Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Se stavbou rychlodráhy začneme v Kladně, oživuje Rath staré plány

Středočeský kraj chce probudit k životu pozapomenutý plán na vybudování rychlodráhy mezi Prahou a Kladnem. O moderním a rychlém vlakovém spojení, které má jízdu mezi metropolí a největším středočeským městem zkrátit o patnáct minut, se mluví už přes deset let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mražená spermie

***

Lepší by byla jednokolejka.

0/0
26.10.2010 17:08

tarten

Re: ***

Další generace možná budou horovat pro tříkolejku.

0/0
26.10.2010 17:15

Bolča

Dobrý nápad

Přiznávám Rathovi první kladný bod. Přesně toto tvrdím od začátku - začít od Kladna, už to by přineslo značné zlepšení. A v Praze 6 se snad někdy proberou ...

Problém této akce je v tom, že se to nazvalo rychlodráha - každý si pod tím představuje cosi ohromného, proti čemu je třeba protestovat. Kdyby se to nazvalo modernizace a elektrizace trati, mohlo se dávno stavět.

0/0
26.10.2010 12:27

dobrota2000

Re: Dobrý nápad

za co bod? jen vytahuje nápady ze šuplíku svých předchůdců...

0/0
26.10.2010 13:16

aferaCASA

Re: Dobrý nápad

Ten plán není úplně stejný, protože je hlavně realizovatelnější.Jinak co dělali předchůdci 10 let? Zřejmě pouze slibovali.;-)

0/0
26.10.2010 13:46

tarten

Re: Dobrý nápad

Dělá snad Ráth něco víc?

0/0
26.10.2010 16:43

AAA2

Jo pan hejtman zacne se stavbou

ale platit ji asi nebude, ze....

0/0
26.10.2010 12:18

Asenad

Re: Jo pan hejtman zacne se stavbou

samozřejmě že jí bude platit. Vy nevíte, že majetek Ratha je odhadován na 2 biliony korun. Tak tech pár desítek miliard pro Ratha nebude problem

P.S. Vy teda ale máte v hlavě vyluxováno

0/0
26.10.2010 21:29

masigrs

Re: Jo pan hejtman zacne se stavbou

Tak to tedy Kellner je žebrák. Chudák a to nám celou dobu kecaj o nejbohatšim čechovi.

P.S. Lux už není to co bývalo.

0/0
27.10.2010 15:38

Mithril

nevim

Tenhle plán tu byl už dávno, ale zatím nic. Ale nevím jestli se jim to vyplatí... Když musím do Prahy, tak stejně většinou  jedu autobusem, jelikož je to o 20 minut rychlejší (pokud není zácpa na Evropské) a levnější.

Ale kdyby se tato dráha opravila, tak to nejen pomůže se spojením na Kladno, ale také na Kralupy a Rakovník.

0/0
26.10.2010 11:38

tarten

Re: nevim

Po modernizaci bude doba jízdy Kladno - Praha o dost lepší. Předpokládané jízdní doby na Masaryčku jsou 26 min pro plně zastávkový vlak a 21 minut pro vlak zrychlený. Cca polovina z dnešních 51 a 39.

0/0
26.10.2010 17:03

tarten

Re: nevim

Nezapomeňte, že ten autobus vás doveze maximálně na Dejvickou (a to bude trvat jen do zprovoznění metra), většina lidí stráví v MHD od autobusu víc času než od vlaku.

0/0
26.10.2010 17:08

Beechcraft

Kladno?

Kladno je zbytečný město...

0/0
26.10.2010 11:12

dobrota2000

Re: Kladno?

jsi primitiv, nic jiného.

0/0
26.10.2010 12:07

JoahymDeJilo

Rath škodí

Cože? To si dělá srandu? Proč zrovna Kladno, co je tam tak důležitýho aby zrovna kladno mělo rychlodráhu za X miliard?

o hlavně teda o 15 minut, co je to za zhovadilost! Pryč RÁTHE - už vypadni - škodíš!!

0/0
26.10.2010 10:20

animl

Re: Rath škodí

Třeba proto, že všechna města (mimo Beroun a Lysou) už mají opravené železnice ku Praze (Benešov, Kolín, Kralupy, dokonce zmodernizováno do Milovic). Prostě na to Kladno to hodně chybí, zvláště když tam je jen jedna kolej. Nechápu proč na šestce tak řvou. Bydlím tam také a rozhodně lepší jsou elelektrické soupravy, než když vám diesel řve jak prorvanej, když táhne vagonky na Veleslavín...

0/0
26.10.2010 10:42

marpech

Re: Rath škodí

Pokud to zaplatí středočeský kraj, tak proč ne? I když vzhledem k vytíženosti stávajících spojů mi to přijde uplně zbytečné. Rozhodně by to nemělo být financováno z rozpočtu Prahy.

0/0
26.10.2010 12:11

tarten

Re: Rath škodí

Stávající vlakové spojení samozřejmě co do počtu cestujících kulhá, protože svou rychlostí naprosto neodpovídají relaci mezi Prahou a blízkým městem velikosti krajského. Až se po modernizaci jízdní doba i kvalita napraví, počet cestujících vzroste několikanásobně, do normálních čísel. Vlaky co jedou proti dopravní špičce budou pochopitelně prázdnější vždy, nejde to udělat jinak, aby se nehromadili cimrmanovští horníci. :-)

0/0
26.10.2010 17:14

Grossak

Re: Rath škodí

Mezi Prahou a Kladnem se dopravuje takové množství lidí, že kvalitní kolejové spojení je opodstatněné. V Česku vedou koleje do kdejaké vesnice, protože se tam před 100 lety postavila trať, ale opravdu velké zdroje a cíle dopravy často spojeny nejsou. Trať není jen pro Kladno, ale pro celou spádovou oblast. Kapacitní železnice tímto směrem od Prahy chybí. Zlepší i nadregionální a dálkovou doprava (Slaný, Rakovník, Chumutov), po modernizaci do centra trať poslouží i jako MHD (byť ji bude duplikovat Chalupioda). A pro Prahu 6 je výhodná, ač si to mnozí nepřipouštějí, protože pro Středočechy znamená výhodnou alternativu k autu a autobusu a protože moderní vlaky a tratě jsou tišší než současné.

0/0
26.10.2010 12:05

tarten

Re: Rath škodí

Úsek Kladno - periferie Prahy bude jistě podstatně levnější než ta dálnice. Takže středočeský gubernátor se probudil? Proč až teď?

0/0
26.10.2010 16:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.