Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Motorkář zemřel po střetu s autem, které mu nedalo přednost

Na silnici I/18 u Kosovy Hory na Příbramsku se odpoledne dva lidé těžce zranili při srážce motocyklu a osobního automobilu. Osmadvacetiletý motorkář po převozu do nemocnice zraněním podlehl, řekl mluvčí středočeské policie Jakub Vinčálek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ztrewq

detto:

Nedanie prednosti v jazde bolo príčinou ďalšieho úmrtia. Vo štvrtok 26.mája ráno pri obci Melčice – Lieskové jazdil vodič nákladného Volva 440 v smere od Nového Mesta nad Váhom na Trenčín. Pri odbočovaní vľavo nedal prednosť oproti jazdiacemu 33-ročnému motocyklistovi z Trenčína. „Došlo k zrážke prednej časti motocykla a pravej bočnej časti Volva. Vodič motocykla utrpel ťažké zranenia, na následky ktorých po prevoze do nemocnice zomrel. Aj v tomto prípade polícia začala trestné stíhanie vo veci prečinu usmrtenia,“ povedala Antalová. Páchateľovi hrozí trest odňatia slobody do troch rokov. Obe tragické nehody sú v štádiu šetrenia.

trenčín.sme.sk

0/0
31.5.2011 17:35

..-

..

Jel 60tkou.Tohle nebyla jeho vina!Znala jsem ho moc dobře..

0/0
30.5.2011 17:01

dehtak

zajimave je to treba v thajsku

motorkari se vyvali ze vsech stran , predjizdi zprava z leva. Jizda na silnici vypada strasne chaoticky a prece tam k havariim nedochazi.

0/0
30.5.2011 13:23

dehtak

nj , zenska za volantem

zensky by meli bejt v kuchyni a varit. Auto jim nepatri do ruky.

0/0
30.5.2011 13:20

denny6002

Re: nj , zenska za volantem

řídil muž!

0/0
31.5.2011 14:44

luban12

Pokud se někdo přestane bát,

protože si myslí,že je mistr volantu,tak je to první krok k maléru.Až si řidiči uvědomí,že ani rychlost není adekvátně vyvážena ušetřeným časem a náklady na palivo,tak se bude jezdit klidněji.Stačí si udělat jednoduchý test na známé 100km trase.Rozdíl v čase cca 6-8 min.,mezi klidnou a razantní   jízdou,rozdíl ve spotřebě,min,1l =34Kč, v cíli chvilku trvá než se soustředím na to,proč jsem tam přijel a hlavně ohrožuji sebe a ty ostatní okolo.Řada řidičů si myslí,že umí jezdit když umí točit volantem,ale k umění patří i předvídavost možných kolizí,sebeovládání a ohleduplnost k ostatním,nikdy totiž nevím,proč druhý jede "tak špatně".Jezdím taky dost často víc než je povolená rychlost,ale musím na 100% vědět,že nemohu nikoho ohrozit,protože vidím,že tam nikdo není.Do nepřehledné zatáčky vjíždím tak,jako by tam byla eventuální překážka a ne spoléhat na to,že tam nikdo nemá být....

0/0
30.5.2011 12:58

macarát

Re: Pokud se někdo přestane bát,

R^R^

0/0
31.5.2011 0:32

Leinad

Statistika nehodovosti

Proč u většiny nehod motorka vs. auto označí za viníka nehody auto?

0/0
30.5.2011 10:53

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Statistika nehodovosti

Protože přehlédnout motorku je snazší, jinak mám pocit, že to je tak 50 na 50

0/0
30.5.2011 10:56

D. Lister

Re: Statistika nehodovosti

ze statistik pojistoven je riziko zavineni nehody ridicem auta 5,5 procenta rocne (1 auto z 18ti za rok zavini nehodu). U motorek je to 0,5 procenta.

