Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lidem ze Spořilovské pomůže protihluková zeď za 100 milionů

Podél Spořilovské ulice vzniknou protihlukové stěny. Kamiony, které tudy po otevření jiho-východní části Pražského okruhu jezdí, zahltily silnici, zvýšil se hluk i prach. Magistrát i policie ale tvrdí, že se nic dramatického neděje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Relativ

Článek je kvalitní z hlediska termínů:

Článek je kvalitní z hlediska termínů:

"První část ... vznikne do tří měsíců....

... Radnice Prahy 4 během dvanácti týdnů začne stavět ... "

Dosud na svém webu a ve svém časopise Tučňák Praha 4 tvrdila, že stavbu zdi zahájí na přelomu září a října, ale to už jaksi bylo, tak teď tu máme nový termín zahájení 1.1.2011. Tak Praha 4 posatví jednu zeď za 12,5 mil. Do 1.1.2011 (tj. 12 týdnů) se začne stavět. Do 9. 1. 2011 má  být hotovo. Inu v prosinci a v lednu se stabařům bude skvěle stavět a učitě to bude v termínu. V roce 2011 pak tuto zeď 5,5 - 6m vysokou nahradí ta magistrátní 4 m vysoká, která je projektována za 100 mil. v celé délce a bude ze speciálního materiálu, který hluk neodráží, ale pohlcuje.

 Ovšem dle návrhu územního plánu Prahy a předvolebních slibů z roku 2006 zde má být částečně tunel. Z toho vyplývá, že postaví jedno proizorium, které se nahradí provizoriem druhým a vyhodí se cca 50 + 12,5 = 62,5 mil Kč.

0/0
10.10.2010 19:19

Relativ

Re: Článek je kvalitní z hlediska termínů:

Přitom by na stavbu tohoto tunelu plně postačovaly prefabrikáty použité na pět ekoduktů pro přechod zvěře na nové části Pražského okruhu. Inu zvěř má před člověkem přednost.

0/0
10.10.2010 19:20

Dr. Fe(5)

V ÚP Prahy je na Spořilově tunel

Takže kdyby soudruzi z ODS přemýšleli alespoň trochu dopředu, tak na Spořilově mohla být před otevřením okruhu v úseku D5-D1 Spořilovská spojka zakrytá a bylo by to z hlediska hluku v pohodě.

0/0
10.10.2010 12:57

kenx

diletanti

Diletanti z magistrátu a městské části v kombinaci s předvolebními sliby, vražedná kombinace. I amatérská veřejnost mnoho let před zprovozněním okruhu věděla o oddalování stavby 511. Veřejně se poslední dva roky také mluvilo o zákazu provozu těžkých nákladních vozů po Jižní spojce mezi D1 a Barrandovským mostem. Odborník na magistrátu měl znát jediné dvě možnosti, buď a) ponechat těžkou dopravu na Jižní spojce nebo b) řádným způsobem minimalizovat dopady dočasného řešení tranzitu přes Spořilov. Diletant neudělal ani jedno a diletanti z městského úřadu rovněž tak. Hlavně, že lokální "odborníci" měli čas malovat vzdušné zámky o zklidnění magistrály či zastřešení ... Tak nějak se, jak je u nás běžné, čekalo, jak to bude vypadat a až pak se bude něco řešit. Tak jo, ucho se utrhlo. Do toho volby, vražedná kombinace. Divím se, že ještě politiky nenapadlo urychleně vystavět železniční pendl pro převoz kamionů.

0/0
9.10.2010 18:17

unbreakable__debater

Re: diletanti

Na Magistrátu neměli moc na výběr. Kdyby nechali Jižní spojku otevřenou pro náklaďáky, vyhýbaly by se náklaďáky z D1 vnějšímu okruhu, jelikož se na něm platí mýtné. Rv

0/0
9.10.2010 18:46

kenx

Re: diletanti

Ano, proto měli lépe připravit variantu b) a minimalizovat dopady už dopředu. Nejen protihlukové stěny, ale i nové zákazy vjezdu pro těžkou nákladní dopravu se na komunikacích v Praze a okolí mnohdy dávaly až po velkém září. Kromě toho existuje i řešení, co mohli úředníci učinit z kanceláře a to mýto na R1 zatím nevybírat. Věřím, že velká část nákladního tranzitu by mezi D5 a D1 volila vnější okruh na místo vnitřního. Zbytek by už nebyl takovým problémem. V žádném případě tu neobhajuji kamiony na jižní spojce, ale my je tam stejně od Spořilova dále máme. Dopravě na jihu to pomohlo, možná až moc, jižní spojka je tam až na odjezdy/příjezdy víkenďáků kapacitně nevyužitá. Mluvím tu o lepším vybalancování dopravy, ne jen pouhém přepnutí výhybky a umístě zákazu.

0/0
9.10.2010 19:22

Dr. Fe(5)

Re: diletanti

Souhlasím s Vámi. Záležitosti, které měli řešit už roky dopředu řeší až poté co dochází k problémům, které se daly předvídat. Co se týče mýta, tak by to taky mohlo být technicky řešitelné např. tak, že kamion který projede mýtnou bránou někde u Řeporyjí (před odbočkou na Barrandov) a následně ho pak během několika následujících hodin zaznamená mýtná brána někde na D1 směr Brno, tak zaplatí mýtné za pražský okruh, ať už jel kudy chtěl. Kdyby se to řešilo včas, tak se to jistě dalo technicky i právně zařídit.

0/0
10.10.2010 12:54

kenx

Re: diletanti

Dobrý nápad. V současném věku vyspělých informačních technologií realizovatelné řešení.

0/0
10.10.2010 15:29

LevP

nebylo

by lepsi nervat tech 100mil do obchvatu?

0/0
9.10.2010 17:06

unbreakable__debater

Re: nebylo

Bylo, ale ten nelze postavit za měsíc. :-P

0/0
9.10.2010 18:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.