Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ministerstvo chce zrušit bezplatné úseky dálnic. Města se bojí kolapsů

Ministerstvo dopravy chce zpoplatnit poslední dálniční úseky, na nichž dosud řidiči nepotřebovali dálniční známku. Ve Středočeském kraji se to týká čtyř kilometrů dálnice D5 u Berouna a šestikilometrového úseku rychlostní silnice R10 u Mladé Boleslavi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

martin_simek

Je velky rozdil

- nemit zadny okruh a nemit moznost po nem jet a tudiz ani neplatit

- a mit okruh za penize vsech a mit po nem moznost jet a zaplatit si za nej

> nepredpokladam, ze by to hodne lidi pochopilo.

0/0
8.11.2010 0:31

bk89322

Re: Je velky rozdil

Ne, je velky rozdil platit za cca 5km okruh stejnou cenu, jako za pouzivani cele dalnicni site.

Osobne bych rad videl ty studie o ztrate prijmu. Kolik z tech lidi, co ted pouziva okruh bez znamky, by si kvuli tomu okruhu tu znamku koupilo, tj. kolik prinese narust emisi ve meste ...

Ja treba znamku mam, ale ne kvuli tomu, ze nekolikrat tydne jedu do prace po nezpoplatnene casti D1. Pokud bych ji nemel a zpoplatnili to, obetoval bych 5-10 minut casu a jezdil skrz mesto ...

0/0
8.11.2010 13:02

a.je.to

Re: Je velky rozdil

jak tak koukám, v této zemi by všichni chtěli všechno zadarmo, ale kde se vezme na to aby to stát postavil to nikoho nezajímá ....

0/0
8.11.2010 19:48

martin_simek

Je ale pravda, ze v MB a BE zije tolik chudych lidi

ze je treba osvobodit od poplatku cely usek D5 vedouci do Prahy a R10 tamtez ;-)

0/0
8.11.2010 0:29

Majkl Najt

Re: Je ale pravda, ze v MB a BE zije tolik chudych lidi

Tohle neni o chudobe, ale nekdo kdo zije treba u Berouna ve Vrazi a jede na sidliste v Beroune se diky tomu neplacenemu useku vyhne centru, ktere je dokonce i v Beroune casto dost zasekane, ve spicce - ovsem kvuli cca 5km by si znamku nekupoval.

Ja dalnicni znamku mam, ale kdyz musim sjet do mesta, tak je to dost otrava. A po zpoplatneni useku se to jeste zhorsi.

Osobne by me docela zajimalo, jake jsou naklady na udrzbu toho kusu dalnice, zda by se nevyplatilo spis ji nechat financovat mesto. Ale je otazka, jak by to vypadalo ...

0/0
8.11.2010 12:03

martin_simek

A proc ne ?

Dalnice je dalnice a ma byt ZPOPLATNENA, kazda ! Otazky jsou jen dve:

1. zda je kazda dalnice, treba i ta s omezenim rychlosti na 50 kmh jeste dalnice ?

2. zda ma ridic moznost misto objet po jine silnici ? to by ale mel urcit odbornik na dopravu a ne diskuter iDnes !

>>> P.S. kdybychom nebyli takovi trotlove a schvalili si mytny system zalozeny na staelitech namisto bran, mohli jsme zpoplatnovat dle skutecnosti ...

0/0
8.11.2010 0:27

Queribus

Tak to je asi tak,

že stát je tady proto, aby pro sebe vydělával peníze a ne jako servis občanům.

Za to, že stát nemá prostředky i když lid kruší horentní daní děkuji ČSSD a hlavně vám, pane Paroubku.

0/0
7.11.2010 20:37

Majkl Najt

Re: Tak to je asi tak,

R^

0/0
8.11.2010 12:04

mbau

a co Ostravsko

tam se nikdo neptal a kousek silnice I. třídy mezi Frýdkem Místkem a Ostravou je zpoplatněn ;-D;-D

0/0
7.11.2010 20:26

pfox

Re: a co Ostravsko

A dálnice prakticky půlí město na dvě části a taky se musí platit.

Nebo nová silnice I. mezi Frýdkem-Místkem a Českým Těšínem.

0/0
7.11.2010 21:02

martin_simek

Re: a co Ostravsko

copak ta silnice puli ? dve pole ?

0/0
8.11.2010 0:22

a.je.to

jsem proti

myslím si že by města měla mít neplacené úseky kolem větších měst a myslím si že je tomu tak snad všude ve světě. Nic méně ani nechápu blbce, kteří kvůli jedné tisícovce ročně pro dálniční známku se dálnicím vyhýbají. Snad nikde jinde v Evropě ta dálniční známka ani není levnější. Je neskutečné co všechno si naši držgrešlácký čecháčci dokážou vymyslet za pitomosti a na jakých nesmyslech šetřit....

