Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Penta předložila „přátelštější“ variantu přestavby letiště ve Vodochodech

Společnost Letiště Vodochody slibuje, že rozšíření letiště nebude pro okolní obce tak zatěžující, jako by bylo podle původní varianty projektu. Nepočítá s nočním provozem, změnily se příletové a odletové koridory a firma slíbila napojení letiště přímo na dálnici bez průjezdu sousedními obcemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kovář Pája

A jak chcete z letiště odjet?

Tady pro letiště není vybudována dopravní infrastruktura! Už teď je tady plno aut a přibudou další i bez letiště! Dokud zde nebude postaven dálniční okruh kolem

Prahy, nemá smysl se o nějakém letišti vůbec bavit! Je sice

pěkné že postaví nájezd na dálnici, ale když je zpoplatněná,

tak stejně budou jezdit přes vesnice a pak se všechny auta tak jako tak

sjedou v ulici V Holešovičkách kde je každodenně kolaps!!

0/0
15.11.2010 21:27

Beechcraft

Nejvíc mě baví...

Nejvíc mě baví kolik je tady zase chytrejch, který ví, jestli Praha takový letiště potřebuje.;-D Na diskusi sem zřejmě chodí jen lidi z vedení ČVUT.

0/0
10.11.2010 12:59

looki25

MILOVICE

to je jedna z největších chyb, že se místo kompletní rekonstrukce Ruzyně (prakticky nový letiště) neopravilo letiště v Milovicích. Bylo by kapacitnější než Ruzyně, 2 dráhy bez ovlivnění kvality života statisíců lidí, vlak tam vede, na dálnici by to byl kousek (prakticky na 2 dálnice) a Praha by měla moderní letiště jako má většina TOP měst (=ne skoro v centru) + jedno drahý "city" letiště.

Nerozumim, proč se o revitalizaci letiště vůbec nemluví, jestli by ty náklady byly tak enormní...

0/0
10.11.2010 11:08

egidi

Re: MILOVICE

Kam bys tam dal druhou dráhu? Protože 2 dráhy hned vedle sebe nejsou zrovna nejlepší řešení. Letadla by tak jako tak musela čekat a dávat si přednost. Nejideálnější je jejich větší vzdálenost od sebe, kdy tento prostor vyplňují terminály, viz letiště v Mnichově. V Milovicích na to není tak velký prostor a hlavně terén.

0/0
10.11.2010 13:10

looki25

Re: MILOVICE

všechno by šlo....a úprava terénu je v dnešní době tou poslední překážkou..

0/0
10.11.2010 13:43

Fungy

Re: MILOVICE

podobný je to i s letištěm v Hradčanech u Mimoně, kde zbylo taky letiště s nejdelší a vyhřívanou drahou u nás, absolutně nevyužitý... i když tam užje doprava z Prahy o něco delší (než z Milovic), ale zase by se změnila spádová oblast víc na sever i pro města jako Lbc a Ůstí

0/0
10.11.2010 15:52

Fungy

Re: MILOVICE

* Ústí n. L.

0/0
10.11.2010 15:53

beatsy

pražané by měli podporovat vodochody

nerozmumím tomu, že pražanům vadí vodochody, když by jim posunuté letiště, které by ulehčilo ruzyni mohlo ulehčit hlukovou zátěž, kterou teď nad hlavami mají ... to, že se vodochody nehodí pražské ods, kteréá má svoje zájmy přes účast města na ruzyni, tomu rozumím, ale nerozumím tomu, proč to má takovou mediální odezvu ... neměli by pražané - myslím ti z prahy 8 a 6 demostrovat ZA vodochody ... a divím se pentě, že ještě nevytáhla tuto kartu ... protože pár protestujících z vodochod, kterým to navíc přinese práci, infrastrukturu mi přijde nerelevantních proti desetitisícům postižených ruzyní dnes ... mimochodem, vodochody jsou dnes taková díra, že bych se mohlila, aby nějaký investor přišel a něco tam vybudoval ... otevřete oči, lidi ;-D;-D

0/0
10.11.2010 9:57

Czert85

Re: pražané by měli podporovat vodochody

prosím??? Očividně nevíte vůbec nic, tak příště mlčte. Nejde jen o Vodochody, ale i o okolí - Kralupy, Panenské Břežany, Zlončice atd. Jen Kralupy mají 20 tis. obyvatel.

