Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

O osudu domu na “Václaváku“ rozhodne Praha 1. Možná ho zachrání

Dům na rohu Opletalovy ulice a Václavského náměstí má šanci, že nebude zbourán. O jeho osudu bude ještě rozhodovat stavební úřad Prahy 1. Investor stavby musí požádat o demoliční výměr. Starostovi Oldřichu Lomeckému vadí především navrhovaná podoba domu a bude požadovat změnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Emannn

barbarské časy

Opravdu podivní mužici, co se všude dostali do pozic. Rádi bourají a milují prachy.

Taky: Praha není New York. V New Yorku bourání patří ke koloritu, v Praze naopak. K pražskému koloritu patří, že se tu moc nebouralo.

0/0
10.6.2011 12:06

Radka.seznam

,,

Milí kolegové, přátelé!

Dovolte, abych Vás informovala o aktivitě Klubu Za starou Prahu ve věci nesouhlasu s demolicí domu čp. 1601 na nároží Václavského nám. a Opletalovy ul..Včera jsme publikovali Veřejný občanský protest,k němuž se můžete podpisem připojit i Vyhttp://www.zastarouprahu.cz/protest/index.php

http://www.zastarouprahu.cz/protest/index.phpZároveň organizujeme protestní shromáždění,které proběhne v úterý 7.6. od 17.00 na Václavském náměstí přímo před ohroženým domem.Na shromáždění vystoupí lidé z řad odborníků a osobností pražského života. Na závěr shromáždění půjdeme zapálit svíčky k torzu fasády bývalé tiskárny -jako pietní vzpomínku na všechny zbytečně zničené domy v památkové rezervaci.Dům č. 1601 ALE ROZHODNĚ POHŘBÍT NENECHÁME!Svíčky a vtipné transparenty s sebou!Jste-li naladěni na podobnou vlnu a podporujete tyto naše akce, prosíme, šiřte tyto informace.

+1/0
3.6.2011 14:13

Radka.seznam

No konečně!!!

Tak doufám, že s tím bouráním konečně zametou!! Ale i tak se raději sejdeme 7.6.2011 v 17 hodin před tímto domem na protest proti demolici!!! !!Nezapomeňte podepsat protest proti zničení této stavby na: http://www.zastarouprahu.cz/protest/index.php

http://www.zastarouprahu.cz/protest/index.php

Památky bourají jen barbaři!

+1/0
3.6.2011 13:47

PetrK.

Takže ještě úplateček

pro stavební úřad a bude to v suchu.

0/0
2.6.2011 14:09

Radka.seznam

Re: Takže ještě úplateček

http://www.zastarouprahu.cz/protest/index.php

+1/0
3.6.2011 13:50

21century_schizoid_man

sklenena?

jaka sklenena stavba porad? ja jsem jeste nikde nenasel zminku o budoucim vzhledu stavby krome toho, kolik bude mit pater

0/0
2.6.2011 10:38

Radka.seznam

Re: sklenena?

http://www.zastarouprahu.cz/protest/index.php

0/0
3.6.2011 13:48

1255

Tak tu Prahu zbourejte celou, postavte tam nové moderní

kanceláře, obchodní domy a garáže. Stejně se do Prahy stěhují samí cizáci, ať už z různých konců republiky nebo ciziny, kteří k ní nemají žádný vztah a Prahu užívají jen pro svoje zisky.

0/0
2.6.2011 8:07

PetrK.

Re: Tak tu Prahu zbourejte celou, postavte tam nové moderní

R^

Petřín a Letnou srovnat se zemí, Hrad strhnout a postavit tam největší obchoďák na světě!

Musíme jít přece s dobou!!

0/0
2.6.2011 14:13

Radka.seznam

Re: Tak tu Prahu zbourejte celou, postavte tam nové moderní

http://www.zastarouprahu.cz/protest/index.php

0/0
3.6.2011 13:48

grandemi

O osudu domu na “Václaváku“ rozhodne Praha 1.

Psalo se, že to je definitivní a nejednou je to jinak.

