Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na hlavním nádraží v Praze stály vlaky, kvůli poruše měly zpoždění i 2 hodiny

Kvůli poruše zabezpečovacího zařízení na nádraží v pražské Libni se zpozdily desítky vlaků vyjíždějící z hlavního nádraží. Některé spoje vůbec nevyjely. Podle techniků byl za problémem výpadek proudu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Marťan

A jedna perla nakonec!

Podle informace z tv dráhy nebudou za zpoždění nikoho odškodňovat!

Proč?

No proto, že to dráhy nezavinily! 8-o

Tak to už teda vůbec nechápu! Vlaky nejedou, protože nefunguje drážní zabezpečovací zařízení, které patří jiné části drah. A to zařízení nefunguje 2 hodiny, protože na 15 minut vypadla elektrika. Normální podnikatel by si to technicky zabezpečil, dráhy ne. Normální podnikatel by měl své zákazníky odškodnit a požadovat náhradu po to, kdo to způsobil. Ale tady to asi způsobily dráhy samy sobě, ale jiná část, což vlastně nejsou dráhy.

Takže ostrouhá zákazník, tedy cestující! No, hlavně že mají na dostaečné platy odborářů, generálního a sponzorování golfových turnajů (dneska se naštěstí asi na žádný nejelo). Neměli by se odboráři začít více starat o to, jak dráhy fungují, než o vlastní kapsy?

0/0
24.1.2011 22:11

Adalbert Kolínský

Re: A jedna perla nakonec!

;-D;-D;-D

Kašpare, takováhle věc se stane i v zemích civilizované Evropy.

Nepříjemné je to především, protože se to konalo v odpolední špičce, kdy z/na hlavní přijíždí každých 5 minut vlak.

0/0
25.1.2011 6:12

danny47

A co zálohování....

Takže zabezpečovací zařízení valkové dopravy (kde jde jen o pár desítek/stovek lidí v každým vlaku) je napájené z veřejné sítě a nemá žádné zálohování...  8-o 8-o 8-o

0/0
24.1.2011 21:46

kosobecny

Re: A co zálohování....

tak v podstatě to nepotřebuje, protože se vlaky zastaví.

0/0
24.1.2011 23:03

Já, Claudius

Tuším

že zas někdo ukradl kabely ...

0/0
24.1.2011 17:54

Králík z klobouku

Re: Tuším

Kdo umí číst, nemusí tušit a rovnou si přečetl, že tentokrát ne.

0/0
25.1.2011 0:41

sobak

černá díra, času dost, čekej déle

my s ex mojmír jsme jako jedni z posledních projeli, za náma ještě projela ve směru od libně bečva a pak už nic, pravda je že tunelem jsme projeli krokem a já si říkal proč, za poslední dva týdny je to poněkolikáté jezdím z prahy každý pátek a před 14 dny měl ex hradčany na odjezdu 20minut, nic nedohnal a tak mu v olomouci ujel přípoj šohaj ve směru otrokovice, o týden později zase obsluhující personál jídelního vozu byl totálně na mol, takže odstávka v české třebové, odpojení jídeláku a přestup na ex 149, který jel z prahy o hodinu později, no a v pátek zase ex hradčany jel na čas, jenže šohaj měl porouchanou lokomotivu a tak lidi z něho přestupovali už v kolíně, dkde bylo avizovano zpoždění 5émin, nakonec nám v olomouci řekli, že bude má cca 75min a je teprve v ústí nad orlicí a dnes zase šohaj zůstal stál na libni a veze si 55 minut a ex 129 odjel s odklonem přes vršovice se 103 minutami, ovšem české dráhy mlčí a vše svádí na sždc jako provozovatele drážního tělesa

0/0
24.1.2011 17:27

MistrVápenky2

Re: černá díra, času dost, čekej déle

A co kdybys jezdil tam i zpět každý den.  Jak dlouho bys vydržel a co bys na to říkal?

0/0
24.1.2011 17:32

sobak

Re: černá díra, času dost, čekej déle

požádal bych si o služební vůz nebo pořídil nějakou starší ojetinu a psal bych cesťák, na kraj zlína už vede dálnice a dá se to ujet podle předpisové 130 za 2:45, nejrychlejší vlak s kombinací mhd to dám za 4:30

0/0
24.1.2011 17:42

nejdůvěryhodnější diskutér

Re: černá díra, času dost, čekej déle

Názvy vlaků, přípoje, stanice, všechno sypeš z rukávu. Určitě znáš z hlavy i čísla vlaků, jenom si je sem pro nás laiky nechtěl psát. Je to hezký koníček. Přemýšlím, co asi budeš:

a) šotouš (a masochista),

b) železniční modelář (a masochista),

c) držitel železniční režijky (a masochista).

Místo 2:45 v pohodlí se raději mlátit 4:30 přes výhybky v zatuchlém vagonu. ;-D;-D;-D

0/0
24.1.2011 17:56

sobak

Re: černá díra, času dost, čekej déle

nejsem ani jedno, ale přeci jenom je pohldnější nechat si zplatit služební cestu, tedy celý lístek a vklidu si sednout, zapnout notebook do zásuvky a sledovat film, než řídit a platit všechny pojistky, poviné ručení, prohlídky, palivo, dálniční známku, pořizovací cenu auta a pak dostat jen paušál, který ty cesty 2*týdně 300km při dnešních cenách nafty a benzínu nepokryje, čísla vlaků a názvy znám protože nimi pravidelně jezdím a oni to vždy ve stanici hlásí, pro cesty po městě mi stačí mhd, je to povětšinou rychlejší, do obchodu si zajdu pěšky, nepotřebuji jet 500m autemtakže pokud nenaberu dalšího spolujezdce, který by se podílel na nákladech, pak pro mě auto nemá opodstatnění

0/0
24.1.2011 18:17

nejdůvěryhodnější diskutér

Re: černá díra, času dost, čekej déle

OK :-P ačkoli osobně bych preferoval auto(bus).

