Diskuze

Nová podoba pražské magistrály počítá se čtyřmi pruhy a jedním střídavým

Praha 4 představila svoji vizi budoucí podoby ulice 5. května. Magistrála by podle ní mohla do dvou let nabídnout místo stávajících šesti čtyři jízdní pruhy plus jeden střídavý podle hustoty dopravy. Komunikace by navíc měla prorůst zelení a přinést zklidnění, které by do lokality vrátilo život.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

raz36

9. 10. 2010 19:42
Usmevny populismus modrych soudruhu

1) kam se tech 100tis. aut podeje? 2) cim se tech minimalne 100tis. lidi z tech aut prepravi (ne v kazdem aute jede jen ridic)? Az tito lide presednou do MHD, bude se ve stanicich jake je Kacerov nebo I.P.Pavlova cekat na kazde treti metro a kazdej ctvrtej autobus/tramvaj? A opet na predstavenych studiichy jsou dalnice pro cyklisty? Opravdu si nekdo mysli, ze vetsina prazanu pracuje ve fabrikach, kde se muze prevliknout a osprchovat?

0 0
možnosti

řehoř z řep

9. 10. 2010 20:08
Re: Usmevny populismus modrych soudruhu

1) Proč 100 tisíc? Většina návrhů s alespoň částečným zachováním provozu počítá, takže předpokládejme pro začátek 50 tisíc. Dole v metru jich projede denně necelých 300, takže i kdyby se to cpalo do metra, tak by to nebylo zase tak zásadní navýšení - o nějakých 15%. Velké rezervy jsou v zapojení železnice. Dokoupit pár autobusů je ve světle částek, za kterých se buduje okruh, také maličkost. A výhledově bude Déčko (už se mělo stavět, kdyby ODS nebyla blbá). Posilovat MHD není neřešitelný problém.

2) Jízda na kole je efektivnější než chůze (pokud se nesnažíš o maximální rychlost blbou technikou na blbém kole atp.) - skutečně se po každé procházce potřebuješ hned sprchovat? Nebo máš prostě kolo asociované se sportem, takže se ženeš na nejvyšší výkon? To je pak jasné, že se zpotíš. Pražané o jízdu na kolech zájem mají, zjišťovalo to už dost průzkumů. A kdyby nebylo tolik aut, tak je to z Pankrácké pláně, kde bydlí docela dost lidí, po Nuseláku celkem pěkná projížďka do centra.

0 0
možnosti

Dalšínickvpekle

9. 10. 2010 18:24
Asi budu šťoura , ale

Těch 100 000 aut co tamtudy denně projede , se poděje kam ?

0 0
možnosti

RedSquirrel

9. 10. 2010 15:20
To je ale blbost

Určitě si někdo sedne doprostřed "miniparčíku" na lavičku mezi dvěma proudy totálně zaplněné magistrály, jen aby nadýchal maximum exhalací a do večera bylo po něm. Pokud s tím chce Praha 4 skutečně něco udělat, tak ať povolí vjezd do 5. května jen rezidentům nebo udělá z ulice pěší zónu po vzoru návrhu Zelených. Ale na to jim chybí dost odvahy. Když se před lety (několikrát) rekonstruoval Nuselský most a byl zcela uzavřen, neprojelo zde po několik měsíců ani jedno auto a pražská doprava kvůli tomu nezkolabovala. Tak proč by to nemělo jít dnes?

0 0
možnosti

řehoř z řep

9. 10. 2010 18:40
Re: To je ale blbost

Jistě, že by to šlo. A až politikům dojde, že autofanatici nejsou ve městě rozhodující politická síla (a navíc se dost stěhují do satelitů, kde si mohou volit akorát tak starostu Jesenice atp.), tak to také půjde. Bohužel čeští politici obvykle nevynikají tím nejrychlejším vedením, takže to trvá.

Oni třeba pražští zelení tomu také nepomáhají, protože místo aby si chytli "svého" tématu a snažili z něj vytřískat co nejvíc, tak i na jejich současných volebních kandidátkách lze najít na předních místech experty na kvóty pro ženy a podobné nesmysly, zatímco lidé, co bojují za zlepšení vzduchu v Praze a podobné bohulibé cíle, se často krčí až kdesi dál. Ale to je spíš problém Zelených.

0 0
možnosti

LevP

9. 10. 2010 12:36
Husakovo ticho 2

jooo kdyby pred tim nez se to stavelo bydlel v tech barakach nekdo z vysokych vladnich cinitelu KSCM mohlo to tam vypadat jako "Husakovo ticho".

Bouzel se nejspis nebydlel a tak se se plan plnil na 110% procent ;-D,ale ohled na lidi a budoucnost ne.

