Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražská MHD letos omládne, Dopravní podnik koupí 50 nových autobusů

Pražský Dopravní podnik plánuje letos další obnovu vozového parku. Do metropole by mělo dorazit dalších padesát nových autobusů od firmy Sor. V Praze již jezdí jak klasické, tak kloubové vozy této společnosti. Celkem jich v konečné fázi obnovy autobusů bude jezdit 720.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

fsp

SOR nejsou nízkopodlažní

Nemají jediné pevné sedadlo, přístupné z úrovně podlahy. V hlučnosti se řadí mezi špičku, takový rachot od motoru není snad ani v 706 RTO.

Nadával jsem na Iveca (Renaulty), že není pořádně kde sedět a příšerně drncají. Po roční zkušenosti s SOR, ale v klidu říkám, zlaté irisbusy!

0/0
13.3.2011 12:53

Leinad

Na co standarty a minibusy?

Každou linku s intervalem pod 10 minut, kde není kloub, bych naúčtoval konkrétnímu úředníkovi z osobního účtu. Cena za místokilometr taxiku s označením linky není malá.

Tedy, řekněme, že je pár linek, kam kloub nemůže (z důvodů zatáčky,...) ale viz 195, kde stačilo nepatrně změnit značení.

0/0
11.3.2011 12:39

Keni

A co normalni

No, trosku mne ale vadi, ze se kupuji jen nizkopodlazni. Na 90% linkach by stacilo aby nizkopodlazni byl treba kazdy druhy co treti. Ono je v tech SORkach uz i snad lepsi cestovani nez bylo v Karosach, coz se nedalo rici o nepovedenych "Renaultech". Ale problem nizkopodlazniho je, ze je asi 3x drazsi a to je jiz dost. Netusim, ze jsme tak bohati ze si muzme zavest 100% nizkopodlazni mestskou dopravu. Radeji bych videl levnejsi jizdne a moznost vice tarifu. Ja bych treba uvital na OpenCard rocni\1\4letni\mesicni predplacenku na 10\20\50\100 dnu. Sitova je blbost a na obcasne jezdeni je automobil nejenom pohodlnejsi, ale pomalu i levnejsi. Nemluve o tom, ze hledat v drobnych 100CZK na (pul)celodenni predrazenou jizdenku je extrem. Kartu to nebere, mince taky ne.

0/0
11.3.2011 12:30

nepetr

To je skvělé

Někdo kdo na konci loňského roku plakal že je ve ztrátě a škemral o dotace si teď bude rozhazovat aby na konci roku opět mohl brečet. Dělá se mi z toho špatně. Pražská doprava nepotřebuje obnovit dopravní prostředky potřebuje o dvě třetiny zkrátit intervaly v době špičky. Vyměnit celé vedení nebo dost možná znárodnit a pak zprivatizovat zahraničním investorem. Pražská MHD je jeden z největších tunelů v téhle republice

0/0
11.3.2011 9:27

tx999

Re: To je skvělé

Pokud bys o 2/3 zkracoval intervaly ve spicce, tak bys potreboval 3x tolik vozidel a ridicu. To by se jako naklady a tedy i dotace nezvedly?

0/0
11.3.2011 12:16

nepetr

Re: To je skvělé

Nemají nárok na dotace, pokud nedokáží hospodařit aby byli alespoň minimum v plusu něco je špatně. Reklam kterých je v Metru, Autobusech a soupravách tramvají jsem taky jetšě nikde neviděl a to nemluvím o předarženém jízdném. Vite kolik soprav tramvají a autobusů stojí přes špičku v depech? Stačí se zajet jen podívat. A co se týče zkrácení intervalů jde jen o to aby lide za své nemalé peníze které za MHD platí dostali odpovídající služby. Praha má nejdražší MHD ve střední Evropě kde jsem jen byl a co se týče intervalů snad i v Indii jezdí častěji. Vůbec nejde oto jestli mě poveza nový autobus nebo pět let starý, jde o to aby nepřijel přeplněný a to samé platí i o tramvajích Rv

0/0
11.3.2011 12:43

demon3

Re: To je skvělé

To jsou fakt dobrý žvásty...

