Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražský Dopravní podnik si pronajme 40 autobusů, potřebuje jich tisíc

Dopravní podnik a Ropid, který organizuje MHD v Praze, se snaží na čtvrtek sehnat co nejvíce soukromých dopravců. Ti by zaskočili za stávkující řidiče. Nyní má Ropid domluveno 40 autobusů, dalších šedesát až sto vozů by mělo nahradit příměstské vlaky. Zatím ale nikdo neví, kolik řidičů nakonec bude stávkovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lu2222

Blažek plácá nesmysly

Problém je v tom papírování. Aby někdo moh řídit bus DPP, tak musí mít kromě řidičáku, profesáku, různejch prohlídek taky ještě různý interní školení, ať už na ovládání vysílačky, z provozních předpisů atd. normálně to všechno trvá několik dní. Pak se teprv nastoupí do zácviku, kde se musí odjezdit určitej počet hodin(cca 30, už si přesně nepamatuju) s jinym zkušenym řidičem, kterej pak potvrdí, že jsi schopen jezdit. Při tom zácviku ale nejde ani tak o seznámení s trasama, ale hlavně o seznámení s vozem a přezkoušení schopností řidiče. Ono by se to možná dalo nějak vochcat, ale otázka je co by se pak dělo v případě nějakýho průseru. Předpokládám, že pojišťovně by se moc nechtělo cálovat škody způsobený takovým řidičem rychlokvaškou. Proto se shání po řidičích i s vozem. Naučit se jednu trasu by takovej problém nebyl. Nekonec, ty který seženou externě, se tu trasu taky nějak budou muset naučit.

0/0
14.6.2011 10:56

cernaslunecnice

alespoň něco

i když jestli odboráři zablokují i silnice, tak jim budou busy k ničemu...tohle fakt nechápu...ať si stávkujou, ale proč blokovat silnice...

0/0
14.6.2011 8:59

petrph

v době GPS navigací

by tu jízdy měl snad zvládnout každej kdo má řidičák na autobus. Stačí do navigací nastavit příslušnou trasu se všemi zastávkama. Ty navigace nejdou tak drahý, spoustě řidičů by šly narvat přímo do jejich mobilů a těm zbylejm by se nějaké na ten den půjčily. Ale když není zájem, tak se halt nedá nic dělat...

Nakonec, on se na jeden den práce, nikdo ani z nezaměstnaných hrnout nebude...Kór když mu ty peníze hned Kalousek rovnou zdaní takže z nich dostane sotva půlku :-)

0/0
13.6.2011 20:16

Pruitt Igoe

Re: v době GPS navigací

Panenko skákavá, to jsou rady... ;-D;-D;-D

0/0
13.6.2011 20:53

zlatoústý

Re: v době GPS navigací

proč to komplikovat? Za volantem by se mohli střídat sami pasažéři, kteří mají řidičák aspoň na osobní auto, a ti kteří si to odříděj můžou jet za odměnu zadarmo. No nenašel jsem ještě lepší řešení? ;-)

0/0
14.6.2011 13:15

Zlo

Co to je za kecy?

Autobusy máte, potřebujete řidiče. Jediný problém, který by mohl nastat by bylo papírování.

Dostane mapu, kudy má jezdit, kdy vyjet a hotovo. Samozřejmě, že intervaly budou v prdeli, ale to není relevantní. Jsou to snad autobusáci, řidičák mají a lidi vozí normálně.

Pan Blažek asi nechápe, že špatně fungující přechodný stav je lepší, než totální kolaps. Měl by okamžitě dát k dispozici své křeslo.

0/0
13.6.2011 19:24

DrPrHrBr

Smutné je,

že ačkoliv jsem zarytý antiodborář, tuto stávku podporuji. Nikoliv kvůli odborovým bosům, kteří sledují pouze svá koryta, ale kvůli této vládě, která pod rouškou reforem nedělá vůbec nic smysluplného, jenom samé hovadiny.

Vládo, začni dělat skutečné reformy, ne pouze kosmetické nesmysly. Malá nápověda - nestačí zvyšovat příjmy (to nejde do nekonečna), měly by se i snižovat výdaje.