0/0
24.1.2011 18:26

MistrVápenky2

Re: černá díra, času dost, čekej déle

Máš to z ruky. Autem jseš rychlejší, ale ve vlaku se můžeš dospat. Já bych jinak nefungoval.

0/0
24.1.2011 18:15

wIadin

jojo

zlaté C.K. dráhy. Téhle úrovně ČD už nikdy nedosáhne.

0/0
24.1.2011 17:12

William.Riker

Re: jojo

tak nechapu cim si tohle zaslouzilo smazani...

0/0
24.1.2011 17:19

FandaVV

Re: jojo

1. dobrý zdroj info

http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zpmapa2#mapa

2. no nevím, ale za c.k. monarchie třeba příměstská doprava moc nevzkvétala, dvoupatrové ešusy taky nebyly, natož aby se starým hradlovým zab.zař. jezdilo z nádraží France Josefa co minutu atd...;-)

0/0
24.1.2011 17:28

jural

Re: jojo

Co maji CD spolecneho se zabezpecenim trati? Snad jenom to, ze za nej plati majiteli prostrednictvim poplatku za dopravni cestu.

0/0
24.1.2011 17:34

Nášlap Hrábě z Bolehlav

Re: jojo

ČD mají se zabezpečením více, než se zdá. Například jej obsluhují, či se k němu vyjadřují v rámci projektů.

0/0
24.1.2011 17:50

tarten

Re: jojo

Tím myslíte praporkový zákon a omezení na 25 km/h co platil i pro lokomotivy, a nebo rekord parní lokomotivy 203 km/h z roku ... z roku ... 1938? Jenže to bylo v Anglii, žádné c. k.

0/0
24.1.2011 23:16

Leinad

Hurá

Vlaky stojí, auta jedou. 8-o

Člověk by se divil, proč je bus rychlejší, než vlak. Proč vlaky stojí v kolonách? Problém je v organizaci SŽDC a nemalých dotacích i nulové osobní odpovědnosti. (úředníku, zaplať dopravcům ze své kapsy každý zpožděný spoj)

0/0
24.1.2011 17:08

William.Riker

Re: Hurá

Bouracka na dalnici: Hura vlaky jedou auta stoji, zlata zelznice...

0/0
24.1.2011 17:19

Leinad

Re: Hurá

Bouračka na dálnici aspoň není vždy chybou silničářů. Ale nefunkčnost zabezpečovače by měla být vinou SŽDC.

0/0
24.1.2011 17:31

tarten

Re: Hurá

Ale jestli nešla šťáva, tak je to spíš na ČEZu nebo PRE nebo kom, ne?

0/0
24.1.2011 23:35

pepouš

Zase bezdomovci potřebovali prachy na kořalku?

A  kradli  měděné kabely?  Nebo vejrostci nevěděli co roupama dělat?  Většinou to takhle je.

0/0
24.1.2011 17:04

Leinad

Re: Zase bezdomovci potřebovali prachy na kořalku?

"Přesnou příčinu dohledáváme, zatím nevíme, zda jde o poruchu, nebo se někdo například snažil části zařízení ukrást," uvedl mluvčí SŽDC Pavel Halla.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/na-hlavnim-nadrazi-v-praze-stoji-vlaky-v-libni-je-porucha-zabezpecovaci-zarizeni-gf9-/praha-zpravy.asp?c=A110124_163642_praha-zpravy_ab

Věřme mu, že SŽDC neví. A také věřme tomu, že elektrodispečer by snadno poznal přerušené spojení, třeba pohledem na pult. V tom případě se nejedná o chybějící kabel.

0/0
24.1.2011 17:12

jannes

Re: Zase bezdomovci potřebovali prachy na kořalku?

Ehm... nevím, jestli jste něco jako zaměstnanec, nebo jenom děláte moc chytrého, ale elektrodispečer rozhodně nepozná "přerušené spojení" na zabezpečovacím zařízením...

0/0
24.1.2011 17:45

grimosa

hmm

Auta stojí, vlaky jedou .... ;-D

0/0
24.1.2011 17:03

Leinad

iFčera

"Regionální vlaky mezi Úvaly a Beroune jsou v úseku z Úvaly na Smíchov odřeknuty."

Zdroj: http://praha.idnes.cz/na-hlavnim-nadrazi-v-praze-stoji-vlaky-v-libni-je-porucha-zabezpecovaci-zarizeni-gf9-/praha-zpravy.asp?c=A110124_163642_praha-zpravy_ab - Kde je "Beroune?"

"Příměstské vlaky, které jezdí v krátkých časových intervalech jsou rušeny. " - Kde je konec části rozšiřující slovo vlaky?

0/0
24.1.2011 16:58

alicia

:o)

To se zase někomu hodili měděné kabely :-P 

0/0
24.1.2011 16:56

nejdůvěryhodnější diskutér

Re: :o)

Kabeli! (Shoda přísudku hodili s podmětem kabeli!) :-P

0/0
24.1.2011 17:08

MistrVápenky2

Re: :o)

To neřeš. Hlavně jde o to, že nám naši spoluobčané zařídili nemožnost cestování do Kanady a na problémy se železnicí si holt budeme muset zvyknout, protože za měď je 126-130Kč za kilo.

0/0
24.1.2011 17:30

tarten

Re: :o)

Když už tak "hodili mědění kabeli". :o)

0/0
24.1.2011 23:12

tarten

Re: :o)

Mam optíka, němam měďa, němam probléma. ;-)

0/0
24.1.2011 23:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.