Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Starostové středočeských obcí se bouří proti rušení autobusových spojů

Starostové ze středočeských obcí a měst protestují proti návrhům kraje zrušit od 1. února některé autobusové spoje. Proti rušení sepisují hromadné nesouhlasné dopisy. Kraj tvrdí, že nedostane od státu dost peněz, aby síť linek mohla zůstat stejná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kopakopa

Ať se starostové především postarají o to,

aby bohatá Praha nedostávala ze státního rozpočtru dotaci 10 000  Kč na obyvatele, velká města 5 000 Kč a více na obyvatele, kdežto obce s několika sty obyvatel 2 000 Kč na hlavu - pak budou mít dost peněz i na ty spoje...

0/0
21.1.2011 8:43

nelde

O lidi

Holt o lidi jde ČSSD v první řadě. Ale bohužel jen o ty nezaměstnané, co sedí doma a nikam nemusí.

0/0
20.1.2011 18:19

ezra

Rath rozdal peníze po 30 korunách, proto nemá na autobusy

volič středočeského kraje se příště musí rozhodnout lépe!!

0/0
8.1.2011 19:19

LuciJe2

Re: Rath rozdal peníze po 30 korunách, proto nemá na autobusy

Kdyby po třiceti korunách... Dětičky tu jezdily do školy zdarma a teď se Rath diví, že mu to státní kasa nechce dotovat...

0/0
9.1.2011 10:40

Cikánek

Přidejte politikům, manažerům, ČËZu, RWE....

Všichni jsou to ku??y nenažraný. Zaměstnancům krátí mzdy a  rafinérie, plynárny, ČER, vodárny, teplárny zvyšují zisky ! ;-€ 

0/0
8.1.2011 14:28

český zeměhryz

..se divím, že se neozva Praha....tohle bude totiž mít ten

..dopad...že se zvýší (a to o hodně) počet lidí, který pojedou raději autem.....při těchto nových cenách už to vychází nastejno už i v tom případě, kdy člověk jede sám......

0/0
8.1.2011 10:18

jozko skocdopole

No tak budou muset oprasit kolo a jezdit na kole.

0/0
8.1.2011 1:10

hermína

opravdu žádný

z těch spojů nebyl ani trochu výdělečný?

0/0
7.1.2011 22:39

český zeměhryz

Re: opravdu žádný

..moc jich nebude...na výdělečnost spoje musí být bus obsazený aspoň ne 2/3 po celou trasu...a co je důležité....i po cestu zpátky....což je problém hlavně tzv špičkových spojů.....do Prahy je teoreticky výdělečný....ale zpátky jede prázdný....a je to....

0/0
8.1.2011 10:16

hermína

Re: opravdu žádný

Zrovna Mělník - Praha jsou narvané pořád. Jestli 2/3 znamená 2/3 míst k sezení, tak to bývá téměř vždy. A ve špičkách je to plné po okraj.

0/0
8.1.2011 11:45

Knedloun

Vždyť se vlastně nic neděje.

Jen bud více lidí jezdit do Prahy autem. Levněji než autobusem

0/0
7.1.2011 20:46

Keni

Re: Vždyť se vlastně nic neděje.

A v tom to prave je. Cim vice lidi jezdi autem, tim drazsi a mene dostupna bude doprava. Jezdi Vas kamarad, znami, soused autem? Tak mu podekujte. Ale pozor, nekteri by opravdu bez aute pracovat nemohli. Treba kamos musi byt v Praci rano kolem 5hod ranni. To opravdu jinak nejde. Tak pozor, at Vam pak nedostanete opravnene do zubu.

