Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řešením pro magistrálu by dočasně mohlo být snížení rychlosti v noci

Radnice Prahy 2 odmítá čekat se zklidněním magistrály na dokončení tunelu Blanka a zavedení mýtného. Magistrálou by se tak město začalo zabývat nejdříve v roce 2016. Právě to je pro Prahu 2 nepřijatelné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

LevP

magistralu

bych nezatracoval, jeste se nekdy v budoucnu bude hodne hodit. V Londyne kde existuji velky okruh  a pak jizni a severni okruh. A komu porad existuje 4proudovka(2 pruhy kazdym smerem) ktera vede od jihu k severu centrem mesta a tento usek neni zpoplatnen. Maximalka 48km. A to jsou kolem teto ulice drahe hotely, residence a dokonce i kralovsky park.

0/0
26.3.2011 17:38

Keni

Re: magistralu

Ale to ma do magistraly daleko. To je spise neco jako Vrsovicka atd. Magistrala se spise podoba tomu pokacovani mam dojem A2 z Doveru do mesta a tam rozhodne neni 30Mil. Ale o tom, ze nejake kapacitni komunikace museji byt i uvnitr mesta mate pravdu.

Ale tento clanek berte jako rev od ekoteroristu.

0/0
26.3.2011 18:24

babacek

Řešení ?

Je to jako ze vším, věci se řeší zbytečně dlouho a z velkou prodlevou.Legerova již nestála za nic v době kdy zde nebyl nárůst osobních aut který expandoval až po roce 1989 a přesto se s řešením otálelo.

0/0
26.3.2011 15:29

Leinad

Re: Řešení ?

Ten nápad tranzitní cesty přes centrum je od počátku špatný. Pokud vím, Nuselský Most(a další kusy magistrály) byly otevřené i před 1989 a od té doby bylo naopak dostavěno pár "paraelních komunikací"(Jihozápadní Spojka,...)

0/0
26.3.2011 21:13

babacek

Re: Řešení ?

Zajisté, že je špatné od samého začátku. Především KSČ nepočítala, že její vláda jednou skončí a tedy nepočítala ni s tím, že by snad každá rodina měla auto či snad dokonce aut více.

0/0
27.3.2011 8:33

Leinad

Re: Řešení ?

Přišla zase zelená vláda, takže aut je sice více, ale mají také katalyzátory. Navíc v souvislosti s technickým pokrokem se snižuje spotřeba a vylepšují se další parametry. Nevím, jestli je to pro místní opravdu horší 100 aut, než 90 smrdících aut.

0/0
29.3.2011 0:03

babacek

Re: Řešení ?

Tyto technická vylepšení nezmírní hustotu provozu a silnice nezvětší.

0/0
29.3.2011 8:28

Leinad

Re: Řešení ?

To si ce, ale to, jak moc mi vadí kolona aut, je ovlivněno i jejich stářím. "Raději" poslouchám pneumatiky na asvaltu, než motor,...

0/0
31.3.2011 20:40

babacek

Re: Řešení ?

Nejde o chodce ! Jsou lidé kteří tam žijí a ono se špatně spí pokud je tam nějaký rušení hlukem. To pak dobře spí snad udřený dělník po šichtě a lahvi kořalky.

0/0
1.4.2011 8:41

Fai Rodis

Re: Řešení ?

Oni zacali s prujezdem skrz centrum celkem spravne, protoze bez nej by se ta Praha docista zasekala.

Zkuste si treba predstavit dnesni nedodelane okruhy a zadny prutah mestem...

Akorat, ze ty okruhy pak zacaly nabirat zpozdeni, dnes jiz v radu desetileti,

0/0
31.3.2011 14:24

RedSquirrel

50 km/h

je i v noci přijatelná rychlost. Problém je ten, že tu v noci auta ve směru do centra projíždějí klidně 90kou, protože je volná silnice. Situaci by vyřešily spíše radary za koncem Nuselského mostu, spolu s příslušnými sankcemi.