Bylo by to dobré aby se demolici povedlo zabránit.R^

0/0
2.6.2011 7:59

Radka.seznam

Re: O osudu domu na “Václaváku“ rozhodne Praha 1.

!!Přijďte tento dům podpořit 7.6.2011 v 17 hodin před dům samotný a podpořte protest na

http://www.zastarouprahu.cz/protest/index.php

+1/0
3.6.2011 13:50

grandemi

Re: O osudu domu na “Václaváku“ rozhodne Praha 1.

Děkuji za informaci. Jdu to šířit dál a petici jsem podepsal.

0/0
3.6.2011 15:29

Radka.seznam

Re: O osudu domu na “Václaváku“ rozhodne Praha 1.

Není zač. Každý hlas slušného člověka dobrý! R^;-)

0/0
7.6.2011 20:02

Lord Dead

Prosim?

Celá Opletalka je ošklivá ulice a tenhle dům se do ní přesně hodí. Polovina domů na Vinohradech je hezčích než zmíněná stavba, ať už tam postaví cokoli, nemůže to být horší.

0/0
2.6.2011 0:59

1255

Re: Prosim?

Ale tohle skleněné monstrum je příliš. Na protější straně byl postaven nový dům, který zapadá do prostředí mnohem lépe a nikoho nenapadne, že tam nebyl. Tady chtěl být pan architekt asi moc zajímavý.

0/0
2.6.2011 8:09

Radka.seznam

Re: Prosim?

Nechci tady další skleněný dům... Kdo se má na to koukat?? Fuj! Korupčníky vyhnat bičem!!!

+1/0
3.6.2011 13:55

Dark5

At si tam...

postavi treba Kaplickyho knihovnu. Stejne je to cely jen a jen podplaceny a Besser o prazdninach vyjizdi s novou jachtou.Rv

0/0
1.6.2011 23:48

PetrK.

Re: At si tam...

Kaplickýho knihovnu ;-DR^

0/0
2.6.2011 14:14

mahan

stomatolog má větší práva než památkáři...

Stomatolog ve "funkci" bude rozhodovat místo odborníků o domě v lokalitě PPR, v lokalitě pod UNESCO? Pak zvu pana "odborníka" na výpomoc - je třeba sanace kamenného zdiva mezi domy ze 14. stol. do výšky 1.patra a odvlhčení sklepů (po požárech apod. skrze staletí změny, ale pořád původní kámen na původním místě) - v historickém královském městě. Takže, pane ministře... navrhněte postup a hlavně se přihlašte na brigádu! Nabízím nocleh pod střechou (spacák vlastní), základní stravu a možná pár lahváčů... po dobu parlamentních prázdnin jistě máte čas... plat Vám poběží, takže pracujete zdarma. A pak bych poprosil o štempl, že je vše OK, abych neplatil ještě pokutu (památkáři se totiž zabývají detaily, které okem nevidět). Prosím MF, aby v případně předala p. Besserovi kontakt...

0/0
1.6.2011 23:26

Radka.seznam

Re: stomatolog má větší práva než památkáři...

Ano, tento stomatolog i pan ředitel NPÚ v Praze M. Zachař zbourají i dům na samém kraji Revoluční ulice, hned u mostu... 8-o

http://www.zastarouprahu.cz

Podpořte protest proti bourání památek v zóně UNESCO na

http://www.zastarouprahu.cz/protest/index.php

+1/0
3.6.2011 13:54

pepa_praha

Jen jsem zvědavej, kdo jim to zase zaplatí...

...protože ti investoři si to nechali schválit než to koupili. A byl to asi pořádnej ranec!! To bude zase zmařená investice atd.atd. Zase nějakej novej Šťáva. Tady nemusí nikdo nic dělat. Stačí postavit business na lidský blbosti.:-/

0/0
1.6.2011 21:42

gotzur

Jsem pro

záchranu.