0/0
7.1.2011 22:23

matycova

nejde o peníze

Dobry den. Vim o dění na Kraji dost. Pan Rath planuje tuto akci se zdražením jízdného a rušením spojů plánuje již od října 2010 - jde o naštvání davu a získání voličů na svoji stranu proti vládě. Zdražení jízdného o 20%,které již nastalo, by pokrylo "údajný" nedostatek financí, nicméně pro gradaci účinku na cestující mají dopravci přesto nařízeno zrušit cca 20% spojů, i když daný spoj "vydělává" tj. veze dostatečný počet osob a dopravce by to i bez dotace od kraje ujezdil. Ale rozkaz zněl jasně! Zrušte x spojů. Úředníci kraje krčí rameny a zmateně spolu s dopravci škrtají spoje.

Jak je možné že ostatní kraje se k takovýmto opatření nechystají? Nemají ve svém čele ješitného arogantního panáčka jako středočeši, viz např. zde: jihočeský kraj nezdražuje ani žádné spoje neruší, ba naopak dopravní obslužnost rozšiřuje:

http://www.asociacekraju.cz/vismo5/dokumenty2.asp?id_org=450022&id=152738&query=obslu%C5%BEnost

0/0
7.1.2011 20:45

Bereniké

Re: nejde o peníze

Věřím vám, tomu slizkému psychopatickému hadovi je to podobné.

0/0
7.1.2011 21:04

Keni

Re: nejde o peníze

Rusit, ale nejak s rozumem. Proc ma jezdit z Benesova do Prahy bus, kdyz tam jezdi vlak. To same Beroun - Praha, Dobris-Praha. Chapal bych nejakou linku, ktera jezdei z A do B nejakejma osmickama a navazi lidi k vlaku z okolnich obci. Ale ty skoro prime spoje jsou fakt blbina.

Ale co se rusi nemam paru. Ale tyhle bus spoje nechapu. A uznavam, ze diky pohodlnosti oproti vlaku mohou byt i precpane. Uznavam, ze ta lokalka Dobris-Praha je pomala. Ale z Benesova ci z Berouna je ten vlak i pohodlnejsi. Kazdej chce vypadnout z Prahy, ale mit tam pomalu lepsi s Prahou nez je MHD.

0/0
7.1.2011 22:04

hermína

Re: nejde o peníze

a nejede ten autobus po trase, na které nádraží nejsou? Sice Praha - Beroun, lae přes 10 vesnic? Od 2km výše už je nereálné chodit pěšky na vlak.

0/0
7.1.2011 22:29

Keni

Re: nejde o peníze

Nevim, 1,3km jsem chodil v Praze, protoze mne nebavilo prestupovat na bus a v te tlacenici se pak mackat. A pak jsem zacal jezdit na kole a to bylo denne asi 6km tam a 6km zpet a jako bonus s kolem do 5teho podlazi po schodech. Prvni mesic malem moje smrt, pak pohoda a to vcetne deste nebo snehu. (Ale dneska bych na te ledovce kolo vzdal).

Uznavam, ze v praci sprcha a cas na to se zcivilizovat coz casto nejde. Ale ty 2-3 km na kole na nadrazi, kde by meli byt (vim, ze nejsou a vecer by tam to kolo nebylo) pod kamerou ci primo pod dohledem stojany by nemel byt pro 80% lidi problem.

A vyhoda strednich cech je prave ten klid a malo dopravy. Ja jednou tim buse jel a opravdu, prima linka po stare berounske Beroun-Praha je Blbost.

0/0
7.1.2011 22:53

hermína

Re: nejde o peníze

autobusem jezdí školáci, maminky, důchodci. Zdravý mladý muž, který má volbu vlak, auto, kolo a sprchu v práci je výjimka.

0/0
8.1.2011 11:40

LuciJe2

Re: nejde o peníze

Shodou okolností právě v Berouně bydlím - proč ten autobus není zbytečný?

Vlakové nádraží je i od centra Berouna poměrně z ruky, z nových sídlišť, odkud většina lidí do Prahy jezdí je to skoro 4 km. K autobusu je to kilometr. Místní linky na nádraží jezdí jenom při úplňku, když je zrovna středa a březen, napojení jízdního řádu na odjezdy a příjezdy vlaků neexistuje.