0/0
26.3.2011 12:13

havran80

Re: 50 km/h

škoda, že tu nejsou podobné radary jako třeba ve Francii. Překročíš rychlost a BUM v dálce na semaforu řízeném radarem ti skočí červená. A když projedeš červenou je za křižovatkou kamera. Takže to dostaneš dvakrát za rychlost a za červenou. Když jedeš jak máš projedeš plynule celou ulici.

0/0
26.3.2011 13:03

Leinad

Re: 50 km/h

Detektory provozu se v Praze také používají, ale trošičku obráceně. Červenou autům v noci ukazují i při malé rychlosti. Tramvaje dostanou volno, pokud v daném směru žádná není. Světelné závory(přechod bez křižovatky) ukazují autům červenou, pokud se nějaká auta blíží, chodec musí po zmáčknutí tlačítka vyčkat.

0/0
26.3.2011 13:50

mak1_re

Re: 50 km/h

a ve Francii mají 50 na tříproudých sinicích ?

0/0
26.3.2011 18:08

Keni

Re: 50 km/h - TADY OPRAVDU NEMA CO DELAT.

Ano, ona tam totiz ta 90km\h rychlost patri (teda od Nuselaku na Muzeum asi pouze 70km\h). Ale chapu, ze majite novych hotelu chteji z toho zelenou oazu klidu.

Kolik osob se tam pristehovalo pred postavenim magistraly, jakoz to jednoho z nejhlavnejcich silnicnich tahu v republice. Zadny obchvat, zadna Jizni spojka, zadny zakaz nad 6t.

Jenom pro upresneni, silnice byla uvedena do provozu 1973. Od te doby hlavne kancelare a par levnych bytu. A ted se ta naplavenina (omlouvam se tem par max. desitkam osob, ktere tam bydleli jiz pred tim) zacina vyskakovat. Nemuseli se tam stehovat. Ale ono je vyhdone si levne sehnat byt\hotel\kancelar z duvodu husteho provozu a pak zacit rvat, ze to tak nejde.

0/0
26.3.2011 14:40

cenzore_zdar

Re: 50 km/h - TADY OPRAVDU NEMA CO DELAT.

presne tak

0/0
26.3.2011 15:12

RedSquirrel

Re: 50 km/h - TADY OPRAVDU NEMA CO DELAT.

Nevím, kde berete ty informace, ale v Legerově jsou převážně činžáky s průměrně 20ti rodinami na dům. Jen u nás to je cca 50 lidí, z větší části senioři, kteří zde bydleli již před rokem 1973.

0/0
26.3.2011 16:13

Keni

Re: 50 km/h - TADY OPRAVDU NEMA CO DELAT.

Tak takove opravdu nejspise odskodnit, a to s nabidkou na prestehovani do bytu primereneho bytu (pku dj elodzije, tak s lodziji, stejny pocet mistnosti a spise vetsi rozloha) nebo vymenou oken a prispeni na porizeni centralni klimatizace, ketra by byla centralni pro obe ulice (za prispenim majitelu nemovitosti). Popravde jsem byl presvedcen, ze ty obyvatele komancove opravdy vyhnaly do sidlist. Ovsem toto jen obyvatelum, ktery tam ji zbyli pristehovani pred tou vystavbou. Ale zkuste porovnat nocni hluk ve Vasi ulici a nocni hluv v ulicich, kde jezdi tramvaj. Verte tomu, ze tam je vetsi a kamos bydli v Belehradske a znam to.

Uznavam, ze ta Magistrala byl hroznej omyl a nepatri tam, bohuzle jine reseni nejspise v nasledujicih 20letech nebude a ten tunel, to take neni spravne reseni a byla by to asi jedina mozna soucasna varianta, a pocital bych s tim, ze se casem rozroste az ze Smichova na Floru a tim vyzene provoz i z Vinohradske, Jecne a Zitne. Toho se je tak min za 20let.

0/0
26.3.2011 16:49

babacek

Re: 50 km/h

R^R^

0/0
26.3.2011 15:29

pskoda

Snížit rychlost?

To se zas projevuje nějakej vymytej mozek, ne? Někdy se nestačím divit, co kdo u nás je schopen plácnout.

0/0
26.3.2011 12:07

babacek

Re: Snížit rychlost?

Jistě by si v Legerové bydlet nechtěl. Já tedy rozhodně ne!

