Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Technické muzeum je otevřené, na rodiny s malými dětmi zatím zařízené není

Národní technické muzeum na pražské Letné dnes poprvé přivítalo návštěvníky z řad veřejnosti. Přišla jich téměř tisícovka. Většinou byli nadšení, některé maminky ale vyjádřily zklamání nad tím, že na malé děti muzeum nemyslelo. Chybějí tu například přebalovací pulty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

plukovnikoneill

pro ty co maji problem s dětmi.

divim se.jak tady mnoho diskutujicich zapomíná, taky jste byly dětmi,to nepopřete. Nebo píšete dle hesla: podle sebe,soudím tebe?! Mě vychovaly slušně a tak vychovávám i své děti. Nikdy a nikde si na ně nikdo nestěžoval. A pokud vaše děti vše jen ničily,neznamená to.že to dělaji i ostatni.

0/0
17.2.2011 10:12

cassul

Re: pro ty co maji problem s dětmi.

Pokud se dítě chová slušně a neobtěžuje okolí na místech, kde to vadí, nikdo si stěžovat nebude.

0/0
17.2.2011 10:16

soudruh__malina

Re: pro ty co maji problem s dětmi.

Ale ta pravděpodobnost, že se nechová slušně a obtěžuje okolí, je obrovská.

0/0
17.2.2011 10:25

soudruh__malina

Re: pro ty co maji problem s dětmi.

Proto jsem pro plošný zákaz. Se psem do muzea nebo do divadla taky nemůžete.  

0/0
17.2.2011 10:26

danny47

Starosti do titulku....

TO je zajímavé, co všechno se dá nacpat do titulku...

0/0
17.2.2011 9:57

Petang01

Vážení diskutéři.

jenom proto že mám roční dítě se doma nezalígruju. Pokud Vám vadí děti v muzeu, tak tam nechoďte.  Nevidím jediný důvod proč by si pár namyšlenců mělo chodit po muzeu a rodiče s dětmi by měli chodit kanálem aby je nerušilo. !!

0/0
17.2.2011 9:27

soudruh__malina

Re: Vážení diskutéři.

Nikdo tě ty děcka pořizovat nenutil, tak buď té dobroty a laskavě tam s nima nelez.

0/0
17.2.2011 9:31

cassul

Re: Vážení diskutéři.

Já jdu do muzea, abych získal nějaké informace a poučení. Zatím jsem se domníval, že to je smysl těchto institucí,  vzdělávat návštěvníky, nikoliv poskytovat prostor pro hrající si děti. Pro zábavu a odreagování rodičů s dětmi jsou jiné instituce, kupříkladu lunaparky, dětské hřiště a podobně. Tam můžou rodiče a jejich děti pobývat, běhat, křičet a dělat cokoliv jiného, aniž by obtěžovaly okolí. Když vlezete s křičícím dítětem do univerzitní studovny, taky vás s největší pravděpodobností vyhodí, a to je v pořádku a nikdo se nad tím nepozastavuje. A muzeum má ke studovně hodně blízko.

0/0
17.2.2011 10:14

peacef

Re: Vážení diskutéři.

A kdo jiný potřebuje víc se vzdělávat než děti?

0/0
17.2.2011 11:41

tnarezub ej roznec

Re: Vážení diskutéři.

Ano, dětem, které ještě potřebují přebalovat, takové vzdělávnání se v NTM dá opravdu hodně...

0/0
17.2.2011 12:14

Fai Rodis

Re: Vážení diskutéři.

Jo, to mne taky zarazilo. ;-)

Jinak na jizdy parnimi lokomotivami a sjezdy veteranu jsme synka bravali tak od tri let ale do vetsich muzei tohoto typu az od sesti.

Jeste si vzpominam, jak jsme s nim v tomto veku prochazeli Deutsches Museum v Mnichove, Nebylo tam nic moc interaktivniho, sahani na exponaty se taky netrpelo a nikdo si nestezoval, ani my ne.

0/0
17.2.2011 16:18

soudruh__malina

Co tam mají malé děti co pohledávat?

Křik, pobíhání, ničení exponátů. To je stejný jako brát je na vojenský den, z výstřelu z děla nebo samopalu mají ti haranti tak akorát šok.

0/0
17.2.2011 9:05

Neumětel

Přebalovací pulty?

