Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cyklisté se nezapotí, Praha kvůli převýšení stezky postaví rampu

Nepovinná vyhláška prodraží cyklostezku v Praze-Sedlci o 18 milionů korun. Za ně město zbuduje dvě stě metrů dlouhou rampu. Cyklisté by jinak museli zdolávat o něco větší stoupání než povoluje státní norma. Ta sice není závazná, ale projektanti se jí většinou řídí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Králík z klobouku

Nezávazná norma

Ono by stačilo udělat na vozovce Podbabské ulice pěkný dvoumetrový schod a k tomu dát dopravní značku "řidiči, vysedni z auta". Vždyť přece norma Projektování místních komunikací je nezávazná, tak jaképak štráchy!

Že si ten pan novinář, co dnes napsal taky tu agitku o sčítání lidu, plete vyhlášku s technickou normou, to je pro něj asi přiznačné. MAFRA asi nabírala nové a stále schopnější lidi.

0/0
1.4.2011 0:26

Leinad

Re: Nezávazná norma

R^

0/0
2.4.2011 10:53

Fai Rodis

No a

bude tam taky nadchod pro medvedy a losy a podchod pro zabicky?

0/0
31.3.2011 14:21

springfieldskytlustoch

hmm

Proc na cyklostezky musi prispivat vsichni z dani? I kdyz nekdo na kolo nesedne nekolik let. Kdyz se plati silnice mely by se platit i cyklostezky.

0/0
31.3.2011 13:35

Antiblb

Jak může být odpovědný projektant,

když se někdo zraní? To zranění zřejmě musí mít nějakou konkrétní příčinu a to by musela být chybná konstrukce. Pak si umím představit, že by mohl odpovědnost částečně nést i projektant, ale zrovna u sklonu, který nepatrně nevyhovuje doporučující vyhlášce?

Jestli ono to spíš nebude: "přeci potečou, potečou, o to se postaráme" :(

0/0
30.3.2011 0:05

Leinad

Re: Jak může být odpovědný projektant,

Cyklotrasy ve městech mají mít jiné vlastnosti, než horské cesty v lesích. Nejde jenom o zranění, ale obecně o význam cyklotras, ne každá cyklotrasa je výletní a turistická.

Otázkou spíše je, kolik existuje levnějších řešení, jak propojit dvě místa.

0/0
30.3.2011 0:46

mahal

Eh

"předseda magistrátní cyklistické komise" to je teda funkce

0/0
29.3.2011 15:51

bílej jezdec

Re: Eh

a urcite dobre placena ;-€

0/0
29.3.2011 19:56

Černý lord

Lidi, počítejte

200 metrů za 18 mil. Kč - to je 90 mil za 1 km !!!!!!!! To snad chtějí stavět na Měsíci.

Tímto tempem budou cyklostezky za chvíli dražší než dálnice. Ten kousek cyklostezky by šel postavit o kousek vedle, jen upravit terén - no jo, to by ale stálo nejvýš jen pár set tisíc a vlivní úředníci musí přece živit rodiny. Tak se nedivte.

0/0
29.3.2011 15:29

Leinad

Re: Lidi, počítejte

R^

0/0
30.3.2011 0:37

pivak

Ale to hlavni

Z 18 mega tak pulka musi prijit do kapes stavaru a uredniku a to panove bude splneno i kdyby trakare padaly.

0/0
29.3.2011 15:14

neandrtálec

Musejí ukázat, že dělají něco "pro lidi".

Již aby je někdo odstavil od státního pěnězovodu.

:-)

0/0
29.3.2011 13:28

dalnice

není stezka jako stezka

Tam se jedná o rekreační cyklostezku, kde se předpokládá pohyb dětí, bruslařů apod., kteří jezdí většinou dokolečka nebo sem tam, třeba v parku. Něco jiného jsou dlouhé značené cyklostezky nebo stezky, po kterých se jezdí do práce.

0/0
29.3.2011 12:21

ODSCSSD 5

Re: není stezka jako stezka

problem je ze dlouho znacene cyklostezky, vedou prevazne po silnici... takze je mi lito, ja jezdim po turistickych

0/0
29.3.2011 12:27

Allexx

Re: není stezka jako stezka

jen drobné upozornění - to co vede po silnici není stezka

0/0
29.3.2011 13:05

ODSCSSD 5

Re: není stezka jako stezka

je to zanesene v cyklomape, vedene a ocislovane jako cyklostezka... tak co to je?

