Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvaj ForCity vyjede v sobotu v Praze do běžného provozu

Cestující v pražské MHD se dočkají v běžném provozu první nové tramvaje Škoda 15T ForCity. Ta dokončila zkušební provoz s cestujícími, a tím splnila všechny potřebné testy. Do ulic vyrazí v sobotu 5. února ráno na lince číslo 18. Další tramvaje budou do provozu nasazovány průběžně do konce března.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Aqua

Monopolem T3

se doufám nemyslí každá modifikace T3, od T3M přes T3SUCS až někam po T3R.PLF? I po rekonstrukci jsou tramvaje o základu T3 minimálně vnitřním řešením, ale dost možná i designem bezkonkurenční (pokud odečteme polstrovaná sedadla) a úplně je likvidovat (i ty nejstarší) je nesmysl, když například jako T3R.P můžou ještě určitě tak 20 let v pohodě fungovat....

0/0
4.2.2011 23:54

fsp

Re: Monopolem T3

Staré T3 nemá smysl modernizovat, tak co s nima.

0/0
10.2.2011 17:16

Leinad

Aha

"Vůz je také vybaven zařízením, které při brzdění vrací energii do sítě, takže jeho provoz je úspornější." - to žádná starší tramvaj neměla? Nebo jenom 14T neumí brzdit?

"Ty mají nahradit "monopol" starých tramvají typu T3" - a co zmiňovaná 14T, T6, KT8,...?

0/0
4.2.2011 23:09

paja.butcher

Re: Aha

S T6 se prý moc nepočítá, otázka je co KT8, přece jenom pro opravy tratí je obousměrná tramvaj výhoda.

A 14T si odslouží svoje a pak se prodají někam na východ - Brno, Ostrava, Pchjongjang.

0/0
5.2.2011 17:30

Leinad

Re: Aha

Já bych řekl nejen pro opravy. ;-D Co když někoho jednou napadne postavit trať tak, že by končila někde, kde se nedá postavit smyčka? Případně nějaká linka by mohla pravidelně končit kdesi na trati. (Červený Vrh - zbouraná smyčka,...) ;-D

0/0
5.2.2011 19:59

fsp

Re: Aha

Obousměrné tramvaje Praha potřebuje, takže KT8 určitě prodávat nebude

0/0
10.2.2011 17:14

danny47

Monopol T3...

Ten článek vznikal někdy v roce 1990, ne... ;-)

0/0
4.2.2011 16:53

Zabr-Ali Mubarak

Důležitý rozdíl oproti 14T

je v tom, že 15T má otočné podvozky. 14T měla pět pevných podvozků, takže v zatáčkách pěkně brousila koleje.

0/0
4.2.2011 15:57

emkon

Re: Důležitý rozdíl oproti 14T

14T má podvozky pouze tři. Druhý a čtvrtý článek jsou pouze neseny. I proto je nápravový tlak u těchto vozů daleko nejhorší.

0/0
4.2.2011 21:40

paja.butcher

Novinky u DPP

Osobně jsem rád, Škoda 15T je celkem vydařený počin narozdíl od 14T. Té mohou v debilitě vnitřního uspořádání a ergonomie konkurovat jen nové autobusy SOR. To jsou jediná moderní nízkopodlažní vozidla, ve kterých se 190cm vysoký člověk mlátí do hlavy o tyče jako ve starých T3.

0/0
4.2.2011 15:46

Busák

Re: Novinky u DPP

No tak že SOR byl ze všech možných variant ta nejhorší, o tom žádná. Ale s tím už stejně nikdo nic nenadělá dalších 15 let - bohužel...

0/0
4.2.2011 16:00

yamajka89

no vypadá to tak

že tam nejde si sednout na oj mezi vagony a nechat se přejet.. tak to snad bude oukey R^

0/0
4.2.2011 14:54

Leinad

Re: no vypadá to tak

Pokud náhodou budou tramvaje během příštích pár let v Praze plnit funkce tramvají jako plnohodnotných vlaků (a nikoli trolejbusů s vlastním pruhem/pásem) tak budou soupravy občas i delší, než je dnes běžné. Navíc při jízdě mimo pozemní komunikaci budou často rychlejší, než 50km/h.

0/0
4.2.2011 23:16

mazlikuzlik

Větrání

Píši to diskuzí ohledně tramvají a autobusů vždy, ale nejúčinnější způsob větrání je dostatečně velké okénko, které se posouvá rovnoběžně s bokem vozu... Mají to nejstarší tramvaje a některé nové autobusy, ale řada výrobců i přesto zkouší "novoty" s vyklápěcími okny, která jsou málo účinná...