V Technickém muzeu? Na co? Batolata patří do ZOO.

0/0
17.2.2011 8:28

plukovnikoneill

nedělní procházka

mam dcery,dvě. A to ve věku: 3 a 1 rok. Ta mladsí na nejake muzeum víte co,ale ta starší je nadšená když vidí vlak,motorku,letadlo a pod. Když je vemu ven,beru obě a tak bych ten pult pro tu mladší též uvítal,protože nechápu,proč bych měl být jako otec,nucen jít bez dětí. Se mnou taky chodily na vylety. Sice babí a děda,ale naučily mě hodně.

0/0
17.2.2011 8:25

cassul

Re: nedělní procházka

No nevím, jestli je pro někoho přínosné, tahat tříleté a roční dítko do NTM. Pokud mu chcete ukázat vlak nebo motorku, najdete asi tak milion míst, kde dosáhnete téhož a bez problémů a omezování okolí.

0/0
17.2.2011 8:36

plukovnikoneill

Re: nedělní procházka

uvědomte si,ze jste taky byl/a dítě. To vás rodiče po porodu zavřely do klece a pustily v 18ti letech co,abyste neobtěžoval/a? Doufejte,že slovo OBTĚŽUJETE neřekne jednou někdo vám.

0/0
17.2.2011 14:04

petrph

inu kdo chce kam,pomozme mu tam

Nevím jak kdo,ale ja´jsem vždycky chápal muzea jako kulturní,vzdělávací a vědecké  instituce . Kde nejde prioritně o to,aby se tam prohnala parta školáků, křičeli jů a houpali se na všem co se dá. Ani ne maminky s batolatama co sem vyrazí na nedělní procházku a pak se zajímají, kde je mají přebalit.

Ale skutečně vzdělávací pracoviště kam mohou zajít zájemci s hlubokým zájmem o obor, v klidu prostudovat exponáty,poradit se, prostudovat i třeba neveřejné sbírky z archivu muzea..

Ale když chce někdo z muzea  Disneyland, co nadělat...

0/0
17.2.2011 8:15

cassul

Re: inu kdo chce kam,pomozme mu tam

To je bohužel trend, dělat ze všeho Disneyland, hlavně aby se tam nahnalo co nejvíc lidí... Nevím, jestli je to správné, udělat z NTM atrakci na úrovni houpačky se sloní hlavou někde v superhypermarketu. To by měla být instituce, zachovávající technickou historii národa a vhodnou formou jí zveřejňující. A pokud vím, má NTM ohromné archivy a depozitáře, experty a restaurátory. Bohužel navenek se dostane jen těch pár exponátů, které se už léta vystavují, s minimálními obměnami. Holt pro davy návštěvníků hala s lokomotivou, pár auty a balónem pod stropem vyhovuje nejvíc.

0/0
17.2.2011 8:31

tnx

To je hrozna diskuse

Nechcete dat lidem, kteri maji male dite, domaci vezeni? Vy si asi neumite predstavit, co je to trcet doma na materske. Ja bych se z toho asi zblaznil. Male dite proste nemuze byt samo, tak jej rodice berou i na mista, ktera si to dite moc neuzije. Prebalovaci pulty v muzeich a galeriich by mely byt stejne samozrejme, jako bezbarierovy pristup. Navic jsou mnohem levnejsi. Budte trochu tolerantni.

0/0
17.2.2011 6:50

cassul

Re: To je hrozna diskuse

A proč bychom měli být tolerantní? V luxusní kavárně mě ruší cizí děcko, které u vedlejšího stolku řve, zatímco matinka klábosí s kamarádkama. V muzeu se nedostanu k exponátu, protože tam pobíhají děcka, které to zjevně absolutně nezajímá. V letadle jsem se nevyspal, protože mi nějaký lump zezadu neustále kopal do sedačky. Před hypermarketem je řada prázdných míst "pro rodiny s dětmi", takže musím parkovat o kus dál. V  samotném obchodě dětičky zlobí, běhají a křičí. Platím daně jako šílený, aby bylo na dětské přídavky a mateřské. Proč nemůžu mít od děcek pokoj? Když jsou nekuřácké restaurace, proč nejsou restaurace a kavárny bez dětí?

