Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Čerčanech se rozpoutala diskuse o dálnici D3. Ať vede Posázavím, říkají místní

Ve středních Čechách se znovu probírá trasa plánované dálnice D3. Obyvatelé Čerčan na Benešovsku se totiž bojí, že se jim po jejím postavení zhorší podmínky k životu. Chtějí aby dálnice vedla Posázavím. Petici se svými požadavky poslali dokonce na ministerstvo životního prostředí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

honza2007

nejlepší by bylo nestavět nic

a vrátit se na stromy. ;-D

0/0
21.2.2011 9:21

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

Re: nejlepší by bylo nestavět nic

opět nechápete rozdíl mezi "vrátit se" a "zůstat"(přestat se roztahovat do nekonečna)

0/0
21.2.2011 15:37

bk89322

NIMBY v praxi

NIMBY = Not In My Back Yard - ne u mne za domem

Je otazka, kdy se objevi pokrocilejsi verze BANANA = Build Absolutely Nothing Anywhere Near Anything - nestavte vubec nic kdekoliv pobliz cehokoliv.

0/0
21.2.2011 9:13

Lokýt

Re: NIMBY v praxi

Obávám se, že tady jde pouze o BOWIP = Build Only What Is Profitable.

0/0
21.2.2011 9:36

jeenedobík

Silnější bere!

V podstatě rozhodne fakt, kde má kolik papalášů chatu / chalupu !!

viz obchvat Plzně  - akce Valík ;-€

0/0
21.2.2011 8:30

Hrustic

D3

je planovana zatracen blizko meho bydliste - kdyz to vidim na mape, tak mam trochu obavy. ALE je dulezite, aby se konecne zacal stavet a misto prehazovani variant z jedne na druhou dbat na co nejmensi dopad na okolni krajinu a sidla ... Rekl bych, ze rybam je most pres reku ukradeny :-/

0/0
20.2.2011 23:04

Mumrli (perzekuovany za pravdu)

Re: D3

Asi tak, pokud to bude vypadat jako na vizualizacích, až se usadí prach ze stavby, bude to i celkem pěkný pohled.

0/0
20.2.2011 23:06

tnarezub ej roznec

Dálnice Posázavím...

Pokud teď jedete z Jílového do Sedlčan, narazíte za Kamenným Přívozem na značku zákazu používání soli jako posypu. Po postavení dálnice se sůl bude samozřejmě používat... Takže proč tam ten zákaz je teď?

0/0
20.2.2011 22:15

Mumrli (perzekuovany za pravdu)

Tohle se mě docela týká,

bydlím v Pikovicích, a zcela nezvykle říkám - už aby bylo postaveno, a pokud možno stabilizovaná (západní) varianta.

0/0
20.2.2011 21:52

Lokýt

Překvapivě...

V Posázaví auta nechtějí a posílají je do Čerčan, v Čerčanech auta nechtějí a posílají je do Posázaví. A kdekoliv jinde by to bylo stejné.

Moc bych si přál, aby motoristé konečně pochopili, že o jejich řvoucí, páchnoucí a jedy vypouštějící stroje nikdo nikde nestojí...

0/0
20.2.2011 21:49

Mysel

Re: Překvapivě...

Moc bych si pral, aby ekofasisti konecne dostali rozum a odpustili si tyhle hloupe kecy.

0/0
21.2.2011 11:00

Lokýt

Re: Překvapivě...

Taky bych si přál, aby ekofašisti konečně dostali rozum. Teď ještě co to má společného se mnou?!

0/0
21.2.2011 13:06

tokumara

Re: Překvapivě...

Pravdu máte oba.

0/0
22.2.2011 0:43

dalnice

smysl dálnic

Je sice milé, že se ekolidé snaží chránit naší zemi před betonem. Jenže nedokáží vymyslet jinou alternativu. Vlak anebo nejezdit autem není argument, ale totální pitomost. Prostě pokud nechceme skončit jako skanzen středověku uprostřed Evropy, musíme vybudovat alespoň základní silniční a dálniční síť. Po silničkách z doby Marie Terezie vedoucí středem obcí přece nemůžeme jezdit donekonečna. Až tu bude konečně vybudován onen základ a potom budou snahy stavět něco zbytečně navíc nebo rozšiřovat jen kvůli zvýšení pohodlnosti, teprve pak bude protest namístě.

0/0
20.2.2011 20:22

turista-

Re: smysl dálnic

"Nejezdit autem" není "pitomost", jak říkáš, ale nevyhnutelná realita budoucnosti.

