Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dálnice D3 povede přes střední Čechy možná až za dlouhých třináct let

Středočeští řidiči stále čekají na nový úsek dálnice D3, který by spojil Prahu s jihem Čech. Původně měl být hotový už v roce 2010. Když tento termín nevyšel, stanovilo ministerstvo dopravy nový - rok 2014. Ani ten ale s největší pravděpodobností nevyjde. A tak si Středočeši budou muset ještě počkat. Možná až do roku 2024.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

krizoch1

PROMIKA

Tou druhou variantou myslí asi jako PROMIKu, že.

Že je levnější a více vyhovuje MŽP ?

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-DR^

0/0
11.1.2011 16:57

sigenius

ke 2 variantám

cituji: "Existují dvě varianty, kudy by mohla dálnice D3 vést. Jedna je Západní, dříve nazývaná Stabilizovaná, která vede přes Posázaví. Druhá je Východní, která většinou kopíruje stávající silnici I/3."

Pokud je Sázava pravobřežní přítok Vltavy a jenom jedna z variant má vést přes Posázaví, pak i desetileté dítě musí pochopit, že "západní" varianta musí vést po LEVÉM břehu Vltavy a "východní" varianta musí vést po PRAVÉM břeju Vltavy.

Ťěžko napadat variantu, která vede okolo Jílového, za to, že vede přes Posázaví, pokud i druhá varianta má vést přes Posázaví (což silnice I/3 vede).

0/0
11.1.2011 15:41

paja.butcher

Re: ke 2 variantám

Ono je hlavně zajímavé, že MŽP souhlasí s variantou v trase I/3, když ta nechává skoro všechny negativa na obyvatelstvo, co má současná I/3. Pravda, nemusely by se zbourat ty 3 chaty u Sázavy ...

0/0
11.1.2011 17:06

OrpheusF1

Re: ke 2 variantám

no nebudou to 3 chaty, bude to par vesnic a hlavne povede to skrz radu vesnic a primo skrz posazavi, ta puvodni - schvalena varianta je setrnejsi k obyvatelum, ale pravdou je, ze  bude nejspis drazsi i kdyz to zalezi predevsim na vykupech pozemku a na tom, ze  vymysli prave ruzna ekologicka sdruzeni.

0/0
20.2.2011 21:31

řehoř z řep

Nestavte nové

když není ani na údržbu stávajících.

0/0
11.1.2011 15:29

Mysel

Re: Nestavte nové

Nebo by mohli nejake zavrit a zrusit. Treba D1, coz? :o))))

0/0
11.1.2011 17:50

PS_PS

Chyba v článku

Ona ta dálnice původně měla být hotová v roce 2003 a ne v roce 2010. Nicméně sliby z porevoluční doby si už asi moc novinářů nepamatuje.

Každopádně doporučuji všem si projet třeba v pátek odpoledne cestu z Prahy na Jílové a dále na Kamenný Přívoz a Týnec, kde hlavní tah vede většinou obcemi, je v naprosto zdevastovaném stavu (zvláště Jílové) a kapacitně nedostačující. Stav této komunikace je dlouhodobě nevyhovující a tady za to můžeme poděkovat panu hejtmanovi, protože na nás kašle (a dokonce snad blokuje snahy Jílového s tím něco provést).

Vyřešit napojení této oblasti zároveň s připojením jihu Čech mi připadá být logické a prodlužováním termínu dokončení se stavba díky inflaci bude jen zdražovat. 

 

0/0
11.1.2011 14:44

OrpheusF1

Re: Chyba v článku

nojo, pan hejtma n by byl ráth, kdyby mu z toho něco pořádného také káplo a něco, co už je předschválnené a kde jou uzávěry na manipulaci s pozemky pro něj není zrovna výhodné...

0/0
20.2.2011 21:32

J i ř í

No to je ostuda!