0/0
26.3.2011 15:30

cenzore_zdar

Re: Snížit rychlost?

Prodejte byt a postavte si dum za prahou a nebo se s tim smirte!R^

0/0
26.3.2011 17:19

babacek

Re: Snížit rychlost?

Hloupé!

Já tam nebydlím, ale to neznamená, že neznám situaci na Legerové. Nejsem asociál.

0/0
27.3.2011 8:22

Keni

Re: Snížit rychlost?

To jiste ne, ale vlastnit tam cinzak jiste ano. No pro levnejsi hotely (***) ta magistrala nevadi. Udelaji se tam poradna okna, klimatizace a je z toho luxusnejsi hotylek v centru Prahy k nezaplaceni. To same kancelare. Jen se podivejte v zahranicni, jak se jim tam dari.

A s tema tlakama na magistralu by me zajimalo, jake je personalni propojeni mezi majitely tech cinzaku a magistratem. Jiste velice blizke.

A vemte si tu ohromnou uredni budovu magistratu na Jungmanaku, kde je to samy turista, autem tam skoro nemuzete a MHD zrovna Vaclavak neni to prave orechove. Z toho udelat byty a z Legerky hotely, kancerare a nadzemni parkoviste uvnitr baraku, tak budou vsichni spokojeni. Jiste by i nejake firmy radi vymenili svuj cinzak treba v Nuslych, Zizkove za Legerku. Ale mate pravdu, bydleni tam musi byt za trest.

0/0
26.3.2011 17:23

babacek

Re: Snížit rychlost?

Jsem si jist, že to bylo celé velice nešťastné řešení. Jediná omluva snad proto je, že to bylo v době kdy se nečekal nikdy takový nárůst aut a pád KSČ. O to bude dnes to řešení mnohem těžší.

0/0
27.3.2011 8:26

Leinad

Re: Snížit rychlost?

Nadruhou stranu, já bych nebyl pro řešení, které dle dopravních expertů problémy zvyšuje. Nechtěl bych rozbíjet plynulost, aby se mi auta rozjížděla pod oknem, ani bych nechtěl, aby mi jedno auto smrdělo co nejdelší čas.

Jenže voliči zastupitelstva Prahy 2 asi mají jiné názory, asi je jim to líbí. Jejich věc, jezdím metrem, a zpoždění busů (přímo související s magistrálou) mi vadí jenom občas.

0/0
29.3.2011 0:23

babacek

Re: Snížit rychlost?

Ono prozatím řešení neexistuje. Tohle jsou jen pokusy jak obalamutit obyvatele které to nejvíce zatěžuje.

0/0
29.3.2011 8:31

Logic

Jasneeee...

....budeme jezdit v noci kdyz vsichni spi po magistrale 20km/h a potichu jim poustet vyfukove plyny na krasne spani :-D

0/0
26.3.2011 12:01

Hynek Vilém Jarmila reloaded

řešení z Francie - kruhový obchvat a tunely podél břehu řeky

Řešením by mohlo být změna trasy magistrály (nemusí přeci vést přes centrum, ne?) a její převedení v centru města do tunelů, tedy vybudování tranzitního tunelu i na pravém břehu řeky. Ideální volba je přeci trasa Bohdalec - Eden - tunel Eden-Palmovka a navázání na existující okruh ... Ze stávající magistrály udělat normální netranzitní komunikaci - třeba tak, že se následně bez náhrady zruší estakáda od budovy muzea na Florenc.  Ale než se to zbuduje, tak stejně dojde ropa. :-/

0/0
26.3.2011 11:39

Keni

Re: řešení z Francie - kruhový obchvat a tunely podél břehu řeky

Toto je blbost. Ano, Praze chyby uplne vnitrni okruh, ale ten nesmi byt primo propojen, aby se tranzitne projet. Takze to co z casti navrhujete je opravdu pravda. Ale toto se za min 20let nepostavi a verim tomu, ze 99% rvoucich obyvatel se k magistrale pristehovalo pro jeji dostrupnost (nizke najmy, ceny atd). Nemluve o tom, ze Magistrala byl auvazovana v tech 70letech jako tranzitni dalnice, neco jako Jizni spojka pred par lety, takze zadne kecy o nizkem provozu atd.

