Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lidé by si mohli prohlížet Prahu z plovoucí lávky, zatím je na papíru

Praha má velké plány s náplavkami. Počítá i s dalšími lávkami a mosty. Jedním z návrhů, který se uchází o přízeň radních je i plovoucí lávka, která by vedla podél pravého břehu Vltavy a spojila Mánes a Alšovo nábřeží. Zatím je však jen na papíru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mirajs

Lávka

A co povodně a případně naplaveniny dřeva , které se zachytí? To by bylo pro lávku likvidační a třísky by jen létaky? Jinak pěkné.

0/0
28.5.2011 9:10

Lanta 2004

Co nosnost?

Když už se v článku zmiňuje jako velká výhoda proti případným povodním snadná mobilita lávky,  tak jak to bude s její nosností? Počítá autor taky s tím,že se jedná o nejvytíženější centrum Prahy kde se v sezoně pohybují miliony turistů a že by se taky mohlo stát,že s nimi půjde lávka ke dnu,pokud jí lidé jednodušše přetíží.

S nosností by asi nebyl problém pokud by byla lávka pevně přikotneva ke dnu Vltavy,ale takhle pokud to bude něco jako ponton?

Jinak návrh vypadá ve studii opravdu moc pěkně a realizace tak jak je vyobrazena by se mi jako pražákovi moc líbila. Jen se obávám,že tak jako skoro všechny studie od aut počínaje po různé developerské projekty konče tak i tato moc reálná není a výsledek v reálu už tak skvělý nebude.No uvidíme,ale moc realizaci nevěřím;-)

0/0
27.5.2011 13:39

KirovReporting

Re: Co nosnost?

http://www.archiweb.cz/buildings.php?type=&action=show&id=2832

tento projekt nosnost resi - garantovana systemova nosnost je 20 tun. Jak je na tom projekt zminovany v clanku nevim.

0/0
27.5.2011 14:34

MadYsha

Re: Co nosnost?

Ne, ono by totiž žádného architekta ani nenapadlo resit nejakou blbou nosnost...

Kolik mosty a lávky unesou, to oni proste nepocitaji, neni to potreba :D

0/0
27.5.2011 16:08

Lucass

Paráda

Přesně tenhle úsek cyklostezky na tomhle břehu chybí... K Jiráskovo mostu člověk dojede od Barrandovského mostu v pohodě, od Rudolfina dál taky, ale tenhle úsek se musí jet skrz brutální provoz. Ať už to stojí R^

0/0
27.5.2011 13:12

macarát

Re: Paráda

Daleko snazší řešení by bylo prostě ten úsek pro auta zavřít ve špičce.

0/0
27.5.2011 22:06

Oodi

Re: Paráda

tam je v létě takovej provoz pěších, že jakékoliv jeho zúžení by bylo útiskem většiny menšinou. Leda sekundárně - převedením pěšího trafficu na lávku a ponecháním více prostoru nahoře.

0/0
29.5.2011 14:12

on.dra

re

Cykliste jsou lidi, ale pohybujici se vysokou rychlosti oproti chodci. A bicykl je vozidlo - patri tedy na silnici nebo na stezku pro cyklisty. Bohuzel se v dnesni dobe stezky staveji na ukor chodniku, takze my, pesi, nemame temer kde chodit... Mimochodem kterou cast nabrezi nemaji cykliste?

0/0
27.5.2011 12:51

KirovReporting

Re: re

no zrovna presne tu, ktera je predmetem reseni. (od manesa k rudolfinu)

http://www.archiweb.cz/buildings.php?type=&action=show&id=2832

0/0
27.5.2011 14:23

cerveny

souhlas

na naplavce od manesa k palacaku to samy, navic tam krom dlazby udelali takovy dva pruhy o kterych si cyklisti mysli ze to je jejich vysadni uzemi :)

0/0
27.5.2011 12:25

on.dra

cyklisty ne

Lavka je fajn, to zcela urcite. Ale hlavne tam nepoustet cyklisty....jinak mame po vychazce. Zkouseli jste se nekdy nekdo projit za hezkeho pocasi podel vltavy od zlutych lazni na Modrany? Nestacite uskakovat pred zvonicimi koly..

0/0
27.5.2011 11:49

KirovReporting

Re: cyklisty ne

pesaci maji cele nabrezi. co maji cykliste? nebo to nejsou lidi?

0/0
27.5.2011 12:00

Lucass

Re: cyklisty ne

Ano, je to páteřní cyklostezka, tak po ní překvapivě jezdí cyklisté. Jaká drzost... :-P

0/0
27.5.2011 13:13

macarát

Re: cyklisty ne

Jo, už jsem tam párkrát šel, ale častěji tam jezdím na kole.

Pomáhá nemotat se na těch dvou úzkých pruzích, kde jsou obrázky kola - tím je totiž myšleno, že po té části nábřeží mají jezdit cyklisté - a pokud se jim nechá volná, tak tamtudy skutečně pojedou, protože po hladkém povrchu to odvaluje podstatně rychleji a pohodlněji.