0/0
7.11.2010 19:43

a.je.to

Re: jsem proti

jen doufám, že ředitelství dálnic nezpoplatní ty dementní úseky dálnic a okruhu, kde je omezení na 50 km/h kvůli údajnému debilnímu omezení hluku ... Tyto zmrzačené a znehdonocené úseky silnic si nezaslouží ani pojmenování dálnice či okruhu, natož nějaké poplatky, jsou bezcenné!

0/0
7.11.2010 19:49

řehoř z řep

Re: jsem proti

Bezcenné? Takže Ti nebude vadit, když budou zbourány?

0/0
8.11.2010 7:05

a.je.to

Re: jsem proti

nemají žádnou hodnotu aby se za ty omezené demence na 50 km/h něco platilo ... a co se mě týče ať je i zbourají, já je nevyužívám, nechci jak dement jet po 6 pruhovkách 50km/h a tak okolním obyvatelům dělám hluk ještě větší hluk na jejich místních komunikacích ...

0/0
8.11.2010 19:42

bk89322

Re: jsem proti

Pokud jezdis starou filckou 1x za jeden az dva tydny cca 5km do Kauflandu na druhe strane mesta, nebudes si kvuli tomu dalnicni znamku za litr kupovat ...

0/0
8.11.2010 12:49

a.je.to

Re: jsem proti

nevím proč by se celý stát měl řídit podle několik jedinců, kteří se vydávají na výše uvedené bezvýznamné cesty ...

0/0
8.11.2010 19:44

bk89322

Re: jsem proti

A jeste pro informaci, pri prepocteni ceny na kilometry dalnic je ceska dalnicni znamka drazsi nez napr. rakouska a vice nez 2x drazsi nez napr. svycarska ...

0/0
8.11.2010 12:53

Don Corleone

Re: jsem proti

Ale je a to v řadě zemí - viz i loňský článek iDnes: http://auto.idnes.cz/ceska-dalnicni-znamka-neni-v-evrope-zadna-lace-fat-/automoto.asp?c=A091029_170345_automoto_fdv

0/0
8.11.2010 19:41

budik

tak ten byl....

povsik rika, ze zmena se dotkne socialne slabych a senioru......tak kdyz maji socialni slabi a seniori na auta, tj. benzin, pojisteni, atd atd. tak proc by nemeli i na znamku?

0/0
7.11.2010 17:53

a.je.to

Re: tak ten byl....

přesně tak! Domnívám se, že ta dálniční známka je nejnižší roční položka za provoz vozidla, až bych řekl v celkovém součtu zanedbatelná ...

0/0
7.11.2010 19:45

martin_simek

Re: tak ten byl....

jenze bez te znamky by se cena jejich auta mohla zdvojnasobit ;-D

0/0
8.11.2010 0:24

Majkl Najt

Re: tak ten byl....

Spousta lidi nevidi duvod vyhazovat penize, bez ohledu na to, jaka je to castka. 20Kc treba neni moc, ale taky bych ji nehodil jen tak do kanalu. Takze si rada lidi kvuli napr. jednomu sjezdu znamku nekoupi a centrum bude zasekane jeste vic nez ted. Mluvim o Berounu. PS: Dalnicni znamku mam - ale proto, ze ji vyuziju, ne proto, ze bych chtel rozdavat penize.

0/0
8.11.2010 12:06

medved_cz

Bezplatné úseky zachovat

ale jen pokud za ně bude město platit komplení údržbu a amortizaci.

0/0
7.11.2010 17:45

stev

Navrhuji, aby lidem v bydlištích do 300 m okolí dálnice ...

... se poplatek za známku rovnou strhával z platu, důchodu nebo sociální dávky. Je dosti pravděpodobné, že dálnici využijí, když vedle ní bydlí, alespoň jednou v roce. ;-D

0/0
7.11.2010 16:58

řehoř z řep

Re: Navrhuji, aby lidem v bydlištích do 300 m okolí dálnice ...

Dobrý vtip. Takže nejen že budou trpět hlukem a smradem dálnice, ale ještě by ji měli sponzorovat. Vskutku geniální, s tím jděte k volbám.

0/0
7.11.2010 17:03

Ruler

Re: Navrhuji, aby lidem v bydlištích do 300 m okolí dálnice ...

no, v podstatě je to něco jako povinný poplatek za vypalovací média, že na všech budou pirátské kopie...

0/0
8.11.2010 7:47

Juras

Re: Navrhuji, aby lidem v bydlištích do 300 m okolí dálnice ...

Vypalovací poplatek platí lidi bydlící blízko u obchodu s cédéčkama?

0/0
8.11.2010 8:46

stev

Vybrané peníze by ale měly jít do zdravotnictví.

Nejzávažnější důsledky dálnic, vedených skrz města, působí na zdraví lidí. Průměrný věk obyvatel, bydlících v okolí dálnic, je totiž cca o 4 roky kratší, než je průměr v republic jako celku. Lidé bydlící v okolí dálnic ve městech jsou na sklonku svého života obrovskou zátěží pro zdravotnictví. Jedná se zejména o chronické bronchitidy, rakoviny plic, mozkové příhody a další nemoci získané vlivem hluku, stresu z nespavosti, a prachu.