0/0
10.11.2010 17:53

Von der Tann

Penta

pošlete je do Milovic, ať ukážou co umí. Peněz mají dost, počínaje 4 mld co vydělali na podivném obchodu s pozemky pro 2. dráhu na Ruzyni. Samozřejmě včetně železničního napojení.. :-P

0/0
10.11.2010 8:17

tomas_tod

Dotaz k problematice

Někde jsem četl, že tam tudy stejně vedou letové koridory na Ruzyň, takže to nové letiště by nebyla až taková zátěž. Je to pravda? Navíc jestli tam dneska už stejně přistane 10 000 letadel ročně, tak provoz je tam i teď a menší určitě nebude.

Nevím, ale nebylo by v současné situaci lepší se toho chytit - více pracovních příležitostí v okolí atd.? Ono je to vůbec zajímavé, že v ČR se protestuje většinou kvůli dopravní infrastruktuře, ale např. tunely typu FVE nechávají lidi v klidu, přitom se jich to dotkne daleko víc než nějaké letiště.

0/0
9.11.2010 23:31

MichalRehacek

Re: Dotaz k problematice

Ano, je to tak, do Ruzyně a do Vodochod vedou téměř stejné příletové trasy. Finální přiblížení do Ruzyně na dráhu 24 (označovaná jako hlavní) se létá přes Měšice, Líbeznice a Zdiby.

 

Znázornění příletových tratí na RWY24, jak byly platné do dubna tohoto roku (dnes jsou změměny, ale jen mírně - létá se přes stejná místa, jen maličko jinudy):

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=en&msa=0&msid=115786711527301522894.000474b96730d4719018d&ll=50.182175,14.47998&spn=1.290949,2.458191&t=h&z=9

0/0
10.11.2010 10:40

Winston1984

Re: Dotaz k problematice

Příletové trasy z východního svěru probíhají stejným prostorem a sbíhají se nad obcí Sluhy.

Příletové trasy na Vodochody jsou v této oblasti o cca 150 metrů níže než trasy na Ruzyň  ( Penta ráda zaměňuje  hodnoty výšky AGL a AMSL), takže Penta vykřikuje jak budou letadla létat v  500 metrech - ale ono to bude o 200 méně - opominu li fakt že se výška letu postupně snižuje takže budou místa kde to bude 100 m AGL a méně.

Těch 10000 tisíc startů tam natočí drobné stroje při výcviku pilotů - laskavě se tam zajeďte podívat - to jsou všechno Cessničky , nebo pár dvoumotorových pístových strojů velikosti L-200 Moravy.  To je naprosto něco jiného než když tam začnou padat Boingy a Airbusy.

0/0
10.11.2010 12:43

zijutady

Re: Dotaz k problematice

10000 letadel tady dnes nepřistává ani náhodou. Kde jste na to přišel?

0/0
10.11.2010 17:22

username

ale jo

asi takhle - problém ČR je neskutečná zastavěnost. Tedy ne že by ČR bylo jedno velké město, ale je to 6200 měst a vesnic tak blízko sebe, že je jakákoliv výstavba čehokoliv nemožná - není možné postavit cokoliv většího nebo třeba jen rovnou silnici či koridor, abyste někomu nelezli do zelí. A navíc půlka je v nevyřešených obecních či církevních restitucích.

Co se týče toho jestli potřebujeme druhé letiště - jednak je to jedno, jsou to soukromé prachy Penta a za druhé - Ruzyně je maximálně obsazená a má problém s rozšiřováním právě kvůli obyvatelům okolních obcí. Tam je to ještě pitomější o to, že ti lidé se vesměs nastěhovali v blízkosti mezinárodního letiště s plným vědomím a teď mají tu drzost protestovat proti hluku.

U Vodochod to alespoň trochu chápu, nešlo o mezinárodní letiště a doprava by zhoustla. Takže správně by měl investor nabídnout protihodnotu, která přesvědčí většinu obyvatel (nové silnice, výměna oken, prachy pro obecní rozpočty). A pak to bude OK.

