Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražané nechtějí vyšší povolené limity hluku. Chystají protest

Před ministerstvem zdravotnictví v Praze 2 se chystají ve středu demonstrovat lidé, kterým se nelíbí návrh ministerstva zvýšit nejvyšší hranici hluku z 60 decibelů na 65. Ten by "papírově" ztišil ulice, hluk by ale zůstal stejný. Happening Minuta hluku začne v 16:00.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

daemon

Stejné alibistické "řešení" jako snížit rychlost.

Prostě alibismus. Jenže : Toto se dá vyřešit jedině tak, že se odkloní doprava, která jen projíždí, postaví se tunely atd. Toto jednoduché řešení nemá a kdo bydlí na Míráku tak holt se musí smížit s tím, že výhody bydlení v centru Prahy jsou něčím vyváženy.

0/0
22.12.2010 11:19

Grossak

Jsou limity přísné? Ano

Myslím, že hlukové limity jsou opravdu příliš přísné. Týká se to hlavně novostaveb. Kvůli nesplnitelným normám například není téměř možné postavit v zástavbou sevřené ulici novou tramvajovou trať, tudíž tam musí zůstat intenzivní doprava autobusová (a automobilová), která je sice hlučnější, ale posuzuje se jako tzv. stará hluková zátěž a limity jsou pro ni méně přísné. Není to pitomost? Toto je přesně případ, kdy je třeba mít možnost udělit jakousi výjimku.

0/0
22.12.2010 11:16

nejdůvěryhodnější diskutér

Re: Jsou limity přísné? Ano

Ano, tramvaj je pitomost. Trolejbusy s vyhrazeným pruhem jsou daleko tišší, levnější, jejich pruh se dá využít pro IZS nebo pro objíždění nehod, uzavírek či oprav a doprava je bezpečnější (nástupiště nejsou uprostřed vozovky, ale vpravo).

0/0
22.12.2010 12:46

AAA2

Re: Jsou limity přísné? Ano

http://brno.idnes.cz/mladikovi-v-brne-dal-trolejbus-ranu-proudem-starsiho-cloveka-mohl-i-zabit-1l7-/brno-zpravy.asp?c=A101215_1499316_brno-zpravy_bor

;-D;-D;-D

0/0
22.12.2010 13:18

nejdůvěryhodnější diskutér

Re: Jsou limity přísné? Ano

Hele, jedna vlašťovička jaro nedělá! :-P

0/0
22.12.2010 15:13

Grossak

Re: Jsou limity přísné? Ano

Netrvdím, že trojebus je pitomost, podobně jako vy o tramvaji. Ale pokud se tedy rozhodnu pro trolejbus, obávám se, že opět postupuji podle limitů pro novostavbu (které jsou o 10 dB přísnější), zatímco stávající autobusy posuzuji podle limitů pro starou hlukovou zátěž. Není to pitomost?

Pokud bych měl posoudit výhodnost tramvají/autobusů, asi není problém vyjmenovat řadu výhod na straně tramvají, byť nejsem přesvědčen ani o tom, že všechny ty Vaše jsou relevantní. Pokud bych se rozhodoval pro jedno, nebo druhé, dost důležitá je pro mě kapacita, která je u tramvají výrazně vyšší (tramvajová souprava odveze cca tolik, co 1 kloubový + 1 standardní bus). A v Praze je důležité i to, že trolejbusy byly neuváženě zrušeny a jejich obnova je bohužel dost nereálná.

0/0
22.12.2010 16:27

nejdůvěryhodnější diskutér

Re: Jsou limity přísné? Ano

Já samozřejmě trochu provokuji, přesto si ale myslím, že výhody jsou na straně trolejbusů. Že byly v Praze neuváženě zrušené je fakt, ale to by přece nemělo znamenat, že to nelze změnit do konce světa. A kapacita? Jistě, ve špičce je to podstatná výhoda, ale mimo špičku možná jede tramvaj např. každých 15 minut a nikoli každých 10 proto, že by byla nevytížená - a to je z hlediska cestujícího špatně.

