Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Po Praze se prohání čím dál víc aut. Většinou vozí jen řidiče

V hlavním městě narůstá počet registrovaných aut. Loni jich přibylo přes šestnáct tisíc. Pražané také jezdí čím dál častěji svými vozy jen v jednom člověku. Jedno auto tak dnes denně vozí průměrně 1,3 obyvatele. Obsazenost automobilů navíc rok od roku klesá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mrosol

Asi se do MHD nevešli

Doporučuji někdy mrknout do vyhlášky, kolik prostoru kolem sebe musí mít při přepravě prasata. Budete ten luxus pašíkům závidět do zblednutí. Když to přepravce poruší, platí mastný pokuty a většinou s podnikáním definitivně končí. Meli spiš zveřejnit rady pro začátečníky, jak se ráno do MHD dostat:

1. V metru musí jet tři zastávky v

protisměru, pak se do metra jakš takš vmáčnete. V případě tramvají to

bývá až pět zastávek v protisměru. V autobusech se doporučuje kroužit přes noc, získáte pak dokonce sedačku.

2. Pokud máte tašku, musíte si vybrat, co potřebujete převézt víc a podle toho nastupovat taškou napřed nebo naopak couvat s taškou za sebou. Eventuálně poslat tašku samotnou přechozím spojem a poprosit někoho, ať jí na blízské zastávce vykopne.

0/0
2.5.2011 9:42

surfer27

tak to by politici

nemeli lenit a rychle schvalit ty 125 ccm skutry misto padesatek ;-)

0/0
29.4.2011 12:14

RedSquirrel

Zřejmě

bude muset benzín stát alespoň 60 Kč/l, aby se něco změnilo..

0/0
29.4.2011 12:05

medved.m

Re: Zřejmě

a CO se má změnit? 8-o

Poměr lidí upřednostňujících auto a MHD je (samozřejmě kromě komfortu cestování v MHD - nevím jak v Praze, ale v Brně nic extra) přímo úměrný poměru ceny obou způsobů dopravy.

Až bude benzín stát 60 Kč/litr, DP zdraží hodinovou jízdenku na 45~50 Kč. A dokud bude cestování autem při obsazení 1 (jedním!) člověkem často - a do vzdálenosti asi 7km bezkonkurenčně - levnější než šalinou nebo busem, není důvod cokoli měnit.

0/0
29.4.2011 12:58

horší než komunisti

Re: Zřejmě

chtělo by to uzavřít větší centrum pro osobáky

0/0
29.4.2011 14:39

sama_pozitiva

Re: Zřejmě

Souhlasím, od Florence k náměstní Republiky se neusále cpává Petrské náměstí, u Masarykova nádraží apod. Naprosto zasekané a nedýchatelné prostředí, v těchto místech už by auta nerezidentů neměla co dělat. Pokud jedu busem v zácpě tak jsem došel k podobným závěrů jako v článku, mě vyšlo číslo, že jezdí cca 70% řidičů samotných v autě, což u  délky auta 4,5 metry, je zhruba půl kilometru aut ku 16 metrům stejně zaplněného autobusu.

0/0
30.4.2011 7:23

Nahlas se ti směju 2

Re: Zřejmě

Kvalita MHD v Praze je naprosto otřesná. Má to dva hlavní důvody: cestující, kteří jsou v drtivé většině nevychovaná lůza, a nemožnost udržovat ve vozech MHD ergonomickou teplotu.

0/0
29.4.2011 19:06

macarát

Re: Zřejmě

Kvalita MHD je poměrně dobrá, otřesná je rozhodně neadekvátní termín. Pokud nemáte rád lidi, odstěhujte se do pohraničí. Pokud chcete bydlet ve městě, ta si zvykněte na lidi.

0/0
30.4.2011 21:05

RedSquirrel

Re: Zřejmě

Do vzdálenosti 7 km můžeš klidně jezdit na kole, jen kdyby bylo víc cyklostezek. Já osobně chodím po Praze pěšky, pokud to není na druhý konec města.

