Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stížností na řidiče pražské MHD přibývá, agresivnější jsou ale i cestující

Cestující v Praze si čím dál víc stěžují na řidiče městské hromadné dopravy. Někteří jsou podle nich hrubí a neomalení. Předloni přišlo na Dopravní podnik víc jak tři tisíce stížností, loni to bylo ještě o deset procent víc. Dopravce prý problematické chování řidičů řeší. Nevhodně se ale podle něj chovají i někteří cestující.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Yamdena

Bus

Když jedu autobudem 50 minut do Prahy a řidič si zapálí tak se ozvu - nikdy mne nenapadlo psát stížnost na DP, dokud mi řidič neřekl, že pokud se mi to nelíbí, můžu jezdit vlakem. To bych si moc nepomohla, nehledě na to, že k nám ani koleje nevedou;-D.

Zpoždění chápu, že se na mě řidič nesměje chápu (taky bych se v pět ráno nesmála), že si občas zanadává na neurvalé řidiče, to je ok. Ale kouřit v autobuse je hnus. Nehledě na to, že se mi z cigaretového kouře v kombinaci s jízdou autobusem dělá dost nevolno a řidič si koleduje o pošavlovaný autobus:-/

0/0
24.1.2011 13:03

aqxiurha

Re: Bus

Pokud si zaměstnanec neváží své práce, je na řadě někdo aby mu domluvil. Ano, po stížnosti. Jinak nic nenaděláte a nestěžujte si kolem.

0/0
24.1.2011 13:07

Pjotr_Pjotrovic

Mě vadí co?

Mě vadí, když přijede bus na první zastávku z konečné a je uvnitř nahuleno - tedy řidič uvnitř vozu kouřil. Jak se mám zachovat? Mám si napsat číslo busu a psát stížnosti? Třeba každý den (když je v busu nakouřeno)?

0/0
24.1.2011 12:58

aqxiurha

Re: Mě vadí co?

Jedndouché ... Zjistěte si číslo na řidičovo nadřízeného, klidně říďu a volejte hned z autobusu. Jako to dělají práskači ve vlaku.

0/0
24.1.2011 13:01

aqxiurha

Souhlas s jediným

Vidím v pořádku, kdy na vteřinu přesně linka odjíždí, nikoliv zavírá dveře. pak si substrát stěžuje že jezdí pozdě. Cestující má být na zastávce včas. Taky ujíždím, s radostí. Divili by jste se, kolk lidí ještě a pořád dobíhá. Ta linka by vezla 10 minut z každé zastávky. R^;-)

0/0
24.1.2011 12:53

username

jít na to opačně

Já bych na to šel opačně, jako v mnoha jiných evropských metropolích - zakázal bych, resp. výrazně zpoplatnil mýtným, vjezd do centrální Prahy a uvolněné místo na silnicích bych "obsadil" tím, že bych udělal vyhrazené pruhy pro autobusy. Tím že by jezdilo více lídí a byly by volné trasy, mohly by se zavést nové linky, zejména pak expresní, viz úžasná 125, která zkrátila cestu z Jižního města na Smíchov ze 40 minut na 12. Zároveň by poklesly exhalace, snížila se hluková i prachová zátěž ... Lidé by se dostávali do cíle rychleji než nyní automobily.

0/0
24.1.2011 12:48

cestovatel2

pane - zřejmě jste mimo mísu - salátovou..

..zkuste zapracovat do jízdního řádu nepravidelné zpoždění. Jeden den by to vyšlo, druhý den by musel řidič čekat několik minut na zastávce aby nepřijel brzo.Umíte si představit co by dělaili cestující v autobuse? Mám dojem, že vůbec nevíte o co jde. Mám pro Vás návrh - Vaše spoje zrušit a jezděte autem, bude to lepší a řidiči budou mít od takových individuí klid.8-o

0/0
24.1.2011 12:42

mam.kvalitni.nazory.2

Prekvapive tajemstvi:

cestujici, ridici, policiste, lekari i politici - vsechni lide jsou ze stejneho testa!

Tak je snad logicky, ze kdyz roste agresivita u lidi, tak roste vsude! Ale hlavne ze mame bombasticky titulek.

