- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Projekt se mi líbí. Konečně někdo vymyslel něco užitečného, co posílí bezpečnost provozu na pozemních komunikacích. Jezdím každý den do práce a z práce tramvají č.22. Denně se setkávám s tím, jak řidiči tramvají bojují na křižovatkách, zda ještě projet nebo to zamáznout. Když sjíždí tramvaj ulicí Francouzkou na náměstí Míru, tak tam každou chvíli najíždějí auta do tramvají. Je jasné, že to řidiči zastavit nemohou. A to nemluvím o magistrále. Tam to vždycky každý tramaják rozjede a pak prudce brzí, že se sotva udržím u tyče. Doufám, že se projekt podaří prosadit.
No zrovna na magistrále je pevný cyklus, který zná nazpaměť každý, co má s dopravou co do činění, takže tam by náhlé brždění mělo být výjimkou. Pouze když vyjíždí hasiči a přepíná se časové nastavení křižovatky, rozpadne se tam koordinace volna pro tramvaje, takže jedině v těch chvílích řidič nečeká to, co chytí na druhé křižovatce magistrály. Jinak ale nová světla nic moc nepřinesou, jen větší klid pro tramvajáky. Ta žlutá je dneska stejně počítána v křižovatce po padnutí signálu stůj pro tramvaje, a to v jejich delším vyklizovacím čase. Až žlutá pro tramvaje bude, stejně na ní vjet do křižovatky nebudou moci, pouze, kdyby nedobrzdili, takže se budou rozhodovat jako dnes, jestli to zamáznout nebo ne. A navíc, pokud na tu žlutou pojedou, i když by mohli zastavit, křižovatka už je nebude pak chránit tak dlouho a najede do nich boční směr. Takže jde jen o zobrazení současného stavu, ne o jeho změnu.
a hlavně zbytečné vyhazování peněz. Stávající signalizaci lze doplnit výzvovým návěstidlem, které blikáním signalizuje změnu. Takže tu "oranžovou" to umí. Např. z Karlova náměstí k Lazarské. Jenže by to bylo levné a nikdo by se na tom pořádně nenapakoval.
A myslím, že se mnou souhlasí naprostá většina kolegů řidičů.
Já jsem také řidič tramvaje a nesouhlasím s tvým názorem. Nová signalizace řeší problémy, s kterými se řidiči tramvají denně potýkají.
1) Chybějící signál pozor
2) Přehledné signály
Jako naprostá kravina to je pro řidiče, kteří rádi honí jízdní řád a plně jim vyhovuje, že mohou honit minuty průjezdem na signál stůj a vymlouvat se na to, že to nestihli zastavit. Až bude nová signalizace, tak bude těmto praktikám tipec a to tě štve?
Pokud časy na semaforu nastavuje někdo, kdo to umí, tak udělá takový kratší "vyklízecí" čas, během kterého už tramvaj má stopku, ale ještě se nedává zelená do kolizních směrů.
Chápu, že současný stav je nesmyslný, ale nebylo by jednodušší, kdyby současné semafory blikaly před skončením signálu volno?
Tak samozřejmě se to tak dělá, tramvaj mívá nejdelší vyklizovací časy. Blikání současných semaforů samozřejmě už možné je, ale je pravda, že jejich velikost není pro rozpoznán tramvajákem, co zrovna bliká, dostatečná. Jinak se na původních "čočkách" už také dávno nepoužívají žárovky (kromě dožívajících před výměnou), i obraz toho jednoho puntíku je z diod, takže zase už neplatí argument, že při zhasnutí jedné žárovky není jasné, co nesvítí....
aby ty klasicke cocky pred zmenou na ssignal stuj zacali blikat?
o tom proč na videu je jako zelená bílá barva