Rv

0/0
11.1.2011 13:23

sociokulturně znevýhodněný

Re: No to je ostuda!

Když ten flák asfaltu tak nutně potřebujete, zaplaťte si jej ze svého, vy chytrej.

0/0
11.1.2011 13:24

sociokulturně znevýhodněný

Doufám, že ta dálnice nebude nikdy

Už tak je krajina dost zdevastovaná plochami betonu a asfaltu. Copak to nikomu za ty roky nedošlo? Čím víc se staví nových silnic, tím rychleji roste poptávka po dalších. Zastaví se to jedině tehdy, až bude celá Zem kompletně pokrytá asfaltem v několika úrovních nad sebou nebo až bude každý z nás trávit 24 hodin denně v pojízdném plechovém vězení. Není snad ukázkovější příklad maření prostředků a hodnot než budování masového automobilismu. ;-€RvRvRv!!

0/0
11.1.2011 12:55

Mysel

Re: Doufám, že ta dálnice nebude nikdy

Podivejte se na to z te veselejsi stranky: Kdyby se nestavely dalnice, do ceho byste vy - ekofasisti - stourali? V jinych oblastech byste tak snadno nemohi otravovat tolika lidem zivot. ;o)

Na tyhle kecy neni ve state, kde je dopravni infrastruktura sto let za opicemi, nikdo zvedavy.

0/0
11.1.2011 13:04

sociokulturně znevýhodněný

Re: Doufám, že ta dálnice nebude nikdy

Nesrovnávejte mě s ekofašisty. Úsporné žárovky ani fotovoltaické elektrárny vám nevnucuji. Zato vy mně vnucujete asfalt, smrad, hluk a překážející popelnice na každém kroku. ;-€Rv

0/0
11.1.2011 13:17

Mysel

Re: Doufám, že ta dálnice nebude nikdy

100% ekofasisticky obsah obou prispevku znamena, ze jste podle meho nazoru ekofasista. Muzete si o me myslet treba ze jsem blbec, ale na mem nazoru nic nezmenite.

0/0
11.1.2011 17:52

Shieldt

Re: Doufám, že ta dálnice nebude nikdy

Panebože, nejvíc zbožňuju to vaše Pytlování. Vás se to jistě osobně dotýká, že ?

0/0
11.1.2011 13:13

řehoř z řep

Re: Doufám, že ta dálnice nebude nikdy

R^ Souhlas.

0/0
11.1.2011 15:30

Dusan321

Mne uz z nich jebne

Cele Jizni Cechy jsou zcela odriznute od dalnicni site, nemame jedine dalnicni spojeni s nasim druhym nejdulezitejsim sousedem, ale furt se bude resit jestli dalnice D3 je a nebo neni potreba. Skoda, ze komuniste nemeli prachy na stavbu dalnicni site, ti by to postavili, nikoho by se neptali a dneska by se normalne jezdilo. Stavet dneska dalnici D1 tak se na tretine trasy povede tunelem kvuli chranene hmyzi kolonii v poctu deseti kusu a zbytek by nestal vubec kvuli zalobe podane zdruzenim "Za radostny stredovek", ktere rozporuje stavbu dalnice ve vzdalenosti padesat kilometru od jejich domovu.

0/0
11.1.2011 12:16

AAA3

Re: Mne uz z nich jebne

co komunisti, ale ten pan s knirkem co vladl pred nima... 

0/0
11.1.2011 12:25

yamasan

Re: Mne uz z nich jebne

No zrovna komunistům je třeba poděkovat, že jsme zaostali s výstavbou dálnic v okamžiku, když je ještě bylo možné v pohodě postavit. Dneska je obrovký problém (ekologie atd.) postavit dálnice i v Rakousku nebo Německu, takže tento náskok našich sousedů už asi nikdy nedotáhneme, jak je vidět. Dalším faktorem je, že se staví nejen dálnice, ale staví se i obchvaty měst a přeložky silnic prvních tříd, na což komunisti taky docela kašlali. I při zcela efektivním využití financí, k čemuž máme daleko, to prostě bude trvat desítky let. A také se zapomnělo, že větší význam pro lidi i rychlost dopravy má fungující síť silnic prvních tříd než všude dálnice za každou cenu. Lépe jet 90 místo 130 než se plazit 50 za kamionem po vesnicích (a ještě zastavovat na semaforech), protože dálnice nejsou dostavěné. Na to jsme všichni nějak zapomněli.