0/0
27.5.2011 22:08

KirovReporting

konkurence / podobný nápad

http://www.archiweb.cz/buildings.php?type=&action=show&id=2832

http://life.ihned.cz/umeni-a-design/c1-45319890-anketa-serial-promeny-prahy-konci-vyberte-ty-nejzajimavejsi

0/0
27.5.2011 10:52

ODSCSSD 5

pekne moc pekne...

R^

0/0
27.5.2011 10:39

looki25

zbytečnost!

mnohemúčinnější a pro život prospěšnější by bylo celkové zklidnění nábřeží, tzn. skoncování se současným stavem, kdy nábřeží slouží jako dopravní tepna IAD. Po otevření Blanky by stačilo udělat něco jako centrální okruh (tzn. jak nábřeží, tak Karmelitskou zjednosměrnit, nebo znemožnit průjezd se severu na jih (tzn. z "myší díry" či Malostranského nám a části Karmelitské (resp. jejich dotyku) udělat pěší zóny. Bylo by to mnohem jednodušší, levnější a městu prospěšnější řešení!

0/0
27.5.2011 10:10

FHonza

Re: zbytečnost!

dobrej nápad, akorát těch pár co nás tam ještě bydlí by se domu dostávalo autem fakt špatně.

0/0
27.5.2011 10:26

looki25

Re: zbytečnost!

od toho jsou vjezdová povolení (čistě jen) pro rezidenty (+krátkodobá povolení pro služby jako jsou řemeslníci, zásobování atd. - krátkodobá!).

0/0
27.5.2011 10:30

pkubelka

Plovoucí lávka?

Už vidím, jak se lávka hýbe společně s hladinou - klesá a stoupá a vlní se a na lávce jezdí cyklisti... to je opravdu velmi zajímavá představa ;-D

0/0
27.5.2011 9:13

Glock Mark XV

Re: Plovoucí lávka?

třeba bude za příplatek i mořská nemoc! ;-D

0/0
27.5.2011 9:53

ODSCSSD 5

Re: Plovoucí lávka?

uplne v pohode... na plovouci lavce jsem po kole uz jel...

0/0
27.5.2011 10:40

hrabě Artstetten

Co na to pan Bergman?

Ta lávka by mu možná zasahovala do prostoru, kde kotví jeho parník. Snad to mají nějak promyšlené.

0/0
27.5.2011 8:57

Roman36a

Re: Co na to pan Bergman?

Mají. Parník může kotvit v Nuslích na Botiči. :-)

0/0
27.5.2011 8:59

Dr. Fe(2)

Re: Co na to pan Bergman?

Ingemar ? Ten asi nic.

0/0
27.5.2011 9:05

phdr.

*--*--*--*

a kolik to bude jako stát?

0/0
27.5.2011 8:56

Roman36a

Re: *--*--*--*

Moc ne. Sotva třetinu tunelu Blanka:-P

0/0
27.5.2011 8:58

dunil_3

A dá se

ve Vltavě koupat?? jak je namalováno na obrázku...

0/0
27.5.2011 8:53

Roman36a

Re: A dá se

Koupat se dá i v septiku. Když na to přijde. Vltava je poměrně čistá, tedy alespoň do Bubenče. Rozhodně bych si ale nestoupal na dno.

0/0
27.5.2011 8:56

Jenparslov

Re: A dá se

Vltava je kupodivu v Praze poměrně čistá. Jsou tam pěkní duháci (pstruh duhový), pod Štvanickým jezem hodně velké parmy, boleni a štiky. Také tam jsou pěkné podoustve. Je pravda, že s tím dnem to asi bude horší, to by stálo za pročištění. Ale ke koupání bych osobně hledal jiná místa. Navíc, Vltava je na mě celoročně dost studená.

0/0
27.5.2011 10:25

supergamer61

Jednoznačný souhlas s výstavbou

Tak tento nápad se mi líbí. Bylo by to i užitečné, protože by se chodci vyhnuli silně frekventovanému úseku a i vzduch v této trase by byl o něco lepší, než čichat kouř přímo z výfuků. A i nové výhledy na Hradčany by mohly být zajímavé.

A je i pravdou, že staroměstský konec Karlova mostu je jednou z největších ostud celé Prahy ...

0/0
27.5.2011 8:42

Fikus 1

nejsem pro

V zátoce u Karlových lázní je z nábřeží jeden z nejhezčích výhledů na Vltavu a na Prahu. Tou lávkou se zničí.

0/0
27.5.2011 8:16

bojovnik

Re: nejsem pro

to si nemyslím. spíš by mě zajímalo překlenutí jezu ...

0/0
27.5.2011 8:24

hrcprcsalala

Re: nejsem pro

V tom bych problém neviděl, buď bude lávka v té malé části ze jezem výše nad vodou a nebo se vijak zásadní výškový rozdíl vyrovná nakloněnou rovinou (případně kombinovanou se schody).