0/0
29.3.2011 13:09

Allexx

Re: není stezka jako stezka

to co má žluté tabulky s cílem a číslem je cyklotrasa (ta může vést i po silnici spolu s auty nebo v samostatném pruhu nebo bez aut třeba po lesní pěšině apod.); cyklostezka je to, co je označeno takovou tou modrou plechovou cedulí bez čísla a vede buď spolu s chodci nebo samostatně, ale vždy odděleně od aut ... proto taky ve starších pražských cyklomapách byla kategorie cyklotrasa vedená po cyklostezce (tj. modré i žluté cedule) .... bohužel z těchto kategorií nelze úplně usuzovat na kvalitu "cyklokomunikace" a pojmy se používají dost chaoticky

0/0
29.3.2011 13:25

Allexx

Re: není stezka jako stezka

přehled pojmů s jejich vysvětlením a odkazy na dopravní značení máte třeba zde: http://doprava.praha-mesto.cz/(g3cm2c20s0ksazjfpb2bz4ay)/zdroj.aspx?typ=2&Id=63804&sh=764907864

0/0
29.3.2011 13:28

Holant

Re: není stezka jako stezka

Opravdu? Předpokládá? Ono se v nějakých plánech předpokládá, že tam budou jezdit bruslistky s kočárky a ucpávat celou šíři cesty cyklistům, kteří jedou do/z práce/školy?

0/0
29.3.2011 14:30

Leonidas

Manipulativní novináři a administrátoři iDNES i dnes!

Přeci nejde o to, zda se cyklisté zapotí při jízdě do kopce. Tato norma vznikla pro větší bezpečnost při jízdě s kopce! Nastavit limit je rozumné. Můžeme diskutovat jen o tom, zda to má být zrovna 6% a ne více nebo méně...

0/0
29.3.2011 12:13

Mysel

Re: Manipulativní novináři a administrátoři iDNES i dnes!

Jasne. A taky by mohli vystlat okoli cyklostezek polstari. Pak by to teprve bylo dostatecne bezpecne...

0/0
29.3.2011 12:16

JUDr. Lawyer

Re: Manipulativní novináři a administrátoři iDNES i dnes!

Chce to trochu myslet. Tahle stezka bude masově využívána i rodinami s dětmi a já bych fakt nerad, aby se tam třeba můj kluk vysekal až pojede z krpálu dolů. Nějaké kecy o tom, že má nahoře slézt a sejít to? Od toho je to cyklostezka, aby se po ní jezdilo a ne chodilo vedle kola. Těch pár miliónů je fakt pakatel v rozpočtu města na dopravní infrastrukturu, jenže pár jedinců musí prostě stůj co stůj proti něčemu remcat. Argumenty typu - v horách jsou taky kopce - to je demagogie hodná primitivů.

0/0
29.3.2011 12:24

tnarezub ej roznec

Re: Manipulativní novináři a administrátoři iDNES i dnes!

Neber děti na kole dál než do šumavského podhůří, alespoň do doby, než nový řiditel NP Šumava nechá srovnat kopce a zavézt údolí. Takový sjezd ze Srní na Čeňkovu pilu by tvoje děti nemusely přežít.

0/0
29.3.2011 12:47

Leinad

Re: Manipulativní novináři a administrátoři iDNES i dnes!

Proč ne? Na Šumavě se chovám jinak, než ve městě. To, že chodníky vypadají jinak, než pěší turistické cesty vám také vadí? Bylo by dobře mít ve městě chodníky po dešti blátivé, místy s šutrama, místy s problémem vyhnutí se dvou jdoucích proti sobě? Já tedy sice jsem schopný vyrazit na procházku s partou i při očekávaných přeháňkách, ale byl bych nerad, kdybych do školy dorazil s blátivými botami. Mimochodem i autem jezdím na polní cestě jinak, než na dálnici.

0/0
2.4.2011 11:03

Mysel

Re: Manipulativní novináři a administrátoři iDNES i dnes!

