Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Odborníci zkoumají středočeské přejezdy. Loni na nich přibylo nehod

Desítkami železničních přejezdů ve Středočeském kraji se začali zabývat odborníci. Přestože počet mrtvých se v loňském roce v kraji snížil, nehod je naopak více. Tři přejezdy už prošly rekonstrukcí. Ta se ale příliš nepovedla v Čáslavi. Pro chodce je tady situace naopak nebezpečnější, musí chodit silnicí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Marťan

Poučme se z historie

Kdysi jezdilo hodne vlaků a málo aut. Přesto byl skoro na každém přejezdu závorář, který spouštěl a zvedal závory, tedy ten přejezd osobně hlídal.

Dneska, kdy je hodně aut a podstatně méně vlaků, bychom se k tomu mohli vrátit! Máme hromady nezaměstnaných, vše se automatizuje a my si pak stěžujeme na nefunkční zabezpečení.

Takže postavme ke každému přejezdu závoráře, tím bude dána osobní zodpovědnost za každý přejezd, bude komu nadávat a o pár tisíc lidí snížíme nezaměstnanost! Stát to nepřijde tak draho, zejména, když tím zachráníme pár životů i těch sebevrahů, kteří o to vlastně ani nestojí...

0/0
9.1.2011 15:09

Grossak

Re: Poučme se z historie

Tak takovouhle volovinu jsem ani na diskusi iDnesu dlouho nečetl.

0/0
9.1.2011 17:48

JoeMax

Re: Poučme se z historie

A když nějaké auto bude chtít prokličkovat závorami, tak mu závorář bude bránit vlastním tělem? ;-D

0/0
9.1.2011 19:49

libral

Já nevím, co chtějí odborníci řešit?

Přejezdy na vedlejších komunikacích, kde následuje křižovatka, by vůbec neměly být uvedeny do provozu, jelikož jsou nebezpečné a nelze je, při striktním dodržení dopravních předpisů, překonat. Je to zodpovědnost provozovatele komunikace, že na takové místo pouští automobily. Existuje přechodné řešení, že se z takové vedlejší komunikace udělá komunikace hlavní tak, by automobily nemusely zastavovat na přejezdu. Ovšem definitivní řešení takového problému může být jen stavební.

0/0
8.1.2011 23:28

kral.ka

35. min.

Tak ja pred tydnem stala na prejezdu 35 min., kdybych si nezjistila tel. cislo na nadrazi, asi bych tam stala dodnes. Takze se nedivim, ze obcas nekomu rupnou nervy a na prejezd vjede.

0/0
8.1.2011 22:01

venda44

Co chtějí zkoumat?

Za 99,9% nehod na přejezdech můžou "řidiči", kteří na něj vjedou aniž by brali na vědomí fungující signalizaci, nebo se alespoň rozhlédli.

0/0
8.1.2011 21:24

Azgalor

Kdyby jezdili pomalu

Víme přece, že jenom rychlost zabjí, jak nás přesvědčují média a policie. Kdyby se jezdilo přes přejezdy pomalu a všudy byly radary, bylo by to v pořádku. Rychlost zabíjí !!;-D

0/0
8.1.2011 18:00

Gorakhal

Čáslav

K té čáslavi - na tom přejezdu to stálo pro chodce vždycky za houby :)

0/0
8.1.2011 17:59

markii

Jednoducha vec , na kterou musi byt minimalne titul

uplne by stacilo , kdyby za A lidi dodrzovali predpisy a zbytecne nehazardovali , za B drahy by mely 100% rucit za funkcnost prejezdu a jen takova uvaha ... jsou opravdu prejezdy , kde ani po zastaveni pred prejezdem neni moc videt jestli vlak jede nebo ne , znam jich nekolik , pomohla by uplne obycejna vec a to je zrcadlo na prejezd . Za normalni situace ridic by videl svitici svetla vlaku a naopak strojvudce by videl svitici auto na prejezdu. Treba by to aspon trochu pomohlo. Jenze na to musim mit titul abych neco takoveho vymyslel a pak se budu chlubit jak jsem to genialne provedl a dalsi vec jak je u nas v republice zname , zakazku zadam firme , ktera nahodou bude patrit manzelce , nebo brachovi ;-D

0/0
8.1.2011 17:57

venkovan.1975

Re: Jednoducha vec , na kterou musi byt minimalne titul

Myslíte, že je opravdu možné za funkčnost něčeho ručit na 100 %?

