Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Letiště v Ruzyni se zatím nerozšíří, odpůrci nové ranveje uspěli u soudu

Plán výstavby další dráhy na ruzyňském letišti dostal další ránu. Nejvyšší správní soud totiž zrušil část zásad územního rozvoje Prahy, které se vznikem nové ranveje počítají. Proti výstavbě si stěžovala radnice i obyvatelé Suchdola, kterým by letadla létala doslova nad hlavou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

danny47

Pod 30 dB ....

NO tak to jsem zvědavej, co budou dělat, až tatm budou mít 40-42 dB (normální "pozadí" i bez letadel.... 8-o 

0/0
6.2.2011 22:32

Keni

Paraelni draha neni jen kapacita

Chtelo by to, aby RLP konecne oznamilo, kolik tun paliva se v okoly Prahy propali, kdyz je z nejakeho duvodu zavrena RWY24 a na RWY13\31 to nejde. je to hlavne ted v zime, kdy se musi pri odklizeni cekat, pri pravidelnych odstavkach, kdy jde od Kladna mlha a 13\31 nema takove parametry a hlavne i spatny smer. Ale to ekoteroriste a Suchdolaci nechapaji.

A toho, cho se obavaji neinformovani Suchdolaci, ze budu letadla letat soucastne na dve se nedockame asi nikdy. maximalne nejaka spotrovni letadla pri vestim provozu.

Ruzyne neni Gatwick, kde je to hlavne samej lowcoast a nejake x hodinove zdrzeni nevadi. Uz ted se stava, ze Ruzyne nestaci. Ano, je to par desitek minut denne nebo par dnu v roce pri spatnem pocasi. Ale proc pak stavet protipovodnove zabrany, kdyz je ta potopa prumerne 2x za 100let.

0/0
2.2.2011 21:48

Briťák

Rozbagrovat, zbourat celý Suchdol!!!

to není možné už! několik pi.omců ze Suchdola tady terorizuje statisíce obyvatel. Dálnice jim vadí, letiště jim vadí. Prostě celý Suchdol vysídlit a zbourat. Kdo by chtěl zůstat, tak by musel podepsat, že chce dálnici v TUNELU POD SUCHDOLEM, v plánech je jasně dáno dálnice v tunelu a ne na povrchu, jak někteří rádi vyprávi a že by rádi druhou ranvej. Ostatní vysídlit na tichou Šumavu a třeba jim tam i ten barák postavit, tam budou mít ticha a klidu dost.

0/0
2.2.2011 21:37

Keni

Re: Rozbagrovat, zbourat celý Suchdol!!!

Ale vemte si magsitralu.Vzdy se najde nejake promile senilnich vychcanku, co umeji dobre rvat a zablokuji vse. Vzdyt i lide z okoly magistraly uz hlasite tvrdi, ze ta 50km\h je blbost na entou. Ale normalni clovek maka, venuje se rodine a na pic0viny nema cas. Ale existuje tu mala skupinka tunelaru a politiku a jako extrem ekoteroristu a ucastniku vsech petic, co z toho zbytku delaji rozvojovou zemi na pokraji zhrouceni.

0/0
2.2.2011 21:50

firlet

nesmysl

Je to cele jen nesmysl a zdrzovani davno potrebneho rozsireni - my bydlime uz leta v kokalite, kde nam leta nad domem temer kazde  letadlo, ktere z Ruzyne vzleta (kdyz je v uzivani RWY 24, coz je skoro porad)  a pritomny hluk nam zivot neztezuje ani vedne ani v noci ... je to proste stejne jako kdekoli ve meste, kde jezdi auta, tramvaje .. vlaky .. nebo nekde kde ma clovek u domu reku apod ...

0/0
2.2.2011 21:35

cool-hand

Levně koupit pozemek a pak si stěžovat

Paralelní ranvej je v plánu od 60. let 20. století, v podstatě od stavby nové (dnešní)části letiště s rwy 06/24 (dříve 07/25). Lidé, co se do dotčených území stěhovali, kupovali tam levné pozemky, o tom moc dobře věděli. Ale co, levnej pozemek byl, levně se postavilo a teď si budem stěžovat, zneužívat českého děravého práva. Být to například ve Švýcarsku, hnali by je od soudu svinským krokem, co to mají v sobě za drzost. Tam platí (zjednodušeně řečeno), kdo stál první (letiště), ten je v právu.