Autobusy z Berouna končí na Zličíně a Nových Butovicích, tedy v části města, kde většina berouňáků pracuje - vlakem musíte minimálně na Smíchov a pak metrem zpátky.

A aby toho nebylo málo, vlak je i při zakoupení zpáteční jízdenky výrazně dražší, než autobus.

0/0
8.1.2011 10:06

Keni

Re: nejde o peníze

Tomu i verim. Ale to je v tom,

ze ma Beroun neefektivni MHD. Mela by byt reference drah, a ty zahrnute v ROPID, takze za stejnou cenu. Takze by meli autobusy svazet lidi na nadrazi. A do Butovic by to melo byt s prestupem z vlaku Beroun pres Rudnou. O otm, ze ani v Praze neni poradna integrace vlaku je problem jiny.

Vlak, Metro a tramvaje maji byt hlavni prostredek

Autobus, taxi atd pouze k priblizeni na tyto prostredky.

Ze to tak nefunguje, autobus ma linku podel drazni trate, ktera je pak ztratova je jina vec. Kazdej rve, ze by se melo vse preazet na zeleznici, ale zase krom neho. On chce bus, protoze je pohodlnejsi. O tom, ze bude ten vlak s prestupem a asi ponalejsi ale nepochybuji. To je dan za klid bydleni mimo velkomesto a nutnost dojizdeni. MHD musi konkurovat cenou a ne pohodlnosti. Tech linek je fakt moc. Ale o tom, ze se bez myslenovite budou jen skrtat misto menit struktura je jen dusledek blbosti uredniku. Ale jsem proti primim linkam, co konkuruji draham.

0/0
8.1.2011 18:55

LuciJe2

Re: nejde o peníze

Vlak z Berouna do Prahy nejezdí přes Rudnou. A nejsem si jistá, jestli existuje někdo, komu by se navrhovaná změna vyplatila - autobusy do Prahy jsou rychlé a jezdí naprosto narvané, minimálně ty, které jezdí bez zastávek v okolních vesnicích.

Mimochodem, dostat se z Rudné do Prahy taky není sranda - autobusy jedou třeba 2, 3 po sobě a pak skoro hodinu nic.

0/0
9.1.2011 10:56

martin_simek

Skerty spoju jsou neprijatelne, ale .....

poplatky si vracet nechali jiste radi :-/

0/0
7.1.2011 20:28

martin_simek

Re: Skerty spoju jsou neprijatelne, ale .....

regulacni poplatky

0/0
7.1.2011 20:28

danny47

Re: Skerty spoju jsou neprijatelne, ale .....

Jo, jo, ... .Když si ho  třicetikorunáči zvolili, to ho maj ... ;-D !!

0/0
8.1.2011 12:19

skokánek

Možná

by se ty prachy našly někde okolo Hostivic;-D;-Dkdyž jsem vysvětlovala vloni kamarádce,že jízsné  zdarma bude mít následky,tak prý že ne,no a od února bude muset vozit holku do školy autem;-D;-D

0/0
7.1.2011 20:19

chroup

na něco peníze jsou

a na novou pracovnu se penízky našly

http://praha.idnes.cz/hejtman-rath-otevre-lidem-svou-trinactou-komnatu-pracovnu-za-miliony-1ee-/praha-zpravy.asp?c=A100923_1454879_praha-zpravy_ab

0/0
7.1.2011 20:03

unbreakable debater vol.15

Re: na něco peníze jsou

Rath to přeci vysvětlil bohulibým záměrem: Je potřeba podporovat zaměstnanost ... ve spřátelených firmách. ;-D

0/0
7.1.2011 20:19

J.K. 3

Musím se smát, až se za břicho popadám

Zvolili jste si DRatha, dopravu zdarma, tak tady máte výsledek. Nejsem škodolibý, ale v tomto případě nelze než říci: dobře vám tak ;-D

Kéž byste se konečně poučili !!