Já jsem tolerantní dost, ale jestli něco nesnáším, tak je, když si toleranci někdo vymáhá. Pokud by se ta matinka za své rozjívené děcko slůvkem omluvila, tak bych nehnul brvou. Ale když jsem se po třech hodinách kopání do opěradla v letadle tiše a slušně ozval, že mi to trochu vadí, byl jsem seřván, že to dítě taky potřebuje pohyb a že jsem otrava já.

0/0
17.2.2011 7:50

Fai Rodis

Re: To je hrozna diskuse

No to je ten problem. My jsme s potomkem od utleho veku radi zasli na kaficko, na obed, nebo do muzea ci na vystavu, ale soustavne jsme ho cepovali k tomu, ze jsou to mista, kde se nerve a nepobiha. To bychom z toho sami taky nic nemeli. Taky jsme holt nekdy museli tu prohlidku zkratit, kdyz uz to vypadalo, ze se silne nebavi a mohl by zacit otravovat okoli...

Ale on synek s nami rad chodil, takze stacilo vyhrozit, ze uz ho nikam nevezmeme a byl celkem klid.

0/0
17.2.2011 16:24

stteep

Re: To je hrozna diskuse

Nevím jak vy, ale jak může být pro kojence kálejícího do plenek, přínosná ve vzdělání návštěva muzea, kde zpravidla na většinu exponátů si nemůže ani sáhnout. Pro děti v tomto věku je zajímavější když můžou věc osahat a ocucat než se jen kochat. Na to bohužel ještě nejsou plně smyslově vyvinutí aby pochopili na co se tam dívají

0/0
17.2.2011 8:04

cassul

Re: To je hrozna diskuse

Přesně tak. Pro tak malé děcko je to naprosto zbytečné a nepřínosné, kdyby mu matinka ukazovala leporelo s žirafou nebo zpívala, bylo by to pro něj užitečnější. Zkrátka každému, co jeho jest. Netvrdím, že by malé dětičky měly být zavřené doma a uznávám, že pro ně není dostatek vhodného vyžití, ale to nic nemění na tom, že dítě, které potřebuje přebalovat, zkrátka nemá v NTM co dělat.

0/0
17.2.2011 8:09

tojuska

Re: To je hrozna diskuse

To samé se týká návštěv hradů a zámků. Už jsem zažil nespočetně případů rodin s malými dětmi včetně kojenců, které tam jen pobíhaly, kňouraly či brečely. Když dáte drahé vstupné, tak byste to asi chtěli mít bez takových extempore. Když jsem měl malé děti, tak jsem si prostě tyhle akce odpustil a nezbláznil se z toho. Člověk prostě nemůže mít všechno.

0/0
17.2.2011 9:13

jahodove_ticho

není nad

pokochání se v muzeu dětským řevem a brekotem, jen víc dětiček, pultíky, dětský koutky, postýlky ;-D a teď mě matky rozcupujte :-P

0/0
17.2.2011 0:24

Dr. Fe(2)

Re: není nad

Pokuste se integrovat do lidské společnosti za pomoci nějákého odborníka. Tohle vyčlenění může dopadnout špatně jak pro vás tak pro vaše okolí.

0/0
17.2.2011 2:53

kucerajan

Čtu, že mnoho přispěvatelů

lobuje pro pohodlí prenatálů, kojenců, batolat a jim na roveň postavených. Dobře, nic proti tomu, ale nemyslíte, že jít s kojencem třeba na repliku bitvy u Slavkova, a požadovat od pořadatelů  kryté, vytápěné, suché a pohodlné přebalovací boxy je (jak slušně říct kravina) poněkud mimo mísu? Když mému dítěti bylo něco kolem jednoho roku, to bylo v roce 1989, jsem s ní v sedačce na zádech navštívil několik krápníkových jeskyní na Slovensku. V životě by mě nenapadla taková pitomost, abych v Dobšinskej ladovej  jaskyni požadoval malou vytápěnou ledovou jeskyňku na přebalení. Nemluvím o tom, že kdyby mě náhodou napadla taková blbost, že bych jel s takovým dítětem na vandr a požadovat po správě lesů stejný komfort.

0/0
16.2.2011 23:39

vladimirra

Re: Čtu, že mnoho přispěvatelů

Tak já teda školy taky nemám, ale ještě rozpoznám, kdy je článek o nově zrekonstruovaném znovuotevřeném zmodernizovaném muzeu v centru velkoměsta, a kdy je o krápníkových jeskyních či lese...