0/0
13.6.2011 19:13

radaumacher

Re: Smutné je,

Jen tak mimo záznam - prodloužením věku pro odchod do důchodu se zároveň zvýší příjmy i zkrátí výdaje...

0/0
13.6.2011 20:00

toledo05

Re: Smutné je,

samozřejmě.. dá se toho potom víc rozkrást na státních zakázkách... a lidi opět utřou...

0/0
13.6.2011 20:58

zadluzenicz

zrušit autobusové linky provozované DPP

Problém nejsou autobusy, ale řidiči. Řešením je v rámci PID odbourat autobusové spoje poskytované DPP a nahradit je soukromými přepravci. Ne jen na nějakou stávku, ale navždy.

Vedení PID mělo odstoupit za to, že na tom nezačalo pracovat již dávno.

+1/0
13.6.2011 19:05

original

Re: zrušit autobusové linky provozované DPP

a nebylo by jednodušší privatizovat DPP   ;-)   RvEU

0/0
13.6.2011 19:13

zadluzenicz

Re: zrušit autobusové linky provozované DPP

Nebylo. Problém je v existenci jednoho velkého molochu, na kterém vše visí.

Pokud bude autobusové spoje zajišťovat řekněme pět společností, přičemž budou všechny přibližně stejně angažované, žádná stávka autobusovou dopravu neohrozí. => přestane být použitelná pro politické vydírání (terorismus) a stane se opět tím, čím je její existence odůvodněná. Tedy krajní krok při vyjednávání se zaměstnavatelem.

Asi nelze takto rozdělit stávající metro, takže tam ať ho klidně provozuje DPP. I když nelze si nevšimnout, že politické stávky jsou doménou především zaměstnanců státu, státních podniků a podniků vlastněných veřejnými institucemi. Takže i privatizace by mohla mít svůj smysl.

Možnosti odluky tramvají od DPP a jejich provoz více společnostmi nedokáži posoudit. Pro začátek by mi stačily ty autobusy.

+1/0
13.6.2011 19:19

original

Re: zrušit autobusové linky provozované DPP

já souhlasím , ale tohle přesně by šlo udělat PID PHA západ a.s., PID PHA Východ a.s., Metro Praha a.s., Tramvaje Praha a.s., BUS Praha a.s. .... + otevření trhu

0/0
13.6.2011 19:29

kokrspanel

Re: zrušit autobusové linky provozované DPP

A až budete potřebovat 5 tramvajenek, tak si nechoďte stěžovat. Tohle otevření trhu zkusili v UK a jak to tam dopadlo...

0/0
13.6.2011 19:32

zadluzenicz

Re: zrušit autobusové linky provozované DPP

Tramvajenku budete mít jednu, vydanou PID.

Navrhované není žádnou změnou organizace, toto vše již dnes funguje. Jedinou změnou by bylo, že PID nepodepíše smlouvu na konkrétní linku s DPP ale třeba Arrivou.

0/0
13.6.2011 19:35

Leinad

Re: zrušit autobusové linky provozované DPP

Firem je hodně, viz http://ropid.cz/dopravci a žádných 5 tramvajenek nemám. :-)

Problém je v tom, že jezda z firem má hodně spojů.

0/0
13.6.2011 22:42

zlatoústý

Re: zrušit autobusové linky provozované DPP

To by byl zas tunel, v českém stylu ...

0/0
13.6.2011 20:04

Leinad

Re: zrušit autobusové linky provozované DPP

A místo odborářů a úředníků DPP na Bojišti se zase nažerou manažeři a dozorčí rady těhle firem. :-/

Já bych za současného stavu zvyšoval kotroly konkurzů ROPIDu a fakt, že vážně vyhrává nejlevnější místokm. Metro bych nechal DPP, tramvaje nevím jak by se daly zařídit.

0/0
13.6.2011 22:51

sluni-sluni

Re: zrušit autobusové linky provozované DPP

zrušit ROPID

0/0
13.6.2011 19:29

original

to je stávka

.... s pracujícími stávkují i stroje ;-D   tohle by měl vidět John O' Conner    ... to by se mohlo hoditEURv

0/0
13.6.2011 18:49

katano

stávka je ZBYTEČNÁ

Vláda Petra Nečase má pohodlnou většinu a vláda schválí to co uzná za vhodné, i kdyby ODBORY stávkovali 4 dny v tahu .

