- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
v tom autobuse jsem seděl a řidič dodržel rychlost určitě, jel pomalu, chyba je spíš na straně toho, kdo tam ten zpomalovač dal
že pokud by vjel do díry jak po granátu, a že jich máme na silnicích požehnaně, efekt by byl stejný. Jinak souhlasím s diskutujícím killy.
Cestovat na zadním sedadle v autobuse bylo vždy adrenalinem. Největší zájem mezi mládeží byl zadní místa v RTO. Tam to skákalo jedna radost. Staré babky a páprdové seděli vždy v předu, tam se RTO téměř nehnulo. Ale že by si mlaďasové při hupech někdy něco zlomili, to tedy nevím. Na druhé straně však retardéry nebyly. Taky mi moc nechce věřit, že by to dnešní tlumiče a pérování (určitě vzduchové nebo hydraulické) nezvládlo
..retardéry jsou pouze pro retardované.
Neretardovaný ví, že přes přechod, kolem školy nebo na místech, kde je, nebo může být nějakej mumraj, se jezdí tak, jako jezdil profesor Vondráček blahé paměti:
"Aby se nic nepřihodilo: !
Abych to zaklepal na dřevo. Mě zatím taky ne.
Minulý týden mě rozesmála úprava silnice na Okružní ulici v ČB u Hochtiefu. Z vedlejší silnice tam denně vyjíždí desítky kamionů a skoro do cesty jim postavili dva nádherný ostrůvky. Takže když jsem tudy jel minulý týden, trvalo to kamionu skoro pět minut, než se dokázal vmanévrovat do pruhu mezi ostrůvek a obrubník.
Tak to je už sakra retardér.
Občas mi přijdou retardovaní jeho zřizovatelé... Zvlášť když v horní-dolní nemá starosta na ty gumové žluté, a Lojza od potoka mu tam teda vyfikne betonový hrb, který je jednak barevně nezvýrazněný, a často má parametry spíše pro testování nájezdových úhlů Hummeru.
V zahraničí (Německo, Rakousko, Dánsko, Belgie, Švédsko...) jsou takové zpomalovací prvky samozřejmé. Květináče ve vozovce, zpomalovací pruhy, stromy, uprostřed silnice, zpomalovací "vypoukliny". To jen u nás se kolem toho dělá povyk.
.
Možná že rozdíl je v tom, že v zahraničí nejsou silnice jako tankodrom a zpomalovací opatření mají logiku. Nejsou na hlavních tazích, jsou na v rámci obytných zón, které stejně nejsou průjezdné, anebo jsou na malých silničkách mezi vesnicemi.
chudaci tezce zraneni co tam jedou v sanitce
na to taky vždycky myslím, když jedu přes retardér u přechodu, kde jsem snad v životě nepotkal chodce....
je to nebezpečná zdraví ohrožující překážka. vina je rozhodně na straně toho, kdo práh na vozovku namontoval
jsou nepřátelé aut a ničí je. Zrušil bych je.
Jen ničí vozovku. Pokud se potřebuje zpomalit doprava, tak od toho jsou kruhové objezdy, případně ostrůvky.