0/0
16.2.2011 23:45

kucerajan

Re: Čtu, že mnoho přispěvatelů

Dobře, souhlasím, že rekonstruovaný objekt by měl splňovat jistá kriteria. Ale když zrekonstruuji prohlídkovou trasu v krápníkové jeskyni, taky tam budu požadovat prostor pro kojící matky. Už Vás vidím, jak podobnou věc budete vyžadovat naČínské zdi.

0/0
16.2.2011 23:54

vladimirra

Re: Čtu, že mnoho přispěvatelů

Ale o tom tady přeci nikdo nemluví, jen vy pořád dokolečka.

0/0
17.2.2011 0:04

kucerajan

Re: Čtu, že mnoho přispěvatelů

Opakování, matka moudrosti.

0/0
17.2.2011 0:07

zeli156

Re: Čtu, že mnoho přispěvatelů

V tomto případě spíš opakování, známka hlouposti 

0/0
17.2.2011 17:40

tnx

Re: Čtu, že mnoho přispěvatelů

Zkuste zajit za nejakym odbornikem. To se prece musi dat lecit. Vam vazne nedochazi rozdil mezi budovou technickeho muzea a jeskyni?

0/0
17.2.2011 6:38

cassul

Re: Čtu, že mnoho přispěvatelů

A jaký tam je rozdíl? Obojí je otevřené pro veřejnost, slouží pro poučení a zábavu. Je tam nějaká otvírací doba, případně průvodce, vstupenky. Jediný rozdíl je tem, že v jednom exponáty vytvořila příroda a lidé jdou za nimi na jejich původní místo, ve druhém jsou exponáty upraveny a shromážděny ve speciální budově a kromě přírodnin tam bývají i lidské díla, podle typu muzea. Ale jiný rozdíl tam moc nevidím.

0/0
17.2.2011 7:55

Dr. Fe(2)

Re: Čtu, že mnoho přispěvatelů

Co to melete ? Tenhle článek je o technickém muzeu a ne o bitvě u Slavkova nebo krápníkových jeskyních. V dnešní době je normální, že se na malé děti myslí, což je dobře. Ne jako v dřívější době, kdy panoval názor, že matka s malým dítětem by měla být zalezlá někde doma a nikam nevylejzat. Mimochodem i u vstupu do těch jeskyní bývá provozní budova, kde bývají záchody a v dnešní době bych při rekonstrukci takové budovy očekával, že tam na kojence bude pamatováno taky. A opravdu na tom nevidím nic zvláštního natož špatnýho.

0/0
17.2.2011 2:45

kucerajan

Čtu, že mnoho přispěvatelů

0/0
16.2.2011 23:23

nettopejr

děti? jedině odložit?

mám dvě děti (8;1) a zřejmě, podle většiny z vás, nesmím strávit s rodinou pěknou neděli v muzeu, abych náhodou nezpůsobil trauma korzujícím plnoletým technokratům. Mentalita mezigeneračního pohrdání, ať už jde o děti, nebo seniory je zde hluboce zaháčkovaná;-€

0/0
16.2.2011 22:53

ziginka

minina :-D

Hura, mam 3 synovce, kterym toto muzeum slibuji uz asi 3 roky R^ Prebalovaci pult mne velmi potesi, protoze do muzea s "klukama" budu muset vzit i rocni dcerku. Ona z muzea mit nic nebude, jen to jedno prebaleni, ale davam to jako priklad, ze "mimina" do muzea opravdu patri :-). No prece ji chuderu nenechame doma samotnou ne? :-P

0/0
16.2.2011 22:20

kucerajan

Re: minina :-D

Milý příteli, budete požadovat přebalovací pulty v krápníkových jeskyních? A co v pevnostních bunkrech, na hradech, zámcích, v historických vlacích (o normálních nemluvě), v divadlech (o striptýzech nemluvím), při návštěvě kolektorů pod Prahou a dalších? Já nevím, školy nemám, ale zdá se mi to poněkud nesmyslný požadavek. Do Národního divadla taky nejdete s kojencem u prsu zavěšeným. Chtělo by to trochu rozumu.

