Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Havla pobouřilo bourání domu na Václavském náměstí, bojí se „obludy“

Exprezidenta Václava Havla rozzlobilo rozhodnutí ministerstva kultury, které povolilo zbourání domu na rohu Václavského náměstí a Opletalovy ulice v centru Prahy. Napsal proto ministrovi Jiřímu Besserovi otevřený dopis. Havel se mimo jiné děsí i toho, co na místě demolice posléze vyroste.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Radka.seznam

Aspoň někoho! Děkuji, pane prezidente!

Tak doufám, že s tím bouráním konečně zamete!! Ale i tak se raději sejdeme 7.6.2011 v 17 hodin před tímto domem na protest proti demolici!!! !!Nezapomeňte podepsat protest proti zničení této stavby na: http://www.zastarouprahu.cz/protest/index.php

http://www.zastarouprahu.cz/protest/index.php

Památky bourají jen barbaři!

0/0
3.6.2011 13:58

tabasco

...

tady je zase plno ovcí, kteří Havla nemají rádi asi jen proto, že je to teď moderní. a s tím jeho výrokem jsou také šmahem hotovi. já se asi nikdy nepřestanu divit, kolik je na světě hlupáků...

0/0
1.6.2011 15:52

hrcprcsalala

Re: ...

Někdo jiný by za ovce a hlupáky zase označil ty, co lezou do z*dku Havlovi a přikyvují na všechno, co z něho vypadne. A bude mít stejnou pravdu. To si nevybereš. :-P

0/0
1.6.2011 16:03

tabasco

Re: ...

tak hlavně mám na mysli ty hromady kvákajících papoušků, kteří melou pořád to samé do kola aniž by to bylo z jejich hlavy ale ono je IN špinit kdekoho. klasické hospodské kecy. a ten Váš canc nebudu raději komentovat...lepší argument mi dá dítě z mateřské školy (i vychování má dítě ze školky lepší - umí vykat)

0/0
1.6.2011 16:24

hrcprcsalala

Re: ...

Osoba, označující jiné za hlupáky a ovce a jejich názory za canc, se dovolává vychování. ;-D Ale opět mi nezbývá než VÁM napsat, že já mám na mysli ty hromady kvákajících papoušků, kteří melou pořád to samé do kola aniž by to bylo z jejich hlavy (ale z hlavy Havlovy). Klasické (Havlovy) hospodské kecy. A povšimněte si, že argumentuji zcela stejně jako VY. Takže pokud dá lepší argument než já "i dítě z mateřské školky", pak to dopadá i na VÁS. O tom vychování nemluvě. Docela jste si potentoval vlastní hlavu, že? ;-DRv

0/0
1.6.2011 16:35

tabasco

Re: ...

je v tom háček. já nejsem ani na straně Havlové ani na straně jeho kritiků. Vy jste ale názor neměl. to co jsem řekl já jste akorát obrátil, takže nic. to dovede dítě a ještě lépe. nevšimnul jste si náhodou toho, že nic po Havlovi neopakuji? lépe číst a pak reagovat.

0/0
1.6.2011 17:12

hrcprcsalala

Re: ...

A já někde tvrdím, že něco po Havlovi opakujete? Kdepak? Holt lépe číst a pak reagovat, v tom se shodneme. ;-) Shodnout bychom se mohli i v tom, že Havlova osoba se postupem času dostala do pozice, že lidi málo vnímají, co říká/píše, a jejich reakce je ze všeho nejvíc dána jejich vztahem k Havlovi a ne kritickým hodnocením toho, co říká/píše. Podobně je na tom třeba i Klaus. A to nemám rád.

0/0
1.6.2011 17:41

hasmen

Pro nick svastar...

Dům čp 78 ,kde měl V.H.hlášen trvalý pobyt a který postavil jeho děda v roce 1905 a kde se Havel narodil,sousedí přímo z domem čp 80-nazývaným též Tančící dům.Než vy něco vyblijete,tak si to ověřte...

0/0
1.6.2011 14:41

hasmen

Re: Pro nick svastar...

Tady to máte ve vobrázku,to spíše pochopíte...

http://img.reflex.cz/static/old_reflex/Lenka/vltava14_07/30_vltava_~22527.jpg

0/0
1.6.2011 14:44

Fotze

Matiční

A co zeď v Matiční ta byla taky v rezervaci a důchodce H. to nechal zbourat.

0/0
1.6.2011 14:21

doktor_chocholousek

Vašek by se měl bát

to ano, ale zubatý ;-DR^

0/0
1.6.2011 13:33

Fotze

Ach jo už se zase do neceho plete

To slavné svítící srdce na hradě bylo daleko horší.