     PS : doufám, že v případě blokád silnic zasáhne POLICIE tvrdě, rychle a nekompromisně ! ! ! :-P

0/0
13.6.2011 18:42

original

Re: stávka je ZBYTEČNÁ

... tak to bych nečekal 8-o  tohle radši U Sádlů neříkejte;-D

0/0
13.6.2011 18:51

katano

Re: stávka je ZBYTEČNÁ

Proč hste to nečekal, pane ORIGINAL ? ? ?

      PS : jsem živnostník ( OSVČ ) a netáhla z odborů, opravdu NEMUSÍM  ! ! ! :-P

0/0
13.6.2011 18:58

original

Re: stávka je ZBYTEČNÁ

... R^

0/0
13.6.2011 19:02

tanik65

Re: stávka je ZBYTEČNÁ

zasáhnout měli hlavně na Slavii proti chuligánům ;-D

0/0
13.6.2011 19:43

rybizek7

Tak to je velký omyl!!!

Dopravní podnik má tolik autobusů...jen nemá řidiče. Kolikpak řidičů by se přihlásilo v zemi, kde je údajně obrovská nezaměstnanost?

Nadpis článku naznačuje, jako kdyby stávkující autobusy vlastnili...ti mají však akorát tak holou řiť.

0/0
13.6.2011 18:36

AdmiralJamato

Re: Tak to je velký omyl!!!

Řidiči nejsou. Jen málokdo má tolik najezděno, aby mohl řídit autobus u DPP. A kdo najezděno má, tak má i práci. ;-D

0/0
13.6.2011 18:43

original

Re: Tak to je velký omyl!!!

tolik naježděno .... kdo má řidičák na autobus , může frčet .... ono se jaksi předpokládá , že kdo má řidičák na autobus vozí lidi ;-D

0/0
13.6.2011 19:05

Leinad

Re: Tak to je velký omyl!!!

Kdo má řidičák D + profesák a zná pražské linky? Případně zná i pražské silnice na tolik, aby uměl reagovat na to, že je někde barikáda a blížit se při tom trase své linky? ;-D

Leda že by se fakt počítalo s tím, že navigovat budou cestující.

0/0
13.6.2011 23:01

kokrspanel

To jsou problémy

No tak holt na každé křižovatce zahuláká dozadu na cestující a ti mu už nějak poradí...

0/0
13.6.2011 18:35

kokrspanel

Re: To jsou problémy

a dost...idnese, máte tu v tom zase bordel ;-O

0/0
13.6.2011 18:36

kokrspanel

To jsou problémy

No tak holt na každé křižovatce zahuláká dozadu na cestující a ti mu už poradí...

0/0
13.6.2011 18:35

Leinad

Re: To jsou problémy

Hlavně na Jižní Spojce, bus v levém pruhu 80 km/h, 10 metrů před výjezdem se někdo ozve. ;-D

Ale jo, rozumím, na normální křižovatce a lince cestující poradí, na ten zbytek jsou stávkokazi nebo aspoň číslo exitu v popisu linky.

0/0
13.6.2011 22:39

SecondWisdom

Taky to nechápu ?

To snad autobusáci vlastní ty autobusy. Jako taxikáři ? Občas se dva střídají, to mají autobus koupený dohromady ? Může mi někdo vysvětlit proč nenajímají dočasné řidiče vlaků, autobusů a tramvajíl, a místo toho shání dopravní prostředky ? 8-o

0/0
13.6.2011 18:23

Pejvl2

A co ti řidiči kteří se stávkou nesouhlasí?

Co ti řidiči DPP, kteří se stávnou nesouhlasí (určitě nějací jsou)? Ti mohou ve čtvrtek do práce, nebo jim to odboráři prostě zakázali?

0/0
13.6.2011 18:10

Leinad

Re: A co ti řidiči kteří se stávkou nesouhlasí?

