Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha může být cyklistické město, ukázala čísla ze stávkového dne

V den stávky dopravních odborů se v pražských ulicích pohybovalo zhruba desetkrát víc cyklistů než obvykle. Potvrdila to data z automatických sčítačů zabudovaných v cyklostezkách. Podle odborníků se tak mimo jiné potvrdilo, že se Praha může stát městem pro cyklisty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kulischek

já jsem pro Prahu cyklistickou!

ač si vozím všude zadek autem, jsem pro, aby se cyklistika v Praze podporovala, pokud by jízda na kole po Praze nepředstavovala částečnou sebevraždu, sám bych na kole jezdil a vyměnil za něj svoje auto, pokud není nutné zrovna něco většího převážet a počasí je pro jízdu přijatelné...Mám rád individuální dopravu, a to klidně i kolo, nesnáším dopravu hromadnou...

0/0
23.6.2011 11:10

sam99xx

Říkal jsem si, ...

... kdy někoho napadne, jak to využít k vypumpování dalších stovek miliónů nebo miliard z městské/státní kasy na další předražený kus asfaltu. Já jsem jezdil na kole 25 let a nikdy jsem si nemohl stěžoval, že by mně nějaký motorista ohrozil (nechte si výmluvy, že tenkrát nebyl provoz, kolo mi ukradli před deseti lety a i tehdy byl provoz hustý). Věnoval jsem se totiž provozu, dodržoval jsem předpisy, nejezdil jsem po chodníku, snažil se předvídat a nehrál si na nesmrtelného. A to jsem jezdil i v zimě. Když vidím některé "dnešní" cyklisty většinou oblečené do "buznaoblečků", tak se nestačím divit, jak jsou sobečtí a bezohlední a to dokonce i na cyklostezkách vůči sobě navzájem nebo vůči chodcům, je-li cyklostezka společná se stezkou pro chodce. Zkuste si schválně spočítat, kolik jich sesedne u Vyšehradského tunelu a povede kolo tím úzkým chodníkem, přestože je tam značka a vyskytují se tam chodci - mě se nepovedlo napočítat ani jednoho! Škoda, že dělají hodně špatné jméno těm slušným.

+1/0
17.6.2011 20:10

sam99xx

Re: Říkal jsem si, ...

jen pro zajímavost: Tento příspěvek obsahuje vulgarity, urážky nebo je rasistický, proto byl smazán.

Copak tě na tom, milý cenzore, urazilo? Nebo chceš snad žalobu pro potlačování svobody projevu? Taky pracuji v médiu

0/0
17.6.2011 20:12

macarát

Re: Říkal jsem si, ...

Považuji se za velmi ohleduplného cyklistu, nicméně k sesedání u Vyšehradského tunelu opravdu nevidím důvod. Zpomalit a jet krokem, to ano, to je tam ostatně nutné z hlediska bezpečnosti, ale sesedat? Jak bychom se tam pak dva cyklisté proti sobě vyhnuli, kdybychom šli vedle kol?

+2/0
17.6.2011 22:12

Leinad

Re: Říkal jsem si, ...

Já tam jezdím i míň, než krokem, tedy aspoň tacháč mi ukazuje 3-4km/h, kdybych tam šel, tak mám i 5-7. ;-D

V každém případě při vjíždění tam uvažuji, značka tam není bezdůvodně. Dva protijedoucí ciklisté se vejdou, ale sesedám třeba když tam je širší kočárek.

0/0
18.6.2011 20:37

Posel z Liptákova II.