Když to vezmem popořadě, tak MHD je dotovaná všude na světě, protže si na sebe jednoduše nevydělá.

Praha má jednu z nejlevnějších MHD v Evropě, pokud porovnáváme srovnatelně velká města. Jízdné je tudíž jedno z nejnižších v Evropě.

Ve špičce zůstává v depech a garážích jen minimum vozů na zálohách a správkové procento je zase naprosto srovnatelné s ostatními provozovateli MHD.

Zkrátka váš výplod bez hlavy a paty se nezakládá na pravdě snad v ničem... ;-)

0/0
11.3.2011 17:10

nepetr

Re: To je skvělé

Jem přesvědčen že v Berlíně, Hamburku, Manchesteru, Paříží je MHD vzhledem k ceně a co se týče časových intervalů úplně někde jinde a to je má osobní zkušenost. Pražská MHD je nejhorší v EU a ktomu jetš nejdražší. Abych za zpáteční castu metrem paltil 52,- za pouhých 6 stanic jedním směrem mi nepříjde zrovna symbolická cena. Když už to má být dotováno znaších peněz chci cenu adekvátní ke kvalitě MHD a ta je mizerná hlavně co se týče časových intervalů povrchové dopravyRv.

0/0
12.3.2011 11:33

Busák

Re: To je skvělé

Tak přesvědčení nebo osobní zkušenost ? Přesvědčení možná, osobní zkušenost těžko. Pražská MHD je jestli ne vůbec nejlevnější, tak rozhodně jedna z nejlevnějších. Co se týče intervalů, vzdálenosti jednotlivých zastávek a rozsahu tras, v podstatě nemá konkurenci. Než něco napíšete, zkuste si zjistit fakta a nepleťte si dojmy a pojmy.

0/0
13.3.2011 1:01

demon3

Re: To je skvělé

Takže vaše přesvědčení proti faktům ?

No na to se skutečně nedá už nic říct... :-/

0/0
13.3.2011 15:13

Busák

Re: To je skvělé

Kolik stojí ve špičkách vozů u nás v garáži vím zcela přesně - ani jeden. Když mám poruchu a žádám výměnu, mám smůlu - zpráva z dispečinku zní jasně - dojezdit s tím co mám, na výměnu nic není.

0/0
11.3.2011 18:37

Keni

Re: To je skvělé

No, vemte si kalkulacku. DP ma adi 1500 autobusu a letos nakoupi 50. Vy rvete, ale to znamena ze se za novy pokud nedojde k nehode a jinemu znehodnoceni vymeni az za 30let. 50busu je opravdu malo a predpokladam, ze optimalni by bylo jich brat tak 100rocne. Otazke je, zda ten SOR (ktery povazuji v Praze za dobry) to prezije. Jenom preci, ty prvni kousky co maji soukromnici moc kvalitou a zivotnosti nedisponuji. Ale zatim z pohledu cestujiciho (jiz neridim) je beru za velice povedene.

0/0
11.3.2011 12:34

Leinad

Re: To je skvělé

Soudruh Bém dal zakázku DPP a na konci roku (po uježděných vozokm) ji nechtěl platit. O ceně zakázky si můžu myslet svoje, ale chtít zaplatit podepsané a mluvit o ztrátě, není tak úplně nefér škemrání.

0/0
11.3.2011 12:47

nepetr

Re: To je skvělé

to bylo loni a jinak?

0/0
11.3.2011 12:59

Leinad

Re: To je skvělé

Jinak DPP dostává zakázky na bus linky i přes existenci dalších dopravců (soukromníci, Bado bus, Veolia transport, Hotliner, About Me...) takže s tím, jak je kdo drahý, bych byl trošku opatrný.

