Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lidé dali pražské MHD v průzkumu trojku. Chtějí větší bezpečí a čistotu

Městská hromadná doprava v Praze dostala od cestujících trojku. Ukázal to průzkum, který si nechala vypracovat organizace Ropid. Ta městskou dopravu v Praze organizuje. Podle průzkumu je pro cestující důležitá čistota, bezpečnost a informace na zastávkách. Dopravce už některé nedostatky řeší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

AsistentprofParkinsona

Největší problém MHD - sociálně vyloučení

Pokud by v MHD nebyli ti tzv. sociální vyloučení, kteří tam v žádném případě nemaj co dělat, protože nemaj určitě platný jízdní doklad (a pak teprve můžeme řešit jejich další diplomaticky řečeno prohřešky), tak byla MHD celkem OK. Ale pokud by se proti nim mělo účinně zasáhnout, tak by začaly asi ječet všechny organizace sledují dodržování tzv. lidských práv. Je zajimavé, že neexistuje žádná organizace, která by monitorovala dodržování povinností jak danných zákonem, tak morálkou.

0/0
6.5.2011 9:05

Leinad

Detaily

S tím, co znám z jiných měst, je Praha OK.

Více revizorů v nočních spojích, více vyhozených pasažerů (i dáma se silnou voňavkou...) - i za asistence MP. Zrušit "zastávky na znamení" a "stálé" - prostě kdo chce vystoupit, ať mačká, kdo chce nastoupit, ať je viditelně na nástupišti. Zamyslet se nad čekáním a přestupy (tramy na Lazarské vs. bus v nědeli ráno s delším intervalem, ale "přes den") Více busových rychlolinek (využít Jižní Spojku, víceproudovky bez zastávek,...). Rozšiřovat tram síť. Preference více smyslupná - neukazovat tramvaji na semaforu volno do směru, kde žádná nejede. Tam, kde je zájem o buspruh, ale málo linek/dlouhý interval udělat "pruh pro auta s >2 lidmi."

0/0
5.5.2011 22:57

tx999

Re: Detaily

To posledni znamena, ze by v aute museli sedet alespon 3 lide? Myslim si, ze by bohate stacili dva.

Zastavky na znameni nejdou vsude, resp. nekde jsou uz z podstaty nesmysl - napada me napr. Nemocnice Krc, Lihovar, vsechny zastavky u Metra a obecne proste zastavky, pres ktere jezdi hodne linek a navic jsou treba jeste hojne vyuzivany jako prestupni (at uz bus/bus nebo bus/tram) - tam by bylo mackani tlacitka pouze otravovanim cestujicich. Stejne je to, kdyz nejaky ridic v metru necha mackani dveri ve spicce, kdy ma cely vagon narvany k prsknuti - clovek si treba stoupne zady ke dverim a potom zmacknout tlacitko je docela problem. Nicmene treba vsechny zastavky, pres ktere vede jen jedna linka by mohly byt automaticky na znameni. Spis bych ale pouvazoval o zavedeni zastavek na znameni u tramvaji (napr. CSAD Smichov).

0/0
6.5.2011 9:32

Leinad

Re: Detaily

Pokud by dva lidé stačili k tomu, aby byla jízda pruhem pohodlná, tak souhlas.

Z pohledu cestujících by bylo "vše na znamení," z pohledu řidičů by bylo více důvodů k zastavení(čekání na pravidelný odjezd, značka ve vozovém JŘ/na displeji počítače-přestupní bod, jiný bus ve stanici,...) U tramvají souhlas, i když bych možná ČSAD Smíchov zrušil úplně.

0/0
6.5.2011 10:06

síma25

Hodiny v metru?!

To se ti lidi jako nejsou schopní kouknout na hodinky, nebo mobil? Se přijeďte podívat k nám do štatlu, na náměstí máme "orloj" ve tvaru zvětšeniny našeho primátora, ze kterého nejde přečíst čas;-D

Brno zdraví Prahu;-)

0/0
5.5.2011 21:03

chytrak20

Re: Hodiny v metru?!

jo dneska hodinky a halvně mobily :-D ty mobily ale dou věčně podle plotu :-D

jinakza socíku tam hodiny BYlY, ne sice ve vozech, ale na peronech i ve vestibulech :-))) 8-o;-O;-€

0/0
5.5.2011 21:50

Leinad

Re: Hodiny v metru?!

Na peronech a ve vestibulech jsou digitály, jako vždycky. (akorát nedokážu posoudit - dřív jich snad bylo víc nebo co?) ;-D Mobil mi jde podle přesného signálu (a za těch pár minut, co není signál, mi ten krystal neudělá moc velký rozdíl) ale v davu (před potenciálníma kapsářema) se na něj nerad koukám.