0/0
1.6.2011 13:11

danny47

Re: Ach jo už se zase do neceho plete

PŠT, to bylo umění jeho přítele... !!

0/0
1.6.2011 13:18

nonick

Re: Ach jo už se zase do neceho plete

Rudá záře nad Hradem ;-D

0/0
1.6.2011 13:23

lost

Re: Ach jo už se zase do neceho plete

...ale odstranitelné - indiote!

0/0
1.6.2011 13:43

nonick

Re: Ach jo už se zase do neceho plete

ale - ta budova je přece také odstranitelná !

0/0
1.6.2011 13:53

Fotze

Re: Ach jo už se zase do neceho plete

Zajímavé příjmení máš :-)

0/0
1.6.2011 14:13

bluewind

Václav Havel pláče na špatném hrobě

Předmětný dům nemusel být zbourán - stačilo kdyby památkový odbor Ministerstva kultury zahájil standardní přezkumné řízení,kde by se s právy vlastníka nabytými v dobré víře argumentačně vypořádal např. tak, že v tomto případě převažuje veřejný zájem na ochraně kulturního dědictví z těch a těch důvodů. Místo toho se na ministerstvu rozhodli spěchat a šli na to přes zkrácené přezkumné řízení (§ 98 správního řádu), kde se vlastník ale vůbec nemohl hájit - protože ve zkráceném řízení je prvním a posledním  úkonem právě to zrušující rozhodnutí ministerstva... takže rovnou to magistrátní  rozhodnutí zrušili. Je smutné, že pražská památková rezervace takhle zbytečně přijde o krásný elegantní dům přímo na Václaváku, ale nesmí se zapomínat, že skutečnou příčinou tohoto konce je magistrátní rozhodnutí  po kterém bohužel následovala nešťastná volba nevhodného typu přezkumného řízení- za těchto podmínek ten dům nemohl zachránit už ani ministr kultury a proto musel rozhodnout tak, jak rozhodl.

0/0
1.6.2011 13:11

hrcprcsalala

Re: Václav Havel pláče na špatném hrobě

Nešťastná volba nebo úmysl...?

0/0
1.6.2011 13:20

silversurfer

Re: Václav Havel pláče na špatném hrobě

ale ten dum neni nicim ani vyznamny , nai architektonicky jedinecny, pac uz byl nekolikrat prestavovan...kdyby byl piuvodni, tak ano.... v tomhle pripade si myslim ze pokud tam vznikne neco zajimvaeho, tak to bude vaclavaku jen ku prospechu....

0/0
1.6.2011 13:36

Lízal

Maloměstský zubař řídí kulturu národa!

Zbourat Václavák, galerii svěřit ekonomovi, bůh ví, co nás ještě čeká.

Asi ale nic dobrého...;-€

0/0
1.6.2011 13:04

999

Re: Maloměstský zubař řídí kulturu národa!

Lízale, za toho ekonoma v čele galerie jsem ministrovi vděčnej. Knížák - to je úmorná historie a snad je konečně za námi. Horší to nebude, a přestože novému řediteli média pokoj nedají, takže nevíme zda vydrží a něco dokáže, máme aspoň naději. To ti píše člověk ketrej do tý galerie třicet let chodí.

0/0
1.6.2011 13:08

nonick

Re: Maloměstský zubař řídí kulturu národa!

Proč ne? Když mohl v čele vlády stát mladý mašinfíra? ;-D

0/0
1.6.2011 13:23

Tangua

Zcela výjimečně s p. Havlem souhlasím

0/0
1.6.2011 12:54

dropa

Re: Zcela výjimečně s p. Havlem souhlasím

R^

0/0
1.6.2011 22:29

jardahorak

Urbanisticky skvost...

btw o tom jak moc Havlovi lezi na srdci dominanty Prahy svedci stav Barrandovskych teras...

0/0
1.6.2011 12:42

jardahorak

Strach....

Postavte mu tam blob a bude cely bez sebe blahem...

0/0
1.6.2011 12:39

král

pobouření a strach

je zcela na místě. Co si to ministerstvo kultury  vůbec dovolilo něco bourat a povolovat nové stavby bez toho, že by se nejdříme poradilo s panem expresidentem a zdvořile jej jako nejpovolanějšího a nejvyššího arbitra kulturnosti požádalo o doporučení, který z jeho přátel a známých obdivovatelů bude rozhodovat co a v jaké podobě tam vyroste ?  ;-D;-D

0/0
1.6.2011 12:37

Martin HSJ

Vyroste tam zmenšená verze ,,blobu´´

takže pohoda ne.