0/0
7.1.2011 19:34

iksdé

Re: Musím se smát, až se za břicho popadám

Z čeho se mám poučit? Já ho nevolila, 18 mi bude za půl roku. Nikdo v

rodině ho nevolil a já teď mám kvůli tomu zrušit brigádu na léto,

protože mi zruší autobus jak na ranní tak na noční a ještě mám chodit do

vedlejší vesnice a vstávat kvůli tomu o hodinu dříve, abych se vůbec

dostala do školy? Za co?

0/0
7.1.2011 19:53

J.K. 3

Re: Musím se smát, až se za břicho popadám

Vážená, uvědomte si, že vaše státem dotovaná cesta autobusem ve skutečnosti patrně stojí více než by činil váš výdělek na brigádě. Nemůžete chtít po jiných, aby se vám na něco takového skládali, neboť hodnota vámi takto vyprodukovaných statků je záporná.

0/0
7.1.2011 20:02

Rodnok

Re: Musím se smát, až se za břicho popadám

no ty seš fakt ynteligent... i blbec by si za den vydělal aspoň pětikilo, nemluvě o tom, že jeho přínos by musel být podstatně větší, aby mu to kapitalista dal a tolik sedadlo v autobuse nestojí. Ještě že je i v Klausistánu vás voličů svobodných s takhle nízkým IQ tak málo.

0/0
7.1.2011 21:03

iksdé

Re: Musím se smát, až se za břicho popadám

Mě stát jízdný neplatí, platim si měsíční kartičku. Můj výdělek na brigádě by byl od šesti do deseti tisíc, záleží právě na tom, jak často bych se tam dostala. Těmito infoprmacemi tudíž zcela neguji vaši první větu. Nechci aby se mi někdo na něco skládal, chci aby mi jezdil autobus, za který si každý měsíc platím.

0/0
8.1.2011 13:16

unbreakable debater vol.15

Re: Musím se smát, až se za břicho popadám

Sice tě lituju, ale aspoň si budeš dlouho pamatovat, koho volit nemáš. ;-DR^

0/0
7.1.2011 20:15

jsysel

Zasloužíme si to...

Vážení přispěvovatelé,

podíval jsem se jak voliči volili ve středočeském kraji a vypadá to následovně:

Benešov (1.ČSSD 37%, 2. ODS 26%), Beroun (1.ČSSD 36%, 2. ODS 31%), Kladno (1.ČSSD 36%, 2. ODS 34%), Kolín (1.ČSSD 39%, 2. ODS 28%), Kutná Hora (1.ČSSD 44%, 2. ODS 24%), Mělník (1.ČSSD 35%, 2. ODS 31%), Mladá Boleslav (1.ČSSD 28%, 2. ODS 34%), Nymburk (1.ČSSD 35%, 2. ODS 32%), Praha-východ (1.ODS 42%, 2.ČSSD 26%), Praha-západ (1.ODS 43%, 2.ČSSD 23%), Příbram (1.ČSSD 35%, 2. ODS 26%), Rakovník (1.ČSSD 40%, 2. ODS 28%)

Tudíž nyní prosím, aby všichni z okresů mimo Praha-východ a Praha-západ mlčeli !!, protože si to přáli. Volby dopadly podle jejich požadavku, tak si to teď užijte.

My, kteří jsme to nechtěli se budeme domlouvat na spolujízdě, protože s tím, co udělají je to nemožné se rozumně dostat do práce. 

0/0
7.1.2011 19:29

Bereniké

Re: Zasloužíme si to...

No co, až mi zas vybouchne auto, napíšu dětem do omluvného listu "problémy s dopravou". A nadávat můžu, jsem z Prahy- západ. Podotýkám, že moje děti se zadarmo nevozí, protože jakožto inteligenti, studující v Praze, na to nemají nárok (a stejně bych si od Ratha nevzala ani korunu, i kdyby na to nárok byl)

0/0
7.1.2011 19:38

hermína

Re: Zasloužíme si to...

nezapočítáváte další pravicové strany, mezi které se ty hlasy proti ČSSD rozdělily.