0/0
30.4.2011 11:36

mi_golem

Re: Zřejmě

1. Na čem by pak stát profitoval ? Nikdo by netankoval benzin/naftu 2. Přibylo by nezaměstaných. 3. Vše by zdražilo. 4. Vyšší kriminalita 5. Zastavení hospodářského růstu/resp. zvyšování propadu, a celá řada dalších aspektů. To chcete ?

0/0
2.5.2011 12:46

mrozh

statistika za tři minuty

kdyby redakce dělala ten ověřovací test tři minuty v pátek odpoledne nebo v neděli večer, tak by jim vyšlo asi tak 3.5 člověka na auto (odhadem).

0/0
29.4.2011 11:03

Mi.Safr

Re: statistika za tři minuty

..nevěřim!

Tak udělejte test a napište to sem! já se taky někde stavim!

Hezké odpoledne

Michal

0/0
30.4.2011 14:34

vver440 1@klikni.cz

vážení přátelé asi takhle

EU zakázala žárovky.kolik z vás si snima svítí a tu spotřebu si zaplatí.a soudruzi-kdo má na to jezdit po praze autem? takže asi tak, vážení. kdo na to má, pojede, socky maj holotu:-)

0/0
28.4.2011 23:40

Sucipej Roznec

S MHD to jde od desiti k peti, tak asi taky presedlam doauta

Ve spicce narvane tramvaje, ty de-men-tni porshe jsou nepouzitelne uplne, vecer zase podelani(do slova) bezdaci a cigosi. Kdyby zrusili porshe, vykopali cerne pasazery(hlavne ty, kteri kradou, nebo by se z nich clovek pozvracel), posilili par spoju a zavedli poplatek za vjezd do centra pro mimoprazske(vetsina tech aut v praze ve spicce jsou beztak stredocesi jezdici za praci, kterym se prici vyuzit zachytna parkoviste), tak by to urcite trochu pomohlo.

0/0
28.4.2011 23:16

Leinad

Re: S MHD to jde od desiti k peti, tak asi taky presedlam doauta

R^

0/0
28.4.2011 23:34

macarát

Re: S MHD to jde od desiti k peti, tak asi taky presedlam doauta

Tam je smutné, že pražským radním nedochází, že ti středočeši jaksi nejsou jejich voliči.

0/0
28.4.2011 23:57

Richard Kába

Re: S MHD to jde od desiti k peti, tak asi taky presedlam doauta

No ale nastesti dochazi obecnim uradum ve stredoceskem kraji, ze Prazaci jsou jen chatari ;)

0/0
29.4.2011 14:04

český_vesničan

Re: S MHD to jde od desiti k peti, tak asi taky presedlam doauta

...spoplatkem za vjezd do prahy pro mimopražáky souhlasím za podmínky, že pražáci zaplatí poplatek v okamžiku kdy vytáhnou paty z metropole......

0/0
29.4.2011 6:45

mak1_re

Re: S MHD to jde od desiti k peti, tak asi taky presedlam doauta

to by byla diskriminace ......

0/0
29.4.2011 11:19

horší než komunisti

Re: S MHD to jde od desiti k peti, tak asi taky presedlam doauta

co je to za debilitu

vy nám to tady zaplevelujete smradlavejma plechovkama, jinde nejsou nikde tak hustě

0/0
29.4.2011 14:41

Leinad

Re: S MHD to jde od desiti k peti, tak asi taky presedlam doauta

Řekni svýmu starostovi, bude potěšen z nápadu, jak se zbavit 1 auta za rok ve vaší obci.

0/0
29.4.2011 23:24

macarát

Článek odpovídá mému pozorování

že řidičů zase tak nepřibývá, ale v automobilistických rodinách se jezdí čím dál víc a více auty. Osobně doufám, že to zastaví stoupající cena paliv.

0/0
28.4.2011 22:50

mak1_re

Re: Článek odpovídá mému pozorování

To radši nepošlu parchanty na lyžák, než abych jezdil šalinou .....

0/0
29.4.2011 11:20

Leinad

Re: Článek odpovídá mému pozorování

Hodný otec. Mimochodem víte, že cena jízdenky na metro je stejná, jako na tramvaj?

(Ne že by metro bylo něco extra, ale je rychlejší než auto a přesto jede když nastoupíš, je v něm stabilnější teplota než v tramvaji.)