0/0
7.11.2010 16:45

kunta_kinte - multikulti verze

Re: Vybrané peníze by ale měly jít do zdravotnictví.

Zase ale cim driv clovek umre, tim vic se usetri na duchodech. :-P

0/0
7.11.2010 18:23

gonyr

Bez problému

Chceš  jet po dálnici? kup si známku! není co řešit, 1200 kč za rok nikoho (kdo má auto) nepoloží!!!

0/0
7.11.2010 16:41

ab54321

Re: Bez problému

Tady se nejedná o "dálnice" ale obchvaty. Nejsou tady ani tak kvůli autům, ale obyvatelům zamořených měst. Je tady ještě někdo modrej, kdo to nechápe?

0/0
7.11.2010 16:45

stev

Re: Bez problému

Blbost, obchvat těsně za ložnicemi bytových domů a za dětskými a školními hřišti neplní žádný účel, má na zdraví lidí likvidační důsledky. Nejde tedy o to, zda obchvat vede za domy, nebo mezi domy, ale zda provoz na obchvatu způsobuje v místech, kde bydlí lidé,  hluk a toxický prach z dopravy.

0/0
7.11.2010 16:53

gonyr

Re: Bez problému

Jaký obchvaty? je to dálnice? je! tak jaký vyjímky!!! Já bydlim v Praze 500 metru od nového okruhu, a kdybych si známku nemusel kupoval, tak si jí stejně koupím, protože je lepší jet po dálnici např. do Pruhonic kde jsem za deset min. než poskakovat přes jesenici,  tak to nechápeš asi jenom ty;-O

0/0
7.11.2010 16:53

řehoř z řep

Re: Bez problému

"Obchvaty tu nejsou kvůli autům" - tak to je dobrý vtip.

0/0
7.11.2010 16:55

__XXXX___

Re: Bez problému

ty by sis kupoval dálniční známku kvůli pěti kilometrům za týden do obchodního centra?? ;-D

0/0
7.11.2010 16:59

gonyr

Re: Bez problému

A proč ne, to co prostojíš v kolonách za rok bude určitě mnohem vic než to,co stojí dálniční známka;-O

0/0
7.11.2010 17:05

Linde SK

Navrhuji zavést povinnost platit

dalniční znamku všem. Úseky, neúseky. Chceš jezdit? Plať.

0/0
7.11.2010 16:41

Dýzl

A co magistrály v Praze?

0/0
7.11.2010 16:35

Já, Claudius

Re: A co magistrály v Praze?

Magistrály jsou ulicemi.

0/0
7.11.2010 16:39

gonyr

Re: A co magistrály v Praze?

Copak v Brně na vídenský něco platíš?

0/0
7.11.2010 16:42

stev

Re: A co magistrály v Praze?

Vídeňská je jen silnice první třídy I/52, nikoliv dálnice. A Modřice nejsou Brno.

0/0
7.11.2010 16:48

gonyr

Re: A co magistrály v Praze?

copak magistrála v praze je dálnice?

0/0
7.11.2010 16:56

řehoř z řep

Re: A co magistrály v Praze?

No není. Proč se ptáš?

0/0
7.11.2010 17:05

gonyr

Re: A co magistrály v Praze?

Reakce na "dyzl" že by chtěl zpoplatnit magistráluRv

0/0
7.11.2010 17:08

řehoř z řep

Re: A co magistrály v Praze?

Jo, to já taky. Ale ne proto, že to je dálnice, ale protože vede centrem, kde je potřeba nějak ten automobilový provoz zredukovat. A připadá mi férovější pustit do centra ty, kteří na to mají peníze, než ty, kteří mají čas stát v zácpách.

0/0
7.11.2010 17:10

kwakinX

Re: A co magistrály v Praze?

Jen  ať je magistrála v Praze zpoplatněná jako dálnice až k Nuselskému mostu, ale pak se na ní nebude jezdit 50, ale 130.

0/0
7.11.2010 21:09

medved.m

Re: A co magistrály v Praze?

Řek bych, že spíš 80...

0/0
7.11.2010 21:20

Standa.Trn

Veřejnost má velikou moc, jenže o ní zatím neví.

Kdyby o své moci věděli, začali by s blokádami a ministerstvo by od svého záměru ustoupilo.

Jde o několikakilometrové úseky. Ouřadové na vysokých ministerských postech by brzy seznali že veliká města mají dostatek obyvatel k tomu aby zablokovali cokoliv a je rozhodně lépe mít pár kilometrů kolem města nezpolatněno ale průjezdné než zpoplatněno ale periodicky neprůjezdné

Mnohakilometrová kolona přesvědčí každého politika protože taky průjezd městem lze zablokovat a to dokonce v mnohem menším počtu lidí než dálnici.

0/0
7.11.2010 16:30

http2

Re: Veřejnost má velikou moc, jenže o ní zatím neví.

nelze než souhlasit! Jem z Berouna a tohle je opravdu totální volovina...

0/0
7.11.2010 16:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.