- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tady pro letiště není vybudována dopravní infrastruktura! Už teď je tady plno aut a přibudou další i bez letiště! Dokud zde nebude postaven dálniční okruh kolem
Prahy, nemá smysl se o nějakém letišti vůbec bavit! Je sice
pěkné že postaví nájezd na dálnici, ale když je zpoplatněná,
tak stejně budou jezdit přes vesnice a pak se všechny auta tak jako tak
sjedou v ulici V Holešovičkách kde je každodenně kolaps!!
Nejvíc mě baví kolik je tady zase chytrejch, který ví, jestli Praha takový letiště potřebuje. Na diskusi sem zřejmě chodí jen lidi z vedení ČVUT.
to je jedna z největších chyb, že se místo kompletní rekonstrukce Ruzyně (prakticky nový letiště) neopravilo letiště v Milovicích. Bylo by kapacitnější než Ruzyně, 2 dráhy bez ovlivnění kvality života statisíců lidí, vlak tam vede, na dálnici by to byl kousek (prakticky na 2 dálnice) a Praha by měla moderní letiště jako má většina TOP měst (=ne skoro v centru) + jedno drahý "city" letiště.
Nerozumim, proč se o revitalizaci letiště vůbec nemluví, jestli by ty náklady byly tak enormní...
Kam bys tam dal druhou dráhu? Protože 2 dráhy hned vedle sebe nejsou zrovna nejlepší řešení. Letadla by tak jako tak musela čekat a dávat si přednost. Nejideálnější je jejich větší vzdálenost od sebe, kdy tento prostor vyplňují terminály, viz letiště v Mnichově. V Milovicích na to není tak velký prostor a hlavně terén.
nerozmumím tomu, že pražanům vadí vodochody, když by jim posunuté letiště, které by ulehčilo ruzyni mohlo ulehčit hlukovou zátěž, kterou teď nad hlavami mají ... to, že se vodochody nehodí pražské ods, kteréá má svoje zájmy přes účast města na ruzyni, tomu rozumím, ale nerozumím tomu, proč to má takovou mediální odezvu ... neměli by pražané - myslím ti z prahy 8 a 6 demostrovat ZA vodochody ... a divím se pentě, že ještě nevytáhla tuto kartu ... protože pár protestujících z vodochod, kterým to navíc přinese práci, infrastrukturu mi přijde nerelevantních proti desetitisícům postižených ruzyní dnes ... mimochodem, vodochody jsou dnes taková díra, že bych se mohlila, aby nějaký investor přišel a něco tam vybudoval ... otevřete oči, lidi
prosím??? Očividně nevíte vůbec nic, tak příště mlčte. Nejde jen o Vodochody, ale i o okolí - Kralupy, Panenské Břežany, Zlončice atd. Jen Kralupy mají 20 tis. obyvatel.
pošlete je do Milovic, ať ukážou co umí. Peněz mají dost, počínaje 4 mld co vydělali na podivném obchodu s pozemky pro 2. dráhu na Ruzyni. Samozřejmě včetně železničního napojení..
Někde jsem četl, že tam tudy stejně vedou letové koridory na Ruzyň, takže to nové letiště by nebyla až taková zátěž. Je to pravda? Navíc jestli tam dneska už stejně přistane 10 000 letadel ročně, tak provoz je tam i teď a menší určitě nebude.
Nevím, ale nebylo by v současné situaci lepší se toho chytit - více pracovních příležitostí v okolí atd.? Ono je to vůbec zajímavé, že v ČR se protestuje většinou kvůli dopravní infrastruktuře, ale např. tunely typu FVE nechávají lidi v klidu, přitom se jich to dotkne daleko víc než nějaké letiště.
Ano, je to tak, do Ruzyně a do Vodochod vedou téměř stejné příletové trasy. Finální přiblížení do Ruzyně na dráhu 24 (označovaná jako hlavní) se létá přes Měšice, Líbeznice a Zdiby.
Znázornění příletových tratí na RWY24, jak byly platné do dubna tohoto roku (dnes jsou změměny, ale jen mírně - létá se přes stejná místa, jen maličko jinudy):
asi takhle - problém ČR je neskutečná zastavěnost. Tedy ne že by ČR bylo jedno velké město, ale je to 6200 měst a vesnic tak blízko sebe, že je jakákoliv výstavba čehokoliv nemožná - není možné postavit cokoliv většího nebo třeba jen rovnou silnici či koridor, abyste někomu nelezli do zelí. A navíc půlka je v nevyřešených obecních či církevních restitucích.
Co se týče toho jestli potřebujeme druhé letiště - jednak je to jedno, jsou to soukromé prachy Penta a za druhé - Ruzyně je maximálně obsazená a má problém s rozšiřováním právě kvůli obyvatelům okolních obcí. Tam je to ještě pitomější o to, že ti lidé se vesměs nastěhovali v blízkosti mezinárodního letiště s plným vědomím a teď mají tu drzost protestovat proti hluku.
U Vodochod to alespoň trochu chápu, nešlo o mezinárodní letiště a doprava by zhoustla. Takže správně by měl investor nabídnout protihodnotu, která přesvědčí většinu obyvatel (nové silnice, výměna oken, prachy pro obecní rozpočty). A pak to bude OK.
plne souhlasim! dodam jen, ze kdyby PRG byla uz aspon 5 let v soukromych rukach - to jest v rukach nekoho kdo by mel zajem na jejim rozvoji tak by ty vodochody nebyly nejspis ani treba...
Na jednu stranu se jim nedivím. Známí bydlí v Horoměřicích, vzdušnou čarou cca 5km v prodloužení runwaye a neměnil bych s nima byt ani za zlatý prase ...
a je klid... At se to udela jak chce, stejne se proti tomu bude bojovat.. Hluk? Kecy, podivejte se na letiste v Lisabonu, to je skoro v centru mesta, na Saint Marteen pristavaj letadla 50m od hotelu a v obou pripadech bez problemu (teda ne s vetsima problemama nez mam ja kdyz mi za barakem jezdi vlaky..). A takovejch letist jsou po svete mraky. Chemicka v okoli? A co jako, ve Vidni je vedle letiste rafinerka OMV.. Jediny co se mi extra nelibilo byla prave doprava do Vodochod a nevim jak to ted vyresili, to jsem nevidel, takze k tomu se nevyjadruju, ale jinak.. Uz aby staveli. Pro lowcost uplne idealni..
pošlete je do Milovic, ať ukážou co umí. Peněz mají dost, počínaje 4 mld co vydělali na podivném obchodu s pozemky pro 2. dráhu na Ruzyni. Samozřejmě včetně železničního napojení..