systém. Čím novější autobus, tramvaj, tím menší škvírky na větrání v létě. Tento trend jsem nepochopil - v největších pařácích nejde otevřít okýnko, nic. Raději je lepší si počkat na ten nejstarší typ šalin, co jezdí v Brně. U něj jde normálně zasunutím otevřít okno. V létě jsou všechny otevřený a pak se v tom dá chvilku vegetovat. Ty nový stojí za...

0/0
2.10.2010 8:58

SeeM

Re: spíš mě jako cestujícího zajímá

R^

0/0
2.10.2010 10:39

pepe83

Re: spíš mě jako cestujícího zajímá

Za tohle můžou bezpečnostní normy - dle názoru normotvůrců jsou velká posunovací okna nebezpečná, protože jimi může člověk prostrčit hlavu + ramena a způsobit si újmu na zdraví. To, že to může udělat (slušně řečeno) jen člověk mdlého rozumu, je věc jiná, ale bohužel žijeme v moderním právním státě, kdy by podobná újma na zdraví byla lehce využitelná proti dopravci...

0/0
2.10.2010 11:29

Jablkon

Re: spíš mě jako cestujícího zajímá

hlavně ti o všech nových vozech budou tvrdit, že mají klimatizaci, tudíž otvírání oken je nejen zbytečné, ale dokonce neefektivní. že ta klimatizace nestačí na uchlazení narvané tramvaje je věc druhá

0/0
2.10.2010 12:19

MadHawk

Re: spíš mě jako cestujícího zajímá

V autobusu ano a tramvaje, trolejbusy klimatizaci mají, ale jen pro kabinu řidiče :) Nejde dát do tramvaje nebo trolejbusu klimču - neustále se otevírají dveře....

0/0
2.10.2010 12:28

pseudopravice

Re: spíš mě jako cestujícího zajímá

Pozor. Klimatizace se nemontuje tradičně do tramvají pro tuzemsko. RvV jiných zemí je klimatizace tramvají nedílnou součastí.

0/0
2.10.2010 12:35

Jablkon

Re: spíš mě jako cestujícího zajímá

sorry, tak jsem mimo mísu.

v jižní Evropě je klimoška v tramvajích standard, sice to při neustálém otevírání dveří má své mouchy, ale nějak to asi funguje.

v tom případě nezbývá než trasy delší než 1 stanice jezdit metrem, tam je i v létě dýchatelno...

0/0
2.10.2010 12:51

Grossak

Re: spíš mě jako cestujícího zajímá

Je úplný nesmysl, že klimatizace je nevhodná do MHD kvůli častému otevírání dveří. Musíme si uvědomit, co je hlavním zdrojem tepla v TRAM: 1) přímé slunce; 2) cestující uvnitř; 3) elektrická zařízení

Pokud si uvědomíme, že tramvaje, které mají zajištěnou dostatečnou výměnu vzduchu okny, dveřmi, se nejméně ohřívají, je zřejmé, že výměna vzduchu není hlavním zdrojem tepla. Je to přímé slunce. Nejde nám přitom o to, aby v tramvaji byla teplota nižší než venku, ale o to, aby nebyla vyšší. Výměna vzduchu je naopak ku prospěchu a společně s klimatizací zajišťuje vyšší tepelnou pohodu. Viz např. Curych.

0/0
2.10.2010 12:56

;-)

Re: spíš mě jako cestujícího zajímá

Samozřejmě že to JDE. V Zahraničí je to úplně běžné. Tenhle nesmysl je v ČR ale zažraný v mozcích lidí. Přitom  čeští výrobci (včetně Škody) dělají tramvaje na export vybavené klimatizací. A objednávají si ji i chudší a chladnější země, než ČR.  Všude ve světě to jde, ale v ČR ne.......

0/0
2.10.2010 13:43

mpscz

Re: spíš mě jako cestujícího zajímá

Záleží na tom kde "ve světě" a jak daleko tam mají od sebe zastávky.

0/0
2.10.2010 18:35

danny47

Rekuperace....

To jako žádný z předchozích typů rekuperaci nemá ..... 8-o  (neuměly to už "eSUčka?)

0/0
2.10.2010 0:16

809.KocuR

Re: Rekuperace....

Jo, umí to všecky T3, co mají trakční výzbroj TV8 a novější, takže novinkou byla rekuperace v roce 1992, před 18 lety.

0/0
2.10.2010 1:22

adviser

Re: Rekuperace....

To není o tom čím je výrobce schopen tramvaj vybavit, ale o tom co si poručí zákazník. V tomto případě DPMP

0/0
2.10.2010 11:18

Jablkon

Re: Rekuperace....

v dnešní době, či spíše posledních již tak 15 let, je rekuperace u nových i kompletně rekonstruovaných vozidel samozřejmostí...

0/0
2.10.2010 12:23

danny47

Re: Rekuperace....

Tak v čem je tedy ta uváděná "novinka"....  (i když tentokrát ji nesděluje přímo iDnes, ale jen cituje "radního pro dopravu".....)

0/0
2.10.2010 12:40

Jablkon

Re: Rekuperace....

no on těmi "staršími typy tramvají" zjevně myslí dosud nerekonstruované T3 a T8, které rekuperaci nemají...

.

hlavně se to ale pěkně říká před volbami :-P

0/0
2.10.2010 12:54

MKzB

Re: Rekuperace....

Rekuperovat uměly už Křižíkovy tramvaje. Problém je v tom, že tu energii neuměly předat do troleje. To začaly umět až nové tyrisorové výzbroje, např. TV Progress montovaný při rekonstrukcích do starých T3.

0/0
2.10.2010 12:59

Pribinacek

Re: Rekuperace....

Asi Šteinerovi nikdo neřekl, že T3 po reko mají rekuperaci taky a přece jen, je to politik, né odborník. Třeba se mohl divit, jak to ta tramvaj zvládá přijímat a vracet proud jedném sběračem ;-D

0/0
3.10.2010 10:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.