0/0
30.5.2011 13:40

dolph87

upřesnění

Chtěl bych jenom upřesnit, jak k této dopravní nehodě vlastně došlo a pak si každý udělejte svůj úsudek o vině či nevině každého řidiče. Osobní automobil jel v první řadě po hlavní silnici a z této odbočoval doleva na vedlejší silnici, tudíž měl dát přednost protijedoucím vozidlům, to je pravda. Motorkář narazil do pravé části vozidla, když řidič právě odbočoval. Je dost složité si představit, jak dlouho a při jaké rychlosti vše trvá. Nehoda se stala na dosti přehledném úseku, ale věřte, že i v takovémto úseku mohou být místa, kde protijedoucí vozidlo či motocykl nemusí být vždy viděn. Pro představu, že okolo dvousetkilometrové rychlosti na motorce ujedete cca 60m za 1s a odbočování vám trvá cca 4 vteřiny, ujede motorka cca 240 m vzdálenost a to je sakra dálka. No a jak jsou na tom jednotliví řidiči když mají zareagovat a šlápnout na brzdy??? Posuďte sami podle sebe, ale každý to má jinak. Nicméně reakce při stokilometrové rychlosti je úplně jiná, než při rychlosti o 100km/h více.

0/0
30.5.2011 10:46

amplión

Re: upřesnění

Máte asi přesnější informace. V článku je napsáno:

Podle policie nedal šestatřicetiletý řidič osobního vozu motorce přednost, když vjížděl na hlavní silnici z vedlejší.

;-)

0/0
30.5.2011 11:32

D. Lister

Re: upřesnění

reakce je stejna, brzdna draha je ruzna ;) Prumerna reakcni doba je zatracene dlouha, je to vic jak vterinu. Nejsem si uplne jisty, ale mam dojem ze 1.2s .

0/0
30.5.2011 14:00

AsistentprofParkinsona

Re: upřesnění

Pokud motorkář nedostane přednost, položím si vždy otázku, jak rychle asi jel8-o

0/0
30.5.2011 16:37

zrušený3x

Proč???

Proč se k sobě na silnicích chováme jako dobytek. Proč když přijedeme do zahraničí, chováme se slušně. A proč mnozí řidiči zcela úmyslně ohrožují motorkáře? Zná někdo odpověď?

0/0
30.5.2011 10:31

Leinad

Re: Proč???

Protože nedání přednosti, myškování nebo nepoužití blinkru je takový malinkatý přestupek. Závažné zločiny jsou jízda bez zapečetěné lékárničky, bez rezervy či rychlost 51km/h na výjezdu z obce.

0/0
30.5.2011 10:41

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Větší auto má přednost, i když ji nemá.

To je základní pravidlo pro ochranu vlastního života a zdraví. Pokud si chcete přednost vynucovat silo, pořiďte si tank a ne motorku.

0/0
30.5.2011 9:26

zrušený3x

Re: Větší auto má přednost, i když ji nemá.

soudruhu, jesli sis nevšiml, právo sinějšího už docela dlouho neplatí. Teda alespoň ne v civiliované zemi. Což samozřejmě tenhle banánistán není a je to mimo jiné i díky takovým, jako jsi ty.

0/0
30.5.2011 10:32

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Větší auto má přednost, i když ji nemá.

Jakože v civilizované zemi tě kamion při bouračce slisuje méně než u nás? I ty naivo. Hybnost paltí všude stejně a civilizovanost na ni nemá vliv.

0/0
30.5.2011 10:55

Clancy Wiggum

Re: Větší auto má přednost, i když ji nemá.

Vždyť má pravdu. Raději zastavím před Tatrou, než abych se na vozíku uklidňoval tím, že jsem byl v právu...

0/0
30.5.2011 23:37

berrysek001

Kdo za to může??

Je pravda, že procento blbců na silnici je značné (je jedno jestli je to auto, motorka apod.). Nejvíc nehod je způsobeno nepozorností a blbostí řidičů. Někdy se taky projedu na moto. Naposledy jsem najel cca 200 km a každých 40 km se mě pokusil někdo v autě sejmout - nedání přednosti v jízdě (2x), bránění v předjíždění (2x), vytláčení z kruhového objezdu (opravdu moto nemůže na kruháči jet 100 km/h). Všechno bylo způsobeno tím že v autě nedávají pozor a nepoužívají zpětná zrcátka (jen pro upřesnění mimo obec jedu cca 100km/h a v obci cca 60km/h). V autě jezdím taky a moto jsem zatím vždy viděl.