0/0
22.12.2010 21:16

Grossak

Re: Jsou limity přísné? Ano

Netvrdím, že kapacita je u tramvaje jen výhodou. Tam, kde je nižší poptávka, je výhodnější trolejbus. A naopak. Jde o zásadní parametr. O kolik jsou trolejbusy tišší, nedovedu říci, ale moderní tramvaj na moderní trati je nebezpečně tichá - přesto to na novostavbu většinou nestačí. Paradox. Porovnání nákladů  (pořizovacích i provozních) za kolejový svršek vs. vyhrazený pruh by mě zajímalo. Otevřený svršek sice není možné nouzově pojíždět auty, ale také jej není možné zneužívat. Při zvýšení nákladů lze TT zakrýt. Umístění zastávek uprostřed komunikace může nést riziko, ale stavebním řešením ho lze snižovat. A tramvajovou refýž mohu ochránit od vozovky zábradlím, busovou ne. Tramvaj potřebuje méně energie, ale neobjede překážku. Všechno má své a nemá smysl rušit jedno ve prospěch druhého.

Bylo by fajn, kdyby se trolejáky do Prahy vrátili, ale v dohledné době jsem k tomu skeptický.

0/0
23.12.2010 10:00

Marpes

Pražané

chtějí vyšší povolené limity hluku.

0/0
22.12.2010 11:05

nejdůvěryhodnější diskutér

Re: Pražané

Vyšší limity hluku v Praze chtějí i mnozí nepražáci!

0/0
22.12.2010 21:17

babacek

Hluk

Demonstrace proti hluku má smysl a tedy jsem ochoten takovou podpořit.

P.S. Nemusí jít jen o Prahu.

0/0
22.12.2010 10:07

Fantomazz

mírák v praze

a co jako na míráku chcete udělat? zákazy vjezdu? Těžko prtihlukový stěny? Nebejdou se. Vykopat tunely? Nejde - je tam metro, nejsou prachy atp.

Takže co? škrtem to na papíře a je klid!!

0/0
22.12.2010 9:56

phi

Re: mírák v praze

když se norma nehodí, tak ji škrtnem ?

0/0
22.12.2010 11:00

pavlik12

Re: mírák v praze

Když se norma nedá reálně dodržet, tak se musí změnit.

Opak jsme tu měli jen v 50. letech kdy se udělaly nesplnitelné normy a kdo neplnil šel do vězení.

0/0
22.12.2010 11:07

phi

Re: mírák v praze

a co vas vede k domnence, ze se neda realne dodrzet ?

0/0
22.12.2010 11:20

Volejbalové kladivo

Re: mírák v praze

nedá, stačí když projede tramvaj

0/0
22.12.2010 16:12

Irulán

...

Není to stejně paradox? Lidé jdou a prostestují proti hluku aut pod svými okny. Druhý den sedou do auta a jedou z místa A do místa B a dělají hluk pod okny někoho jiného. Celé je to postavené na hlavu.

0/0
22.12.2010 8:59

Allexx

Re: ...

přesně tak R^....jen mám pocit, že nad tím takto málokdo přemýšlí

0/0
22.12.2010 9:13

babacek

Re: ...

Jsou auta která téměř neslyším a jsou křápy které bych na silnici nepouštěl vůbec. Ne jen, že dělají hluk mnohem větší také produkují víc zplodin, smrdí !

0/0
22.12.2010 10:10

řehoř z řep

Re: ...

Tak třeba v Praze se jezdí víc hromadnou dopravou než autem. Za ten hluk mohou jen někteří a třeba protestují zrovna ti, kteří nejezdí autem vůbec nebo jezdí výjimečně.

0/0
22.12.2010 10:17

phi

Re: ...

ono taky záleží na rychlosti auta

0/0
22.12.2010 11:01

Amanita phalloides erectus

***

Všeho dočasu, až začnou jezdit elektroauta hluk rapidně klesne, viděl bych to v horizontu 67 let.

0/0
22.12.2010 7:41

řehoř z řep

Re: ***

;-D:-/

0/0
22.12.2010 10:20

p555

Re: ***

Neklesne - jiz se zacalo do existujicich elektroaut zkousenych v provozu ve Francii vramci projektu GreenPlace montovat zvukove zarizeni vydavajici zvuk motoru - kvuli chodeckym ovcim, ktere kdyz auto neslysi tak se ani neohlednou...

0/0
22.12.2010 11:38

soudruh.malina

Tak at se odstěhují na venkov

do vydlákova když jim vadí hluk. Nikdo je nenutí tam bydlet. Ale že by se vzdali aut to né.R^[>-]

0/0
22.12.2010 7:32

Amanita phalloides erectus

Re: Tak at se odstěhují na venkov

jen si nemysli, celou noc je klid a ráno v půl pátý projede okolo vesnice autobus a vzbudí mě. :-(

0/0
22.12.2010 7:42

dracekvo

Re: Tak at se odstěhují na venkov

Hlavně v létě je to žužo. Když jsou otevřené okna a kolem si to profrčí na plnej jetel Zetor 7745 s plným valníkem hnoje. To pak normálně není slyšet ani telka na normální hlasitost.

