Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražané protestovali proti zvýšení limitů hluku, nechtějí rušné „oázy klidu“

Asi stovka lidí vybavených píšťalkami, řehtačkami nebo i pokličkami demonstrovala proti návrhu ministerstva zdravotnictví zvýšit hranice hluku. Akci "Minuta hluku" svolala organizace ProAlt. Lidem se nelíbí, že místa, kde jsou nyní limity překračovány, by se stala papírově klidnými, i když by hluk zůstal stejný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

a.je.to

centrum

kdo nechce žít v centru kde je přirozeně hluk, tak mu nikdo nebrání aby se odstěhoval někam na pole do těch hnusných satelitů, já v centru žiju a pochopitelně počítám že to oáza klidu nikdy nebude a ani nemůže být, neprotestují proti nesmyslům které změnit nelze ...

0/0
23.12.2010 12:39

bitkar

centrum

jednou chtej bydlet v centru, tak to maj... jestli nechtej hluk, tak at si koupej poradny trojity okna, nebo se prestehujou na okraj. Vsechno ma svoje + a -. Ja taky chvili bydlel na pavlaku a co jako? casem me to tam zaclo stvat a od ty doby praha9 a jsem stastnej.

0/0
23.12.2010 9:00

soko

Re: centrum

Kdyz si navic clovek uvedomi, jak k bytu v centru prisli ... nove na hypoteku jej asi nekoupili, ze?;-D

Za totace drzeli tasky strane, ta je obdarovala majetkem v radu milionu Kc, tak ted at drzi hubu...:-P

0/0
23.12.2010 12:16

GregoryPeck

5 dB je hodně - skoro dvakrát

Naprosto souhlasím s protesty proti zvýšení hygienických limitů.

Když se řekne 5 dB, tak si těžko někdo představí, o kolik to je. Ale v elektrotechnice je úroveň 6 dB dvojnásobek a 20 dB desetinásobek. U výkonových poměrů je pak desetinásobek pouze 10 dB.

Takže 5 dB je skoro dvakrát tolik, pokud bychom mluvili o úrovni hluku, a to už je na pováženou, protože už  v současné době se ten randál dá na některých místech vydržen jen těžko.

0/0
22.12.2010 22:00

Amoniak

Re: 5 dB je hodně - skoro dvakrát

Nebyl bych si ovšem jist zda prostým sluchem ten rozdíl 5 dB poznáte. Vnímání intenzity zvuku je dost nelineární. Proto koneckonců ty dB.

0/0
22.12.2010 22:13

peepa-007

Re: 5 dB je hodně - skoro dvakrát

Jestli mě paměť neklame, tak uchem lze rozpoznat rozdíl od 3dB dále - frekvenční rozsah reproduktorů se udává v tomto tolerančním pásmu právě z důvodu, že pod 3dB rozdíl rozpoznat nelze. Pro srovnání - reklamní pásmo je akusticky hlasitější než běžný pořad o 6dB. To by znamenalo, že je zvuk znatelně silnější, ale nejde o žádný drámo...

Jinak na hlukové limity se dívám víc jako řidič než jako obyvatel Prahy (jsem) - jednoznačně jsem proti přitroublému omezování rychlosti, zejména na magistrále a na D1. Navrhuji řešit protihlukovou stěnou a opatřeními na straně bytů. A popř. přestěhováním - sorry.

0/0
23.12.2010 9:23

Homer _11

Re: 5 dB je hodně - skoro dvakrát

Ad reklamy - on je to ne +6dB ale +9dB - ale to je jedno. Zvýšený hluk reklam otravuje, nicméně mají co chtějli - od reklam odcházíme a vypínáme zvuk, takže přišli i o zvukovou složku kterou mohli působit. :-)

Jinak akustický hluk se měří metodikou jinou než jiné druhy intenzity zvuku. Správně by se mělo psát +5dB (A), kde to A je druh filtru, kterým se ve slyšitelném pásmu zařazuje filtr s křivkou podobnou křivce frekvenční citlivosti ucha. Takže výsledná hodnota udává, o kolik to subjektivně lidské ucho slyší jinak než aby to bylo jen technické číslo odtržené od praktické reality.

Každopádně snížení rychlosti na magistrále na 50km/h byla jenom populistická pakárna. ono údajné snížení hluku AŽ o 2,5dB (vypíchnul bych zejména to slovíčko "až") bylo o tom, že subjektivně nikdo nemohl poznat úbytek hluku. Ozbrojení zedníci-hovínkáři se mohli zaradovat a měřit rychlost ale jiný efekt to nemělo žádný. Napadá mě - že se město takto sychrovalo proti soudním sporům že nic nedělá.

0/0
23.12.2010 10:12

habr

Z jedné hromádky peněz ušetříme za protihluková opatření,

z druhé hromádky budeme muset zaplatit víc za léčení lidí které stále působící hluk poškodí zdraví. A léčení ve své podstatě je pro mne špatná investice, protože odčerpá z mé hromádky na mé léčení.