0/0
9.11.2010 22:53

sumdumguy

Re: ale jo

plne souhlasim! dodam jen, ze kdyby PRG byla uz aspon 5 let v soukromych rukach - to jest v rukach nekoho kdo by mel zajem na jejim rozvoji tak by ty vodochody nebyly nejspis ani treba...

0/0
9.11.2010 23:14

hujersehlasi

Re: ale jo

R^R^R^

jo, uplne presny.. teda jen upresnim ze tech mezinarodnich letist mame trochu vic (Ostrava, Brno, Pardubice, Vary...), pokud ovsem "my" neznamena "Prazaci" ;-).. ale hlavne souhlasim s tou casti ohledne Ruzyne.. ale jak jsem psal nize - at uz Penta nabidne cokoliv, stejne se lidem nezavdecej, nikdy.. novy dalnicni napojeni navrhli a stejne to nic nezmenilo..

0/0
9.11.2010 23:16

Dr. Fe(5)

Re: ale jo

ad Ruzyně

1) Rozšíření se negativně dotkne nejen pár přilehlých obcí, ale celého severu Prahy. Provoz se posune 1,5 km blíže centru a výrazně naroste což odnesou mimo jiné třeba Sídliště Bohnice, Čimice, Kobylisy atd.

2) Požadavek na dodržování  zákonných norem ČR (včetně hlukových limitů) není žádná drzost, ale základní lidské právo

3) není pravdou, že Ruzyně nemůže rozumně navýšit provoz se současným dráhovým systémem. Na jiných letištích to lze.

3) Pokud se mění dráhový systém , tak jsou zasažena hlukem a dalšími neg. vlivy "nová" území. Těžko někoho vinit, že to měl předpokládat. To můžete rovnou vztáhnout na téměř celou Prahu, že měl přece každý předpokládat, že mu bude nad hlavou co dvě minuty hučet letadlo, když je Ruzyně do 20 km daleko .....

0/0
10.11.2010 1:13

GhostDogXXL

Nedivím

Na jednu stranu se jim nedivím. Známí bydlí v Horoměřicích, vzdušnou čarou cca 5km v prodloužení runwaye a neměnil bych s nima byt ani za zlatý prase ...

0/0
9.11.2010 22:49

hujersehlasi

Proboha uz to postavte,

a je klid... At se to udela jak chce, stejne se proti tomu bude bojovat.. Hluk? Kecy, podivejte se na letiste v Lisabonu, to je skoro v centru mesta, na Saint Marteen pristavaj letadla 50m od hotelu a v obou pripadech bez problemu (teda ne s vetsima problemama nez mam ja kdyz mi za barakem jezdi vlaky..). A takovejch letist jsou po svete mraky. Chemicka v okoli? A co jako, ve Vidni je vedle letiste rafinerka OMV.. Jediny co se mi extra nelibilo byla prave doprava do Vodochod a nevim jak to ted vyresili, to jsem nevidel, takze k tomu se nevyjadruju, ale jinak.. Uz aby staveli. Pro lowcost uplne idealni..

0/0
9.11.2010 22:34

Von der Tann

Penta

pošlete je do Milovic, ať ukážou co umí. Peněz mají dost, počínaje 4 mld co vydělali na podivném obchodu s pozemky pro 2. dráhu na Ruzyni. Samozřejmě včetně železničního napojení.. :-P

0/0
9.11.2010 22:11

klokan1978

Jak velka krize

by mela byt, aby ti lide pochopili, ze mezinarodni letiste v blizkosti je obrovska prilezitost pro podnikani at uz ve sluzbach nebo v podpurnych cinnostech, at uz provoznich a nebo administrativnich, na letisti? Vzdyt je to ohromna prilezitost!!!

0/0
9.11.2010 21:56

fsp

Jak už tam jednou bude stát terminál

různá dodatečná povolení z toho časem udělají plnohodnotné letiště s 24 hodinovým provozem a vším ostatním

0/0
9.11.2010 19:55

gambleralkac

Par vesnickejch sobcu

by nemelo mit sanci blokovat pokrok ostatnim. At se klidne udela referendum, ale vcetne obyvatel Prahy.

0/0
9.11.2010 19:31

Marush

Re: Par vesnickejch sobcu

Jedinej sobec jste vy, kterej mysli pouze na svuj prospech v podobe "levnych" letenek, ktere tak levne urcite nebudou. Druhe letiste tak blizko Prahy je zbytecnost.