0/0
11.1.2011 12:35

pedr64

Re: Mne uz z nich jebne

v Chorvatsku se staví takovým tempem, že by i ten pán s knirkem zíral. takže někde to jde, někde nejde.

0/0
11.1.2011 13:04

Shieldt

Re: Mne uz z nich jebne

V Chorvatsku se jaksi nekonaly výkupy pozemků téměř vůbec, přeložky ani obydlená území nebyla zasažena. Chtělo by to víc infa, chorvatská dálnice není dobrý příklad pro srovnání    ;-)

0/0
11.1.2011 13:08

Shieldt

Re: Mne uz z nich jebne

Musím  opravit, komunisti na obchvaty zase tak úplně nekašlali, z map se to dá vyčíst. Teda řešili se, až když hořelo, to je recht. Problém vězí někde jinde. Tenkrát nebyla taková hustota provozu, a nikdo nepočítal s tak obrovským nárůstem intenzity dopravy po r. 89. Řekl bych spíš naopak, spoustu staveb nadimenzovali už v předstihu, např. D1 na svou dobu, D11, dá se říct že i metro atd....

0/0
11.1.2011 13:05

Mysel

Re: Mne uz z nich jebne

O potrebnosti D3 neni sporu.

0/0
11.1.2011 13:06

Shieldt

Re: Mne uz z nich jebne

Jistě, je tady jeden zásadní problém: vzdor starousedlíků v Posázaví.

0/0
11.1.2011 13:10

noboty666

Re: Mne uz z nich jebne

Chtel jste rici/napsat chaluparu, ne?

0/0
11.1.2011 13:48

řehoř z řep

Re: Mne uz z nich jebne

Přesně tak. Není potřeba.

0/0
11.1.2011 15:31

paja.butcher

Re: Mne uz z nich jebne

Já si zase myslím opak, přijde mi trochu ostudné, že jediný jihočeský kraj nemá absolutně žádné dálniční napojení.

Osobně bych za mrtvé při čelních srážkách na I/3 hnal k odpovědnosti ekoteroristy, bránící výstavbě D3 a R3. A hned po nich ministry, pro které jsou podstatnější kvanta rychlostních silnic na Moravě (R43,R46,R49,R52,R55 + dálnice). Např. I/49 je čtyřpruhová, byť směrově nedělená, souběžná s D47 (nyní D1), ale přesto je nutné nahradit jí R49. Opravdu nechápu, že někde se sype bez ustání a někde se nedá tvrdošíjně ani koruna.

0/0
12.1.2011 14:45

mlada_fronta

Lidé zvláštního ražení - D3 opravdu není R4

Vaše snaha nestavět D3 je sice nekonečná, ale zkuste vysvětlit obyvatelům Jílového, Týnce nad Sázavou, Benešova, Votic, Sedlčan, Tábora, Bechyně, Sezimova Ústí, Plané nad Lužnicí, Soběslavi, Veselí nad Lužnicí, Jindřichova Hradce, Třeboně, ... jak moc výhodné je od nich do Prahy jezdit po R4.

---

Neustálé omílání blábolů o nahraditelnosti D3 pomocí R4 je asi tak stejný mentální potrat, jako je varianta vedení D3 zvaná "Promika".