0/0
2.2.2011 17:14

comair

Re: Levně koupit pozemek a pak si stěžovat

R^

0/0
2.2.2011 19:44

franp9am

To koukam..

kolik je tady pravnich expertu.. :-)

0/0
2.2.2011 16:56

Ondrej_123

Re: To koukam..

Jo jo přesně tak, a hlavně je tu hromada expertů na leteckou dopravu. Jenom začít rozdávat diplomy :DD

0/0
2.2.2011 19:46

honza76

nechapu

Proc ti lide co bydli u letiste si stezuji? Na co? Pokud si pozemek zakoupili pred vznikem letiste tak fajn, ja si ale taky nestezuji na hluk tramavaji pod okny. Take se nesnazim o blokaci MHD. Pokud si ho koupili az po zalozeni letiste pak mohli predpokladat ze tam bude hluk od pristavajicich letadel. To letadla totiz v okoli pristavaci drahy delaj...

0/0
2.2.2011 16:54

fidas

Re: nechapu

presne.at se odstehujou na samotu. bydlim u letiste a proste tu chci mit klid  a ticho. no na pest 

0/0
2.2.2011 16:57

fidas

154ky na vas

ja bych jim dal. tucka a ily bych tu zase nechal litat.

0/0
2.2.2011 16:47

rogerer

bože

zase zvítězila hloupost......

0/0
2.2.2011 16:43

Englishman

Re: bože

Hloupé by bylo stavět další dráhu. Existují jen dva důvody pro stavbu:

1) korupce

2) předpoklad, že někdy ve vzdálené budoucnosti bude dráha potřeba, ale pokud se nepostaví teď, nepostaví se už kvůli normám a šířící se zástavbě nikdy.

0/0
2.2.2011 16:47

stachera

Re: bože

Takže díky lidem na Suchdole , kteří si postavili domy na bývalých zahradách, přesto, že od prvé republiky je tam plánována příletová dráha a silniční okruh budou letadla létat přes Prahu 4, Prahu 5 a Prahu - Řepy a obtěžovat hlukem

půlku Prahy. Prostě menšina lidí terorizuje většinu.  Suchdoláci jsou v podstatě lidi, kteří si postavili protiprávně za Bolševika  domy kde stát neměli. To že jim to radnice na Suchdole za komunistů povolila je protiprávní. Za bolševika si lidi stavěli baráky v povodňových katastrech a teď se diví že je zatápí voda.  Navrhuji aby všichni kdo jezdí přes Suchdol autem v Suchodle přidávali plyn ať si ty teroristi užijí exhalací  z popojíždějících kolon.

0/0
2.2.2011 17:03

Ondrej_123

Re: bože

0/0
2.2.2011 19:47

unbreakable debater vol.16

Re: bože

Existuje jeden pádný důvod proč: Prakticky všechna rušnější letiště s provozem nebo plánem na 20 milionů cestujících mají nebo plánují paralelní runwaye.

0/0
2.2.2011 17:18

Englishman

Re: bože

A kolik má Ruzyně? 10 milionů? Nebo to bylo v dobách největší slávy a teď je to míň?

Letiště staví nebo plánují další dráhy, protože myslí na budoucnost. Pro Ruzyň je ale budoucnost, kdy stávající dráhy nebudou stačit, hodně vzdálená.

0/0
2.2.2011 17:27

unbreakable debater vol.16

Re: bože

12,6 milionu v roce 2008. Do roku 2007 na Ruzyni ročně přibyl skoro milion cestujících.

0/0
2.2.2011 17:40

Kimko

Re: bože

Je to úplný nesmysl - sloty v hlavních časech jsou dnes obsazeny a zbývají jen naprosto neatraktivní časy.

0/0
2.2.2011 17:45

Englishman

Re: bože

Jaké obsazené sloty v hlavních časech? Létám z Ruzyně nebo na Ruzyň ráno i večer, což jsou asi ty hlavní časy. Většina rukávů je volná a že by každých 90 sekund něco startovalo nebo přistávalo se taky nedá říct ani omylem.

0/0
2.2.2011 21:50

comair

Re: bože

;-D;-D;-DJe videt, ze o leteckem provozu a letistich toho moc nevis. To co jsi tu placnul, kdybych vypravel svemu kamaradovi co dela na RLP tak by se z toho asi valel smichem po zemi. Duvodu proc se stavi paralelni drahy je mnoho a pocet odbavenych cestujicich za rok je pouze jednim z techto mnoha duvodu. Navic zrejme ti uniklo, ze paralelni draha se nestavi na par pristich let, ale defakto ,,naporad,, .