Nicméně léčení nejde ze státní a městské kasy, ale z peněz které si každý z nás posílá do společné, od státních peněz svým způsobem oddělané hromádky. A že je malá, to vidíme a slyšíme každá´ý den, tak proč ještě tleskat těm, co jí chtějí zmenšovat, protože chtějí aby jejich hromádka pro stavby byla větší.

0/0
22.12.2010 20:19

Highdriver

Do konce roku budu držet protestní jídlovku..

.. protože nesouhlasím s hlasitostí protestů.;-)

0/0
22.12.2010 19:26

bitkar

Re: Do konce roku budu držet protestní jídlovku..

R^

0/0
23.12.2010 8:56

řehoř z řep

Protest podporuji

v Praze je hluku moc. Začal bych zklidňováním magistrály.

0/0
22.12.2010 19:25

Amoniak

Re: Protest podporuji

Takže zakázat provoz na magistrále. Kudy podle Vás ta auta pojedou?

0/0
22.12.2010 19:32

ingchemik

Re: Protest podporuji

Jediná možnost - dokončit okruhy. S mírným zvýšením limitů je to daleko levnější a bez nevzhledných a drahých bariér. Bohužel...

0/0
22.12.2010 19:44

řehoř z řep

Re: Protest podporuji

Většina nikudy. Řešení se jmenuje MHD.

0/0
23.12.2010 8:18

řehoř z řep

Re: Protest podporuji

Pardon, to měla být reakce o příspěvek výš.

0/0
23.12.2010 8:20

a.je.to

Re: Protest podporuji

současná síť MHD nemá sebemenší šanci pojmout ani malou dílčí část provozu z případného zrušení magistrály, vždyť už je u hranic svých kapacit, řešením by mohla být MHD kdyby se do ní investovaly ještě stovky miliard Kč a kde na to vzít?

0/0
23.12.2010 12:44

řehoř z řep

Re: Protest podporuji

Většina řidičů na magistrále není tranzit. Okruh nic neřeší.

0/0
23.12.2010 8:20

a.je.to

Re: Protest podporuji

ale je tranzit v rámci Prahy ... nejen okruh, musí se zlepšit komunikace na okrajích centra ... jinak magistrálu nezle zrušit, to by byl kolaps celého města ...

0/0
23.12.2010 12:46

Amoniak

A co má být?

Banda uřvaných se zase předvedla s nepříliš reálnými požadavky. Jediný problém je v tom že je někdo poslouchá.

0/0
22.12.2010 18:43

Nahlas se ti směju 2

Re: A co má být?

Souhlas.

0/0
22.12.2010 18:46

Milan_Seliga

Onion...

To je jak Onion news (fiktivní americké zprávy), kde uvedli zprávu, že se Americká vláda rozhodla vypořádat s obezitou národa, a proto změnila definici obezity z 40 % tělesného tuku na 90 % tělesného tuku (jakože kolik procent váhy je tuk) a tím snížila počet obézních Američanů z 90 milionů na 85 milionů :D

0/0
22.12.2010 18:23

vaclavj1

Re: Onion...

Onion je paradni

0/0
22.12.2010 18:33

bitkar

Re: Onion...

;-D

0/0
23.12.2010 8:58

Elija69

souhlas !!!

 Mají naprostou pravdu ! Mnohem lépe se žije tam, kde je hlukový limit překračován, než tam kde by ten samý hluk byl v normě !!!!!!

0/0
22.12.2010 18:10

KOLDAK

Já bych ještě nechal zvednout množství hnilobných bakterií

v potravinách a rázem bude ze zeleného pochodujícího masa ňamka nejvyšší kvality

0/0
22.12.2010 18:08

Bubrak

Re: Já bych ještě nechal zvednout množství hnilobných bakterií

porad to bude vase volba jestli si to koupite nebo ne ;-D

0/0
22.12.2010 18:12

KOLDAK

Re: Já bych ještě nechal zvednout množství hnilobných bakterií

Pokud to nepoznám, až když to doma rozbalím

0/0
22.12.2010 18:24

vaclavj1

Re: Já bych ještě nechal zvednout množství hnilobných bakterií

tady to poznate celkem snadno

0/0
22.12.2010 18:33

brezovak

Pražákům

se zase něco nelíbí, tak  ať odejdou do hor a tam si vybudují reservaci , bude od nich pokoj

0/0
22.12.2010 17:38

vaclavj1

Re: Pražákům

Jakych Prazaku, prosim Vas? Vzdyt je to ta sama banda ze Suchdola, ktera vetsine Prahy pije krev uz leta...

