Diskuze
Pražané nemají kde parkovat. Radnice chtějí usilovat o zavedení modrých zón
Děkujeme za pochopení.
Drtikoll
Mizerný tendenční článek
který má navodit pocit, že zóny jsou všespasitelné. Ne, nejsou! On by se například citovaný anonymní :) obyvatel ulice Generála Píky v Dejvicích měl podívat do městských částí, kde zóny "fungují". Stejně je tam narváno a za to, že bude mít kartu mu úřad nevyhradí místo před jeho vchodem do domu!!
Zóny způsobují několik věcí a ani jedna není pro občany dobrá:
1) návštěvy, drobní řemeslníci, podnikatelé atd nemají kde zaparkovat a nebo zaplatí neskutečné peníze za parkovné a to jsou rádi, že na placenym stání, které je X bloků od místa kam chtěli jet vůbec místo našli. Takže ty návštěvy s kuframa, dárkama, kočárkama, nebo malíři pokojů se štaflema, barvama atd maj hned veseleji
Drtikoll
Re: Mizerný tendenční článek
2) obyvatelé, kteří nemají trvalý pobyt, ale trvale na určité praze
žijí, nemají šanci získat parkovací kartu. To vede k několika následkům -
lidé riskují a parkují tam kde se to nesmí; nebo parkují v riskantních
tmavých zákoutích; dlouho jezdí než se jedno z mála takových míst uvolní
tj. spotřebují více paliva a víc čmoudí do ulic; atdatd
kenx
městské mýto
Problém je podle mě možné řešit zavedením městského mýtného systému. Přínos vidím hlavně v lepším a spravedlivějším způsobu preferování obyvatel města ekonomicky i službami (omezení vjezdu, méně vozidel ve zpoplatněné zóně, větší šance někdě zaparkovat). Jeden centrální provozovatel systému by zjednodušil současnou režii kolem kontrolování a výběru parkovného v parkovacích zónách. Podobný režim v Praze už nyní úspěšně funguje v mnoha areálech třeba nemocnic. Souhlasím s názory, že vyznačování modrých zón problém nevyřeší, jen odsouvá do okrajových částí. Peníze z výběru mýta by pak měly prioritně směrovat do dalšího zlepšování dopravní infrastrktury ve městě, od parkingů po preferenci MHD.
Beechcraft
Zrušit!!
Modrý zóny se musí zrušit. Bydlím na Libuši a nemůžu zaparkovat úplně stejně jako ten v Dejvicích (Dejvice dobře znám). Ale nevím, proč má mít obyvatel Holešovic nebo Dejvic vyhrazený stání a lidi z Libuše, Modřan, Chodova apod. ho ve svý ulici mít nemají? Proč? Je ten z Dejvic nějakej významnější? Je to strašně nefér.
RedSquirrel
Jsem pro rezidenční zóny,
ale ať parkovací karty platí jednotně po celém území Prahy! Takhle zaplatím na svém obvodě 700 ročně a když chci něco zařídit v jiné část Prahy, je mi karta nanic. Úředníci by měli víc myslet... snad není tak těžké pochopit, že auto je k tomu, aby jezdilo, ne aby bylo trvale zaparkované před domem.
kvocna
Re: Jsem pro rezidenční zóny,
Asi přijdu o dukáty, ale chtít, aby úředníci mysleli??? Zřejmě jen zbožné přání... Ano, řemeslník z Prahy (nebo v Praze dělající) by měl mít možnost parkovat kdekoliv, byť za "symbolický" poplatek, a zaměstnanci firem, kteří mají možnost se služebním autem parkovat v podzemí či parkovacích domech, by v místě sídla firmy neměli na ulici stát vůbec. Domácí tam pak během dne nemají šanci zaparkovat. Mluvím sice jen za těch asi 6 ulic v okolí svého bydliště, ale zato je to o tom, co se mne a mých sousedů týká a radnice na naše podněty nereaguje.
Pak by možná místo k parkování našli i zaměstnanci, kteří do práce jezdí soukromým autem a leckdy z místa bydliště jinou možnost dopravy nemají, oni opravdu nemusí mít ve směru své cesty parkoviště, odkud se rychle MHD dostanou do práce a tím autem prostě jet až do práce musí.
Briťák
chodníky široké 3 metry!!!!!!
Nechápu proč jsou 3 metry široké chodníky a auto stojí podélně! V zimě se uklízí celé 3 metry?? Ne jen metr a všichni projdou, takže bych začal revizí takových to chodníků a nastavil stání kolmé. Místa by bylo všude dost. Typický příklad je ten parčík na Praze 6 jak je na roku prodejna kol. Obrovské chodníky na nic! Samozřejmě, že na chodníku se musí zachovat určitý prostor pro chodce a kočárky! Místa je všude dost, jen se nevyužívá. A když je tak tam zasadíme strom, dáme obrovské dlaždice na nic a strom tam přímo zabetonujem a protože ho nikdo nezalívá, tak stejně chcípne!
