Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Displej na šesti zastávkách v Praze ukáže, kdy přijede tramvaj

Nejistota při čekání na tramvaj, která už měl být podle jízdního řádu ve stanici, ale ona nikde, se v Praze stane na dalších zastávkách minulostí. Dopravní podnik chce v rámci oprav tramvajových tratí vybavit šest zastávek digitálním informačním systémem. Ten ukáže přesný příjezd tramvaje či její zpoždění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rur

+

Třeba na Hradčanské je to super, rozhoduju se podle toho, jestli na Malostranskou pojedu metrem nebo tramvají.

Bombový je to večer a v noci, kdy tramvaje mají interval třeba 20 minut, to se člověk rád dozví, jestli mu tramvaj za minutu přijede nebo mu před minutou odjela, a třeba pojede jinak nebo půjde pěšky.

A naopak tohle je samozřejmě mnohem lepší než papírovej jízdní řád, protože obvykle na zastávce nepotřebuju vědět, kdy by tramvaj měla jet, a už vůbec ne, kdy pojede za 4 hodiny nebo za dva dny, zajímá mě jen to, za jak dlouho přijede teď.

Samozřejmě je to dražší, ale má to smysl přinejmenším u stanic metra, kde se člověk podle aktuální situace může rozhodnout, jestli se mu vyplatí čekat na tramvaj nebo jít na metro.

0/0
24.3.2011 21:24

ramride

Je to užitečné, ale

nechápu, proč to vůbec zmiňuje v médiích, jak ostatně je v článku řečeno, tohle není v Praze nic nového. Jediný skutečný užitek z toho budou mít právě jen nevidomí, ostatní se můžou podívat na normální jízdní řad, pokud ovšem není špinavý nebo poškozený vandaly, víme Rv

0/0
24.3.2011 17:11

Leinad

Re: Je to užitečné, ale

V běžném provozu je to trošičku nadbytečné, ale často se dívám při nadměrném zpoždění (sněhová kalamita, nehoda,...) -> půjdu pěšky/volím jiný spoj(metro) nebo počkám?

A pokud to zrovna dispečeři umí, tak zobrazí též informace o polomanipulačních jízdách("jede přes XX do vozovny prdelovice"), nečekaných výlukách a změnách ("nehoda->do odklizení se jezdí přes...")

0/0
24.3.2011 21:15

Mysel

Vyhazuji penize

Takova kravina. Kdyby radeji osadili zastavky automaty na jizdenky...

0/0
24.3.2011 16:46

ramride

Re: Vyhazuji penize

Souhlasím, a uvítal bych, kdyby se v prodejních automatech (nejen těch na jízdenky) dalo platit i platební kartou nebo alespoň bankovkami. Pak by bylo mnohem snažší si koupit třeba i papírový kupon, popř. dobít OpenCard.

0/0
24.3.2011 17:13

leos.maslo

Re: Vyhazuji penize

Dobít otevřenou (děravou) kartu si můžeš přes internet. Jelikož sem píšeš, přístup k němu máš. Je to jednoduché a celkem i rychlé (při platbě kartou okamžitě, při platbě převodem v závislosti na rychlosti převodu z tvé banky do České spořitelny, mně to trvá maximálně 2 dny) a kupón si nahraju (=vyzvednu) ve validátoru v metru.

Jasně, že by byla výhoda mít to na každém kroku, ale aspoň nějaká drobnost je krok kupředu.

Druhá věc je, že pokud je někdo (stejně jako já) z okolí Prahy a fyzicky jezdí jen ve vnějších pásmech PID, musí si pro kupón zajet do Prahy, to je mnohem větší prů..r, než že někde nejsou automaty na jízdenky. Přece jeden lístek nezabere tolik místa, aby každý, kdo nemá kupón, nemohl nosit aspoň jeden rezervní v peněžence.

0/0
24.3.2011 17:34

Leinad

Re: Vyhazuji penize

Když nejezdíte do Prahy, nemáte náhodou Ráthovo super SID a jízdy školáků zadarmo tak, jak jste chtěli?

0/0
24.3.2011 21:19

Aesculap

Re: Vyhazuji penize

Ne, není to kravina. Aspoň pro mě ne. Je to často dost užitečné... Dříve se mi třeba stávalo, že jsem pod Motolem čekal na tramvaj na Vinohrady. Devítka měla interval asi 8 minut, desítka, kterou jsem chtěl, asi 10 minut. Jela jedna devítka - ne, počkám si na desítku. Jela další devítka.. .A pak ještě jedna... A desítka pořád nikde - takže jsem tam takhle stál skoro půl hodiny. Kdybych rovnou viděl, že žádná desítka hned tak nepojede, tak nečekám, jedu na Anděl a dál pokračuji něčím jiným...

Ano, stojí to dost peněz, ale ono když v Praze stojí jen rekonstrukce tramvajové trati asi 100 miliónů za 1 kilometr, tak si myslím, že takovéhle zařízení, které by se dalo vyrobit řádově za desítky tisíc (i když v našem podání to asi budou možná i stovky tisíc), tak je to pořád prd. Za ty peníze, co tu tramvajové trati stojí, by na každé stanici měl být i vodotrysk... Takže nějaký displej je fakt to nejmenší...

0/0
26.3.2011 16:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.