0/0
11.1.2011 11:57

Bobeš z Poděbrad

Re: Lidé zvláštního ražení - D3 opravdu není R4

ale jde o to že pokud svedeme tranzit dopravy z Prahy do Budějek po R4 tak se Benešovákům silnice uvolní a budou si jezdit pohodlněji

0/0
11.1.2011 12:15

mlada_fronta

Re: Lidé zvláštního ražení - D3 opravdu není R4

Jaký tranzit? Odhadem 80-90% nákladního provozu, který jede po I/3 od Mirošovic na Benešov a dál na jih končí v tuzemsku v Jižních Čechách. Podívejte se na přechody ve Velenicích (tam to trochu jezdí) a ve Dvořišti (tam skoro chcíp pes).

0/0
11.1.2011 12:33

Mysel

Re: Lidé zvláštního ražení - D3 opravdu není R4

Asi jste nepochopil, ze treba z pohledu Benesovskych je doprava CB- Praha tranzitem, ktery jim zpusobuje dost zavazne lokalni problemy.

0/0
11.1.2011 13:08

Mysel

Re: Lidé zvláštního ražení - D3 opravdu není R4

A Vy se muzete zeptat obyvatel spousty jinych mest, k cemu je jim D3. Dopadnete podobne. Tudiz je prioritou napojeni CB na dalnicni sit. A toho lze 10x snaz i levneji dosahnout pomoci R4.

Podle toho, co za blbiny sem prispivate, asi nejste vhodnou osobou na pouzivani obratu typu "mentalni potrat". V kontextu s chabym obsahem Vasich prispevku to totiz pusobi nadmiru smesne! :o))

0/0
11.1.2011 12:57

mlada_fronta

Re: Lidé zvláštního ražení - D3 opravdu není R4

Aha. No hlavně, že vám je naprosto přesně rozumět ... 

0/0
11.1.2011 13:36

Mysel

Re: Lidé zvláštního ražení - D3 opravdu není R4

Cemu presne jste nerozumel?

Proc mi podsouvate, ze jsem proti stavbe D3? Jenom proto, ze povazuji docasne castecne reseni pomoci R4 za velmi vhodne?

0/0
11.1.2011 17:53

paja.butcher

Re: Lidé zvláštního ražení - D3 opravdu není R4

Tady je o jinou věc, R4 nemá problémy s trasováním a jediné, proč ještě nestojí jsou peníze. D3 může být, ale jen v jižních Čechách, ve středních Čechách po ní není poptávka a tudíž ani jakákoliv snaha o urychlení její přípravy.

Navíc největší problém silnice I/3 bude vyřešen dostavbou úseku Tábor-Veselí n.L., potom kromě Miličína a Olbramovic, jimž by velmi ulevila alternativní trasa pro tranzit na jih Čech v podobě R4, není na I/3 vážnější závada co se týká průjezdu obydleným územím.

0/0
11.1.2011 17:01

Mysel

Re: Lidé zvláštního ražení - D3 opravdu není R4

Tak tak.

0/0
11.1.2011 17:54

paja.butcher

Re: Lidé zvláštního ražení - D3 opravdu není R4

Obdobně - zkuste vysvětlit lidem z Písku, Strakonic, Vodňan, Prachatic, Volar, Vimperka apod. aby jezdili do Prahy po D3 ;-)

Jen přidám osobní zkušenost, jezdím do Prahy často, často i z Bechyně a Třeboně a opravdu jsem zatím neshledal jediný důvod proč jet po D3(která není, tudíž po I/3) a ne po R4 (které je aspoň kus).

0/0
12.1.2011 14:49

Bobeš z Poděbrad

taky

myslím že stavět D3 je nesmysl. Spojení na Č. Budějice je z půlky hotové. R4 je až na cca 20km hotová až do Písku. A i profil terénu (tím i úspory financí) je lepší z Písku na Budějice, než od Benešova.

Jde jen o betonovou lobbi, která potřebuje peníze. A taky se zbytečně zničí další kus krásné přírody

0/0
11.1.2011 11:45

Mysel

D3 treba za sto let!

