Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražský Dopravní podnik chystá zážitkové jízdy historickými vozy metra

Dopravní podnik v Praze bude pořádat pravidelné jízdy historickými vozy metra. Staré soupravy vyjedou vždy jednou za měsíc, poprvé to bude 19. března. Během dne se budou moci zájemci podívat také do depa Kačerov. Akce se koná v rámci magistrátního projektu zážitkové turistiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lakar

Vzpomínám na ně rád...

Bylo poznat, že je vyráběli lidé, kteří v tom metru občas jeli. Zkuste se dnes nasoukat při výšce dva metry mezi sedačky nebo v kabátu (metro jezdí totiž i v zimě !!!). Dnešní metro už je stavěné spíše pro naše východní návštěvníky.

0/0
17.3.2011 9:41

aangelika

to je ale clanok

aspon si to opravte.. odkaz www.prahatechnika.cz ma byt www.prahatechnicka.cz .. nejak vam tam vypadlo C.. a na www.dpp.cz sa pise, ze odchod je o 11 a 15tej a vy mate o 10 a 14.. preco?

http://www.dpp.cz/dopravni-podnik-zve-na-jizdu-v-historickych-vozech-prazskeho-metra/

0/0
12.3.2011 22:19

aangelika

Re: to je ale clanok

opravujem sa.. tie časy sú OK, ale ten odkaz nie je :)

0/0
12.3.2011 22:36

www.mises.cz

:-)

;-DR^

0/0
12.3.2011 11:58

Já, Claudius

Tomu nerozumím

Vždyť ty historické vozy pořád ještě jezdí!

0/0
12.3.2011 11:05

www.mises.cz

Re: Tomu nerozumím

;-DR^

0/0
12.3.2011 11:58

Petr1

Re: Tomu nerozumím

8-o???

0/0
13.3.2011 15:36

Aqua

Dost dobře nechápu to s tou prohlídkou depa

koná se jen ty dny, co jede Ečs, nebo častějc, když "vždycky dvakrát denně"?

0/0
12.3.2011 10:28

Deutter

Doufám, že tam nebude televize nebo novináři

Nemám zapotřebí se vidět někde na TV Nova nebo v Blesku.

0/0
12.3.2011 9:50

asik

hlášení stanic

Přidají tam také původní hlášení stanic ? "příští stanice Fučíkova, Gottwaldova, Mládežnická" apod. ?

0/0
12.3.2011 9:13

Deutter

Re: hlášení stanic

Bohužel ne

0/0
12.3.2011 9:37

patrona

Re: hlášení stanic

To neni spatny napad... R^

0/0
12.3.2011 10:11

Aqua

Re: hlášení stanic

Na videích tohohle metra je verze, s jakou to 1997 dojezdilo, takže docela odlišná... každopádně původní hlášení neni problém všude po internetu stáhnout.....

0/0
12.3.2011 10:25

jarda4161

Ečs

Byl jsem tak před rokem v Budapešti a ty vlaky jsem tam viděl normálně v provozu,

0/0
12.3.2011 6:44

asik

Re: Ečs

Ono celá mhd v Budapešti je takový "historický klenot" :-)

0/0
12.3.2011 9:16

VyMeTaky,2

Re: Ečs

Kdyby jen MHD ;-D

0/0
14.3.2011 20:44

takyumimkecat

staré sedačky

Jo v těch se sedělo... Ne jako ty nové a rovné. Z těch bolej záda...

0/0
11.3.2011 22:07

Leinad

Re: staré sedačky

A taky se do toho vešli nějací lidé i na stání.

0/0
12.3.2011 0:12

tygr.karlos

Re: staré sedačky

Mně celkově ta kabina připadá taková příjemnější a prostornější...

Tohle mě třeba fascinovalo už když jsem na autosalonu sednul do takového toho klasického zrenovovaného busu. Já mám obrovské problémy, když někam musím jet autobusem, protože měřím bezmála 2 metry a všechno je stavěno na trpaslíky. Nicméně v tomhle busu jsem si připadal jak král, tolik prostoru nemají moderní autobusy ani omylem. Přitom lidi byli dřív menší, tak kde se sakra stala chyba?

Tyhle vozy metra na mě od pohledu taky působí tak nějak vzdušněji, ne že by v těch moderních bylo prostoru málo, ale tohle i s těma lampama působí tak nějak maximálně luxusně :-)

0/0
12.3.2011 0:59

Busák

Re: staré sedačky

No nevím v jakém busu jste seděl, já "vyfasuji" na směnu většinou Karosu B 931. (Což je pro info typ, vyráběný před koncem minulého století ve stáří zhruba 15 let. Novějších vozů máme jen pár, posledních pár nových vozů jsme dostali v r. 2005). Kabina, ve které trávím něco kolem 10 hodin ve službě má rozměry zhruba 90x80 cm, problém je třeba už jen v tom, kam si odložit tašku se svačinou. Podotýkám, že měřím necelých 180 cm, ale třeba seřídit sedačku tak, abych koleny nenarážel na sloupek řízení je prakticky nemožné.

0/0
12.3.2011 19:45

pavlik12

Novinka?

Souprava s EČS jezdí s cestujícími pravidelně každý měsíc, mimo jiné aby jí nepropadl "techničák". Takže se s ní dá svézt úplně normálně, jen je potřeba být ve správný čas na správném místě.