Tech par milionu je skutecne pakatel za to, ze nebudete muset premyslet nad tim, kam si pujdete se synem zajezdit nebo dokonce na nej davat pozor. Nechtel byste je treba zaplatit ze sveho? :o)))

Myslet je opravdu treba. Kdyz uz to chcete po nas, mel byste zacit u sebe...

0/0
29.3.2011 13:29

Mysel

Re: Manipulativní novináři a administrátoři iDNES i dnes!

PS: Az se bude syn ucit lyzovat, budete zadat, aby se za desitky milionu zarovnaly cerne sjezdovky?

0/0
29.3.2011 13:31

pivak

Re: Manipulativní novináři a administrátoři iDNES i dnes!

Teda nevim jak sem se dozil dospelosti, za barakem 12% stoupani a nejvetsi zabava stejne byla po narocnym vyslapu to poradne pustit dolu. Po rovine jezdi jen srabi.

0/0
29.3.2011 15:11

havran80

...

To je stejné dálnice nebo cyklostezka. Dej do ruky eráru peníze a ten je rozhází....

0/0
29.3.2011 12:06

Chytrakz hospody

Re: ...

Nerozhází, to jen tak ne venek vypadá. Voni si je příslušní úřednici přihrajou jako malou domů ;-D

0/0
29.3.2011 13:40

11oho11

.

"V Praze nevím o stavbě, která by nevznikla podle normy." uvedl Vratislav Filler.

Tak je to asi idiot. Vzpomeňme si na "bezbariérovou" přenosnou "blíž lidem" radnici Prahy 5 na Andělu.

Normy nejsou závazné právě kvůli takovýmto případům, kdy se stavba výrazně prodraží a nejde o ohrožení například zdraví. Navíc se tu nikdo nezmiňuje o tom, jaký má ta původní stezka sklon...

0/0
29.3.2011 12:03

krok_original

Hmm

Už aby začali cyklisté na cyklostezkách platit mýtné!

0/0
29.3.2011 12:01

pskoda

Norma nenorma

má to být cyklostezka, ne dráha pro horská kola. Takže jisté max. převýšení by mělo plynout už jen ze zdravého rozumu. No ikdyž u nás...

0/0
29.3.2011 11:58

pedr64

Re: Norma nenorma

a co běžné komunikace, taky všude nastavíme rampy?

0/0
29.3.2011 12:18

Leinad

Re: Norma nenorma

Ano, ale zrovna na tomto místě existují i levnější řešení značené cyklotrasy. Terénní úprava, vedení o kousek vedle,....

0/0
30.3.2011 0:41

strangespot

A to všechno kvůli tomuto pánovi

http://img.ahaonline.cz/img/18/full/773351-img-import-na-obliceji-politickeho-krasavce-se-pad-podepsal-vice-nez-padesati-stehy.jpg

0/0
29.3.2011 11:56

strangespot

Ty vado, neměli by to srovnat celé do roviny?

Prostě stačí někde rampa a jinde tunel (ten je v těch 18M započítán jistě taky)

0/0
29.3.2011 11:54

bohoušek

Norma

A pritom podle normy jsou prazsti cyklisti pekni frajeri!!

http://nd01.jxs.cz/711/501/96ba97ccb6_33106915_o2.jpg

Bohousek

0/0
29.3.2011 11:51

beachside

státní norma

na stoupání pro cyklisty ;-D;-D;-D

0/0
29.3.2011 11:45

Keni

Re: státní norma

Chudaci, co radi jezdime na Sumavu. Zde ma AutoMAT a projektanti problem s 6ti metry na 200m delky a tedy asi 30% sklonem. Ja a hodne kamosu jsme nejspise riskovali zivot na cyklostezce na polednik, kde je na asi 6km nejakych 500m prevyseni tedy pres 83% sklonem.

A je hrozne, ze ta cyklostezka je dokonce oblibena a zatim bez obeti na zivotech. http://www.nej-sumava.cz/?p=149

0/0
29.3.2011 12:05

Don Corleone

Re: státní norma

83 % 8-o To jste asi "upad", ne? Stejně tak s těmi 30 %... Posuňte desetinnou čárku doleva a vrátíte se na zem, k reálnějším číslům. On totiž sklon např. 12 % znamená 12m převýšení na 100m. Tedy 6m na 200m je 3 %, 500m na 6km je cca 8,3 %.