Akire
na 7 je spousta
příjemných obchodů (oproti velkým neosobním nákupním centrům.)kam jsme s mužem rádi zavítali po zavedení zon ale mají nákupní centra přednost protože neřešíme problém s parkováním. bohužel jsme s rodinou omezili i návštěvu příjemné a námi oblíbené restaurace právě kvůli nemožnosti zde zaparkovat než se sem složitě hrcat MHD s několika přestupy dojedem jinam kde tento problém není...myslím, že i obchodníci musí pocítit omezenou návštěvnost....
pavlik12
Preference MHD
Tak na jednu stranu se vsichni rozciluji ze je centrum Prahy plne aut a necht se jezdi metrem...
A pak se zacnou rozcilovat dalsi, ze se u konecne metra parkuje a lidi dal jezdi MHD....
kvocna
Re: Preference MHD
Metro Křižíkova, o kterém mluvím, není na okraji města a není u něj žádné parkoviště, je to 20 minut pěšky od Václavského náměstí, ale 20 minut na konečnou metra na okraj Prahy na Černý most, kde parkoviště jsou.
ukasek
Praha 7
Jsem typická náplava z jižních Čech, která už přes rok žije v podnájmu na Praze 7. Jelikož zde ale nemám trvalé bydliště, nemám možnost zde parkovat. Tudíž musím pokaždé své auto odstavit na Praze 6 a domů jet tramvají. Nepřijde mi to logické a je to opravdu velmi nepříjemné, protože nemám auto na očích a každé ráno se modlím, aby stálo tam, kde jsem ho večer zaparkoval. Úřednice na magistrátu mi sdělila, že výjimku nedostranu a že to je můj problém. Chápu, že modré zóny jsou řešením, jak zajistit parkování residentům, ale celá věc má tolik much, že by bylo lepší je zrušit.
hermína
modré neštěstí
jezdím do prahy tak jednou týdně, i po Praze autem - vozím vybavení či materiál pro svoji práci. Parkovat potřebuju přes den (10:00- 16:00 max 18:00). Např. Holešovice, Žižkov - celé modré ulice zejí prázdnotou a "cizinci" se perou o pár míst podél hlavní a dělají jeden přestupek za druhým. Zaparkovat na chvíli na modré je šílenství, důchodkyně se baví voláním policie k černému parkování. mylsím si třeba, že by obchody mohly mít pár míst pro zákazníky přes den.
Už teď účtuju pražským vyšší taxu - víc času v zácpě, problém s parkováním. Tak si vyberte.
Když jdu na nákupy nebo posedět s kamarády, strčím auto do některého nákupního centra a případné přečerpané hodiny zaplatím. Takže před domem vám nestojím.
saab
jsem pro!!
taky bydlim v Dejvicich a misto hledam treba 20 minut!
Mysel
Re: jsem pro!!
Pak ho budete hledat jeste dele. K tomu budete potrebovat kartu. Pribuzni, kamaradi, remeslnici... ti vsichni uz k Vam autem neprijedou. Fakt tuhle paradu chcete?
rochu premyslejte, nez zacnete propagovat spatna reseni!
Kriminalisté řeší vraždu v Řepích, po napadení v autoservisu tam zemřel muž
Pražští policisté vyšetřují případ napadení v autoservisu v Řepích. „Na místě byl zadržen jeden...
Na důstojný život je potřeba 45 tisíc, v Praze ještě víc, vypočetla platforma
Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 47 718 korun hrubého v Praze, 45 573 korun hrubého mimo...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sochař Černý se v televizi pohádal s kurátorkou o „motýly“. Padly i vulgarismy
Boj o moderní umělecká díla si vyžádal na poměry České televize ostrou slovní přestřelku. Stalo se...
Slavia - Olomouc 2:2, domácí srovnali před koncem. Titul se jim vzdaluje
Že po jednoznačné první půli padnou po přestávce v Edenu rychlé dva góly, se dalo celkem jasně...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Vsetín - Kladno 3:4. Rytíři dvakrát otočili skóre a zůstávají v extralize
Hokejisté Kladna budou patřit i v následující sezoně mezi extraligovou elitu. V baráži se Vsetínem...
V létě papírování, na konci roku může začít stavba. Nádraží Vyšehrad nahradí byty
Desítky let chátrání končí. Nový majitel aktuálně představil „jízdní řád“ revitalizace pražského...
Ostrava sestřelila mistra v prodloužení a má mečbol. Nymburk slaví postup
Nymburští basketbalisté suverénně zvítězili na palubovce Olomoucka 107:72 a čtvrtfinálovou sérii...
„Hlavák“ pod pokličkou. Územní změna má Pentě pomoci stavět nad nádražím
Miliardový projekt může proměnit další část centra metropole. Kolejiště hlavního nádraží před...
Politou sochu rudoarmějce Praha restauruje, oprava vyjde na čtvrt milionu
Sousoší Sbratření ve Vrchlického sadech, které na začátku dubna neznámý vandal polil rudou barvou,...