0/0
30.5.2011 8:35

Marusha

Re: Kdo za to může??

R^ naprostý souhlas. Je jedno, jestli magor řídí motorku nebo auto, v obou případech zůstává magorem, který je na silnici nebezpečný. S nástupem motorkářské sezóny pozoruju, kolik je mezi řidiči aut škodolibých naschválníčků. Když za sebou vidí motorku, natlačí se co možná nejvíc ke středové čáře, aby je nemohla předjet. Proč? Když za sebou vidím motorku, která se nikam necpe a nepředjíždí za každou cenu, nemám nejmenší problém uhnout a pustit ji. Většina motorkářů slušně poděkuje.

Všechno je to o tom, že spoustě řidičů bohužel chybí úcta k životu, jak svému, tak těch ostatních:-/

0/0
30.5.2011 9:13

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Kdo za to může??

Nedávno jsem ujel jen pár kilometrů po městě, přitom dvakrát se motorkář protáhnul mezi mnou a autem v sousedním pruhu a jednou kličkoval mezi auty v koloně...normálně provoz sleduji i ve zpětných zrcátkách, ale tyhle kličkující motorkáře, co se schovávají za auta a pak předjíždějí nečekanými manévry skutečně nevidím a bojím se, že jednou někoho sejmu až se budu vyhýbat přejeté kočce nebo díře. Jinak blbci nejsou jen na motorkách, ale i za volantem, nicméně na motorkách jsou podstatně méně chráněni a imho i hůře vidět.

0/0
30.5.2011 9:30

jkarlicek

Re: Kdo za to může??

R^ Tady dávám naprostý souhlas já.

0/0
30.5.2011 9:35

berrysek001

Re: Kdo za to může??

To je potom zástupce kategorie blbců. Nejhorší je, že podle těchto individuí se posuzují všichni kdo mají podobnou zábavu. Jízda ve městě z pohledu moto taky není moc sranda - řidiči aut nekoukají do zpětných zrcátek, blokují předjíždění a úplně supr je když se Vám metr za moto drží nějaký auto a před Vámi jede další auto. To potom taky radši přidám plyn (nechci být placka mezi auty). Nejlepší je sledovat co dělají auta v koloně když jede motorka - buď mu dovolí projet, dělají že ho nevidí (nebo ho opravdu nevidí - teď co je horší) nebo ho úplně blokují asi razí heslo když nemůžu já tak ty taky. No každý je nějaký

0/0
30.5.2011 10:29

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Kdo za to může??

Já se přiznám, že špatných řidičů si všímám mnohem více než těch nudných dobrých:-/

0/0
30.5.2011 10:57

D. Lister

Re: Kdo za to může??

ve vyspelejsich zemich je zvykem, ze auta v kolone delaji skutrum a motorkam misto. U nas se, jak je videt z Vaseho prispevku, stale najdou lide, kteri se ridi pravidlem: kdyz cekam ja, tak ty musis taky. Nastesti vas ubyva.

0/0
30.5.2011 13:45

D. Lister

do dveri spolujezdce?

On trefil to auto do dveri spolujezdce? To je nejake divne. Predjizdel? To se bohuzel stava zatracene casto. Sam u sebe pozoruju ze se ne vzdy podivam na obe strany :/

Doufam ze se tam najde nejaka spoluvina motocyklisty, abych moch podporit svou iluzi ze kdyz budu jezdit slusne, tak se mi to nestane.

Uprimnou soustrast rodine.

0/0
30.5.2011 8:26

amplión

Re: do dveri spolujezdce?