0/0
29.3.2011 19:01

sun.alex

Re: státní norma

Tak já nevím,jestli je 6% malý kopec pro dítě...U nás značený 12%,pravda asi kilometr dlouhý,umožňuje dosáhnoti top speed přes 70 km/hod! A to prosím bez šlapání;-O

0/0
31.3.2011 11:59

Keni

Re: státní norma

Omlouvam se, za chybu v radech. Ale i tak je tech 8,3% dle Prazskeho asi zastupitelstva nebezpecnych a v realu naprosto realnych a hojne vyuzivanych.

0/0
29.3.2011 20:10

Allexx

Re: státní norma

že by normy vymýšlelo zastupitelstvo???

0/0
30.3.2011 8:06

Leinad

Re: státní norma

Je rozdíl mezi výletem na Šumavu a každodenní cestou do školy/práce.

To, že chodníky vypadají jinak, než pěší turistické cesty, vám nevadí?

0/0
30.3.2011 0:50

Keni

COZE !!! ;-(

To snad nemysli vazne, ja premyslel kde je nejake 200m udoly a tipoval tam tu lavku. A oni vyhodi 18Mega za 200m lavku za s 6m prevysenim. Naprosta zbytecnost.

Za ty penize at radeji postavi par lavek pro pesi a cyklisty jako jsou pres Magistralu u Roztyl a na metru Vysehrad.

Treba v Krci u Krcaku pres Videnskou a zrusi semafory, najezdy na most Inteligence. A takovych mist budou stovky. 90% cyklistu to vetsi stoupani vadit nebude.

Kdyz mam fyzicku a neni mokro, vyjizdim odhadem 3m vyskoveho rozdilu na 40m delky a take to jde. Kdyz dlouho nejezdim nebo je mokro, tak to vytlacim po schodech s pasama pro kocarky. A od Baraku na kopec, co jezdi plno cyklistu ze sidliste vcetne tech schodu predchazi dle map asi 280m silnice a prevyseni odhadem 6pater panelaku, tedu asi 18m a zadny extremni kopec to neni. To vyjet z Braniku vilkama na Kavci Hory je vetsi zahul. A kolik cyklistu tam jezdi a nepotrebuje rampy za desitky mega.

Ale to jsou asi cykliste, zadni ekoteroristi a AutoMAT.

0/0
29.3.2011 11:44

tfujpm

Re: COZE !!! ;-(

ty jo, ty jsi frajer, z od Vltavy v Braniku az na Kavci Hory? to ja jako fakt bez zastavky?

0/0
29.3.2011 12:30

Keni

Re: COZE !!! ;-(

Da se to. Nejdriv Jeremenkovou a pak uhes do vilek a jedes v protismeru bes toho, aniz bys potkal auto. Ale jestli myslis tu, co vede nad Branickym divadlem a vyjedes na Rysance lesem, tak to fakt nejde. Ale vyjet z Branicke nahoru k ucnaku jde take.

Ale priznavam, ze na ty Kavci hory je to hruza. Ale bez zastaveni to je peknej mazec, ale da se to. Dolu jezdim obloukem po polnacce, nahoru by to asi neslo.

Ja si pamatuji, kdyz jsme poprve vyjizdlei Rybarnu na Sumave ze Srni. Asi na 5x a malem smrt. Po roce jsme s kamosem nechapali, kde byl ten problem, kdyz je to takovej malinkej kopecek. ;-)

0/0
29.3.2011 17:04

Nina09

Vltava - Letná

Tak nevím kolik má sklon cyklostezka od Vltavy na Letnou...jezdím na kole dost často a tohle je hodně špatně vyjetelné...takže vyhlášky platí jen když se to hodí. No korupce zase jako vyšitá...

0/0
29.3.2011 11:37

tfujpm

Re: Vltava - Letná

je trochu rozdil cyklostezka a cyklotrasa

0/0
29.3.2011 12:32

Allexx

Re: Vltava - Letná

s tím se tu asi neujmete, rozdíly netřeba viděti, hlavně, že si pořádně zanadáváme Rv

0/0
29.3.2011 13:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.