0/0
11.3.2011 21:40

Aqua

Re: Novinka?

To kdybych věděl, tak si na ní počkám, jenže jak se to má nrmální smrtelník dovědět?

0/0
12.3.2011 10:26

Petr1

Re: Novinka?

Tak o tom slyším poprvé... Asi je to tím, že nebydlím na céčku. Každopádně díky za informaci.

0/0
13.3.2011 15:39

Neurogaya

ach jo sem si říkal to bude sranda, jenže

...kdyby to aspon jelo jako pravidelný spoj, normálně ve všech zastávkách zastavilo, nástup, výstup, jelo se na normální jízdenku, souprava jezdila celý den, ale na tohle peču. Rv

0/0
11.3.2011 20:17

Deutter

Re: ach jo sem si říkal to bude sranda, jenže

Jedno z toho se dít bude, takže nebuďte naštvaný :). Éčko bude stavit na každé stanici, jenže dveře neotevře no.

0/0
11.3.2011 20:21

Leinad

Re: ach jo sem si říkal to bude sranda, jenže

Jé, tak to stačí NODko ;-D

0/0
12.3.2011 0:18

Lotus I.

Zážitková jízda

tím krámem, co na Bčku jezdil ještě půl roku zpátky?

0/0
11.3.2011 19:42

libral

Re: Zážitková jízda

Ečs na Béčku nikdy nejezdily. ;-D

0/0
11.3.2011 19:44

Lotus I.

Re: Zážitková jízda

A co tam jezdilo? Vypadá to stejně... Řval tomu motor a divně to brzdilo :)

0/0
11.3.2011 19:47

libral

Re: Zážitková jízda

81-71 R^

0/0
11.3.2011 19:51

Leinad

Re: Zážitková jízda

8171 a Ečs vypadají úplně jinak. ;-D

8171 má i prostřední vagon, krajní vagony nemají průchozí dveře přes strojvedoucího. V 8171 je normální zářivkové osvětlení, v Ečs je slabá žárovka (a pokud zrovna náhodou v Ečs funguje baterie, tak ta žárovka nebliká na každém vjezdu do stanice.)

8171 uřídí jeden člověk(a ARS), v Ečs musí být aspoň dva. Faktem je, že i Ečs překoná M1 třeba tím, že do nich neprší.

0/0
12.3.2011 0:04

pavlik12

Re: Zážitková jízda

Pochopil bych, že někdo z Pražáků nezná R1... ale splést si EČS s 81-71 ???

0/0
11.3.2011 21:41

Leinad

Re: Zážitková jízda

R^

0/0
12.3.2011 0:05

929

Saláti..

To ČD pořádá jízdy historickými vozy neustále a nikde se tím nechlubí ;-D

0/0
11.3.2011 19:36

eurogo

Re: Saláti..

Přesně tak, se mám, že mám každý den zážitek :-D

0/0
11.3.2011 20:07

Mysel

Re: Saláti..

Dokonce i ten personal se chova jak v 80. letech, ze? :o)

0/0
11.3.2011 20:15

www.mises.cz

Re: Saláti..

;-DR^

0/0
12.3.2011 12:02

libral

A pročpak nebudou jezdit až do Letňan?

;-D

0/0
11.3.2011 19:34

Mr_Hankee

Re: A pročpak nebudou jezdit až do Letňan?

Kdo ví, jestli by ten krpál na Kobylisy vůbec vyjely 8-o

0/0
11.3.2011 20:20

Leinad

Re: A pročpak nebudou jezdit až do Letňan?

Elekromotor bez omezovače dokáže tolik věcí. U vlaků (kovové kolo na kovové koleji) je spíše otázkou, co dokážou brzdy a jaké nervy by měl strojvedoucí při odjíždění z Kobylis a při zastavení až někde v Hájích.

0/0
12.3.2011 0:09

Ja_to_nebyl!

Re: A pročpak nebudou jezdit až do Letňan?

Pokud si dobře pamatuji, tak ta rachotina nezvládne tak velké převýšení.

0/0
11.3.2011 20:21

Deutter

Re: A pročpak nebudou jezdit až do Letňan?

Zvládne, ale pomaleji než moderní M1. Tudíž by blokovala provoz na celé trase :)

0/0
11.3.2011 20:23

Leinad

Re: A pročpak nebudou jezdit až do Letňan?

Kdyby si antisoudruzi v devadesátých letech nevyhodili ARSku, mohlo by dneska Ečsko jezdit (mimo stoupání/klesání) 80km/h. V tom případě by o víkendu tak moc nevadilo to, že jede nepatrně pomaleji.

0/0
12.3.2011 0:18

ivoš

Historickými vozy?

V podstatě stejé jezdí dodnes!;-D;-D

0/0
11.3.2011 19:12

Mourrisson

Re: Historickými vozy?

Vozy Ečs nejezdí v pravidelném provozu nejméně 10 let a vozy 81-71 jely naposeled v pravidelném provozu v roce 2009. A modernizované 81-71M toho s původními 81-71 nemají moc společného, tak akorát skříň a jinak nic moc, takže nemáte pravdu.

0/0
11.3.2011 19:29

Deutter

Re: Historickými vozy?

Pán tomu moc nerozumí asi. :)

0/0
11.3.2011 20:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.