0/0
1.6.2011 21:24

grandemi

Re: Jsem pro

R^

0/0
2.6.2011 8:03

Radka.seznam

Re: Jsem pro

Jsem také pro záchranu!!!!! Ministr Besser venRv, to už je fakt moc. A Kněžínek s ním... RvRv

+1/0
7.6.2011 20:06

vzorecek

Václavák

ten už je ztracen. Patří z 80% rusům. Tak se pražané rozlučte i se sv.Václavem, ten za chvíli dostane místo helmy krásnou ušanku s hvězdou

0/0
1.6.2011 21:17

hopsající modropískající fagot

Re: Václavák

To, že nějaký dům patří Rusovy, mi nevadí, když se o něj dokáže náležitě starat.

0/0
1.6.2011 21:21

1255

Re: Václavák

Mně to vadí. Rolézají se tu jako krysy.

0/0
2.6.2011 8:10

Radka.seznam

Re: Václavák

Mně to taky vadí.RvRv A nejen Rusové, ale i Češi, kteří se chovají, jako by ani Češi nebyli... RvRvRv 

Třeba Besser nebo Kněžínek...  :-/:-/:-/

+1/0
7.6.2011 20:10

Radka.seznam

Re: Václavák

Fuj, ušanku... 8-o Snad už bude ministr nový, kulturní a prozíravý!!! Už brzy, doufáme a těšíme se!!!!!!! [>-]

+1/0
7.6.2011 20:07

Ropicek

Radovan Vítek

A nenapadlo by někoho podívat se kdo v tom baráku bydlí a jak se na to tváří? No nebydlí tam nikdo. Ale sídlí tam skupina CPI, kterou vlastní a z této budovy řídí Radovan Vítek. Takže tak ...

0/0
1.6.2011 21:10

vzorecek

Skanzen ?

,,My se nemůžeme se zastavit v 16 ani v 17 století.... ,, ??? A proč sem jezdí tolik turistů obdivovat naši architekturu ?Tak tento barák se zbourá a za chvíli Václavák bude nějaké bezejmenné náměstí přeplácané moderními skleněnými příšerami lemované smrdutýma buřtstánkama a suvenýr. obchody s matrjoškama . Socha sv.Václava za chvíli také začne překážet. Hlavně, že jsme zachránili budovy jako byl  Máj, Palác Kultury a další....Co Karlův most ? Vždyť to už je také ,,obstarožní stavba,, postavte prosklený tunel pod Vltavou, ať turisté cestou vidí přes kalnou vodu třeba i nějakého kapra.......je mi moc smutno

+1/0
1.6.2011 21:08

Lord Dead

Re: Skanzen ?

Budu reagovat s klasikem: A Vám se ten dům jako líbí? :)

Starý město je super, takový domy jako na Vinohradech už se nestaví, ale na tomhle baráku nevidim nic záchranyhodnýho.

PS: Londýnské City nebo jeho Pařížská varianta(jméno jsem zapomněl) jsou krásný místa. Takovou čtvrť mi bohužel nemáme.

0/0
2.6.2011 1:02

wiki5

Re: Skanzen ?

uprimne ten dum neni zadny zazrak, ale radsi to nez tu novou priseru

0/0
2.6.2011 2:18

Reg

Re: Skanzen ?

Ten dům byl v rámci secese stejně podprůměrný a nudný, jako je ta navrhovaná skleněná stavba v rámci soudobé architektury. Takže logická otázka zní - čím si zrovna secese zasouží, aby zůstaly dochovány VŠECHNY stavby? Naopak s odstupem sta let bychom ocenili, když bude Václavák pestřejší přehlídkou stylů. Na druhou stranu v tomto konkrétním případě bych počkal na nějakou kvalitnější architekturu. Pokud by tam chtěl stavět nějaký světový architekt, tak by to byl pochopitelný důvod, takhle moc ne.

0/0
2.6.2011 9:21

Radka.seznam

Re: Skanzen ?

Mě se tedy líbí moc! R^ A všechny staré domy! ;-)Já bydlím teď na sídlišti, kam nás vystrnadil nový (americký) majitel našeho domu,ale jinak jsem prožila takřka celé dětství v Klimentské ulici. R^ Tam byl každý dům jiný, ale tyto skleněné budovy? Hrůza! Jeden jako druhý... Fuj!RvRvRv Hotové sídliště - také hnus! Tam se tyto stavby hodí, tam si je klidně stavte. Protestovat nebude nikdo. Proč to cpát do centra?