Co je na tom divného? Motocyklista jel po hlavní a os.auto přijíždějící zleva odbočovalo vlevo. Jinam než zezadu nebo do pravého boku se nemohl trefit.8-o

0/0
30.5.2011 10:14

D. Lister

Re: do dveri spolujezdce?

no, mam na motorce uz hodne najeto a to co popisujete se mi uz stalo mockrat. V takovem pripade neni problem se autu vyhnout po krajnici. A i kdyby doslo k narazu, tak auto a motorka budou vzajemne v takovem uhlu ze by tezko mohlo dojit ke zraneni v aute. Musel by tu hlavni silnici prejizdet, ne na ni najizdet.

0/0
30.5.2011 13:51

památkář

Re: do dveri spolujezdce?

Je pravda, že motocyklista bouchl do právého boku auta, které však jelo po hlavní silnici a odbočovalo vlevo na vedlejší silnici, když se motorkář náhle přihnal (jakpak rychle budou ze zbytků určovat znalci...). Taková situace je zrádná, zvláště když silnice je zvlněná s horizontem...

0/0
30.5.2011 15:51

MirosPikos

chce to předvídat!

Klasická situace, každý motorkář který používá k řízení mozek a předvídavost musí počítat s nejhorší možností, která v dané situaci může nastat. V tomto případě to byla jedna z nejčastějších variant - řidič vjíždějící z vedlejší cesty nedá přednost. Teď už tato tlachání tomuto motorkářovi nepomůžou, ale dalším by mohlo pomoci řídit se mozkem a ne adrenalinem.

Další otázka je, kolik motorkář jel, než začal brzdit...tuším že to nebylo ani 50 ani 90. Pokud jel v daném úseku 150, tak tam v danou chvíli neměl co dělat. Když se k vám někdo přibližuje 3 x rychleji než by teoreticky směl, pak se velmi špatně odhaduje vzdálenost a čas...možná jel skutečně předpisově a pak za to mohl opravdu řidič auta. Ale tady se nebavím kdo za co mohl. Vždycky je třeba počítat s nejhorší možnou situací, jaká může v danou chvíli nastat. Pak by sice řidič automobilu porušil dopravní předpis ale motorkář by ho vymanévroval a jel dál...

0/0
30.5.2011 8:23

Lava78

Re: chce to předvídat!

A to mám jako před každou křižovatkou, když jedu po hlavní, pro jistotu téměř zastavit? Jsem zvědavej jak dlouho bude trvat než mě sejme někdo zezadu. Pokaždé když dojíždím ke křižovatce snažím se koukat na řidiče na vedlejší, jestli mě vidí a mám ruku i nohu připravenou na brzdě. Ale tuším, pokud mi tam někdo  v 80 čumák strčí, nebudu mít bohužel moc šancí. V autě dupneš na brzdu, zapřeš se za volant a máš šanci ještě zatáčet (pokud máš ABS) Na moto vezmeš za brzdu a tím se motorka téměř nedá dostat do náklonu, takže jedeš rovně. Jo pokud máš závodnickou průpravu, stihneš během jedný?, dvou? sekund jít prudce na brzdy, rychle je povolit, vyrovnat začínající smyk zadního kola, zmačknout spojku, prudce vyklonit motorku na jednu stranu - řidič sedí rovně, náklon těla nestihneš (před tím se rozhodnout a zhodnotit stromy okolo, protijedoucí auta atd) a zase rychle s motorkou zpátky. Jak jednoduchý...

0/0
30.5.2011 10:27

MirosPikos

Re: chce to předvídat!

Jestli je 50 km /h = téměř zastavit tak se asi nemáme o čem bavit. Nemusíš zastavovat ale být připravenej, že se něco stane. Mít třeba nějakou únikovou cestu (volno v protisměru a apod.). Což by platilo pro tuto situaci. Je jasný, že jízda na motorce není tak jednoduchá jako v autě a právě proto je třeba se podle toho chovat. Nebudu nikomu kecat do toho jak jezdí, ale já budu jezdit s předvídavostí a budu mít pocit, že dělám vše pro to, abych ještě dlouho jezdil.

Pokud si budu chtít zablbnout, zaplatím si pár hodin na okruhu, kde nemusím přemýšlet o tom, jestli mi nedá důchodce přednost.