0/0
27.5.2011 8:48

George Renel

A tak

plovací nebo plovoucí. Ještě že na plavací nebo plavoucí.:-)

0/0
27.5.2011 8:09

Jan Motůrek

cyklisty

Jo, hezká věc. Jen mi není jasné, jestli tam opravdu budou chtít pustit cyklisty. Jak to bude široké? Co jich asi skončí ve vodě :)

A také mi není jasné, jak to vydrží povodně.

Ale jinak R^ - vše lepší než hnusná myší díra.

0/0
27.5.2011 7:46

phi

Re: cyklisty

no hlavne ze z naplavek jich padaj tisice, co ?Rv

0/0
27.5.2011 7:59

Jan Motůrek

Re: cyklisty

a jak jsou široké a mají z obou stran vodu? A jak jsou pevné? A kde by se tam vzali tisíce?

Tak mě zase nebijte, když si prostě nedokáži představit, že na tom, co je na obrázku, dokáží vedle sebe žít cyklisté i chodci, když to nedokáží ani na normální cestě, která je rozdělena střední čárou. viz. například stromovka.

0/0
27.5.2011 8:14

macarát

Re: cyklisty

http://www.prahounakole.cz/2010/07/scitani-cyklistu-horka-cisla/

Na náplavce u Výtoně jich projede denně zhruba 1300 cyklistů. Takže teoreticky by jich tam tisíce padat mohly.

0/0
27.5.2011 10:36

habr

Myslím, že Praha by měla investovat do

podstatnější věcí než do lávky. Spravit ulice, objekty ve vlastnictví města  státu, udržet Prahu v čistotě, propracovat smysluplnou hromadnou a individuální dopravu  a zajistit kvalitu služeb je pro Prahu větší reklama než lávka pro turisty.

Tady nejde jen o investici do výstavby, ale i na její provoz a ta bude dražší než údržba klasických pochůzích cest na pevné zemi.

0/0
27.5.2011 7:12

hrcprcsalala

Re: Myslím, že Praha by měla investovat do

To mi připomíná důchodce, kteří nadávají že místo aby jim přidali na důchodech, staví markety. ;-D

0/0
27.5.2011 8:44

pavev1

Re: Myslím, že Praha by měla investovat do

Ne, má pravdu. Silnice jsou v katastrofálním stavu, chodníky většinou také. Nevidím důvod pro další stavbu. Stačí nesmyslně vyhozené peníze za předražené cyklostezky.

0/0
27.5.2011 8:48

hrcprcsalala

Re: Myslím, že Praha by měla investovat do

Je třeba si ale uvědmit, co jde z jaké kapsy.

0/0
27.5.2011 8:50

pavev1

Re: Myslím, že Praha by měla investovat do

Já si to uvědomuji, v čem je problém?

0/0
27.5.2011 8:53

Dr. Fe(2)

Re: Myslím, že Praha by měla investovat do

Problém je v pršalovi, to je takovej místní Pepek Vyskoč. Racionální diskuze s ním není možná (vícekrát vyzkoušeno).

0/0
27.5.2011 9:04

hrcprcsalala

Re: Myslím, že Praha by měla investovat do

Ty máš co povídat ;-D PS: Najdi si ve slovníku význam slova "racionální"

0/0
27.5.2011 9:26

Roman36a

Re: Myslím, že Praha by měla investovat do

Markety staví soukromej investor, zatímco tuhle kilometrovou opičárnu hodlá financovat město.

0/0
27.5.2011 8:49

Roman36a

Jasně. Všechno zničit.

Praha se dá prohlížet i z nábřeží, na to nepotřebuju nějakou lávky na hladině. Navíc tímto "skvostem" naruší panorama Hradčan, ke kterému přirozeně patří i ledolamy u Mánesa. Někteří lidé by nejraději šoupli Vltavu do tunelu a na něm postavili nejdelší hypermarket. Rv

0/0
27.5.2011 6:23

HoPPíK

Re: Jasně. Všechno zničit.

Panorama Hradčan bude uplně v pohodě. Na téhle straně je k vodě asi 6 metru. Tyhle Vaše názory si vetkněte s prominutím za klobouk. Raději se projdu kolem řeky po lávce jak po silnici a tou NECHUTNOU pasáží před Karlovým mostem, která je ostuda Prahy

0/0
27.5.2011 6:48

Roman36a

Re: Jasně. Všechno zničit.

Proč nejdete po chodníku? Silnice vážně není dobrej nápad. Na té fotce jaksi chybí občerstvení a restaurace, které jsou podle plánku právě někde před mostem. Jakpak to bude vypadat? Proč takové "drobnosti" architekti zatajili? No a pokud jde o ty půjčovny lodiček..... vážně jich Praha tolik potřebuje?

0/0
27.5.2011 7:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.