0/0
9.11.2010 19:42

gambleralkac

Re: Par vesnickejch sobcu

me levny letenky vubec nezajimaj. Ja budu dal litat businessem z Ruzyne. Ale druhy letiste by z ni mohlo odcerpat socialne slabsi pasazery, ktery mi tam zacinaj lizt na nervy.

0/0
9.11.2010 19:46

fsp

Re: Par vesnickejch sobcu

Tak, ego už sis pohonil a šup spát. Paní učitelka bude zítra zkoušet.

0/0
9.11.2010 19:55

gambleralkac

Re: Par vesnickejch sobcu

nikdy nechodim spat dokud nevypadnu z Fifty Grandu na Pokerstars a nedobeha se ve Vincennes.

0/0
9.11.2010 19:57

JohnyPimpa

Re: Par vesnickejch sobcu

hlupáčkuRv

0/0
9.11.2010 21:09

Turnerr

Re: Par vesnickejch sobcu

R^;-D

0/0
9.11.2010 21:08

zijutady

Re: Par vesnickejch sobcu

Narozdíl od Vás tady nás pár vesničanů žije. Vodochody, Klíčany, Klecany, Máslovice, Panenské Břežany, Odolena Voda, Kralupy nad Vltavou, mám pokračovat nebo se podíváte do mapy?

 A až jedno jediný letadélko nezvládne start a spadne na Kralupskou rafinérku, která je přesně v dráze vzletu letadel, věřte, že následky pocítíte i Praze!!   

0/0
10.11.2010 17:30

sajlor

Proc???

Proc mit druhe letiste u Prahy? Potrebuje vesnice jako Praha druhe letiste?

0/0
9.11.2010 18:51

zabiak2

Re: Proc???

Letiště pomůže v rozvoji regionu a celé země R^ Občané by měli být rádi.

0/0
9.11.2010 18:53

Marush

Re: Proc???

Kdyby slo o region nekde kde je velka nezamestnanost nebo horsi obsluznost tak nereknu, ale co zlepsi ve Stredoceskem kraji?

0/0
9.11.2010 19:26

sajlor

Re: Proc???

I tak se to musi politicky korektne zdůvodnit.

0/0
9.11.2010 19:55

nesher

Re: Proc???

Pokud se uživí tak proč ne? A pokud se neuživí, tak to může být všem jedno, jsou to soukromé peníze.

0/0
9.11.2010 19:01

hujersehlasi

Re: Proc???

Protoze Ruzyne je k***a draha. To je cely.

0/0
9.11.2010 22:36

John VV Capo di tutti ABL

A čo na to VVčkáři ....jé to bude sranda

VVčáři budou mlžit, hloupš vysvětlovat , cůfat .....

a VVklikači budou bečet , bájit , Džona chránit

0/0
9.11.2010 18:44

Czert85

Re: A čo na to VVčkáři ....jé to bude sranda

už jen tvůj nick svědčí o tom, že jsi VV posedlý. A co se týče této problematiky, VV byly pokud vím proti rozšíření letiště Vodochody, stejně jako všechny velké politické strany

0/0
10.11.2010 17:57

Ghost Dog

žvást

stačí si přejít na stránky Letiště Vodochody a.s.  http://www.vodochodyairport.cz/cs/   a je jasné, že zase novináři vaří z vody..

..pominu ty zoufalce, kteří bez znalosti věci tu plkají jeden nesmysl za druhým ..

..přímo lež je, že Klíčany jsou proti letišti, naopak, Klíčany tento projekt plně podporuje ( on totiž starosta je můj kamarád, tak to mám z první ruky, stejně tak dění okolo letiště) ..

0/0
9.11.2010 18:36

Ghost Dog

Re: žvást

,,a ještě doplním, proti jsou Panenské Břežany (starosta Libor Holík - člověk, který si plete pojmy s dojmy, co by taky kdo chtěl od bývalého veksláka ..

..Měšice - tam mají s letištěm problém obyvatelé paneláku naplacato, stejně tak v Postřižíně .. proti jsou i Chvatěruby, okolo nichž vede koridor a také Dřínov, který je od letiště vzdálen 6 km a to ještě ouplně bokem ..