Kolik si myslíš, že bude činit objem IAD za 30 let ve srovnání s dneškem? Já odhaduju, že tak 10%. A na to fakt dálnice nepotřebujem.

0/0
20.2.2011 21:04

drevak_patlak

Re: smysl dálnic

Nevím, zad to bude tak hrozné, ale současný rozsah automobilové dopravy je prostě dlouhodobě neudržitelný a v historicky dohledné době bude vlastní auto prostě luxus, na který každý nebude mít.

Při porovnávání variant se vůbec neřeší varianty dokončení rychlostní silnice z Písku do Budějovic. Už teď spousta lidí do Budějovic jezdí tudy. Pak by se nemuselo prznit Posázaví ani okolí Čerčan a stávající silnice Benešov-T8bor-ČB by stačila místně zečtyřproudovat tam, kde je silnější lokální doprava. A samozřejmě urychleně dokončit čtvrtý železniční koridor z Prahy do Budějovic, aby byl vlak konkurenceschopný autu.

0/0
20.2.2011 21:12

honza2007

Re: smysl dálnic

Přes Písek jezdím, protože to je méně ucpaný, jako je to přes Tábor. Ne že bych chtěl šetřit nějaké Posázaví. ;-)

0/0
21.2.2011 9:24

duchodkyne

Re: smysl dálnic

Leda pokud budeme tou dobou mít za sebou nějakou appokalypsu anebo budeme žít v matrixu. JInak ne. Touha po individuálním přesunu bude vždycky - možná ji nakonec vyřeší zvládnutí teleportace ;-)

Auta budou nejspíš malá a úsporná s nějakým, na ropě nezávislým pohonem, ale budou.

0/0
20.2.2011 21:31

turista-

Re: smysl dálnic

"Touhu" klidně mít můžete, ale na tu se vám auto nerozjede :-)

Auta s "na ropě nezávislým pohonem" jistě nějaká budou, ale to je právě těch 10%. Na víc mít prostě nebudem.

Většina lidí bude ráda, že bude mít co jíst. Zemědělství je totiž (hnojiva, stroje) závislé na ropě také, a "touha" po jídle je trochu větší než "touha po individuálním přesunu".

0/0
20.2.2011 21:42

iqtyqve

Re: smysl dálnic

Jasně dálnici do každé vesnice!!!

0/0
20.2.2011 21:09

AAA2

Re: smysl dálnic

Kdezto koleje skoro do kazde vesnice uz mame. Kde je tedy chyba, ze lidi jezdi auty?

0/0
20.2.2011 21:18

turista-

Re: smysl dálnic

Přece (stále ještě) levná energie.

0/0
20.2.2011 21:27

Lokýt

Re: smysl dálnic

Ztotožnění auta s blahobytem.

0/0
20.2.2011 21:31

tokumara

Re: smysl dálnic

R^

0/0
22.2.2011 0:44

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

Re: smysl dálnic

na to mám stejný názor jako "20.02.2011 17:41 sociokulturně znevýhodněný"

0/0
21.2.2011 15:34

nejdůvěryhodnější diskutér

Rybí přechod přes dálnice - chystám petici!

Evropsky významná lokalita hlavně pro výskyt některých ryb - tak to mě dostalo.

0/0
20.2.2011 19:10

dalnice

Re: Rybí přechod přes dálnice - chystám petici!

Totiž ryby by nemohly podplouvat uzoulinký stín mostu sto metrů nad řekou a uhynuly by kvůli nedostatku slunečního světla. Ne, ne. Bylo to myšleno tak, že stavbaři dálnice by během pauzy pytlačili a ryby by vyhladili.:-)

0/0
20.2.2011 20:26

Tom Hagen

Hmmm, typické

Každý by chtěl jezdit po dálnici, aby to na ní neměl daleko, ale nikdo nechce, aby se stavěla u něj. Jděte do .....  RvRvRv

0/0
20.2.2011 17:28

sociokulturně znevýhodněný

Re: Hmmm, typické

Každý chce jezdit po dálnici? To snad nemyslíte vážně. Rv

0/0
20.2.2011 17:42

bukovski

Re: Hmmm, typické

Čerčanům se nemůžete divit, dálnice v těch místech má vést skoro středem obce a dojde k jejímu oddělení a to zřejmě bez možnosti dostat se z jedné strany na druhou.

