- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nemají jediné pevné sedadlo, přístupné z úrovně podlahy. V hlučnosti se řadí mezi špičku, takový rachot od motoru není snad ani v 706 RTO.
Nadával jsem na Iveca (Renaulty), že není pořádně kde sedět a příšerně drncají. Po roční zkušenosti s SOR, ale v klidu říkám, zlaté irisbusy!
Každou linku s intervalem pod 10 minut, kde není kloub, bych naúčtoval konkrétnímu úředníkovi z osobního účtu. Cena za místokilometr taxiku s označením linky není malá.
Tedy, řekněme, že je pár linek, kam kloub nemůže (z důvodů zatáčky,...) ale viz 195, kde stačilo nepatrně změnit značení.
No, trosku mne ale vadi, ze se kupuji jen nizkopodlazni. Na 90% linkach by stacilo aby nizkopodlazni byl treba kazdy druhy co treti. Ono je v tech SORkach uz i snad lepsi cestovani nez bylo v Karosach, coz se nedalo rici o nepovedenych "Renaultech". Ale problem nizkopodlazniho je, ze je asi 3x drazsi a to je jiz dost. Netusim, ze jsme tak bohati ze si muzme zavest 100% nizkopodlazni mestskou dopravu. Radeji bych videl levnejsi jizdne a moznost vice tarifu. Ja bych treba uvital na OpenCard rocni\1\4letni\mesicni predplacenku na 10\20\50\100 dnu. Sitova je blbost a na obcasne jezdeni je automobil nejenom pohodlnejsi, ale pomalu i levnejsi. Nemluve o tom, ze hledat v drobnych 100CZK na (pul)celodenni predrazenou jizdenku je extrem. Kartu to nebere, mince taky ne.
Někdo kdo na konci loňského roku plakal že je ve ztrátě a škemral o dotace si teď bude rozhazovat aby na konci roku opět mohl brečet. Dělá se mi z toho špatně. Pražská doprava nepotřebuje obnovit dopravní prostředky potřebuje o dvě třetiny zkrátit intervaly v době špičky. Vyměnit celé vedení nebo dost možná znárodnit a pak zprivatizovat zahraničním investorem. Pražská MHD je jeden z největších tunelů v téhle republice
Pokud bys o 2/3 zkracoval intervaly ve spicce, tak bys potreboval 3x tolik vozidel a ridicu. To by se jako naklady a tedy i dotace nezvedly?
Tak mi nové SORy vyhovují - a to z důvodů přepravy s dětmi, máme dvě holky, jedna ještě musí být v kočárku a zatímco IRISBUS má prostor jen pro cca 3 kočárky uprostřed,tak do SORu se vejde pohodlně kočárků 5. Do kloubovýho více. Proto jsem zásadně pro SOR. Je lepší a má to lépe vymyšlený v létě - například IRISBUS má jen malá okýnka a ty moc vzduchu nedají - ale SOR má střešní okna, který docela byly vyhovující v létě.
Nerad vám rozšlapávám bábovičku, ale pro vaší informaci - nezáleží na tom, kolik kočárků se do busu fyzicky vejde, ale kolik je povoleno jich přepravovat. Takže abyste byla v obraze, do autobusu jeden (slovy jeden) kočárek řidič vzít musí, dva po vyhodnocení situace v obsazenosti vozu vzít může, tři v žádném případě přepravovat nesmí.
Je zajímavé, kolik cestujících se ohání svými právy (zhusta domělými), ale o povinostech netuší zhola nic. Skupina čtyř maminek se čtyřmi kočárky, která si naplánovala společný nákupní výlet byla velmi, ale opravdu velmi překvapena, když jsem jim oznámil, že do průměrně zaplněného vozu vezmu jen dvě z nich a zbývající si musí počkat na jiný spoj. Ono je sice jednoduché nadávat, ale pravidla musí dodržovat nejen řidič, ale překvapivě i cestující.
To aby si pan Dvorak koupil novou palku na konske polo a poradnej kozich z cincili, aby na strbskem plese priste zase nezapadl. Za tuto "drobnou vypomoc" z rozpoctu DP, resp. mesta, jiste krom tucneho vsimneho deponovaneho na svycarskem uctu zpriznene kyperske firmy, dostane opet i pozvanku do Tatier na ledovy bál.
Have a good fun guys..
Starší kloubáky jsou legrační v tom, že mají asi motor z krátké verze, protože z Vysočanské na Prosek jedou do kopce poloprázdní skoro 20km/h. A to, že zadní část se klepe jak ratlík a ty tyčky vibrují tak, že aby se jí člověk chytil, musí lítat rukou 10cm tam a zpět, protože to nejde pořádně ani zaměřit :).
To není vetšinou motorem,ale palivem,dopravní podnik šetří a jezdí se na emulzní naftu(obsahuje asi 30% vody).Počkej v létě to ten kloubak bude rád že to vyjede,protože cím vetší teplo tím to hůř jede na tu naftu
Mohli by dávat na okna tmavé folie nebo nějakou reklamu, která neni 100% zakrytím oken, ale tvoří takovou síť. V létě jet autobusem víc jak 10minut znamená přijet na místo jako vodník :(.
Nechápu proč do nových autobusů nedávají klimatizaci. Zajímavé, že na západě to funguje a tady se tvrdí, že to není účinné. Hlavně nové autobusy mají tlačítka na dveřích, takže se dveře pokaždé neotvírají a tedy by neunikal chladnější vzduch.
Pro řidiče není problém změnit styl otevírání dveří (centrál/poptávkové.) To, že jsou řidiči, kteří v zimě schválně používají centrál a při smradu schválně poptávkové, je takový detail, někdy stačí řidiče požádat a někdy napsat si čas+zastávku+linku.
Dopravní podnik má aktuálně 1157 autobusů. Z nich je cca. 150 zánovních a dalších 50 je pod 5 let stáří, zbytek je naopak výrazně starší a mnohdy v zanedbaném stavu (nicméně pořád mnohem lepším než busy Veolie a dalších dopravců). Současné průměrné stáří busů je pod 10 let, což paní mluvčí zaokrouhlila dolu na lépe prezentovatelných 9 let a jak říká, je to v normě. V normě už ale není to, že ještě nedávno tu cestující vozilo množství 20 let (!!!) starých busů, hlavně Karosa B 732. Co vidím jako oříšek je obměnit cca. 600 busů s datumem výroby před rokem 2000, z nichž 200 je kloubových. Pokud chce DP vozový park opravdu omladit, bude muset pořizovat minimálně stovku busů ročně. Otázkou je kvalita busů výrobce SOR, kolik let intenzivního provozu zvládnou. NB12 a NB18 jsou designem i funkčně pěkné vozy, ale šetřilo se a proti starším karosám jsou mnohde použity méně solidní materiály a řešení vůbec. Můj názor je, že město to bude ve výsledku kompenzovat větším zapojením dalších dopravců.