0/0
7.1.2011 22:31

1907 (FK Opava)

Re: Zasloužíme si to...

Z něčeho socani tu většinu slepit museli. Volby do Poslanecké sněmovny taky vyhráli a bylo jim to k prdu...

0/0
7.1.2011 23:08

hermína

Re: Zasloužíme si to...

hm, to je fakt. moji spoluobčané mě ...štvou, ať si těch 30-50% vyžere, co volili. Třeba je to šance na příští volby. Pokud bude někdo tak chytrý a udělá správně kampaň.

0/0
8.1.2011 11:42

Martin Šubrt

...

Nejprve kraj naprosto neadekvátně zdražil jízdné. Pro představu v PID je Praha jako 4 pásma za 26 Kč, ale když chci nyní ještě do prvního za městem, nestojí toto jedno pásmo navíc 6,50, ale celých 14 korun. Přitom v Praze je nabídka spojů daleko vyšší. Tím se ceny za VHD v kraji dostaly mnohdy nad úroveň tarifu ČD. Stejně se staly nevýhodnými předplatní kupóny. Dále je zajímavé, že ač kraj proplací studentům a pacientům hocičo, důchodci nemohou jezdit za polovic, což mohou v celé Praze a také ve vlacích ČD za jízdné ČD. Dramatické zdražení se projevuje na zesílení tlaku na příjezd do Prahy auty a nárůstu intenzit na radiálách. K tomu všemu se ruší spoje v naprosto drastickém počtu. Rath skutečně dokázal zlikvidovat kraj za 2 roky... Ale nejen to, už se to promítá i na dopravní chování a problémy vzhledem k Praze.   

0/0
7.1.2011 19:15

karibik

Re: ...

Tak to je sila a ja si řikal že u nas je to drahe 8-o.Tady jsou taky pasma ale není rozdil mezi Brnem a jinim městem.

0/0
7.1.2011 19:20

Bereniké

Re: ...

Nedávno jsem jela z jedné vesnice, co je v prvním pásmu, do naší vesnice, co je taky v prvním pásmu a jsou od sebe vzdálené asi deset kilometrů. Protože jsem tam odvezla auto do servisu, jela jsem domů pomocí PID. Takže cesta byla následující: vlak do Hostivic, dvě stanice, cena 14 Kč. Měla jsem štěstí, vlak na Kladno jezdí jednou za hodinu a přišla jsem dvacet minut před příjezdem vlaku.  Pak jsem si počkala na autobus, co jede za Zličín - dalších 14 Kč, asi 12 minut cesta. Ze Zličína další autobus k nám, opět 14 Kč, cesta trvá 20 minut. Cesta mi zabrala s čekáním přes dvě hodiny a protože jsem neznala návaznosti spojů, nemohla jsem si koupit ani tu skvělou jízdenku přes X pásem, navíc bych se určitě ani nedopočítala, na kolik pásem bych ji musela mít. Zřejmě na 5, a to bych zas nestihla z časového důvodu. Bylo to vloni, takže teď už je to zas dražší.

Autem jsem v té vesnici do čtvrt hodiny. Za benzín dám přitom méně, než kolik stojí to jízdné.

0/0
7.1.2011 19:25

karibik

Re: ...

Z Modřic (kousek od Brna) do Klobouku u brna cca 32km.Jeden přestup čekaní cca 10minut doba jizdi 54minut cena 37kč.Jinak z Brna k nam o špičce každou chvili.IDS R^ 

0/0
7.1.2011 19:34

Martin Šubrt

Re: ...

Zhruba v téhle úrovni byly ceny v okolí Prahy do konce roku. Do pásma 2 z centra Prahy vzdáleného tak 30 km se jezdilo za 38 Kč, nyní už 46 Kč.