Re: Říkal jsem si, ...

já jezdím nějakých 20 let a řeknu vám, že každých 5 let je dost znát. Kde jsem ještě před pěti lety normálně jezdil, tam už se dnes bojím. A vážně to není o dodržování předpisů, protože předpisy jsou psané téměř výhradně pro řidiče a pro chodce. Cyklista je podle zákona jakýsi hybrid a s ohlédnutím na neurvalost a nedisciplovanost řidičů je dnes prostě pohyb na běžných komunikacích tzv. "o hubu". Je potřeba si uvědomit, že cyklostezky se staví hlavně kvůli autům. Nebýt přemíry aut a bezohledných řidičů, nikdo by po cyklostezkách ani nevzdechnul... ;-)

0/0
18.6.2011 0:55

kanafasik2

jezdím ne kole

po Praze  často, a dá se to. Musí se vědět kudy, a být neustále ve střehu. Jde to. Jen nechápu občasné překyselené až nsr.....é obličeje některých řidičů, který zřejmě štve, já si na křižovatce na červenou dojedu až k tomu semaforu a krásně předjeu celou kolonu. Stejně tak jsou n....í na řidiče motorek nebo skútrů. Mají nám to přijde mi za zlé. A přitom by měli být spíš rádi, že jeden cyklista nebo motoycklista = mínus jedno auto. Ovšem ta nasr....st je jen v té části Evropy na východ od Aše...Lidi co s Vámi je?

0/0
17.6.2011 19:51

lu2222

Re: jezdím ne kole

ono dost záleží na místu, kde to předjetí při červené provedeš. když se mi po delší době povede cyklistu předjet, on se na dalším semaforu znovu přede mě vecpe a já se pak za ním musím znovu plazit, protože je nemožné ho předjet, tak pochop, že to nikoho nenadchne. podotýkám, že jezdím poměrně často po Praze i na kole. chce to být hlavně ohleduplný a necpat se dopředu za každou cenu.

+1/0
17.6.2011 21:30

Leinad

Re: jezdím ne kole

Tak jasně, ppředjíždím tak, kde to nezdržuje (široké pruhy nebo oficiálně značený cyklopruh) Nepředjíždím prvního, pokud má blinkr doprava a za stopčárou není prostor pro cyklisty) I tak se občas někdo naštve.

0/0
18.6.2011 20:50

astrudina

To je argument! Nic nejede, je červen a do práce se musí

Chcete nastolit teror? jakože nebude jezdit MHD a lidi, staří, mladí budou muset povinně na kolo -umíš, neumíš, tvůj problém - zelená víra to vyžaduje, zelená víra to žádá!

Jděte už s těmi koly v Praze do háje zeleného! Jezdíte od května do září, je vás pár tisíc a stát na váš koníček má dávat miliardy - a pořád nemáte dost! Budete buzerovat ostatní a dogmaticky k tomu využijete stávku..

Hlavně táhněte z chodníků, kupte si světlo a zvonek!;-O;-€

+1/0
17.6.2011 19:26

phi

Re: To je argument! Nic nejede, je červen a do práce se musí

bububu :)

0/0
17.6.2011 19:31

Leinad

Re: To je argument! Nic nejede, je červen a do práce se musí

A kde jsou ty miliardy vidět? Také mi vadí cyklostezka dražší než dálnice, ale to je o úřednících a stylu konkurzů, navíc i cyklostezkách od nikud nikam. (Cyklostezka má mít "žluté" ukazatele, při napojení na silnici/polňačku nemá mít obrubník, ale "nájezd", místo konec cyklostezky-přechod-začátek jiné cyklostezky patří cyklopřejezd.)

Jinak MHD ve větším městě být musí, otázkou je, zda kromě pár zdůvodnitelných případů musí být v centru města auta. (Instalatér, obchoďák,... k zákazníkovi - OK. Magistrála - dobře, obchvat není. Zásobování - jasně, do obchodů se jezdí dodávkou. A to celkem stačí.)

0/0
18.6.2011 20:45

kontrolor.pravdy

Cyklista v městě je sebevrah

Kolo do města nepatří a cyklo pruhy na silnicích jsou jen pro sebeuspokojení radních že dělají dobrou věc...dobře vědí žew třeba ten pruh na Petřiny je úplně zbytečnej

+2/0
17.6.2011 19:10

midloch1

Re: Cyklista v městě je sebevrah

Naopak, do města nepatří auta!! Správně by se měla vybudovat příměstská parkoviště a do centra jen hromadkou! Hned by se lidem pépe žilo a dýchalo.:-/

0/0
17.6.2011 19:33

ivošek z gmailu

Re: Cyklista v městě je sebevrah

Pán je zelenej fanatik?