+1/0
7.6.2011 20:22

Radka.seznam

Re: Skanzen ?

Taky je mi moc smutno...;-(;-( Škoda, že jsme nezachránili Štvanici, ale to byl velký zájem, rychle o víkendu to zbourat bez vědomí veřejnosti a památkářů...;-O;-O Je to hanba, nechceme nic takového likvidovat a doufám, že za to ponesou jednou lidi, kteří to nechali zchátrat a později dokonce zbourat, osobní zodpovědnost....;-O;-O

+1/0
7.6.2011 20:15

ab54321

".....nahrazeny kvalitnější architekturou"

To si dělaj srandu ne? Na fotce je laciná PETflaška a ne stavba.

+1/0
1.6.2011 21:08

Radka.seznam

Re: ".....nahrazeny kvalitnější architekturou"

Oni nemají vkus, takže to nejspíš myslí vážně... 8-o Nebo jsou oslepeni úplatky... ;-€;-€;-€ To je druhá možnost...Rv

0/0
7.6.2011 20:27

Krokodyl1

Správně!

Praha není skanzen, který by se měl zastavit v 16, století! Proto navrhuji zbourat Staré zámecké schody na Hrad a místo nich konečně dát nějaký vyřazený eskalátor z metra! ;-D

0/0
1.6.2011 20:47

fearofthe

Re: Správně!

Já bych radši nahradil sovětské eskalátory novými :-/

0/0
1.6.2011 21:03

Leinad

Re: Správně!

Kdyby ty nové eskalátory taky jezdily. :-/ U těch nových se vždycky dělá na nástupišti taková fronta.

0/0
1.6.2011 23:31

grandemi

Re: Správně!

Rychlost eskalátorů je dána unií. Postupně tak budou jezdit všechny.

0/0
2.6.2011 8:09

Leinad

Re: Správně!

Co to je za chytrou normu? To bude sranda, až nastane situace, kdy eskalátory nestíhají a nástupiště se pomalu zaplňuje lidmi z nově přijíždějících vlaků. Existuje statistika dokládající závislost množství úrazů zaviněných eskalátorem právě na rychlosti eskalátoru?

0/0
2.6.2011 12:26

grandemi

Re: Správně!

Ujišťuji vás já jí nevymyslel.

Popravdě však musím říci, že jsem se s tím co popisujete nesetkal.

Z popisu:

Dříve bylo zcela běžné, že cestující doslova frčeli na schodech rychlostí 2,5 metru za sekundu (9 km/h). Jenže to se zdálo úředníkům nebezpečné, proto omezili rychlost na 0,7 metru za sekundu (2,52 km/h).

0/0
2.6.2011 15:23

Leinad

Re: Správně!

Co to je za popis? Takže rozumím tomu správně, že více, než eskalátorníci (technici) či hasiči s účelem zvýšit bezpečnost rozhodovali úředníci s účelem reakce na jejich zdání o bezpečnosti?

0/0
2.6.2011 18:12

grandemi

Re: Správně!

Ano. Do populace se počítají i senioři.:-)

0/0
3.6.2011 7:44

21century_schizoid_man

jak to ma vypadat?

urcite by bylo fajn videt nejakou vizualizaci projektu, takhle neumim rict, jestli bude vysledek pozitivni nebo ne

0/0
1.6.2011 20:29

opportunity

Re: jak to ma vypadat?

Musíš mít "vizualizaci"? Nestačí ta fotka ve článku?

0/0
1.6.2011 20:47

21century_schizoid_man

Re: jak to ma vypadat?

myslis tu fotomontaz, kde do mista stavajiciho baraku nacpali tu novostavbu, co stoji na mustku a pripsali k tomu "takhle by mohla vypadat"? to mi vazne nestaci, to tam mohli dosadit klidne chaloupku rakosnicka, akorat vim, ze to ma mit 9 nadzemnich pater (to na fotomontazi jenom 7, snad dobre pocitam)

0/0
1.6.2011 21:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.