0/0
24.1.2011 12:40

KDE

body

Hmm busem jezdím pravidelně do práce jako pasažér, takže k některým bodům:

- nejezdí podle jízdních řádů- některé časové úseky se nedají stihnou sami o sobě (autobus ho má projet (i s výstupem a nástupem lidí) za 1-2 minuty a přitom osobním autem to jedete 3-4. Nemluvě už o dopravě - stačí čas po 13:30, kdy se začínají  vracet lidi pomalu z práce či školáci ze škol a hned je větší zátež na čas a dle řádu se to stíhat nedá.

-zavřou dveře těsně před dobíhajícím cestujícím - už jsem taky viděl jak cestující dobíhá v době když už řidič zavíral dveře. Když to řidič zjistil, že někdo ještě běží, tak je zase otevřel. Jenže když dobíhající viděl, že řidič čeká, tak přestal útíkat a šel normální chůzí.

0/0
24.1.2011 12:38

diorka

zpoždění se nedá ovlivnit

Já absolutně chápu, že mají zpoždění, když musí projet zacpanou Prahou, takže se těmto stížnostem jenom mohu pousmát. Lidé by měli pochopit, že řidič je jenom řidič a ne bůh, který si může obstarat volnou trasu. Bohužel si lidé myslí, že když si platí jízdné, tak se musí jezdit přesně na minutu Rv.

0/0
24.1.2011 12:20

AAA2

Re: zpoždění se nedá ovlivnit

pokud jsou nekde zacpy trvale a dlouhodobe a MHD nelze vest jinudy, tak by snad aspon mohlo byt nejake prumerne zdrzeni v zacpe zakalkulovano do jizdnich radu, ne?

0/0
24.1.2011 12:34

username

Re: zpoždění se nedá ovlivnit

no ono tam započítané je, mnoho autobusů má jiné časy ve špičce a jiné mimo. Ale nemohou tam dát průměrné, musí dát cca. minimální. Protože autobus NESMÍ odjet ze zastávky PŘED časem v jízdním řádu. A autobus nebude dvě minuty čekat na zastávce, jen proto, že to výjimečně jelo rychle.

BTW většina stížností je v zimě - jednak jsou lidi podrážděnější, jednak i autobusy musí přizpůsobit jízdu při náledí atd. A to prostě do jízdního řádu nezakalkulujete. Optimální je řešení jako v některých zahraničních městech, kde vidíte velmi přesný odhad příjezdu autobusu na elektronické tabuli podle jeho aktuální polohy. Tam pak ani neřeší jízdní řády ale mají jen dobu odjezdu z depa.

0/0
24.1.2011 12:43

mam.kvalitni.nazory.2

Re: zpoždění se nedá ovlivnit

ne, protoze by byl jizdi rad slozity - musel by pocitat s jinym casem ve spicce a jinym casem mimo spicku (jina spicka je rano a jina odpoledne). Jine casy v nedeli, jine v sobotu, jine v patek, jine v pondeli a jine v ostatni dny. Taky by jste mozna chtel zapocitat nehody, vyluky, opravy silnic a nevim co vsechno jeste.

No a pak by se zase psalo v novinach o senzaci, ze cesti studenti se nevyznaji v papirovem jizdnim radu, ze pouzivaji ten zly internet.

0/0
24.1.2011 12:44

tx999

Re: zpoždění se nedá ovlivnit

Ale ono to v tech jizdnich dobach casto zakalkulovane je. A na stojanu pak je uveden ocekavany cas prijezdu podle denni doby ;-)

0/0
24.1.2011 13:20

mam.kvalitni.nazory.2

Re: zpoždění se nedá ovlivnit

R^

0/0
24.1.2011 12:41

soudruh.malina

Když vám to tak vadí

tak sockou necestujte;-D

0/0
24.1.2011 12:06

Invandrare

Re: Když vám to tak vadí

jsem pro, ať si klidně všichni přesednou do svých ultrapohodlných a tolik milovaných automobilů, MHD by mohli zrušit, hned by se tyhle stížnosti vyřešili jednou pro vždy a nespokojenci by mohli být v klidu :-P

0/0
24.1.2011 12:08

ivoš

Re: Když vám to tak vadí

Beru. Osobně bych jezdil na kole nebo chodil pěšky a gumokolům, nadávajícím v kolonách, bych se srdečně smál.