0/0
22.12.2010 17:45

Bubrak

Re: Pražákům

R^;-O

0/0
22.12.2010 18:11

Lev+z+Rožmitálu

no jo pražáci

chtějí bydlet ve městě

všechno mít u frnáku

a ještě navíc aby tam byl klídeček jak někde u lesička

tak se přestěhujte na vesnici když se vám  vpraze nelíbí zoufalci:-P

0/0
22.12.2010 17:12

jemitojedno

Re: no jo pražáci

R^R^R^

0/0
22.12.2010 17:23

ab3l

Re: no jo pražáci

a co bych tam dělal, přehazoval hnůj?;-D

až ti povede okolo tvojí oázy klidu obchvat, jako je to u mnoha vesnic (proto se např. Suchdol bouří), tak pochopíš:-P .

0/0
22.12.2010 17:29

jemitojedno

Re: no jo pražáci

Vzdyt ani nevis jak vypadaji vidle ;-D

0/0
22.12.2010 17:33

hellmuth

Re: no jo pražáci

R^

0/0
22.12.2010 17:30

Bubrak

Re: no jo pražáci

presne tak, sam bydlim v Praze, ale preci kdyz se nastehuju k tramvaji, tak se nemuzu divit, ze tam je od ni hluk!! to same magistrala, vsechno u ni u Pankrace byly kancelare a po revoluci byty a kdo se tam nastehoval tak nema co kecat do toho jak ma byt magistrala hlucna!!

0/0
22.12.2010 17:34

KOLDAK

Re: no jo pražáci

Ona ta magistrála a všelijaké ty důležité okruhy tady nejsou od nepaměti. Obvykle si lidi vesele bydlí v klidném koutku města, než někdo provede za účelem naplnění svých finančních zdrojů změnu v územním plánu a magistrálu jim přivede pěkně pod okna ložnice.

0/0
22.12.2010 18:27

Nahlas se ti směju 2

Re: no jo pražáci

To holt patří k rizikům života na kraji metropole.

0/0
22.12.2010 18:46

Amoniak

Re: no jo pražáci

Máte informaci že někde byl skutečně tak zásadně změněn územní plán že se z oázy klidu stala rušná křižovatka? Nebo si jen tak vymýšlíte?

0/0
22.12.2010 19:34

TKPinokio

Re: no jo pražáci

Vnější pražský okruh, část 512.R^

0/0
23.12.2010 2:13

Clancy Wiggum

Re: no jo pražáci

magistrala esxistuje nejakych 35 let a treba zrovna na Namesti Miru se tramvaj poprve objevila nekdy v roce 1897 :-)

0/0
22.12.2010 22:40

Reeve

Re: no jo pražáci

No jo, a třeba domy v Legerově byly postaveny předevčírem.

0/0
22.12.2010 18:35

.MichaL

Re: no jo pražáci

To je zajímavá otázka - kolik z protestujících tam bydlí už od doby "před magistrálou". Jen ti totiž na stížnosti mají bez debat právo. Že je technické řešení skoro vyloučené, je už jiná písnička...

0/0
22.12.2010 18:41

Keni

Re: no jo pražáci

Ale to nejsou prazaci. To jsou ti vychcankove, co se pristehuji k letisti, dalnici do mesta a pak zacnou rvat. Proste tupa ekoteroristicka naplavenina.

1.) Ta ... co si vymohla znefuncneni magistraly se sem nastehovala z Mostu asi 7let po vystavbe

2.) Druha draha v Ruzyni je planoa a zanesena v hlukovych mapak asi 50let

3.) Letiste Vodochody stoji a slouzilo stihackam jiz pres 70let. A muzeme pokracovat. Ano, neco jineho je vystavba novych, ale i zde musi byt nejaky kompromis. Treba pres Bechovice vzdy vedla tranzitni doprava po stare Kolinske. Nechteji obchvat, neni problem doprava se pusti zpet. A to same v Okoly Suchdola. Vetsian staveb prave toto resi, ale nikdo to nechce pred barakem. A popravde, ono bydlet v Praze u tramvajove trate take jiste nesplnuje limity. A mam teda zacit rvat? Bydlim v Praze 20let s tramvaje zde jezdi dele. Mozna bych mohl mit nejake pripominky pri vystavbe nove trate a pozadovat nejakou kompenzaci. Ale stejne vetsina lidi bude rada, ze ji tam zavedou.

0/0
22.12.2010 17:37

Bubrak

Re: no jo pražáci

R^R^R^

0/0
22.12.2010 17:38

jemitojedno

Re: no jo pražáci

Tak to jste jeden z rozumnych obyvatel Prahy.. bohuzel Vas zrejme neni vetsina :-)

0/0
22.12.2010 17:39

la.sicak

Re: no jo pražáci

Takovych je nas tu vetsina. Bohuzel prave tahle vetsina je upozadovane ve prospech urvane mensiny.

0/0
22.12.2010 18:24

jemitojedno

Re: no jo pražáci

Presne jak v politice (vsude je to stejny) cely zem by chtela sestrit a cpat penize do spravnych veci - ovsem politicka smecka je jineho nazoru :-/

0/0
22.12.2010 18:59

tomas_tod

Re: no jo pražáci

Kvalitní názor!

0/0
22.12.2010 18:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.