..jinak jsou to všechno obce, jejichž občany Aero celá léta živilo, zajímavé na tom všem je, že podstatně hlučnější Mig 15, Mig 19, Mig 21, L 29, L 39, L159 jim celá leta nevadily .. dnešní stroje jsou podstatně tišší ...

0/0
9.11.2010 18:44

Marush

Re: žvást

Napriklad Kralupy jsou proti pokud ja vim.

Letadla, ktera zminujete neletaji kazdych 20 minut a 365 dni v roce takze je to velky rozdil.

0/0
9.11.2010 19:35

Gamehoror

Re: žvást

To seš dost mimoň když si pro informace chodíš na stránky vodochod.

Mi co tu žijeme 40 let necelj 1 km od letiště to vidíme jinak.

To víš že nám ty stíhačky nad hlavou vadili taky. Jenže to tu nelítalo každejch deset minut ale jen občas když u vyrobenýho letadla dělali testy jestli může na export.

0/0
9.11.2010 21:18

Czert85

Re: žvást

zcela záměrně jsi vynechal největší města v okolí, která jsou proti - Kralupy a Odolku. Příště než začneš diskutovat s lidmi znalými věci, tak laskavě "neopomínej" důležité skutečnosti, buď tak hodný

0/0
10.11.2010 17:59

Czert85

Re: žvást

a jen tak mimochodem, přečti si např. tohle abys tu příště nemusel lhát: http://www.stopletistivodochody.cz/index.php/category/referenda/ V tebou zmiňovaných Panenských Břežanech bylo 95% proti. Tak nevim co do toho pleteš starostu

0/0
10.11.2010 18:03

Tommy Gun

Re: žvást

Vim jakej je to rachot na Zdibech Brnkách, když tam jdou na přistání. Myslim, že si v Klíčanech užijete. Jinak když si vzpomenu na satelit v Postřižíně, tak ten byl nabízen,  jako klidná lokalita u lesa.

0/0
9.11.2010 19:31

superkutil

Letiště poškodí obrovské množství lidí

Letiště Vodochody je testovací letiště a nedokážu si představit jak tam probíhá běžný provoz. Přístup k letišti není, Je možný po dálnici, ale znamená to jet dál od Prahy a pak se vracet přes vesnici kde jsou nově postavené domky přímo u silnice. Letiště by potřebovalo rychlodráhu, kterou není odkud vést. Navíc je zde jediná dráha souběžně s Vltavou, takže letadla budou startovat buď nad Kralupy nebo nad Máslovice, Zdiby a další. Navíc je letová dráha kolmá na přistávací na Ruzyň takže se letadla budou motat. Mnohem lepší by bylo letiště v Milovicích nebo na jih od Prahy.

0/0
9.11.2010 18:28

tmx

Re: Letiště poškodí obrovské množství lidí

Letadla se motat nebudou, naopak Ruzyně a Vodochody jsou projektovány tak, že bez problémů zvládají paralelní provoz, protože přiblížení probíhá přes totožné body, akorát do Vodochod pak točí trošku jinak.

0/0
9.11.2010 22:43

Moravian

Moznost havarie??? Jsou uplne natvrdli???

Jestli tohle pouzivaji jako seriozni duvod, tak se obce blamuji ad absurdum...Pravepodobnost havarie a dopad letadla do nektere ze zminenych obci je pravdepodobne asi tolik jako tvrde potrestani bolsevickych prominentu (tedy vicemene nula).  Kdyby si radeji uvedomili ze je 21 stoleti a jejich obec se nacahzi blizko mesta ktere druhe a hlavne soukrome letiste mit musi, neb uprdena Ruzyne je a bude patrit statu, tudiz je vyuzivana jako dojna krava. Nehlede na kapacitu.  

0/0
9.11.2010 18:25

avoris

Re: Moznost havarie??? Jsou uplne natvrdli???

Presne tohle mě taky pobavilo ;-D u nas uz vetsi letadlo nespadlo snad 20 let, to za prve... za druhe tesne pred/za drahou, kde toho hrozi nejvic, ty vesnice urcite nelezej... a za treti, kdyz se v letadle zacne neco dit hodne spatne a piloti vidi, ze to je hodne beznadejny a maji sanci neco delat, snazi se to navest mimo obydleny oblasti.

0/0
9.11.2010 19:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.