0/0
16.2.2011 23:09

jahodove_ticho

Re: minina :-D

;-DR^

0/0
17.2.2011 0:21

tnx

Re: minina :-D

Clovece, nechte se uz vysetrit. Jestli vazne nevidite rozdil mezi budovou muzea v centru velkomesta a bukry, hrady nebo jeskynemi, tak navstivte specialistu a nedelejte ze sebe blbce v diskusich.

0/0
17.2.2011 6:40

J i ř í

Zahraniční muzea

Viděl jsem zahraničních technických muzeí dost a z toho našeho je mi trochu smutno. V zahraničí je samozřejmostí nejen ta interaktivita, ale i více techniky současné a dostatek programů pro děti, které tak mohou získat vztah k technice. Čekal jsem naivně, že naše rekonstruované muzeum se tomu aspoň trochu přiblíží.

0/0
16.2.2011 22:16

Beránek boží

Re: Zahraniční muzea

Přesně tak... vzpomínám na londýnské Imperal War Museum, Science Museum tamtéž, podobné muzeum třeba v Bonnu...

Na každých pár metrech se dalo něco vyzkoušet. Divím se, že je to tady taky nenapadlo. Asi moc práce. :/

0/0
16.2.2011 23:04

mowgli

A otazka barier

Kazde muzeum (galerie, vystavni sin...), ktere je v dnesni dobe rekonstruovano, by melo mit v planu zahrnutou vyresenou otazku, jak se k expozici dostanou lide na voziku ci mene pohyblivi. Myslim si, ze je to vice nez slusnost. Ja osobne bych nechtel vlastnit ani restauraci, kde neni misto pro vozickare, i kdyby nebylo nikdy vyuzito.

Nicmene do technickeho muzea se teprve chystam a nevim nic o tom, jak to maji vyresene.

0/0
16.2.2011 21:47

Galmuz

Re: A otazka barier

Do expozic ve vyšších patrech se vozíčkář dostane výtahem a do dopravní haly (pouze do přízemí, ne na galerie) se dá dostat pomocí plošiny.

0/0
20.2.2011 12:19

vladimirra

a kdo by tam měl podle vás chodit?

Nechápu reakce, že děti do muzea nepatří. Kdo by tam jinak asi chodil???

Neviděli jste nikdy vícečetné rodiny, kde krom malého dítěte jsou v rodině i dítka větší? Nemůžou jít spolu? A dokdy myslíte, že je dítě v plenách? Mnohdy nejde o "mimino", ale i o 3letého. Ale hlavně, kdo podle Vás chodí do takovýchto muzeí? Sami dospělí? Vždyť drtivá většina návštěvníků tam chodí JEN kvůli dětem! To by to muzeum mohlo rovnou zase zavřít, pro ty 2-3 samotné dospělé denně by se to asi moc nevyplatilo... Není nic divného, že muzeum se přizpůsobí svým návštěvníkům.

0/0
16.2.2011 21:42

mowgli

Inspirace

Tak asi nikdo z vas prispivajicich deti nema - rodice neberou mimina do muzea, aby se mimina pokochaly, ale protoze sami nechteji nekolik let jen obrazet parky, pripadne trcet doma. Muzeum tim nevychazi vstric ani tak detem, ale hlavne rodicum - dospelym lidem, kteri oceni, pokud nejsou odepsani z kulturniho zivota.

A co se tyce interaktivni expozice - nechci se odvolavat na zahranicni muzea, ale je to dobry priklad. Rozhodne to neznamena, ze bude kazdy osahavat exponaty - spociva to v tom, ze se napriklad instaluje par obrazovek s kratkymi filmy o historii expozice atd., tlacitka u nekterych exponatu pro deti, ktere kdyz stisknou, tak treba zazni zvuk, ktery exponat vydava v realite, nebo pohybovy model, svetelny model... fantazii se meze nekladou. Opakuji - rozhodne nejde o znehodnocovani exponatu.

0/0
16.2.2011 21:40

vladimirra

Re: Inspirace

R^ hurá

0/0
16.2.2011 21:56

Cordwainer

Re: Inspirace

přesně!R^

0/0
16.2.2011 22:52

Dr. Fe(2)

Re: Inspirace

Souhlas, přesně popsáno. R^

0/0
17.2.2011 2:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.