Jasne, dulezit je za spoustu penez stavet D3, kdyz k dokonceni R4 chybi "par kilometru". Jenze na tom by se tolik nevydelalo... ;o)

0/0
11.1.2011 10:49

mlada_fronta

Re: D3 treba za sto let!

Článek není o R4, ale o D3.

0/0
11.1.2011 11:32

Mysel

Re: D3 treba za sto let!

Mozna byste si mel znovu precist muj prispevek, kdyz uz na nej reagujete. Pak byste se ho mohl pokusit pochopit a TEPRVE POTE pripadne reagovat. :o))

Zbytecne blaboly si klidne odpustte, na ty nejsem zvedav ani ja, ani pripadni dalsi diskutujici.

0/0
11.1.2011 12:54

yamasan

Re: D3 treba za sto let!

No, teď už je jasné, že buď bude R4 nebo nebude nic. Středočeši D3 nepotřebují, tak ji budou stejně blokovat desítky let. Postupem času k tomu dojde i Bárta, že je to levnější varianta a něco s připojením jižních Čech dělat musí.

0/0
11.1.2011 11:33

mlada_fronta

Re: D3 treba za sto let!

Ale, ale ... přespříští rok bude hotov úsek D3 Tábor-Veselí nad Lužnicí, který se nyní staví, zbývající úsek D3 z Veselí nad Lužnicí do Českých Budějovic je v přípravě, navíc zde D3 povede (téměř 100%) ve stopě dnešní I/3, která v tomto úseku již byla budována jako 1/2 dálnice, no a pak ... pak už bude situace neudržitelná. Bude se muset dokončit napojení D3 na R1.

0/0
11.1.2011 11:39

yamasan

Re: D3 treba za sto let!

Je bez diskuze, že tyto úseky D3, které se snad dotáhnou do úspěšného konce obrovsky zlepší situaci s dopravou. Ovšem situace: "teď je to už neudržitelné a musí se to řešit" moc nefunguje, viz. D11 a D8. Určité skupiny to vůbec nezajímá, že někde v pár vesnicích někdo trpí pod náporem kamionů. Rádi se budou bavit tím, že úředníci s arogantním přístupem se vykašlali na pár nedůležitých předpisů(na které se přece vůbec nikdo nedívá) a budou se soudit jak dlouho to jen půjde. Takže dálnici přes Posázaví nevidím moc růžově.

0/0
11.1.2011 11:57

mlada_fronta

Re: D3 treba za sto let!

No, vždyť těm arogantním úředníkům již teď radí soudruh Patrik z občanského sdružení Děti Země, jak řádně připravit výstavbu dálnice bez jediné formální chyby a přehlédnutí významných předpisů. Tak to ta příprava teď půjde zcela hladce a není se již čeho obávat.

0/0
11.1.2011 12:02

yamasan

Re: D3 treba za sto let!

Ano, a jsem velmi zvědavý, co bude výstupem jejich spolupráce, ještě by mohli trochu pohnout s R43, kde je situace již zoufalá, místo R52, která zcela odpovídá dopravnímu zatížení.

0/0
11.1.2011 12:21

Mysel

Re: D3 treba za sto let!

Malujete si to hezky, ale bohuzel zcela mimo realitu. :o(

0/0
11.1.2011 13:02

paja.butcher

Re: D3 treba za sto let!

Hezký názor, ale ono to že na jihu Čech bude super dálnice znamená jen to, že nebudou jezdit kamiony přes Planou a Soběslav, ale pořád chybí připojení na republikovou dálniční síť, popravdě mě je jedno jestli jedu z ČB do Tábora po I/3 nebo D3, ale na cestu do Prahy bych daleko radši vyrazil po D3 (tedy já jezdím přes Písek, ale budiž;-))

0/0
11.1.2011 17:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.