Pokud nebudu mít na to zhodnotit situaci (stromy, protijedoucí auta, cyklisti, zajíci, srnky, výmoly...) tak nebudu jezdit :)

0/0
30.5.2011 10:44

Housmuťátko

Re: chce to předvídat!

Absolutní nesmysl. Nechce to předvídat ale věštit. Autor příspěvku ví motorku jenom z auta.

0/0
30.5.2011 12:50

Rob Halford2

Dnes...

Dnes ráno na kruhovém objezdu v Drahotuších nedal osobní vůz přednost motocyklistovi. Naštěstí se to obešlo bez vážných zranění motocyklisty. Tak sakra kde je problém?:-/

0/0
30.5.2011 8:10

Honza13

Jezděj rychle

a svítěj do očí dálkovejma, myslej si, že tím to zachráněj.

0/0
30.5.2011 7:31

tomizman

Re: Jezděj rychle

nejste vy revírník z kauflandu?;-D

0/0
30.5.2011 7:36

jarmoboy

Re: Jezděj rychle

nadherna cestina :-D

0/0
30.5.2011 8:46

xakli

Re: Jezděj rychle

Motorkář, který používá trvale dálkové světlo dostane stejnou medicínu, ale v podání bi-xenonu - je to od něj bezohledné a doufám, že takto to alespoň pochopí.

0/0
30.5.2011 9:24

WIFI

Re: Jezděj rychle

motorkář co svítí dálkovýma je poloviční sebevrah. Už samotné svícení zhoršuje odhad vzdálenosti, resp. rychlosti blížícího se auta/motorky. Když to napálí dálkovýma, protijedoucího akorát oslní a odhad rychlosti/vzdálenosti motorkáře je ještě horší.

0/0
30.5.2011 10:02

Leinad

Re: Jezděj rychle

Když mám dát přednost, někoho vidím a neumím odhadnout jeho rychlost/vzdálenost, tak mu tu přednost dám.

0/0
30.5.2011 10:58

Housmuťátko

Re: Jezděj rychle

Tak až vám to milá paní zavře před předním kolem po druhé jako mě s tím že "panebože já vás neviděla" ještě RÁD budete svítit na mašině dálkovým a po pravdě. Mám na háku ty ublikance s kdejakým bixenonem či trixenonem radši je rozčílim než aby mne přehlídli.

0/0
30.5.2011 12:53

mirajs

že by jel rychle?

jenom pro šťouraly , taky jezdím na motorce. mě by zajímalo, jak rychle ten motorkář jel ? ???:-/

0/0
30.5.2011 7:22

persona-non-grata 2

Re: že by jel rychle?

Jeho rychlost se neslučovala se životem ;-)

0/0
30.5.2011 7:34

akleen

Re: že by jel rychle?

Presne to jsme chtel taky napsat. Ted rano me malem celne nabral dalsi darce, ktery predjizdel v plenem provozu v protismeru ikdyz nemel volno. Bohuzel koncentrace ..etenu mezi motorkari je porad velka. Neni se tak cemu divit, ze ridici aut jsou ochotni jim udelat i nejaky naschval. 90% nehod si zavini sami agresivni jizdou.

0/0
30.5.2011 7:34

Míra4.1

Re: že by jel rychle?

R^

0/0
30.5.2011 7:47

ExpertNaVsechno

Re: že by jel rychle?

"90% nehod si zavini sami agresivni jizdou"

.

a to víte, nebo prostě jen kecáte?

0/0
30.5.2011 8:13

akleen

Re: že by jel rychle?

Statistiku si najdete sam. Ze zavinenych nehod je 90% diky agresivni jizde.

0/0
30.5.2011 8:22

ExpertNaVsechno

Re: že by jel rychle?

Vy jste fakt dobrej. Nemyslíte, že mezi tvrzeními "90% nehod si zaviní sami agresivní jízdou" a "90% zaviněných nehod je kvůli agresivní jízdě" je trochu rozdíl?

0/0
30.5.2011 8:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.