0/0
29.4.2011 23:10

danny47

Ad: Ilustrační foto k ucpané silnici v Praze....

a převažují na něm auta z Vidlákovů.... ;-) 

R^ 

0/0
28.4.2011 21:57

vandor

Pražané také jezdí čím dál častěji svými vozy jen v jednom č

...   Pražané také jezdí čím dál častěji svými vozy jen v jednom člověku?   ...8-o...

...   kdopak je ten nešťastník?   ...

0/0
28.4.2011 21:35

Pruitt Igoe

jednoduchá úměra...

čím víc infrastruktury pro autíčka, čím víc a kapacitnějších silnic, čím víc parkovišť, tím víc autíček, to je jednoduchá úměra. I kdybychom Prahu prošpikovali hustou sítí osmipruhových dálnic, tak se všechny zaplní. Jediná cesta cesta dlouhodobě udržitelného životaschopného města je přestat vycházet automobilistům vstříc.  ;-)

0/0
28.4.2011 19:17

0ms

Re: jednoduchá úměra...

Máte sice pravdu, obávám se ale, že s tímto názorem zůstanete poněkud osamocen. Lobby fanatických automobilistů je příliš silná. Nedávno zde na otázku "Myslíte si, že dostavba silnice XY ulehčí dopravě?" odpovědělo kladně cca 95% respondentů. Bohužel takto jednoduché je uvažování drtivé většiny národa.

0/0
28.4.2011 21:29

Vážný

Co zavést přednostní pruhy s kosočtverečkem

V USA jsou běžné, na dálnici je vyznačený pruh pro vozidla s určitým počtem osob. Mohli by tím doplnit aspoň ty prázdné přednostní pruhy pro busy.

0/0
28.4.2011 19:04

rytíř Smyl Flek z Nohavic

Re: Co zavést přednostní pruhy s kosočtverečkem

to by byl tak jednoduchý a účinný nápad, že ho nikdo nepříjme.

0/0
28.4.2011 19:27

flames828

Re: Co zavést přednostní pruhy s kosočtverečkem

To by bylo tak jednoduché a účinné, až by to nikdo nedodržoval.

0/0
28.4.2011 23:04

Leinad

Re: Co zavést přednostní pruhy s kosočtverečkem

R^

0/0
28.4.2011 23:17

Richard Kába

Re: Co zavést přednostní pruhy s kosočtverečkem

To by neslo, kdyz se vsechny druhe a treti pruhy postupne predelavaji na cyklostezky :)

0/0
29.4.2011 10:27

Leinad

Re: Co zavést přednostní pruhy s kosočtverečkem

Jaké cyklostezky, už ste někdy zkoušel jet cyklopruhem s dětmi na výlet, projíždět křižovatku tam, kde je cyklopruh přerušený, projíždět kolem parkovacího pruhu a podívat se do auta, kterému se právě otevřeli dveře? ;-D Já ne.

Mimochodem cyklopruh na hodně místech vznikl jako vedlejší produkt jiné změny. Například V Olšinách - dříve dva souběžné plnohodnotné pruhy - nyní tři pruhy - parkovací, cyklopruh a běžný pruh.

0/0
29.4.2011 23:21

vver440 1@klikni.cz

no přiznám se

že jsem již dávno vyměnil dobrodružný jízdy holotou za pohodlí svýho vozu. a jelikož nespěchám, tak mně občasná kolona nechává úplně v klidu. zapálím si cigárko, poslouchám muziku a s jistým zadostučiněním v létě koukám na vystresovaný lidi vylézající z rozpálených busů a tramvají, zatímco v autě mám příjemný chladno:-)

0/0
28.4.2011 18:12

Ten co odhlasil předplatne MF

bravo

výborný nadpis.....jsem  rád , že většinou auta vozí jen řidiče. Jen mne trochu děsí ta auta co jezdí zcela bez dozoru - tedy i bez řidiče.