0/0
2.2.2011 19:50

Englishman

Re: bože

Pokud vím, tak požadavky a výkonnost českého ŘLP jsou zase k smíchu téměř kdekoli ve světě. Takže tvého kamaráda beru trochu s rezervou. :-PRv

A to, že se dráha nestaví pro příštích pár let ale "napořád" mi nejen neuniklo, ale sám o tom píšu.

0/0
2.2.2011 21:44

tmx

aha

Takže suchdolským vadí, že se postaví nová dráha pro starty... Přistávat se nad nimi bude po stejné ose jako doteď, vzlety budou o 15 kilometrů jinde... Logika bravurní... ;-D

0/0
2.2.2011 16:40

MichalRehacek

Re: aha

Nová 24L/06R bude primárně používána pro přistání, nikoliv pro starty. Starty budou primárně probíhat se současné 24(R)/06(L). Vzdálenost drah nebude 15km, ale cca 1500m.

Doufám, že zvítězí rozum a dráha bude stát co nejdřív.

0/0
2.2.2011 16:45

Englishman

Re: aha

Já doufám, že zvítězí rozum a dráha se stavět nebude. Jinak o tom, že by se nová měla používat pro přistání, čtu poprvé. Vždycky jsem četl, že to má být naopak.

0/0
2.2.2011 16:49

comair

Re: aha

,,Jinak o tom, že by se nová měla používat pro přistání, čtu poprvé. Vždycky jsem četl, že to má být naopak.,,;-D;-D;-D

Takze tohle je pro tebe nova informace?? Tak proc tu tedy tolik nadavas, kdyz se vlastne ukazalo, ze o tom nevis vubec nic?:-/

O tom, ze nova paralelka se bude prioritne vyuzivat na pristani vi snad kazdy kdo se o situaci kolem LKPR, alespon trochu zajima.

0/0
2.2.2011 19:54

tmx

Re: aha

moment, co teda bude mít za logiku, když se bude používat dráha vedoucí víc přes město místo stávající? (když pominu fakta jako že odlétající letadla to budou mít blíž na dráhu)

15 km je myšleno od Suchdola do Jenče, čili do místa, kde letadla startují

0/0
2.2.2011 16:53

MichalRehacek

Re: aha

Důvod, proč se nová dráha staví, je, že bude možně používat dvě dráhy zároveň, nikoliv jen jednu jako teď.

Za normální sutiace bude nová 24L/06R bude používána pro přistání. Stávající 24/06 (nově 24R/06L) bude používána pro starty. Starty na jedné a přistání na druhé budou možné paralelně - teď s jednou RWY na sebe musejí letadla na startu čekat na přistání letadel na finále.

Nová dráha 24L/06R by rovněž měla z obou stran podporovat až CATIIIb (přistání za podmínek viditelnosti jen 75m), v současné době při tak velké mlze je použitelná jen 24, nikoliv 06. V připadě kombinace nepřiznivého počasí a větru tudíž nebudou letadla kroužit nad Prahou, ale přistanou.

V případě uzavření 24L/06R či 24R/06L, například kvůli úpdržbě či odklízení sněhu, bude pro starty a přistání použita druhá paralelní dráha. V současné době se provoz odkloní na 13/31 (nad Prahu), či v případě krátkodobějšího uzavření se provoz zcela zastaví a letadla hlučí ve vzduchu.

0/0
3.2.2011 11:01

radio_svobodna_evropa

....

fakt nevim, na co chtej rozsirovat letiste, kdyz to tam vedou spise k upadku. I mensi letiste s vice prepravenymi cestujicimi maji jen jednu drahu. 

0/0
2.2.2011 15:42

Kimko

Re: ....

Myslíte ziskovou společnost Letiště Praha, a.s. ? Můžete uvést jména těch letišť? A nemyslíte, že by v Praze mohli přepravit mnohem více lidí, kdyby měli paralelní dráhu a v hlavních letových časech by mohli nabídnout další sloty ?

0/0
2.2.2011 16:02

Dr. Fe(2)

Re: ....

A můžete mi říct, proč by kvůli zvýšení zisků firmy Letiště Praha měli desetitisíce pražanů na severu Prahy strpět zhoršení životního prostředí ? ! Stavět novou dráhu, která přesouvá provoz blíže k centru města je zvrácenost. Na celém světě je naopak snaha stavět nová letiště, tak aby nekolidovala s rozrůstajícími se městy.

0/0
2.2.2011 16:06

kuchi22

Re: ....

protoze letiste tam stoji uz skoro 90let a ti co se tam nastehovali to moc dobre vedeli ze letadla delaji rachot.