Pokud by byl DPP extrémně drahý, zůstanou mu jenom ty linky, kterým se technicky nedá konkurovat. (lanovka, metro, možná i tram)

0/0
11.3.2011 13:49

plukovnikoneill

Když pominu techniku

Tak mi nové SORy vyhovují - a to z důvodů přepravy s dětmi, máme dvě holky, jedna ještě musí být v kočárku a zatímco IRISBUS má prostor jen pro cca 3 kočárky uprostřed,tak do SORu se vejde pohodlně kočárků 5. Do kloubovýho více. Proto jsem zásadně pro SOR. Je lepší a má to lépe vymyšlený v létě - například IRISBUS má jen malá okýnka a ty moc vzduchu nedají - ale SOR má střešní okna, který docela byly vyhovující v létě.[>-]

0/0
11.3.2011 9:11

Busák

Re: Když pominu techniku

Nerad vám rozšlapávám bábovičku, ale pro vaší informaci - nezáleží na tom, kolik kočárků se do busu fyzicky vejde, ale kolik je povoleno jich přepravovat. Takže abyste byla v obraze, do autobusu jeden (slovy jeden) kočárek řidič vzít musí, dva po vyhodnocení situace v obsazenosti vozu vzít může, tři v žádném případě přepravovat nesmí.

Je zajímavé, kolik cestujících se ohání svými právy (zhusta domělými), ale o povinostech netuší zhola nic. Skupina čtyř maminek se čtyřmi kočárky, která si naplánovala společný nákupní výlet byla velmi, ale opravdu velmi překvapena, když jsem jim oznámil, že do průměrně zaplněného vozu vezmu jen dvě z nich a zbývající si musí počkat na jiný spoj. Ono je sice jednoduché nadávat, ale pravidla musí dodržovat nejen řidič, ale překvapivě i cestující.

0/0
11.3.2011 18:28

Busák

Re: Když pominu techniku

Ještě malý dodatek - když pozvednete pohled ke stropu i v jiných busech než je parodie zn. SOR, překvapivě naleznete střešní okna i ve všech ostatních.

0/0
11.3.2011 18:31

leather-man

Sorry, ale ty SORy se jim fakt nepovedly

Rv

0/0
11.3.2011 9:03

jaroleto

bude zase pozvanka do Tatier na bal kuku z JaT

To aby si pan Dvorak koupil novou palku na konske polo a poradnej kozich z cincili, aby na strbskem plese priste zase nezapadl. Za tuto "drobnou vypomoc" z rozpoctu DP, resp. mesta, jiste krom tucneho vsimneho deponovaneho na svycarskem uctu zpriznene kyperske firmy, dostane opet i pozvanku do Tatier na ledovy bál.

Have a good fun guys..

0/0
11.3.2011 8:53

nicolas.tesla

Starší kloubáky

Starší kloubáky jsou legrační v tom, že mají asi motor z krátké verze, protože z Vysočanské na Prosek jedou do kopce poloprázdní skoro 20km/h. A to, že zadní část se klepe jak ratlík a ty tyčky vibrují tak, že aby se jí člověk chytil, musí lítat rukou 10cm tam a zpět, protože to nejde pořádně ani zaměřit :).

0/0
11.3.2011 8:53

Romys

Re: Starší kloubáky

To není vetšinou motorem,ale palivem,dopravní podnik šetří a jezdí se na emulzní naftu(obsahuje asi 30% vody).Počkej v létě to ten kloubak bude rád že to vyjede,protože cím vetší teplo tím to hůř jede na tu naftu:-P

0/0
11.3.2011 11:01

nicolas.tesla

pařák

Mohli by dávat na okna tmavé folie nebo nějakou reklamu, která neni 100% zakrytím oken, ale tvoří takovou síť. V létě jet autobusem víc jak 10minut znamená přijet na místo jako vodník :(.

Nechápu proč do nových autobusů nedávají klimatizaci. Zajímavé, že na západě to funguje a tady se tvrdí, že to není účinné. Hlavně nové autobusy mají tlačítka na dveřích, takže se dveře pokaždé neotvírají a tedy by neunikal chladnější vzduch.

0/0
11.3.2011 8:51

Leinad

Re: pařák

Pro řidiče není problém změnit styl otevírání dveří (centrál/poptávkové.) To, že jsou řidiči, kteří v zimě schválně používají centrál a při smradu schválně poptávkové, je takový detail, někdy stačí řidiče požádat a někdy napsat si čas+zastávku+linku.

0/0
11.3.2011 12:07

Leinad

Re: pařák

Mimochodem pro vodníky existuje antiperspirant.