Proč je takový problém udělat velké posouvací okno?

V R14 Porscehe je v létě vedro a bude i v téhle tramvaji....

0/0
4.2.2011 14:30

lucky_24

Re: Větrání

Ono je to ale i o objednately, tedy DPP. Pokud by požadoval velká posuvná okna, měl by je

0/0
4.2.2011 14:32

mazlikuzlik

Re: Větrání

To je také tradiční odpověď... Myslím, že nejsem sám komu to vadí. Vážně už nevím, komu tenhle "postřeh" sdělit, aby na to pamatoval.

Zkrátka tomu nerozumím, - ať za to může objednavatel nebo výrobce...

0/0
4.2.2011 14:34

beanak

Re: Větrání

Problém je že ten,kdo to objednává nikdy neseděl v tramvaji...

0/0
4.2.2011 18:43

Zabr-Ali Mubarak

Re: Větrání

1. Aby se lidi nevykláněli z oken

2. Aby nevyhazovali předměty

Je to stejné jako na železnici. Jednou v létě jsem jel Elefantem a rozbila se klimoška. Vzhledem k tomu, že Elefant nemá žádné větrání okny, bylo nutné přesednout si do jiného vagonu. Pokud ale vše funguje, jak má, není problém.

0/0
4.2.2011 15:50

emkon

Re: Větrání

Ta okénka jsou výklopná z důvodu bezpečnostních norem EU. Na posuvná okénka u nových tramvají zapomeňte a poděkujte EU.

0/0
4.2.2011 21:48

fsp

Re: Větrání

S tím nemá EU co dělat.

0/0
10.2.2011 17:19

Dusan321

Skoda tech sedacek

Nejpohodlnejsi sedacky byly samozrejme ty polstrovane, drevene jsou tvrde jak stare laminatky. Bohuzel predsudky se nepodarilo prekonat a ustoupilo se ignorantum z ulice. :-(

0/0
4.2.2011 14:27

rizo4

Re: Skoda tech sedacek

kdo to je ignorant z ulice? nekdo kdo si sedne radeji na sedacku kterou lze dobre umyvat?

0/0
4.2.2011 14:29

mazlikuzlik

Re: Skoda tech sedacek

Kdyby lidé nebyli ...  tak bylo možné sedět na v zásadě čistých polstrovaných sedadlech.

0/0
4.2.2011 14:31

rizo4

Re: Skoda tech sedacek

ano, a kdyby lide nekradli tak by bylo mozne nezamykat auta a dvere, coz je sice pravda, ale naprosto k nicemu

0/0
4.2.2011 14:32

mazlikuzlik

Re: Skoda tech sedacek

Ve světě mají často autobusy a tramvaje polstrovaná sedadla, tak proč to musí být problém u nás? Je ale fakt, že třeba ve Švédku ten dům klidně nechají nezamknutý...

Sám bych ale raději zamířil k severským zemím než na jih...

0/0
4.2.2011 14:36

Dusan321

Re: Skoda tech sedacek

Ono prave ze ty polstrovane sedacky lze umyvat uplne stejne dobre jako laminatove nebo drevene. Akorat, ze ignoranti z ulice vidi chlupy a mysli si ze je to stejny material ze ktereho maji svoji sedacku z akce v Moebelixu.

0/0
4.2.2011 14:31

rizo4

Re: Skoda tech sedacek

ja si o tom materialu nemyslim nic, kazdopadne je nachylnejsi k znecisteni, nebo je snad vodotesny, kdyz si tam sedne pochcanej bezdak, nebo se da dobre odstranit to svinstvo kdyz tam nekdo vlepi zvejku

0/0
4.2.2011 14:34

Dusan321

Re: Skoda tech sedacek

Kdyz si na to sedne pochcany bezdak, tak je vcelku jedno jestli se to vycisti tim, ze nekdo v depu otre hadrem se saponatem drevenou sedacku a nebo chlupy vycisti stroj na cisteni chlupu.

0/0
4.2.2011 15:13

231

Re: Skoda tech sedacek

Jenže na dřevěníé sedačce to vidíte hned. Na čalouněné to cítíte až po tom co se do toho posadíte.

0/0
4.2.2011 16:19

Dusan321

Re: Skoda tech sedacek

Zrovna na drevene sedacce obzvlaste za nic moc osvetleni neuvidite vubec nic.