0/0
20.2.2011 19:52

bukovski

Re: Hmmm, typické

pardon né oddělení, ale rozdělení ;-)

0/0
20.2.2011 19:54

lucky_24

Re: Hmmm, typické

Asi jsou spokojeni se silnicí I/3, tak by měly tu dálnici postavit kousek od Čerčan dál na jih a nechat je, jestli si to nerozmyslí

0/0
20.2.2011 20:40

OrpheusF1

Re: Hmmm, typické

na Jih od Cercan? to jste asi myslel nejaky jiny smer, ne? protoze pak by ta dalnice na "jihu", mohla vest od Jihlavy do Plzne, ale ne od Tabora k Praze.

pokud se ma postavit jinde, musi minout Cercany na zapade, nebo na vychode...z apadni varianta je ta, na kterou je v Jesenici pripravene napojeni a jsou i vykoupene pozemky.. vychodni je ta, ktera bude misto aktualni Benesovske silnice, takze by opravdu v Cercanech prochazela skrz ves, stejne jako skrz Pysely, Porici atd.

ale chapu, ze nejakeho pytlika co je kdovikde stranou to nemusi zajimat, vi o tom prd a netyka se ho to.

0/0
20.2.2011 21:20

nejdůvěryhodnější diskutér

Re: Hmmm, typické

Evidentně to bylo myšleno "postavme dálnici až skoro k Čerčanům a kousek jižně od nich ji ukončeme a napojme na I/3."

0/0
20.2.2011 21:41

OrpheusF1

Re: Hmmm, typické

no az se bude stavet u vas za barakem, tak si o tom muzeme povidat, takhle jen melete odnekud z dalky.

vim to, bydlel jsem u prazskeho okruhu, rekl jsem si, at ho postavi, nekde byt musi ale ze to bude takovy ramus, to tedy necekal nikdo... neni tam ticho ani na chvili a to jsme od dalnice nejake 3km a dalnice je v tom miste zakopana nejakych 5-6 metru pod urovni terenu. presto je to vsechno slyset.

takze naprosto chapu, ze to nikdo u sebe mit nechce, zvlast kdyz vi, jak nekvalitne a bezohledne se u nas stavi.

0/0
20.2.2011 21:17

tokumara

Re: Hmmm, typické

Bydlím vedle D1, nedaleko mají stavět křižovatku s R43 a doufám, že to bude co nejdřív.

0/0
22.2.2011 0:46

Tom Hagen

Re: Hmmm, typické

Bydlím u velice rušné ulice s tramvajemi a houkajícími sanitkami nedaleko "tichého" stadionu Sparty, takže opět přípěvek mimo mísu   Rv:-/

0/0
25.2.2011 15:58

sociokulturně znevýhodněný

Doufám, že ta dálnice nebude nikdy

Už tak je krajina dost zdevastovaná plochami betonu a asfaltu. Copak to nikomu za ty roky nedošlo? Čím víc se staví nových silnic, tím rychleji roste poptávka po dalších!!! Zastaví se to jedině tehdy, až bude celá Zem kompletně pokrytá asfaltem v několika úrovních nad sebou nebo až bude každý z nás trávit 24 hodin denně v pojízdném plechovém vězení. A to vše bude stát astronomické částky. Doslova kvůli tomu promrháváme život! Není snad ukázkovější příklad maření prostředků a hodnot než státem podporované budování masového automobilismu. Jediný, kdo z toho profituje, jsou vybraní politici a lobbistické skupiny. !!!!!!

0/0
20.2.2011 17:04

agresivní sadista Soulburner

Re: Doufám, že ta dálnice nebude nikdy

pro Kristovy rány8-o:-/Rv

0/0
20.2.2011 17:24

drevak_patlak

Re: Doufám, že ta dálnice nebude nikdy

Názor je to poněkud extrémní, nicméně má mnoho reálného v základě. Konkríétně je dokázáno, že stavba rychlejších a kapacitnějších silnic skutečně indukuje novou dopravu (tj. nedojde jen ke koncentraci dopravy na novou dálnici, ale doprava prostě posílí celkově).

Současná civilizace je navíc na automobilismu vyloženě závislá, což ji nepřidá v momentě, kdy ji z nějakého důvodu (třeba nedostatku paliv) bude třeba začít omezovat (nebo se začne omezovat přirozeně sama).