A je mi líto, že revizoři nedodržují http://www.dpp.cz/smluvni-prepravni-podminky/ paragraf 13 h, třeba i vyhozením dámy pokydané silnou voňavkou, případně lidí neznajících deodorant. ;-D

0/0
11.3.2011 13:00

kenx

počty

Dopravní podnik má aktuálně 1157 autobusů. Z nich je cca. 150 zánovních a dalších 50 je pod 5 let stáří, zbytek je naopak výrazně starší a mnohdy v zanedbaném stavu (nicméně pořád mnohem lepším než busy Veolie a dalších dopravců). Současné průměrné stáří busů je pod 10 let, což paní mluvčí zaokrouhlila dolu na lépe prezentovatelných 9 let a jak říká, je to v normě. V normě už ale není to, že ještě nedávno tu cestující vozilo množství 20 let (!!!) starých busů, hlavně Karosa B 732. Co vidím jako oříšek je obměnit cca. 600 busů s datumem výroby před rokem 2000, z nichž 200 je kloubových. Pokud chce DP vozový park opravdu omladit, bude muset pořizovat minimálně stovku busů ročně. Otázkou je kvalita busů výrobce SOR, kolik let intenzivního provozu zvládnou. NB12 a NB18 jsou designem i funkčně pěkné vozy, ale šetřilo se a proti starším karosám jsou mnohde použity méně solidní materiály a řešení vůbec. Můj názor je, že město to bude ve výsledku kompenzovat větším zapojením dalších dopravců.

0/0
11.3.2011 7:47

Hroznej.puberťák

Re: počty

No jo, letí to, mně přijde, že nedávno jezdily ještě Ikarusy, a ono už to zas tak úplně nedávno není...

0/0
11.3.2011 8:28

vasidiv

Re: počty

Jo zlatý Ikarusy,ale to už je jiná doba.;-D

0/0
11.3.2011 8:46

Salada

Re: počty

Zlatý Ikarus? Občas jsem tím jezdil z Holešovic na Prosek a skoro nedokázal předjet ani cyklistu.

0/0
11.3.2011 8:50

tx999

Re: počty

Vyjezd na Barrandov byl taky luxusni;-D

0/0
11.3.2011 9:25

roman036

Re: počty

No a co jako? Pokud autobus dobře slouží, splňuje všechny požadavky a prošel GO, pak není důvod ho vyřazovat. Mezi autobusem z roku 1998 a 2008 není zas tak podstatný rozdíl, cestující žádný lepší komfort nezaznamená. Jak je to dávno kdy jsme s 20 let starými Karosami brázdili celou západní Evropu a nikomu to nevadilo. Dneska nám najednou nic nevoní a co je jen trochu starší, to je potřeba zlikvidovat a koupit nové.

0/0
11.3.2011 9:04

Dusan321

Re: počty

Myslim, ze Rakusaci s temi "20 let starými Karosami" problem docela meli. :-P Ono to neni jenom o komfortu, ale treba i o ekologii, on motor z roku 1998 a 2008 je v exhalacich trosku nekde jinde. A to i konstrukcne nemluve o faktu v jakem stavu je motor po dvaceti letech.

0/0
11.3.2011 9:11

roman036

Re: počty

To že je autobus starý 20 let, ještě neznamená že má i 20 let starý motor. Pokud i exhalace vyhovují normám, pak nevím kde je problém. Rakušáci měli největší problém když jim popojížděla od Hatí do Vídně kolona stodvacítek, trábošů, žigulů a pod.

0/0
11.3.2011 9:46

pskoda

Pojízdný skleník

No jo, v zimě jsou fajn, ale v létě je v nich peklo.

0/0
11.3.2011 7:43

kenx

Re: Pojízdný skleník

A to bych nesouhlasil. Minimálně pro cestující se třeba NB18 ukázal v letních parnech jako velmi příjemný vůz, podlaha je nízko, ale strop vysoko a interiér je dostatečně vzdušný. Proti B941 se mi v nich jezdí mnohem lépe.

0/0
11.3.2011 7:49

vasidiv

Re: Pojízdný skleník

Je vidět že pan Kenx je odborník.

0/0
11.3.2011 8:49

snickim

Re: Pojízdný skleník

Když nemám argument, tak aspoň napadnu toho druhého? Jak ubohé ... Rv

0/0
11.3.2011 9:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.