0/0
24.1.2011 12:10

Dandapanda

Pravidla provozu

Chápu spoustu věcí, někomu vadí to a druhému tohle, ne každý den je prostě fajn. Ale co mi skutečně vadí, je že řidiči autobusů nerespektují pravidla silničního provozu a mnohdy ze sebe dělají krále silnic. Nesnáším, když vzíždím na kruhový objezd a řidič autobusu na něm zastaví, protože pouští druhého, který tam ještě ani nenajel. Chytrost kruhového objezdu spočívá v tom, že udržuje plynulý provoz! Což právě tímto chováním řidiči autobusů porušují. Nejsou to páni silnic, nýbrž normální účastníci provozu. Rád je pustím, když vyjíždějí ze stanice, dám jim přednost a nic neřeším. Ale jejich chování vůči ostatním řidičům je někdy arogantní a neslušné. Jinak díky za za jednu z nejlepších integrovaný doprav ve městě na světě Praho!:-)

0/0
24.1.2011 12:01

Invandrare

Re: Pravidla provozu

a to, že se pouští z vedlejší ulice dělají výhradně řidiči autobusu? Já jsem si tedy všiml, že to dělají všichni řidiči bez rozdílu stroje, který právě ovládají! Nechápu, proč by zrovna autobusák za toto měl být trestán, či označován za ignoranta.

0/0
24.1.2011 12:04

Dandapanda

Re: Pravidla provozu

Moc nechápu na co narážíte, z vedlejší se prostě nemá pouštět a nezáleží vůbec na vozidle či řidiči. Kdyby se dodržovali pravidla, tak by teoreticky neměly být nehody nebo zácpy. Ignorantem nazývám řidiče autobusu, který zastaví na kruhovém objezdu, aby pustil autobus jiný, čímž zastaví třeba další 4 vozy za ním, které jsou už najeté na tomto kruhovém objezdu. Prostě by měl dodržet plynulost provozu a řidiči toho druhého autobusu se za pár vteřin udělá volno a může v klidu najet na kruhový objezd...nic víc, nic míň!!

0/0
24.1.2011 12:11

Invandrare

Re: Pravidla provozu

já s tebou souhlasim, že to dělaj i autobusáci. Ale nechápu tu rovinu problému, že zrovna autobusáky je potřeba vůbec zmiňovat. Prostě obecně platí, že ti, co zastaví na hlavní a pouští z vedlejší jsou blbci : ať je to chlap s kloboukem, nagelovanej frajer ve fáru nebo autobusák, není potřeba to přece škatulkovat...Podle tvého příspěvku to prostě vyplinulo tak, že jedině autobusáci zastavují na kulaťáku a pouští jedině autobusy a proto jsou volové :) Ale jezdím tam taky téměr denně a vidím tam pouštět různé lidi, třeba i nás - tramvajáky - musí pouštět, my přednost nemáme ;-) Hezky poděkuju a jedu dál. Pokud mě nikdo nepustí, co se dá dělat, ale jízdní řád pak dodržet moc nejde...

0/0
24.1.2011 12:15

hrcprcsalala2

Re: Pravidla provozu

Je spousta míst, kde nemáš šanci najet z vedlejší na hlavní, pokud tě někdo na hlavní nepustí. Blbec je pak ten, kdo na hlavní nepustí.

0/0
24.1.2011 12:20

Pjotr_Pjotrovic

Re: Pravidla provozu

Nechápu, proč tady urážíte do blbců lidi, kteří pouštějí ostatní z vedlejší. Přeju Vám, abyste častokrát přijel z vedlejší a dlouho se neobjevil žádný "blbec", který by Vás pustil a Vy jste na té vedlejší čekal a čekal a čekal.

