- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Evidentne je ta budova jen zaminka pro odpurce nestaveni. Nedokazu posoudit zda stavet ci nestavet, ale pouzit tuto budovu jako zaminku nestavet je nefer i kdyz si asi rikaji "ucel sveti prostredky". O budovu jim urcite nikomu nejde.
No a teď k té druhé straně. Prodloužení Olšanské ulice středem dnešní budovy NNŽ směrem na Městský okruh je samozřejmě též úlet. Nemohu přece propojit poměrně kapacitní komunikaci s Olšanskou ulicí, když na Olšanském nám. nemám kam pokračovat. Dál vede jen Seifertova s auty na tram. kolejích a Prokopova svedená do Husitské, kde se sotva protáhnou auta dnes... Takže přímá osa z Olšanské, byť se opticky nabízí, je nesmysl, ta případná obsluha té nové zástavby by měla být spíše dvěma méně zatíženými komunikacemi obslužného typu zaústěnými do ulice Jana Želivského např. cca kousek jižněji od Basilejského nám. a druhá někde u benzinky cca u ulice U Nákladového nádraží. A až za novou výstavbou by se obě ulice mohly spojit s pokračováním k okruhu, aby neposilovaly dostředné intenzity automobilové dopravy a už je směrově rozdistribuovaly pro směry k Vinohradské, Olšanské i Ohradě. Takovému konceptu by pak současná budova NNŽ nebránila - ochopitelně, zastavět a zpeněžit by se toho dalo méně...
Otázky pro obě strany... Kde byli architekti a autoři petice posledních 20 let, kdy budova chátrala a chátrala a nikdo jí pořádně nevyužíval a ani nechtěl využívat. Obchody s nábytkem apod. tam živořily, okolí nikoho nezajímalo. Chápal bych, kdyby se o budovu titíž lidé rvali 20 let a teď jejich úsilí vyvrcholilo. Ale oni se ozvali až v okamžiku, kdy budovu nikdo nechtěl, nikdo se o ní nezajímal a jediný námět na využití prostoru dal ten developer... Mně se budova docela líbí, ale skutečně ji dokáže někdo využít a její provoz dlouhodobě zaplatit? Ono takové nádraží Těšnov také nemuselo padnout, mezi magistrálu a tramvajovou trať se vešlo, ale prostě se nenašel absolutně nikdo, kdo by vymyslel, co v něm může být a fungovat, když už to nádraží být nemohlo. Také to byla škoda budovy... Je to smutné, ale už studenti se učí, že budova musí mít nejen vizuální podobu, ale i funkci, bez toho druhého nemá žádná stavba smysl.
... aby se opravdu kvalifikovaně zjistilo, zda ten areál vůbec má nějaký (a pokud ano, tak jaký) potenciál na nové využití? Oni tady ty plky všech chytrejch, jak je to k ničemu a má se to hned zbořit, by bylo opravdu dobré o něco opřít ...
===
Jakkoliv to může být pro revitalizaci sporná lokalita, pořád lepší to zkusit, než tam nechat nasekat současnou office-rezidenční konfekci. Ona totiž ta developeřina, co v Praze vyrostla za poslední dekádu, je tak z 95% spíš k pláči ... a někdy (často) je to opravdu hnus fialovej.
ktery ma nulove vyuziti.
Ona ta budova je žábou na prameni. Kdyby stála trochu opodál developeři by ji možná i nechali stát. Jde o tu komunikaci. Bez té komunikace středem nové zástavby se jim vše hodně zkomplikuje.
Ten projekt je předimenzovaný. Hodně budov málo zeleně. Přijde mi, že Praha 3 prostě absolutně netuší jak velkou hodnotu má to území.
30 let jsem žila na Žižkově, a jako nádhera mi to opravdu nepřipadá, spíš se za to místo stydím, nejlepší by bylo to celé zbourat a udělat krásný park uprostřed Prahy.
protejsi developersky projekt central park hovori se svou prodejnosti za vse (a to zlevnuji stale jako divi), takze pokud budou mit lide o podobne bydleni ve vezi (byt s parkem a novou komunikaci CELOMESTSKEHO VYZNAMU - TO ME POBAVILO) pres ulici zajem, proc by ne
Ano, chodím okolo central parku každý večer a ve všech věžácích svítí tak jeden až dva byty. Opravdu úspěšný projekt. A to chtěli stavět i na přilehlém pozemku za sídlištěm, pro koho?? Lidi nemají 5-7 milionů na byt.
budova je rozhodně mnohem stylovější než ty hrůzy v projektu.