0/0
1.6.2011 12:35

skalin2000

Souhlasím s Havlem

R^

0/0
1.6.2011 12:30

nonick

Hmm...a obluda na Letné by mu nevadila?

To nikam nepsal, co? ;-D  

Pravda a Láska má, jak se zdá, své vrtochy...ale angažovat se takovým způsobem v kauze objektu, který ani není kulturní památkou, bude mít asi jiné důvody, než že se "bojí obludy"...Rv

0/0
1.6.2011 12:29

999

Re: Hmm...a obluda na Letné by mu nevadila?

Áá - další hlasatel lži a nenávisti...

Na Letné měla stát Kaplického knihovna. Jestli se ti zdá obludou tak je to jen tvůj názor.

KAŽDEJ vyjímečněj barák musí být postaven proti názorům tisíců lidí. Prostě se to musí prosadit a postavit.

0/0
1.6.2011 12:32

conoco

Re: Hmm...a obluda na Letné by mu nevadila?

a vy jste hlasatel pravdolásky že? říkat výjimečný barák chrchlu, to opravdu nechápu.

0/0
1.6.2011 12:40

999

Re: Hmm...a obluda na Letné by mu nevadila?

To je přece úplně jedno jestli to chápeš. Nestačíš na to jako já nestačím na krasobruslení. každý máme nějaký ten handicap.

0/0
1.6.2011 12:42

jardahorak

Re: Hmm...a obluda na Letné by mu nevadila?

A kde jste vzal jistotu, ze jste schopen hodnotit kdo na co staci a na co ne?

0/0
1.6.2011 12:46

999

Re: Hmm...a obluda na Letné by mu nevadila?

Umím číst, ne?

0/0
1.6.2011 12:47

conoco

Re: Hmm...a obluda na Letné by mu nevadila?

a kde jste vzal tu odvahu o sobe prohlasovat, ze vy jste ten jediny a spravny, ktery muze hlasat co je a co neni krasne? treba zrovna za 20 let budou vsechno, co vy povazujete za krasne bourat, protoze jim to bude pripadat jako hnus.

0/0
1.6.2011 12:53

999

Re: Hmm...a obluda na Letné by mu nevadila?

A jak jsi přišel na to že to prohlašuju?

Jsi nesrozumitelný. Já se tady snažím držet tématu, což jest stavba na václaváku. Protože nejsem v klubu, ale na internetu, prodírám se debilními šplechty abych se dostal k podstatnému. To je na idnes normální. Co tě na tom překvapuje?

0/0
1.6.2011 13:01

jardahorak

Re: Hmm...a obluda na Letné by mu nevadila?

No, to asi umite, ale to je podminka nutna, nikoliv vsak postacujici, ze ano...

0/0
1.6.2011 12:58

nonick

Re: Hmm...a obluda na Letné by mu nevadila?

Prostě se to musí prosadit a postavit. ;-D I kdyby čert na koze jezdil...;-D

To je na té levičácké pravdoláskové partičce tuze zábavné - jak sami sebe považují za "elity" oprávněné rozhodovat (regulím...veřejnému mínění...atd.) navzdory

Že Kaplického knihovna neodpovídala podmínkám sougtěže? Prostě se to musí prosadit a postavit!

Že předsedkyně poroty byla coby bývalá partnerka "vítěze" podjatá? Prostě se to musí prosadit a postavit!

A teď v "kauze Václavák" ještě navíc s Havlem "nedrží basu" ani architekt Lukeš! ;-D

0/0
1.6.2011 13:22

999

Re: Hmm...a obluda na Letné by mu nevadila?

Takový kecy byly vždycky a proti všemu, co mělo nějakou cenu.

Když ale někdo chce něco pořádnýho postavit, musí to prosadit a postavit. Wrenem počínaje a Kaplickým konče.

Knihovna nebude, protože to odmítla Praha. Ne proto že by byla špatná, ne pro tvoje pochybný námitky, ale proto, že to odmítla Praha.

0/0
1.6.2011 13:27

nonick

Re: Hmm...a obluda na Letné by mu nevadila?

Máš v tom trochu guláš - ty námitky nejsou "moje":

http://www.zachranmeletnou.cz/10057/zl_clanek/brusel-soutez-na-budovu-narodni-knihovny-byla-proti-zakonu/

...a mimochodem: se svými návrhy přece nenarazil pouze designér Kaplicky a ne jen v ČR - stalo se to mj. i další člence poroty (Zaha Hadid) nejen v Hongkongu, ale např. i v Cardiffu...takže - nic nového pod sluncem! ;-)

0/0
1.6.2011 13:52

999

Re: Hmm...a obluda na Letné by mu nevadila?