0/0
24.1.2011 12:55

username

Re: Pravidla provozu

Tohle řidiči (nejen) autobusů dělají schválně a dělají to právě kvůli plynulosti provozu (nejen) autobusů - autobusu trvá rozjezd déle, je velký atd. takže jej často nikdo nechce před sebe pustit na kruhový objezd. Tím blokují i mnoho lidí, kteří jsou za ním. Pustit autobus na vedlejší s 50 lidmi na palubě a sám tak v autě ztratit 5 vteřin svého času patří k projevům slušnosti (bohužel velmi mála) řidičů

0/0
24.1.2011 12:37

Dandapanda

Re: Pravidla provozu

No jasně, že mu trvá déle...ale co z toho plyne? No to, že místo toho, aby se v takové situaci ocitl jeden autobus, tak se tam ocitnou najednou dva!!!! Takže to rozjíždění je najednou 2x tak horší...mysli člověče;-D

0/0
24.1.2011 13:08

Invandrare

znám to

já to znám velmi dobře : http://josef.chodounsky.cz/index.php?/archives/149-Stiznost.html

0/0
24.1.2011 11:59

Rudla01

To si musíte vybrat

nejezdí podle jízdních řádů X zavřou dveře těsně před dobíhajícím

Když bude čekat na každého dobíhajícího joudu, tak logicky nepojede podle jízdního řádu...

0/0
24.1.2011 11:58

ivoš

Re: To si musíte vybrat

To je, žekl bych, jinak. Stačí docela malá kalamitka, nehoda, o dopravní špičce nemluvě, a jízdní řád se prostě dodržet nedá. A pokud postavíte jízdní řád tak, aby vyhovoval i ve špičce, bude substrát nadávat, že zbytečně stojí v zastávkách a čeká na dobu odjezdu.

0/0
24.1.2011 12:09

tx999

Re: To si musíte vybrat

Jizdni doby jsou jine ve spicce a jine mimo spicku. Ve spicce maji na trasu vice casu (otazkou je jestli je to adekvatne vice). Napr. 177 ma ve spicce jizdni dobu z Opatova do Kobylis 54 minut, zatimco mimo spicku 49.

To ze toto pocita s nejakym prumernym stavem a nezohlednuje to situace, kdy doprava v Praze z nejakeho duvodu zkolabuje, je snad jasne.

0/0
24.1.2011 13:11

Switch2

Oboustranná úcta

Cestující stěžovatelé by se měli uvědomit, že čekárna je od slovesa čekati a pokud přiběhnou k autobusu na poslední chvíli, kdy má navíc autobus třeba minutu po odjezdu nebo větší zpoždění, nemá se co domáhat otevření dveří a nástupu. Zvlášť ne v Praze, kde jede autobus každých 10 minut. Navíc zpoždění není často způsobeno vinou řidiče a když si na něj na každé zastávce pět lidí otevře ústa s větou: "Jak to, že jedete tak pozdě", tak ruku na srdce, kdo z nás by vydržel nic neříct a nechat si .... na hlavu.

0/0
24.1.2011 11:46

hrcprcsalala2

Re: Oboustranná úcta

Kde najdu v Praze čekárnu pro MHD, kde bych mohl realizovati činnost čekati?

0/0
24.1.2011 11:58

Invandrare

Re: Oboustranná úcta

Proč by se měly zřizovat čekárny na zastávkách, když tam jede spoj téměř každou minutu?

0/0
24.1.2011 12:06

cestovatel2

To dělají e-maily...

..madam si ráno nevrzne, v autobuse se jí řidič nelíbí, přijde do práce, dá si kafíčko a pro jistotu než začne pracovat - pokud vůbec začne - pošle e-mailem na řidiče stížnost. Kdyby to měla poslat poštou a zaplatit známku tak by bylo stížností desetina.

Pokud by se musela zaplatit při podání stížnosti kauce - vratná pouze při oprávněné stížnosti + bonus z prémií dotyčného řidiče - byla by stížností setina.  Prostě když Tě něco namíchne a nudíš se - pošli stížnost na DP.;-€

0/0
24.1.2011 11:44

grw

Re: To dělají e-maily...

;-DR^

0/0
24.1.2011 12:20

al.mucha

Být řidičem autobusu nebo tramvaje, tak by mi asi vadily

jiné VĚCI

0/0
24.1.2011 11:23

Tomaseq

Já jsem si všiml jedné

... věcy. Pokud má autobus zpoždění, tak se čas od času stane, že cestující si na zastávce klepou na hodinky nebo se na něj důrazně podívají. Být řidičem autobusu nebo tramvaje, tak by mi to asi vadilo...

0/0
24.1.2011 11:07

al.mucha

Re: Já jsem si všiml jedné

Být řidičem autobusu nebo tramvaje, tak by mi asi vadily jiné VĚCI

0/0
24.1.2011 11:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.