0/0
22.12.2010 11:17

řehoř z řep

Re: Tak at se odstěhují na venkov

V Praze většina lidí nepoužívá denně. Autem jezdí do práce jen asi třetina. Takže třeba proti tomu hluku chtějí protestovat ty zbylé dvě třetiny.

0/0
22.12.2010 10:18

Načelník

Penta

Jde o to, aby se Penta vešla do limitu a mohla postavit letiště ve Vodochodech..

0/0
22.12.2010 6:08

pavlik12

Kde byli když se silnice stavěly?

Pokud neprotestovali při výstavbě těch silnic, tak buď:

a) jim to nevadilo a pak nemají právo se rozčilovat až teď

b) se nastěhovalido centra Prahy/vedle magistrály až po jejím zprovoznění a pak také nemají právo se rozčilovat

Jestli chtějí ticho a klid - je dost míst kde žádná tranzitní silnice nevede a ani nikdy nepovede ... jen to zkrátka není 10 minut pěsky od Václaváku. Každý si může vybrat.

0/0
21.12.2010 22:35

řehoř z řep

Re: Kde byli když se silnice stavěly?

Ulice tam byly odjakživa. Akorát dřív na nich nebylo tolik hluku. A protestovat je možné vždy, proč by ne? To by byla divná demokracie, kdyby lidé nesměli dát najevo svůj názor.

Já bych politika, který podporuje zvyšování hluku, nevolil. A chci, aby to politici věděli. Takže tam možná půjdu.

0/0
22.12.2010 3:23

pavlik12

Re: Kde byli když se silnice stavěly?

OK, řekněme to jinak - protestovat mají právo, ale jen to ukazuje jejich inteligenci.

Nastěhují se do centra města a pak se rozčilují, že je tam hluk...

Politici zvyšování hluku nepodporují - ten hluk je a bude... ať je v zákoně nebo rozhodnutí soudu napsané cokoliv. Viz třeba soudní rozhodnutí že magistrát musí snížit hlučnost na magistrále o 5 dB (=víc jak polovina). To už může soud vydat rozhodnutí že sluníčko má být ráno na západě a přes den couvat na východ - vykonatelnost obou rozhodnutí je +/- stejná.

0/0
22.12.2010 7:49

řehoř z řep

Re: Kde byli když se silnice stavěly?

Blbost. Magistrálu samozřejmě lze úplně zavřít, dokonce by to bylo politicky průchodné.

A nějaké méně razantní zklidňování by bylo ještě snazší.

0/0
22.12.2010 10:16

pavlik12

Re: Kde byli když se silnice stavěly?

Na to zavření magistrály si i rád vezmu dovolenou a zajdu se podívat.

Množství aut která z jednoho konce Prahy na druhý jet potřebují je v daný okamžik konstatní, a buď budou projíždět delší dobu (omezení počtu pruhů) nebo jinudy (zavření).

Rozumné řešení (dokončení obchvatu) blokují právě lidi s žalobami kvůli hluku.

0/0
22.12.2010 11:05

phi

Re: Kde byli když se silnice stavěly?

najdete si nejdrive statistiku ohledne narustu automobilove dopravy za poslednich 20 let a hned potom chybu ve svem tvrzeni

0/0
22.12.2010 11:23

ingchemik

Kdo je to "lidé"?

Když se ten limit nezvedne, mnohde to znemožní výstavbu obchvatu. Jinými slovy, auta budou zase dunět centry měst limit nelimit. Takže obyvatelé center měst, kteří se nemohou dočkat obchvatů, nepatří k "lidem"??

0/0
21.12.2010 22:21

řehoř z řep

Re: Kdo je to "lidé"?

No třeba v Praze centrem nejezdí tranzit, ale prostě lidé, pro které není pěší/MHD/kolo dost nóbl. Tam okruh žádný hluk nesníží.

0/0
22.12.2010 3:24

babacek

Re: Kdo je to "lidé"?

R^

0/0
22.12.2010 10:11

dracekvo

Re: Kdo je to "lidé"?

většinou 1 auto 1 člověk.

0/0
22.12.2010 11:18

phi

Re: Kdo je to "lidé"?

je ovsem svanda, pozorovat je kdyz napadne snih, nebo rano na konevovce, kdy je predejdu vsechny :)

0/0
22.12.2010 11:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.