Jo, přesně tak, nic nového pod sluncem. Sám odkaz "zachraňme letnou" jasně vypovídá o tom, že jde o obvyklé házení klacků pod nohy.

0/0
1.6.2011 14:14

nonick

Re: Hmm...a obluda na Letné by mu nevadila?

Inu - jak vidno, ty "klacky" se házejí pod nohy i na opačné straně zeměkoule ;-)

Ale - jak typické pro určitou partičku lidí...!   Když nemohu napadnout argumenty, napadnu alespoň zdroj...

0/0
1.6.2011 14:26

ZZZZZZZZ

Pamatkari ve 12. stoleti

Kdyby existovali dnesni pamatkari  (a spousta "ochrancu" v teto diskuzi) v roce 1886 tak Vaclavak vypada dodneska takhle

http://www.city-of-prague.eu/documents/decor/1886-wenceslas-square.jpg

Zakonzervovat status quo vzdycky vede k upadku...

Napriklad "ochranci" zamezili na konci 19. stoleti vystavbe zubove lanovky na Prazsky hrad. Dneska to mohla byt atrakce a pamatka. Takze jejich nesmyslne tazeni zpusobilo to ze dnes nemame skvostnou pamatku. A ten barak co se tam stavi muze byt za 100 let posuzovan jako libova pamatka chranena pamatkari, coz je ten samy paradox...

0/0
1.6.2011 12:17

999

Re: Pamatkari ve 12. stoleti

Máš pravdu. Praha rozhodně nepotřebuje aby ji někdo zakonzervoval. Ale lidi si tak vykládají městkou památkovou rezervaci. Protože to není ten správný pojem pro ochranu architektonického a urbanistického bohatství tohoto krásného města. Rezervace by to město zabila.

0/0
1.6.2011 12:29

pedr64

Re: Pamatkari ve 12. stoleti

to máš jako se zelenejma. Kdby byli ve středověku, tak jsou Jižní Čechy dodnes jednou velkou bažinou plnou komárů, protože budování rybníků by bylo ekologickou katastrofou nevídaného rozsahu

0/0
1.6.2011 12:32

Annxx

Re: Pamatkari ve 12. stoleti

Co to je za blbost? Nejde o zakonzervování, ale o úctu k něčemu, co bylo postaveno před námi a má svou hodnotu. Naopak - zchodnutí a nemožnost stavebního "rozvoje" v minulosti dneska láká lidi do Slavonic, Telče, italských městečem (Siena apod.), které mají autenticku středověku atmosféru bez jakýchkoli přestaveb a jsou "zakonzervovaná" a úžasná. Stavět ano, ale dobře vědět kde a jak! A lanovka na Hrad? Bohudík, že tam dojdeme pěšky a tím pádem třeba s pokorou ...

0/0
1.6.2011 12:49

999

Re: Pamatkari ve 12. stoleti

Stavět - ale vědět kde a jak...

Václavák vznikl z Koňského trhu přibližně před sto lety právě asanacemi a stavěním. Je ten proces ukončen? Já myslím že ne. I já mám obavy co tam vyroste místo celkem slušného baráku, ale je to "jen" rohový činžák a pokud tam stavitel postaví něco hodnotnějšího tak proč ne? Ten barák cenu má, ale ta parcela má cenu větší (nemluvím teď o penězích). Je vyjímečná. Mohl by tam stát vyjímečný barák, kdyby ho někdo postavil.

Takže Havlově obavě rozumím protože ji mám taky. Člověk musí počkat a pak uvidí.

0/0
1.6.2011 12:56

ZZZZZZZZ

Re: Pamatkari ve 12. stoleti

Vyguglete si jak vypadal Vaclavak v 19. stoletii, v 18. atd. Pak si predstavte ze by v te ktere dobe zil nekdo jako vy. Na Vaclavaku by stal dodneska trh s drevenymi boudami.

Urcite by nestal treba nadherny palac Koruna ktery byl dostaven az roku 1914 Nebo v Celetne by nestal dum u Cerne matky bozi (skvostna stavba) dostaven 1912. Nebo ty veze na Prazskem hrade ktere jsou nedilnou soucasti panoramatu dnes tak ty byly dostaveny az v roce 1929. Kdyby o tom rozhodovali lidi jako vy, tak Prazsky hrad nevypada tak skvele a unikatne jako dnes.

0/0
1.6.2011 13:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.