Ve vlaku by hodiny být mohly (mimochodem věřím, že by stačilo přeprogramovat dislpej - nevím kdo nezná písmeno linky a přesto vleze do vlaku)

0/0
5.5.2011 22:37

tx999

Re: Hodiny v metru?!

Hodiny jsou casto jak dole pod eskalatory, tak nahore nad nimi. Pokud vedou z metra jen normalni schody, byvaji az nahore ve vestibulu. Ale samozrejme to tak neni vsude, zalezi na konkretni stanici...

0/0
6.5.2011 9:22

Leinad

Re: Hodiny v metru?!

Existuje stanice, kde by hodiny nebyly?

0/0
6.5.2011 10:14

demon3

Re: Hodiny v metru?!

Neexistuje.

0/0
7.5.2011 22:30

Aqua

Zastávky s displejem jsou fajn

pokud ale na zastávku nejezdí dvakrát tolik tramvají, než se na panel vůbec vejde, viz Hradčanská.

0/0
5.5.2011 19:52

Leinad

Re: Zastávky s displejem jsou fajn

Hradčanská byla celá nedomyšlená - měli tam udělat "nádraží", jako dřív, nyní tam ve špičce každá druhá souprava staví jako druhá. Ale to, že panel na Hradčanské je jako generátor náhodných čísel, není jenom o velikosti. Je to i o software.

0/0
5.5.2011 22:41

Aqua

Re: Zastávky s displejem jsou fajn

Ono se tam s nádražím snad údajně počítá, ale až pro rychlodráhu na Kladno. A když se zatím nedá ani podejít trať díky těm stavebninám nebo co to je....

0/0
5.5.2011 22:51

Leinad

Re: Zastávky s displejem jsou fajn

Já myslel "nádraží" ve smyslu tram zastávka s více nástupišti. Ale na Kladno přece pojede chalupoida, rychlodráha bude jenom na ruzyň, ne?

0/0
5.5.2011 23:00

paja.butcher

Re: Zastávky s displejem jsou fajn

pojmy a dojmy?

0/0
6.5.2011 1:31

Leinad

Re: Zastávky s displejem jsou fajn

S chalupoidou a rychlodráhou už jenom paroduji současné varinanty, změny návrhů a fakt, že se kromě Chalupoidy nic nestaví. Navíc Chalupoida bude na to, co by udělala i tram spojka Bělohorské a Plzeňské přes Motol.

0/0
6.5.2011 9:28

Invandrare

Re: Zastávky s displejem jsou fajn

tragédie u HR taky je, že pokud tramvaj přijede a odhlásí zastávku, tak z panelu zmizí...ale dost často se mě lidi ptaj, jestli jedu rovně na Letnou, nebo zatáčím, protože to na tom sloupku prostě není!

0/0
6.5.2011 0:51

tx999

Re: Zastávky s displejem jsou fajn

Souhlas, Hradcanskou meli nechat v puvodni podobe. Vylepsit to mohli akorat tak, ze ve smeru na Letnou/Chotkovy sady by se za zastavkami tramvaje uz nesjizdely na jednu kolej. A ty displeje taky stoji za to - nejak nechapu, proc tam ta cisla tramvaji nemuzou byt treba ve dvou sloupcich (vesla by se tam tak vsechna).

0/0
6.5.2011 9:20

Leinad

Re: Zastávky s displejem jsou fajn

Vy na Hradčanské vypínáte displej/sundaváte cedule ze své soupravy? Jinak souhlas, myslím, že panel na nástupišti je spolehlivý generátor náhodných čísel.

0/0
6.5.2011 10:09

Invandrare

Re: Zastávky s displejem jsou fajn

Tak si představte, že existují i lidé, kteří nevědí kudy například linka 26 jede. Informace NÁDRAŽÍ HOSTIVAŘ je vcelku nic neříkající, když potřebují dojet třeba do zastávky Kamenická a vědí, že je to z Hradčanské rovně. Tak se samozřejmě ptají, protože tramvaj stojí už v zastávce a nemají čas študovat jízdní řády. U normální sloupku mrknou na linky, vidí šipku rovně a nasedají, vše se odehrává během vteřiny. :)

0/0
6.5.2011 10:58

Toranoko

Se divim..

od doby Opencard bych jim dala minus deset ;-€

0/0
5.5.2011 17:48

Leinad

Re: Se divim..

ROPID ani DPP neměli přímý vliv na OC a Bémovi kamarády. Jinak souhlas. R^

0/0
5.5.2011 22:42

TKr

Pocet cestujicich

Za jake obdobi je uvedeny pocet cestujicich? Rok?

0/0
5.5.2011 17:05

Invandrare

Re: Pocet cestujicich

ano

0/0
6.5.2011 0:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.