Pokud odboráři budou dělat blokády, tak se zcela jistě postarají i o zaparkovaní busů ve výjezdech z garáží.

Pokud moc blokád nebude, tak záleží na tom, kolik % stávkokazů bude a pak se uvidí (provoz jako o prázdninách/v neděli/na štědrý den/...) ;-D

0/0
13.6.2011 22:45

Tyčový kluzák Tošihira Takedy 2

A už je to tady...už se jim to bortí....

"zatím se neví, kolik řidičů bude stávkovat....." No, milí drazí, až těm řidičům pohrozí vyhazovem, tak pěkně nasednou a budou vyšívat, jako by se nic nestalo. Žádná stávka nebude. Dejte na moje slova.

0/0
13.6.2011 18:06

bkv

Re: A už je to tady...už se jim to bortí....

Koukám, že pojem zákon ti asi nic neříká. Ale co se divím, jsme přeci v Čechách.

0/0
13.6.2011 18:13

Spalovač_šancí

Re: A už je to tady...už se jim to bortí....

Hodně řidičů má smlouvy na dobu určitou ...

0/0
13.6.2011 19:04

drátek99

Večer před stávkou opráším kolo a

projedu se na čerstvém vzduchuR^ možná to bude kratší než MHD a začnu tak jezdit stále:-)

0/0
13.6.2011 17:27

neznalek_na_mesici

...

Kdyz mi DP pristavi bus na 'mou' zastavku, tak si s nim dojedu az do zamestnani i zpet, a na oplatku muzu cestou posbirat nejake lidi.

0/0
13.6.2011 16:43

Volejbalové kladivo

Re: ...

;-D

0/0
13.6.2011 16:44

martasv

Když řekl sežente autobusy , tak budou autobusy.

No když jen třetina lidí, které normálně vozí metro vleze do aut a vydá se do práce , bude praha jedno veliké parkoviště . Takže já bych byl pro helikoptéry a nevím proč to nenapadlo i našeho hlavního klimatologa.

0/0
13.6.2011 16:40

lepidlo999

Re: Když řekl sežente autobusy , tak budou autobusy.

Protože se s helikoptérou blbě parkuje na sedlové střeše?

0/0
13.6.2011 18:21

Leinad

Re: Když řekl sežente autobusy , tak budou autobusy.

Kdo vleze do auta, bude odborářům pomáhat v blokádách a tvoření parkoviště.

Kdo se bude chtít někam dostat, zvolí pěšky/kolo/motocykl. Schválně, kolik lidí odborářům pomůže?

0/0
13.6.2011 22:55

fsp

Prezident řekl najmout

tak najmout  ;-O  Ikdyby měli být dovezení z  Ruska !!!!!!!!

0/0
13.6.2011 16:17

Leinad

Není čas na zaškolování mapy Prahy?

Udělte hlasování: zhasnutý displej (nebo jako linku uvést třeba "X") a na každé zastávce hlasování, kam se pojede. Menšina si může počkat na další(po odjezdu to bude většina) nebo jít pěšky.

U busu sice horší představa, než u tram, ale možné by to bylo.

0/0
13.6.2011 16:14

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Není čas na zaškolování mapy Prahy?

Nesmysl, většina cestujících trasu zná, takže bude stačit manuál který knoflík otevírá dveře, hlášení stanic je zbytečnost na jeden den. a tedy buď najmout brigádníka, co zná trasu a bude radit řidiči nebo nechat vždy nějakého cestujícího ,co jede pokud možno nakonečnou s řidičem jako navigátora.

0/0
13.6.2011 16:30

rogerer

Re: Není čas na zaškolování mapy Prahy?

jeee to me rozesmalo s tim brigadnikem ale asi by to sl ono :-)))

0/0
13.6.2011 16:37

FotoGraf

Prijde mi to zbytecne

Kdyz kvalitne nebude fungovat cely dopravni retezec, tak se na to jako zakaznik nebudu zpolehat, ze jestli bus vyjede, kdy vyjede, jak casto pojede, kam me doveze, kde se co ucpe a kdyz dorazim na mezistanici, jestli se necim dalsim dopravim dal...

0/0
13.6.2011 16:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.