0/0
2.2.2011 16:09

Peťulák

Re: ....

Nojo, ale doteď to nelítalo nad nima. Což by se právě mělo změnit.

0/0
2.2.2011 16:20

jfb

Re: ....

Teď jsem na Suchdole, a že bu to nic nelítalo se říci nedá, je toho zde docela dost. Sice by se to asi zhoršilo, navíc ještě dálnice, ale oboje se snad plánuje už od první republiky a najednou to začne vadit, jelikož se tu postavilo šíleně nových bytů.

0/0
2.2.2011 16:23

AAA3

Re: ....

ale na dovolenou to by chteli litat taky, ze.

0/0
2.2.2011 16:32

Kimko

Re: ....

Tak si tam ty desetitisíce Pražanů nemělo stavět a kupovat byty, když o výstavbě paralelní dráhy se hovoří desítky let.  Je to stejné, jako když si někdo postaví barák v záplavové oblasti a pak se diví, že jim tam nateče voda...

0/0
2.2.2011 17:43

Englishman

Re: ....

Například Gatwick, kterým projde 3-4x víc pasažérů než Ruzyní, má v provozu jen jednu dráhu. A určitě by se našly i výrazně vytíženější letiště.

0/0
2.2.2011 16:45

Kimko

Re: ....

Nenašly - Gatwick je nejrušnějším letištěm na světě, které má jen jednu dráhu - a už má také zažádáno o výstavbu dráhy druhé (což se jim asi nepodaří, poněvadž úřady podporují rozšíření Heathrow a Stanstedu).

V době, kdy letecká doprava zažívala krizi, tak na letišti v Praze stále stoupaly počty cestujících. Pokud došlo k nějakým poklesům, bylo to vždy způsobeno objektivními příčinami (krach SkyEurope, sopka na Islandu a koneckonců i ona ekonomická krize).

Při očekávaném leteckém boomu v následujících letech prostě kapacita letiště nepostačuje - a když nikdo nechce povolit ani Vodochody, ani paralelní dráhu, tak ať pak nebrečí, že je vysoká zaměstnanost, že by tady mohlo létat více turistů atd. atd.

0/0
2.2.2011 17:41

Ondrej_123

Re: ....

Já bych to pane kolego tolik nenafukoval. Gatwick má 2 paralelní dráhy. Vytíženost drah se otázkou počtem pohybů letadel nikoliv počtu odbavených cestujících (k tomu jsou termínály). Gatwick má pouze o 35% větší počet pohybů letadel než Ruzyně nikoliv o 400.

0/0
2.2.2011 19:44

Englishman

Re: ....

OK, na Gatwicku přistávají 747, zatímco na Ruzyni jen malá letadla. 4x více cestujících (což je více o 300%, nikoli o 400%) tedy může znamenat jen, že pohyb letadel je větší jen o 35%. Beru. Moje náhodné pozorování (mezi Ruzyná a Gatwickem létám často) tomu ale vůbec nenasvědčuje. Nevztahuje se to třeba jen k osobním letadlům a nenažene to Gatwick nákladními?Možná se ale z okna dívám ve špatný čas.

Mimochodem Gatwicj má sice dvě paralelní dráhy, používá ale vždy jen jednu.

0/0
2.2.2011 21:40

comair

Re: ....

Proc tu proboha neustale nekdo dava pouze velikost letiste do souvislosti s paralelni drahou?? To je tu tolik lidi, kteri o letecke doprave nic nevedi?? Srovnavat napr. nejake konkretni letiste napr. ve VB s letistem v Praze je smesne. Kazde letiste v dane zemi ma svoje specificke potreby - souvisi to s jeho umistenim, poctem pojezdovek a desitkama a desitkama dalsich veci.

Muzete mi rict o jakem upadku Letiste Praha mluvite?? Jestli tu nejaky subjekt ,,spojeny,, s letistem Praha zaziva upadek tak jsou to CSA a na jejich spatne hospodareni nemelo Letiste Praha sebemensi vliv, bylo tomu a je bohuzel naopak. To, ze doslo k poklesu poctu odbavenych cestujicich , pohybu letadel atd. to bylo samozrejme k tomu doslo na drtive vetsine Evropskych letist a navic to jeste zhorsila situace v CSA, ale to je pouze docasny problem a je jen otazkou casu, kdy dojde znovu k rustu poctu odbavenych cestujicich.

0/0
2.2.2011 20:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.