0/0
7.1.2011 23:16

Keni

Re: ...

No vidite, kdyby treba DRATH misto busu pro skolaky zdarma nechal postavit okruzni zelenici (verim tomu, ze by se velka cast nasla jiz postana a stacilo to jen doplnit), slo by to za 14CZK jako jedno pasmo. A v Praze mame dopravu opravdu skvelou, ale take hluk atd. S tim, ze u Vas nikdy nebude doprava na takove urovni je zdrejme. On nebude problem zaplatit kvalitni sit pro 2Miliony (pocitam i dojizdejici do mesta za praci odhadem) na nejakych 500km^2 nez pro stredocechy, kde je Vas 1Milion an 11.000km^2.

Vse ma sve pro a proti. Nesnasim vesnicany, co se pristehuji do Prahy a pak rvou kvuli magistrale, co zde byla pred jejich prichodem a naopak Prazaky, co jsou pro klid do strednich cech a pak rvou pro spatnou dopravu. Taky bych rad nekam 20km za Prahu, ale pak nebudu rvat, ze chci prime spojeni tam, kam ho dnes z Prahy mam..

0/0
7.1.2011 22:15

Martin Šubrt

Re: ...

Jenže doprava v kraji na celkem slušné úrovni byla... Rath vyhodil strašné prachy na proplácení poplatků, na jízdné pro žáky a teď nemá ani na její udržení. Drasticky zdražil, zničil integrovaný systém PID, brání sloučení PID a SID, ale hlavně, dramaticky zatěžuje radiály automobilovou dopravou. To drastické zdražení je jasná motivace, za Prahou má každý auto a prostě ho vezme, když hromadná doprava přestává nabízet i funkční základ. A tím se zadělávají Praze daleko větší problémy a finanční náklady, než které by měla z nutnosti podílet se na platbě části spojů veřejné dopravy. Mimochodem, jsem rodák z Prahy, od magistrály :-).

0/0
7.1.2011 23:21

Martin Šubrt

Re: ...

Tady není potřeba počítat pásma, v tu chvíli je lepší si koupit prostě jízdenku s patřičným časem. Šestipásmová jízdenka za 38 korun byla v tu dobu platná 150 minut (cena je dnes 46, čas zůstal), takže se na ni dalo jezdit 2 a půl hodiny. Jinak ale pokud jste pořád byla jen v pásmu 1 nebo v Praze, tak stačila ta pětipásmová, ale ta je jen na ty dvě hodiny. 4 pásma jsou jakoby Praha (kde můžete jezdit všude) a páté pásmo je to vaše. Sice jste jezdila pořád do dojezdového pásma, takže jste vlastně správně kupovala tu levnější jízdenku bez Prahy, jenže jste jezdila pořád tam a zpět, takže se o 4 koruny vyplatila ta šestipásmová, ne z hlediska pásem, ale toho času. Dnes už je ta jízdenka za 14 za 18 a fakt je lepší auto... Kromě toho by systém PID zasloužil pořádné zpřehlednění, chystám návrh do svého blogu.  

0/0
7.1.2011 23:15

tx999

Re: ...

Tak s chuti do toho, uz se tesim:)

Jinak k tematu: taky mam pocit, ze Rath to ve strednich Cechach celkem slusne zprasil. Jsem jenom zvedavej, jak moc to zasahne i Prahu, protoze toto omezeni asi celkem logicky povede k narustu IAD.

0/0
7.1.2011 23:28

Gizmo.cz

Re: ...

Nepíšete i na k-report?

0/0
7.1.2011 23:31

českej.venkovan

..pánové Rath s Povšíkem úspěšně rozdrtili..to co se podařil

..za předchozích osm let dát jakžtakž do pořádku....po nás potopa....

0/0
7.1.2011 19:14

wjig

paneráte

Nebojte se, pane Rath, určitě si na Vás vzpomenu, až budu čekat několik hodin na autobusu! R^

0/0
7.1.2011 18:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.