A i v Paris je i plno 2x4proudych komunikaci uvnitr okruhu. A zrovna jejo ch dopravni system bych zde opradu nechtel, protoe ho bohuzel velice dobre znam. Nic horsiho se uz vymyslet neda. Radeji bych videl ystem z Rima, Mnichova, Amserodamu atd. Ale i tam se primoi pod okny jezdi 80-100km\h rychlosti.

Takze jedine reseni je tech par desitek lidi oskodnit a na ostatni se vybodnout.

0/0
26.3.2011 11:58

RedSquirrel

Re: řešení z Francie - kruhový obchvat a tunely podél břehu řeky

Pár desítek? ;-D

0/0
26.3.2011 12:14

Leinad

Re: řešení z Francie - kruhový obchvat a tunely podél břehu řeky

Kolik lidí bydlelo na Legerově už v 1960?

0/0
26.3.2011 13:41

RedSquirrel

Re: řešení z Francie - kruhový obchvat a tunely podél břehu řeky

Ty domy jsou z počátku minulého století, takže tu bylo vždy plno.. pokud na bydlení v jedné z nejlepších čtvrtí v Praze někdo měl.

0/0
26.3.2011 16:17

Leinad

Re: řešení z Francie - kruhový obchvat a tunely podél břehu řeky

Špatně jsem to formuloval. Chtěl jsem říct, kolik z *nynějších* obyvatel bydlelo na místě *před* stavbou magistrály či třeba Nuselského Mostu? Kdo se později vědomě nastěhoval na "dálnici" si podle mně nezaslouží odškodné.

0/0
26.3.2011 21:06

Keni

Re: řešení z Francie - kruhový obchvat a tunely podél břehu řeky

Ano, mozna jen ta desitka. To je udaj, ktery by me opravdu zajimal. Kolik obyvatel Legerovy\Sokolske tam bydlelo jiz v 70tych letech. Za jakou cenu ty byty byly privatizovany s tim, ze jsou spatne obydvatelne atd. Jinak bourai bloku a stavba zapocala jiz 1967.

Souhlaim s tim, ze Magistrala do centra napatri. Ale bohuzel tam je jiz skoro 50let a jeji nahrazeni dlouho nebude mozne. Bylo by potreba dobudovat vnitrni a vnejsi okruh Prahy. Pak jako opravdu vnitrni dotvorit asi Vrsovicka-Chodovska-Zelivskeho-Saifertova-Bulhar-tunelem SMichov a zde je problem podobny. Zapadni a jizni cast zacina byt v pohode, protoze tam jiz vnejsi a vnitrni je. Zbytek ma smulu. Reseni bych opravdu videl ve vybudovani tunelu nekde u Zelivskeho, ale ne s primym napojenim na D1 a D8 a bohuzel Bohdalecka a Cinovecka k tomu jiz nabadaji. Ale jednalo by se jen o posunuti magistraly o kousek bokem a za nekolik desitek co stovek miliard. Ale pote bych souhlasil s mistni komunikaci. Takze at si to P2 zaplati.

0/0
26.3.2011 14:49

Berti19

Re: řešení z Francie - kruhový obchvat a tunely podél břehu řeky

Dobrý. A kdo to zaplatí?

0/0
26.3.2011 12:04

cenzore_zdar

Praha 2 financne zkolabuje

Z prahy 2 se zacina dit to same co s Prahou 1. Obyvatele se stehuji pryc (ne kvuli hluku), prodejci kteri v miste nebydli stehuji sve obchody pryc (nemaji kde parkovat) a tak nam tu zbyvaji prazdne byty a kancelare, ktere se neplni. Jeste zavedte myto, zuzte magistralu, udelejte z toho pesi zonu a uz sem sluzby natoz obyvatele, kteri nejsou ekoteroristi nedostanete. Radni z Prahy 2 jsou takovy novodobi komousi, ale obcany omezujou kapitalem a ne zakonem ;-D;-D

0/0
26.3.2011 11:12

RedSquirrel

Re: Praha 2 financne zkolabuje

V nedávné historii to pěší zóna byla, nevidím důvod, proč by se nemohla obnovit.

