Diskuze

Dopravní podnik opět uvažuje o turniketech v metru, chce je levnější

Dopravní podnik chce ve vstupech do pražského metra znovu zavést turnikety. Aby projekt, který se potýká s častou kritikou, mohl spustit, musí co nejvíc snížit náklady. Proto teď přepočítává, kolik by zavedení turniketů stálo. Od jejich zavedení si slibuje především snížení počtu černých pasažérů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

eiji

3. 6. 2011 17:48
Samozřejmě že turnikety budou!

...to mi bylo jasné při protlačení OpenKradu. Jen jsem si říkal jak dlouho to potrvá.

Za prvé to sníží počet černých pasažérů (což je chvályhodné).

A za druhé (a především) to poskytne nenasytným politikům spoustu a spoustu zajímavého materiálu (zvlášť pokud budou turnikety při výstupu požadovat opětovné přiložení RFID čipu v kartě...). A pokud se z minulých informačních úniků dá soudit, nebude v bezpečí nikdo (představte si, že bytař si "online" zjistí, že jste právě vystoupili na druhé straně města a může nerušeně pracovat, policajti budou vědět kdy vám můžou nainstalovat štěnice aniž by museli před vaším domem mít sledovačku, soukromí detektivové a manželky snadno a rychle odhalí nevěru atd. atd)...

Takže - tanečky kolem ceny turniketů jsou nejspíš jen naoko, aby si lidi nemysleli. Otázka tedy nezní "zda", ale "kdy a jak".

Protentokrát mě tedy výjimečně mrzí, že jsem měl pravdu... Rv

0 0
možnosti

eiji

3. 6. 2011 19:54
Re: Samozřejmě že turnikety budou!

....samozřejmě že doprovodným efektem bude zbohatnutí vybraných firem (resp. jejich představitelů) a politiků/činovníků zadávajících zakázku, ale to se rozumí samo sebou, že... :-/

0 0
možnosti

bitkar

2. 6. 2011 16:02
dlouho uz....

....nebylo kam vrazit (cti utopit) penize :D

0 0
možnosti

Dms?

2. 6. 2011 15:36
Shrnuti

Pojdme si to shrnout:

1) ohromna pocatecni investice - kolik cernych pasazeru si musi koupit jizdenku (coz driv nedelali), aby se to vyplatilo? Pri cene 30Kc za jizdenku je to 100 mil.!!!

2) velke provozni naklady - u kazdeho "sirsiho" vstupu pro kocarky musi nekdo stat, aby tam neprobihali neplatici

3) "vyborna" moznost korupce a samozrejme navyseni nakladu v prubehu projektu

4) kvuli usetreni nakladu pak dlouhe fronty na vstup do metra (zejmena kdyz zrovna prijel plnej autobus), idealne turnikety pouze vzdy v jedinem vstupu do placenych prostor metra a dalsi "vychytavky"

0 0
možnosti

petr____22

2. 6. 2011 21:30
Re: Shrnuti

Pocet cernych pasazeru je udajne 30%

V Londyne, ktery ma 15x tolik obyvatel to funguje. Dokonce i do vsech autobusu se nastupuje prvnimi dvermi a plati se u ridice.

0 0
možnosti

PetrK.

2. 6. 2011 13:52
Doporučuji

http://www.trolejbusyvpraze.net/blbosti_turnikety2.htm

-

Turnikety se prostě NIKDY nemůžou rentovat!!

-

Ale o to pravděpodobně Dopravnímu podniku vůbec nejde, že?

0 0
možnosti

Dms?

2. 6. 2011 15:47
Re: Doporučuji

Moc pekne cteni!

0 0
možnosti

Martin79

2. 6. 2011 13:32
Souhlas

turnikety jsou všude možně, proč by Praha měla být výjimkou.......

0 0
možnosti

MMister.com

2. 6. 2011 14:35
Re: Souhlas

Nejsou.

0 0
možnosti

Richard Kába

2. 6. 2011 12:54
Vyborne

Takze, kdyz fizlovaci system ovce prohledly, tak se spusti nova kampan, kde se o "nadbytecne" funkcionalite pomlci. Chytre.

0 0
možnosti

Leinad

2. 6. 2011 12:36
Nejsem proti

Ale jaký to může mít přínos v tomto koruptosystému? Bude turniket levnější než "zisky"?

0 0
možnosti

dr.Dvojka

2. 6. 2011 12:14
to vydělá jen "rodině" pana Dvořáka, nikomu jinému

je milion způsobů, jak i takový turniket obejít, ať si zajedou do Paříže nebo jinam.. je to kravina a tunel

0 0
možnosti

Dr. Fe(4)

2. 6. 2011 12:13
Ekonomicky je to zjevně naprostý nesmysl

Na to stračí vzít kalkulačku do ruky a během "minuty" si to spočtete z veřejně známých údajů. DP inkasuje za jízdné ročně cca 4,5 mld kč a přepraví cca 1,2 mld cestujících. Za jednu jízdu tedy vyinkasuje v průměru cca 3,80 kč (tu nízkou cenu způsobují časové kupony). Metro přepraví 600 mio cestujících ročně, z nich je dejme tomu 10 pct černých pasažerů. Revizoři uvádí údaj 6 pct, ale aby se neřeklo, berme 10 pct tj. 60 mio jízd ročně načerno x 3,80 kč = 228 mio ročně navíc. Tedy POKUD BY VŠICHNi ČERNÍ PASAŽEŘI ZAČALI PLATIT. Což samozřejmě v praxi nenastane, protože spoustu z nich radši metrem nepojede vůbec, než aby začali platit. Relistický odhad nárůstu tržeb bych tedy tipnul tak na 100-150 mio ročně. To investici v řádu miliard rozhodně v reálném čase nezaplatí ..........

0 0
možnosti

pskoda

2. 6. 2011 11:51
Základní omyl

je v tom, že si DPP myslí, že každý neplatící cestující bude potom platit. Měli by si uvědomit, že takové zisky, jaké si vypočítali, jsou jen teoretické, praxe bude jiná.

Jinak v turniketech nevidím problém. Funguje to v jiných městech, tak proč ne tady.

0 0
možnosti

Martin Šubrt

2. 6. 2011 12:50
Re: Základní omyl

Ano, základní chyba ve výpočtu té ztráty DP z černých pasažérů, kterou DP uvádí je, že v tom odhadu vzali počet všech jízd v metru a z nich vzali 10% tzv. černých a ty vynásobili jízdenkou za 26 korun. Jenže jaksi tento výpočet ani zdaleka nesedí, protože kdyby se aplikoval pro výpočet reálného zisku DP, tržil by ročně DP ze všech jízd asi 30 miliard Kč a nepotřeboval by žádnou dotaci a byl by asi 20 miliard v plusu. Problém je, že díky slevám a tramvajenkám je reálný zisk i z nečerné jízdy daleko nižší. S tramvajenkami je okolo 13 korun na den, při dvou jízdách cca 6 korun na jízdu. Se slevami ještě níž, tzn tržba z jedné jízdy je někde hluboko pod 5 korunami. No a to když se vynásobí s počtem černých jízd, nedostaneme zisk mliardu, ale tak zhruba max.pětinový. Skutečně někde okolo 150 milionů ročně. A tato částka je daleko nížší než náklady na instalaci a hlavně provoz turniketů... A to je základní probém projektu DP.

0 0
možnosti