Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha plánuje nákup aut a skútrů na elektřinu, chce tím šetřit

Magistrát se chystá nakoupit několik aut a skútrů na elektřinu. Dalších třicet elektromobilů si půjčí. Praha pro ně navíc musí vybudovat síť dobíjecích stanic. Metropole by měla "na zásuvku" fungovat z několika důvodů. Politici tak chtějí šetřit peníze i životní prostředí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Leinad

Špatná realizace dobrého nápadu

To, že je elektřina levnější než benzin (a výmluvy na spotřební daň řekněte u uhlí i u garantovaných solárek) je fakt, který ještě dlouho platit bude.

Otázkou je, kolik aut magistrát potřebuje, jaký je rozdíl mezi cenou soukromého a magistrátního skůtru(i baterky) a co je speciálního na dobíjecích zásuvkách(pokud to není rychlonabíječka, stačí běžných 230V jenom se silnějším jističem)

0/0
21.3.2011 13:38

radik

Re: Špatná realizace dobrého nápadu

Ano, ALE omezená životnost, drahých a neekologických akumulátorů je taky fakt, který také bude ještě dlouho platit. Uvidíme jak ušetří až bude třeba akumulátory vyměnit....

0/0
23.3.2011 20:54

Leinad

Re: Špatná realizace dobrého nápadu

Pokud za to utrácí magistrátní úředník bez osobní odpovědnosti, a ještě navíc na to může přidat pár "zelených" euroznaček a nálepek, tak se na tom zcela jistě neušetří.

Ale firma známého kdysi uvažovala o ele skůtrech a problémem byl dojezd, nikoli cena.

0/0
23.3.2011 21:10

SYETEY-KOTZOUR

A neušetřilo by se úplně nejvíc, kdyby ti gauneři chvilku

nenakupovali vůbec??? Když čtu jak se pořád MUSÍ něco měnit a dokoupit, říkám si, jak to, že já tu obměňovací potřebu tak často nemám? Asi jim to tam v Praze rychleji rezaví;-)

0/0
21.3.2011 12:38

BDF

Můj návrh šetření

Pustit pár politiků, kteří mají takové dobré nápady, po Vltavě? Ušetříme tím za jejich platy a jejich "dobré" nápady.

0/0
21.3.2011 12:35

.MichaL

Re: Můj návrh šetření

Už proběhl pilotní pokus s PET flaškama, ale Němci si stěžujou:(

0/0
21.3.2011 12:39

BDF

Re: Můj návrh šetření

Hmm.. když jim vadí PETky, tak tenhle "bordel" by nám jistě vrátili:(((

0/0
21.3.2011 12:42

winebibber2

koukám na to...

to se to utrácí, když tu máme tak pitomě nastavené rozpočtové určení daní... a Praha má 6-ti násobek nad ostatními... kdyby alespoň ty peníze posloužily Praze a nerozkrádaly se ve velkých předražených zakázkách... :-/ Rv

0/0
21.3.2011 12:17

RedSquirrel

Poměrně předčasné,

na elektromobily tu zatím není trh a vzhledem ke stoupajícím cenám el. energie to nemůžeme v brzé době očekávat.

0/0
21.3.2011 12:08

Keni

Re: Poměrně předčasné,

Cena energie je to nejmensi. Zatim je cena za 100km kolem asi 14CZK (nekde jsem to nedavno nasel), spocitejte si cenu za benzin ci naftu. Problem je cena (asi 300.000CZK ) a zivotnost baterii (asi 4roky) a moznost rychleho nabiti (spise vymeny za plne nabitou). Ale verim tomu, ze kdo denne najezdi kolem 200km, ma moznsot to pres noc a pres den nabijet tak e mu jiz dnes elektromobil vyplati. Takze tnto pocin neberu jako spatny. Tedy pokud to auto nebude tyden stat nekde, aby si s tim obcas sekretarka sjela na obed.

Me zajima, komu by ta auta a na co byla urcena a zda pro ne maji smysl. TO auto musi jezdit, mit kazdy den a noc cas na dobiti a hlavne byt pridelen tomu, kdo to potrebuje.

0/0
21.3.2011 12:34

Leinad

Re: Poměrně předčasné,

Baterka se dá "rychlonabít" za necelých 30 minut. Pokud to je možné, je výhodnější baterku nabíjet přes noc v garáži, pokud se neprovádí rychlodobíjení, pak baterka vydrží i něco přes udávané čtyři roky.

0/0
21.3.2011 13:53

lolek77

Ty auta se napřed koupí a pak se pro ně hledá využití.

Ovšem cena 14 kč/100 km se mě nezdá. Běžný motor v autě má 50 kW. Za hodinu to je 50 kWh.

Je to sice plný výkon, ale za hoďku tu stovku nedáte. Cena elektřiny (zatím bez výrazného podílu fotovoltaiky) je cca 5Kč/1kWh.

0/0
22.3.2011 17:10

Keni

Re: Ty auta se napřed koupí a pak se pro ně hledá využití.

Nekde jsem to cetl, a take se divil. Ale jaka je ucinost spalovaciho motoru, prenost pistoveho pohonu na tocovy, jake je ztrata v prevodovce, ve spojce atd. Prblem je dojezd (kopce vadi) a nabijeni.

0/0
22.3.2011 17:14

Keni

tomu rikam setrenni

Chapu, ze Praha musi take obmenovat svuj vozovy park. Pokud se s elektromobilem bude jezdit hodne, tak se i ta pocatecni hrozna investice vyplati.

ALE 1.) Nemuze Praha treba obmenu o pro pozastavit? A misto toho treba opravit silnice, aby se dalo po nich jezdit?

2.) Je potreba 50% castky za par desitek elektromobilu vyhodit za propagaci?

3.) Opravdu potrebuje Praha tolik vozu? Co spise jich par desitek vyradit bez obnovy. Pro koho by byly ty vozy urcene?

Takze nejspise klasicky tunel, auticka pro zname, vsimne pro zname a .....

0/0
21.3.2011 11:27

Leinad

Re: tomu rikam setrenni

R^

1) Nemůže. Přece sekretářka na oběd nebude jezdit rok starým autem. A silnice jsou v bezvadném stavu, jenom není rozeznat příčný prah od děr.

2) Jo, je. Pravá ekologie vypadá tak, že se všechno obarví na zeleno, bez ohledu na cenu.

3) Jo, potřebuje. Jedno na pondělí, druhé na úterý, osmé záložní, deváté je "služební" na soukromé cesty * počet zaměstnanců.

0/0
21.3.2011 13:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.