0/0
20.2.2011 21:16

tokumara

Re: Doufám, že ta dálnice nebude nikdy

A ono k omezení zdrojů dojde. Bohužel. :/

0/0
22.2.2011 0:47

DeliriumTremens

Re: Doufám, že ta dálnice nebude nikdy

:-) :-)) :-))) Ekonaivista

0/0
20.2.2011 17:33

sociokulturně znevýhodněný

Re: Doufám, že ta dálnice nebude nikdy

Ekofašisty nesnáším, ale i ten největší zabedněnec přece musí vidět, že míra automobilismu už dávno překročila veškeré racionální meze. Každé nové auto či silnice už znamená nikoli vznik hodnoty, ale vznik škody.

Všichni jezdí v plechovkách a můžou se přetrhnout, jen proto, aby bylo z čeho platit plechovky a veškeré přidružené obory. Každý z nás promarní v průměru třetinu života kvůli plechovkám. Jestli se nevzpamatujeme, zahubí nás to. Budeme všichni točit volantem a zároveň u toho pojdeme hlady. Točíte volantem div se nepřetrhnete, ale dluhy přesto rostou. A vy si stále nedokážete uvědomit, že masový automobilismus je globální podvod stejného rozměru jako oteplovací šílenství. !!

0/0
20.2.2011 17:41

milos-KL

co je účelem té dálnice???

buď snaha rozumně připojit ČB dálniční sítí s Prahou, nebo proinvestovat co nejvíce?

Pokud bych bral první variantu, může mi někdo vysvětlit, proč za předpokladu, že z Prahy od okruhu vede až do Příbrami čtyřproudovka, následně je cca 20km úsek státní silnice, který 10km před Pískem navazuje na novou dálnici, která vede prakticky až za Písek směr ČB, a následně vede široká státovka prakticky po rovině, prakticky pouze polmi a kromě tří vesnic před ČB i mimo zastavěnou oblast - proč nepřipojit ČB ku Praze tudy za zlomek investic proti uvažované složité stavbě přes posázaví?

Vždyť tady by stačilo rozšířit stávající silnici ČB - Písek, vedoucí v nenáročném prostředí, a dostavět cca 20km dálnice od Písku ku Příbrami. Pak maximálně trochu opravit strakonicku R4 a máme hotovo!!??

Může někdo říct, v čem je problém???

0/0
20.2.2011 16:26

habr

Re: co je účelem té dálnice???

Dej pokoj s R4, už teď před Prahou nestíhá. To by se musela asi od Dobříše rozšířit o nějaký ten pruh až k Pražskému okruhu, protože jinak je to jen k zašpuntování.  Navíc D3 má dostat dopravní obskužnost pro oblast Posízaví, České sibiře apod. Nicméně MD ČR už dávno mělo nechat zpracovat posudky na obě trasy a zamyslet se, zda ten šílený most u Jílového je skutečně nutný.

0/0
20.2.2011 17:08

nejdůvěryhodnější diskutér

Re: co je účelem té dálnice???

Tak tak. Navíc od Cukráku do Prahy už nejde o R4, ale o běžnou silnici (sice 2 + 2 pruhy, ale limit 90 km/h a jeden přechod pro chodce s 50 km/h, prudké klesání/stoupání a malé poloměry zatáček).

0/0
20.2.2011 19:07

Petr_C

Re: co je účelem té dálnice???

Postavením D3 se zaseká D1 přesunutím aut z R4. Zbudovat nadchod nestojí nic, proti ceně za cca 100km nové dálnice. Varianta prodloužení R4 je nejlepší řešení. Jinak, češi neumí jezdit na komunikaci, která má v jednom směru tři a více pruhů, je zbytečné je budovat ve větším rozsahu.

0/0
21.2.2011 5:28

honza2007

Re: co je účelem té dálnice???

tak ještě jednou, R4 nemá parametry dálnice a nesnese větší zatížení...;-)

0/0
21.2.2011 9:29

OrpheusF1

Re: co je účelem té dálnice???

no na tuhle variantu je to pripravene a je logictejsi... Posazavi dalnice pomoct nemuze, to je nesmysl, leda tak k tomu, aby tam byly prumyslove zony a i na to je to prilis blizko Praze...

0/0
20.2.2011 21:23

budějce

Re: co je účelem té dálnice???

nejlepší by bylo postavit v co nejkratší době jak D3 tak R4. Tím by se provoz rozmělnil a nebyly by takové zácpy před Prahou. Ale to by se muselo uvažovat a ne krást.

0/0
20.2.2011 19:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.