Magistrala mohla byt od odpadaku na Pankrac po odpadak na Vysehradu pekne v podzemi a nad tim zelenych parku nezpocet a toho parkovaciho stani k tomu.

0 0
možnosti

budulinek4

9. 10. 2010 11:22
Kdo tudy jezdí

Je třeba připomenout, že věšina vozidel na magistrále jsou vesničani z okolních satelitů. Většina pražanů se přepravuje MHD, viz statistiky a průzkumy. Navíc jde jen o "100 tisíc" vozidel. Co to je oproti miloónu přepraveným v metru.

Proč vždycky menšina terorizuje většinu, která si přeje zklidnění magistrály ?

Jinak nejvíc mě baví příspěvky od m.l., že prý tohle si přejí ti, co nemají auto ;-D Že by v Praze opravdu někdo neměl na auto ? A kam zařadíš mne, téměř denně jezdím po jižní spojce a přesto si přeji zklidnění magistrály ? :-)

0 0
možnosti

squishie

9. 10. 2010 16:58
Re: Kdo tudy jezdí

Přesně, s tímhle já souhlasím. Problém je v tom, že si lidi na magistrálu zvykli. Vidina horší průjezdnosti je prostě děsí.

0 0
možnosti

honza2007

9. 10. 2010 10:54
starosta je nadčasový!

"Tento návrh je vizí do budoucna a můžeme ho rozpracovávat až tehdy, kdy bude v provozu kompletní vnější i vnitřní městský okruh a vyřešeno parkování v Praze. Nemá cenu budovat pěší zónu, v jejíž blízkosti budou v kolonách čoudit automobily," podotkl starosta ... "Magistrála by se v novém kabátě mohla představit už za dva roky. Starosta Prahy 4 počítá s tím, že město by na její přeměnu mohlo z rozpočtu uvolnit peníze alespoň na projekt už v roce 2011. " - To znamemá, že za  roky bude dokončen okruh 8-o8-o8-o?

0 0
možnosti

LevP

9. 10. 2010 0:40
prej jako Pariz

my nekdo vysvetlete kdo by sel pesky od nuselaku k Arkadam? V parizi je pochopitelny ze je krasna promenada od oblouku po Champs-Elysees, ale ta ulice je asi tak 3 sirsi a ma po obou stranach luxusni obchody, tady by se dalo po stranach akorat luxusne do neceho slapnout.

A druhej fakt, jak uz tu nekdo zminoval, prece od semaforu s Jecnou smer Brno neexistuje zacpa. A prujezd je tam krasne plynulej, tak proc to zhorsovat? Aby jako to co stoji do mesta stalo i z mesta a prece jen bude toho smoudu vic?

0 0
možnosti

řehoř z řep

9. 10. 2010 1:09
Re: prej jako Pariz

Já sem šel od Nuseláku k Arkádám už mockrát. Ale že to není ta nejhezčí trasa v Praze, s tím souhlasím.

0 0
možnosti

Tryskomys Muf

8. 10. 2010 23:16
Klasika

Klasika. Magistrat hl.m. Prahy se stara pouze o to jak nejefektivneji rozkrast penize z rozpoctu (napr. kauzy OpenCard, verejne dostupne wifi, udrzba web. stranek, taxisluzby, odtahy aut, atd.), a zoufale magistraty mestskych casti, ktere bohuzel naprostou neschopnost lidi na hl.m. neovlivni, navrhuji podobne zoufala lokalni reseni, ktere neberou v uvahu provoz v cele Praze, potazmo dalsi mestske casti. Ve vysledku to konci vzdy obdobne - polovicata reseni za premrstene naklady. Jeste bych podotknul, ze bulvarni media typu idnes se pred volbami zabyvaji predevsim diskreditaci nepohodlnych stran na zakazku, misto toho, aby se venovaly nespocetnym korupcnim kauzam z predeslych 4 let. K zbliti.Rv

0 0
možnosti

kaktusak

8. 10. 2010 22:11
Jsou potřeba ještě další dálniční radiály

uvnitř městského okruhu, jak to bylo původně plánováno. Magistrála by měla být u Muzea akorát svedena do tunelu. Městské bulváry je pak možné udělat z jakýchkoliv ulic vedle ní.

0 0
možnosti

mpes4

8. 10. 2010 21:14
naprostá šílenost...

kdo si půjde sednout mezi proudy valících se aut? To by snad neudělal ani pražák...

0 0
možnosti

unbreakable debater vol.12

8. 10. 2010 22:15
Re: naprostá šílenost...

Je to tak. Zeleň v dopravní džungli je v Praze na mnoha místech a v životě jsem tam neviděl lidi. Třeba před Nuselákem je takový cíp a je tam mrtvo, ani psí lejno tam člověk nenašlápne.

0 0
možnosti