0/0
26.3.2011 12:16

Keni

Re: Praha 2 financne zkolabuje

Ano, ja bydlim na sidlisti u Magistraly (bourani bloku pro magistralu 1967) a jeste pozdeji (asi 1980) nez se zapocalo s vystavbou sidliste zbe byl sad. Takze chci po mestu, aby muj byt vymenilo za nejakou vilku pobliz. Jsem ochoten akceptovat i Prokopak atd...

Tak jste to myslel?

0/0
26.3.2011 14:53

Leinad

Re: Praha 2 financne zkolabuje

Obyvatelé Prahy 2 si je zvolili.

0/0
26.3.2011 13:38

Volejbalové kladivo

šílené

takže budeme jezdit dvacítkou? Zelení jsou nejlepší, jsou proti zahloubení magistráli, což je jediné co to může vyřešit

0/0
26.3.2011 10:05

havran80

Re: šílené

Magistrály. Zahloubení je nesmys, cílem je zklidnění Magistrály ne ve zvýšení kapacity. To nepovede nikam.A ani na to Praha nebude mít peníze. Všechno utopí v Trojské čističce a Městském okruhu, tam se budou hloubit tunely přes Žižkov a Malešice.

0/0
26.3.2011 10:41

Ubaram

přístup radních

Mně na tom fascinuje ten "přístup" radních. Oni nepotřebují studii nebo měření k tomu aby podložili svoje záměry argumentem. Oni prostě "uzákoní že při 50ce bude menší hluk"... to že lidi z oboru tvrdí, že ten hluk se může snížit o 2, max 3 db což je pro lidské ucho nerozeznatelné za cenu zhoršení ovzduší nikoho nezajímá...

0/0
26.3.2011 9:53

tyraelid

Re: přístup radních

Tak ja jim situaci nezavidim, jsou pod velkym tlakem dvou hodne nastvanych skupin ktere stoji proti sobe a reseni to vpodstate nema, vzdycky je jedna strana bude vlacet po mediich, pokud ne rovnou obe.

0/0
26.3.2011 9:55

Leinad

Re: přístup radních

Řešení pro obě strany přijatelné je umožnit plynulou jízdu bez zbytečných zastavení a rozjezdů.

Jenže to by tam bylo ticho a nebyl by tam smrad, to obyvatelé P2 s republikově nadprůměrnou cenou bytů nechtějí.

0/0
26.3.2011 10:18

havran80

Re: přístup radních

Tak to je opravdu blbost. Rv

0/0
26.3.2011 10:26

cenzore_zdar

Re: přístup radních

Jenze tady se nikdo obyvatelu prahy 2 na nic nikdo nepta. Oni to proste udelaji a az pak to oznami. Viz zony placeneho stani atd. Zadna "anketa" jakotreba na Praze 8, kde sami obcane rekli ze to nechteji. Kdepak tady na radnici si delaj co chtej a je jim uplne jedno jestli to chtej i obcane.

0/0
26.3.2011 10:53

Leinad

Re: přístup radních

Aha, já jsem si myslel, že se v Praze 2 občas konají volby do zastupitelstva, stejně jako v P8. 8-o

0/0
26.3.2011 11:31

cenzore_zdar

Re: přístup radních

Jste vtipnej.... Vam asi uslo co jsem psal vyse. Na Praze 8 probehla regulerni anketa a pak se rozhodlo ze NE. S Volbama to nema nic spolecneho. A tim ze zvolim pana XY neznamena automaticky ze ten pan XY neni c*rak s velkym Č.R^ Obcan Prahy 2 muze maximalne udelat to, ze pana starostu v pristich volbach nakope do ( | ). Jenze kdyz tam bude nekdo jiny neznamena to automaticky, ze se to hned zacne obracet k normaluRv

0/0
26.3.2011 15:17

Zwick

nesmysl

každý pražák ví, že řešením pro magistrálu je dodělat pražský okruh... nesmyslná blanka za 30 miliard neřeší vůbec nic...

jak říkával můj pradědeček o pytlácích: "střílet je jak vzteklý psy"

0/0
26.3.2011 9:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.