A vážně......To jako by ráno mě řidič  Karel Barel cestou nabrat cca další čtyři lidi poté je rozvést do jejich zaměstnání popřípadě na nákupy  a pak dojet sám do práce a v povečer to sámé - vyzvednout je v práci a poté je postupně vrátit do jejich domovů.........chudák Karel...... promiňte , ale někdy mi vaše články svoji úrovní  připomínají práci žáka osmé třídy.

0/0
28.4.2011 17:57

Leinad

Re: bravo

Taková Iddividuální-Hromadná Doprava sice není aplikovatelná vždy, ale občas si ji dovedu představit.

Sousedi=kolegové. Sousedi mimo Prahu jedou na Park and Ride -> metro.

0/0
29.4.2011 0:20

Ten co odhlasil předplatne MF

Re: bravo

ano , pokud bude parta svářečů dojíždět z Berouna do Vysočan, tak to logiku má a určitě se tak děje. Ale mám pocit, že článek je o něčem jiném.

0/0
29.4.2011 9:39

tarten

Statistika?

Je trochu komické číslo 1,3 porovnávat s 1,31 a 1,36, když juknu na CELÝCH 70 aut.

0/0
28.4.2011 17:55

Filias

Levný benzín?

Očividně je benzín pro většinu Pražáku stále ještě dostatečně levný.

0/0
28.4.2011 17:50

tarten

Re: Levný benzín?

Je to pořád méně než amortizace auta.

0/0
28.4.2011 17:52

macarát

Re: Levný benzín?

Nového. U ojetin (a to i ojetin ve velmi dobrém stavu) to už tak jednoznačně nevidím.

0/0
28.4.2011 22:56

sámvelkýmao

no

ulice jsou zacpané proto,že většina řidičů neumí jezdit a ne proto,že jede sám............

0/0
28.4.2011 17:09

e-moe

pražáci nejezdí ve více než 2 lidech

Z té statistiky uvedené v tom článku tedy jednoznačně vyplývý obecný závěr, že v Praze nejezdí v žádném autě víc než 2 lidi. A toto není pro redaktory překvapivé zjištění? přemýšlím, jak by ten samý redaktor byl překvapen, kdybi si stoupnul v neděli odpoledne na 3 minuty na strakonickou a spočítal, že ve většině aut jedou 3-4 osoby... Chjo.

0/0
28.4.2011 17:06

Fare.l

Re: pražáci nejezdí ve více než 2 lidech

JJ...je třeba rozlišovat pracovní dny od víkendů....o víkendu vídám zaplněnější auta....rodiče s dětmi, páry....jsem na tom podobně.

0/0
28.4.2011 17:38

;:palič

A pozor

začíná další díl seriálu s názvem "štvaní stáda proti řidičům". Tady je to už opravdu horší než za komunistů.

0/0
28.4.2011 16:37

anti-impy

Re: A pozor

hehe, jaké štvaní stáda ? vždyť je to pravda, že naprostá většina aut je využita z 1/4 ...;-) a dokud si to neuvědomí samotní řidiči, tak to "stádo" stejně nic nezmůže. přijde mi, že nejvíc na zacpané ulice nadávají hlavně řidiči...

0/0
28.4.2011 16:50

tarten

Re: A pozor

A kterého stáda, když auto má každý druhý Pražák?

0/0
28.4.2011 17:44

macarát

Re: A pozor

Auto má možná papírově každý druhý Pražák (ve skutečnosti znám dost lidí, kteří mají dvě, takže ono to s tím průměrem bude složitější), ale autem je po metropoli vykonána jen třetina cest. Protože zvlášť v Praze stále ještě přezdívá auto coby součást chataření - tedy používané jen o víkendu.

Prostě bych to počítal tak, že na každodenním automobilismu je psychicky závislá tak třetina. A ty zbylé dvě třetiny se mohou ptát, proč se staví Blanka (pro tu jednu třetinu) a nestaví se raději Déčko, které by využilo víc lidí.

0/0
28.4.2011 22:55

Mysel

Re: A pozor

A z jakeho duvodu mate dojem, ze nekdo krome ridicu samych do toho ma co kecat? Stejnym zpusobem by mohl kdokoli chtit po MHD, aby vsechny vozy jezdily naplnena maximalne na 30% kapacity (a ne obvyklych 130% :o)) )...

0/0
28.4.2011 18:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.