0/0
6.2.2011 21:04

AAA2

Re: Skoda tech sedacek

ano, tenhle bazmek sice mozna jde dobre umyvat, zato na nem nelze pohodlne sedet. no hlavne ze vypada dobre na fotkach...

0/0
4.2.2011 14:33

rizo4

Re: Skoda tech sedacek

tak stuj, je to zdravejsi

0/0
4.2.2011 14:35

camilin

Re: Skoda tech sedacek

;-D;-DR^;-D

0/0
4.2.2011 14:44

AAA2

Re: Skoda tech sedacek

aha, tak se tim rid sam a nemusis resit ze na calounene sedacce sedel pochcanej bezdak

0/0
4.2.2011 14:57

pavelhr

anusoidní léto před námi

Už se "nemohu" dočkat léta, jak se v téhle rakvi všichni udusíme!

Musím se podívat, jestli mají řidiči otevírací okénko normálních rozměrů v té své kajutě vepředu a jestli ano, budu jim ho zavírat, abychom trpěli všichni stejně ;-)

To zase někdo myslel rektálem :-((

P.S. pro všechny chytráky, kterří to budou hájit větráním - nejdříve v tom zkuste jet v dusnu a pak to teprve zkuste obhajovat

0/0
4.2.2011 14:27

Busák

Re: anusoidní léto před námi

Ty nejen že nemyslíš rektálem, ty nemyslíš vůbec. Mimochodem - jak dlouhou dobu v té tramvaji strávíš ? Několik minut, možná několik desítek minut. Ten tramvaják v ní musí vydržet celou dlouhou směnu a na rozdíl od tebe pracuje. Ty si jen vezeš p..el.

0/0
4.2.2011 15:52

fsp

Re: anusoidní léto před námi

Z tohohle se asi pose.eš => V kabině je klimatizace ;-D;-D;-D

0/0
10.2.2011 17:21

Von der Tann

Sice moderní

ale ošklivá, drahá a bez A/C :-/

0/0
4.2.2011 14:23

danny47

Re: Sice moderní

No to víš, že jo - klimatizace u tramvaje, která otvírá dveře každý max. dvě minut...  ;-D ;-D

0/0
4.2.2011 16:54

Von der Tann

Re: Sice moderní

Chtráku, tak proč má podle tebe topení? teplo v zimě přece taky utíká dveřma, nebo ne?

BTW ty samé tramvaje dodávané do Lotyška klimu mají :-P

0/0
5.2.2011 21:22

TigerM

Re: Sice moderní

navic ta klima muze bezet na cca 2-5st. pod venkovni teplotu s nejakym max 30st. a hned je cestovani pohodlnejsi... zato v tramvaji kde je 45st a je narvana je to na infarkt...

0/0
10.2.2011 21:48

TT777

vypada dobre

chvalim ze tam nedali ty polstrovany sedacky

0/0
4.2.2011 14:15

leather-man

Fujtajxl

;-€

0/0
4.2.2011 13:44

karelsantora

počasí bude přát

takže tramvaj bude plná fotičů ;-D

jen škoda že nebude jezdit na 7,před kohinorem to stálo za to člověk si připadal jak na lodi jak se to houpalo,ovšem musela ject rychle jinak to bylo o ničem ;-DR^

0/0
4.2.2011 13:13

AAA2

Re: počasí bude přát

A proc? Na lince 18 uz s lidma jezdila...

0/0
4.2.2011 14:11

TigerM

Re: počasí bude přát

vsak on s ni jel na te lince 7... ja taky ;-D

0/0
10.2.2011 21:51

_lu

...

a klimatizace? asi až v příštim století co?:-(

0/0
4.2.2011 13:09

stoklis

Re: ...

k čemu by ti byla klima, kdyby se při každé zastávce a otevření dveří všechen studený vzduch vyvětral???

0/0
4.2.2011 13:12

roedor

Re: ...

hm, a proč mají klimatizaci autobusy ve Španělsku?:-P

0/0
4.2.2011 13:14

camilin

Re: ...

srovnavat tramvaj s autobusem nejde.autobus (zrovna ve spanelsku) ma jen dvoje dvere-vstup u ridice a vystup v pulce autobusu,takze kdyz nikdo nevystupuje dvere se neotevrou  a tim studeny vzduch neutece.navic Spanel tu klimatizaci zapne az kdyz mu je horko a to je malokdy;-D.kazdopadne ve Spanelsku maji 8 mesicu leto a ta klimoska se tam vic vyplati.

0/0
4.2.2011 13:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.