Každá technika může sehnat, zařízení může někdo ukrást... Neříkám, že není co vylepšovat, ale 100% záruku budete těžko hledat.

0/0
8.1.2011 18:27

libral

Re: Jednoducha vec , na kterou musi byt minimalne titul

Kdyby lidi dodržovali předpisy, tak se přes mnohé přejezdy nikdy nedostanou. ;-D

0/0
8.1.2011 23:29

pavlik12

Re: Jednoducha vec , na kterou musi byt minimalne titul

V tom pripade takovy prejezd musi byt uzavren a silnice take. jiny postup neni zakonne mozny.

0/0
9.1.2011 11:49

psycholog.idnes

Co raději zbytečně nevytvářet stresové situace?

Je spusta  přejezdů, které jsou do několika set metrů od stanice,( což je ve městech a vesnicích většina), kde spouští závory jen proto, že z druhé stranu přijíždí vlak, který ve stanici zastavuje. Jenže dráhy tomu, že zastaví asi příliš nevěří takže závory se preventivně spouští po celou dobu příjezdu, výstupu, nástupu i odjezdu vlaku. Potom následuje nějaké menší posunování ve stanici, při kterém zase nic na přejezd nevjede, ale co kdyby.. Takže určitě nejsem sám, co stál na přejezdu i desítky minut a nic neprojelo.

Umíte si představit, že podobně by ve městech platilo, že v okolí 500m od jedoucí i stojící tramvaje musí mít všechny semafory červenou?

Takže se to krásně moralizuje z teplého pokojíčku. Ohrozit život, kvůli směšné netrpěivosti! Ale když každý den půl hodiny stojíte ve smogu kolony aut, šraňky jsou dole, nic ještě neprojelo a vy nevíte, jak dlouho to ještě potrvá..

Takže co třeba stanovit rozumnější časové limity, po které smí dráhy blokovat provoz na silnici?

0/0
8.1.2011 17:43

pavlik12

Jen nerespektování předpisů

Ono by stačilo dodržovat předpisy a k nehodám by nedocházelo:

- nevjíždět na přejezd pokud svítí  signalizace, sklápějí se nebo zvedají závory

- blízko přejezdu jet max 30 nebo 50 km/h (podle typu zabezpečení)

- nevjíždět na přejezd nebo do křižovatky, pokud situace za nimi neumožňuje pokračovat

+ si uvědomit že vlak je vždycky silnější a na přejezdu je doma, kdežto auto host

0/0
8.1.2011 17:30

Solenza

Re: Jen nerespektování předpisů

Jenže ne všude to tak jde. Jsou tratě, které kopírují silnice prostě vedou vedle silnic a když přijíždíte po vedlejší silnici , která je k hlavní silnici i trati kolmá, tak musíte zastavit na přejezdu, protože jinak nevidíte do křižovatky. Navíc, když nejedete osobákem, ale třeba nějakým delším náklaďákem s návěsem.

0/0
8.1.2011 18:02

venkovan.1975

Re: Jen nerespektování předpisů

Takové místo znám jedno a opravdu mi tam nebylo dobře, navíc když pak hned za námi zastavilo další auto, takže by se ani vycouvat nedalo.

0/0
8.1.2011 18:30

pavlik12

Re: Jen nerespektování předpisů

V tom pripade podejte podnet na silnicni spravni organ - takovy prejezd nemel byt nikdy zkolaudovan a silnice uvedena do provozu.

0/0
9.1.2011 11:43

Xladi

Pochybuji

že se nehody stávají proto že nefunguje signalizace. Když jsem viděl těch pár videí z tajných kamer na přejezdech nevěřil jsem svým očím že někdo takto hazarduje a to i na tratích kde se jezdí vysokou rychlostí8-o

0/0
8.1.2011 17:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.