0/0
17.6.2011 19:34

Leinad

Re: Cyklista v městě je sebevrah

Ať jsou elekrárny za městem třeba na plast nebo na gumy, ale ve městě chci dýchat i mimo klimatizované prostory a skafandr. Upřímně je mi jedno, na co tramvaj/metro/elektromobil jezdí.

0/0
18.6.2011 20:56

kanafasik2

Re: Cyklista v městě je sebevrah

a na to že kolo do města nepatří jste přišel -a jak? Byla jste někdy v Amsterdamu? Kodani? Paříži? Asi ne, Jina byste takovou nemohl-a plácnout..

0/0
17.6.2011 19:40

AAA2

Re: Cyklista v městě je sebevrah

V Amsterdamu a Kodani maj kopce jako v Praze?

0/0
17.6.2011 20:10

macarát

Re: Cyklista v městě je sebevrah

Nemají, takže auta tam neprodukují tolik zplodin. Přesto jsou k sobě ohleduplní a jezdí spíš na kolech. Co teprve v Praze, kde je několik kopečků. Tady bychom auta měli zakázat, do kopců mají moc velkou spotřebu a moc zplodin ;-D;-D;-D

+1/0
17.6.2011 22:15

Hroznej puberťák

Re: Cyklista v městě je sebevrah

Ne každej je ubohej chcípáček, aby nevyjel tak směšné převýšení, jako je v Praze, tomu se nedá ani říkat kopec.

+1/0
17.6.2011 22:31

Leinad

Re: Cyklista v městě je sebevrah

Cědí to, ale pár melounů do toho vrazili.

Komu tím pomohli?

0/0
18.6.2011 20:57

Buffalo007

K tomu

Osobně po Praze na kole občas jezdím (na výlety). Cyklostezky jsou fajn, většinou ale jedu někde, kde nejsou nebo po nich jedu pouze kousek. Vyznačený pruhy pro cyklisty je blbost. I když tam není, tak cyklista pojede po tom samém místě a v některých případech to akorát může ukrajovat místo pro auta, který už tak jsou nahňácaný.

Co mě štve, tak jsou dlažební kostky, i když má člověk pérování, tak je to nepříjemné. Ovšem patří ke městu a dát místo nich asfalt by byla blbost (V historických částech města).

.

Plán aby jezdilo více lidí do práce na kole je pěkný, ale ty lidi na to kolo nedostanou jen tak. Oni k tomu musí mít důvod. Jedinou možnost tak vidím v nějakém druhu motivace: další stávky :-), zdarma občerstvení po cestě a jiné nápady, které by muselo zaplatit město

0/0
17.6.2011 18:42

username

Re: K tomu

kostky se řeší tak, že tam dají pruhy rovné dlažby, nebo že je vyfrézují. Jenže to by nesměli být hňupové (viz náplavka).

Vyznačený pruh blbost není, ale samozřejmě to znamená s tím počítat při stavbě silnice, v mnoha zemích jsou na toto normy, takže se prostě silnice staví na každé straně o metr širší (případně při předělávkách silnic se ze 3 pruhů dělají dva).

Praha prostě není na cyklistiku připravená vůbec, cyklistická stezka tu prakticky neexistuje, to že namalují nějakou čáru na chodník či kus silnice z toho nedělá ještě cyklistickou stezku. Sloupy uprostřed trasy, výmoly, nesjízdnost na bruslích, neosvětlení, obrubníky ...

Např. za zcela nesmyslný projekt Bezdrátová Praha vyplázli 400 milionů z městského rozpočtu se zcela nulovým přínosem, ačkoliv na to byli mnohokrát předem upozorňováni. Za to by se postavilo cca. 100 kilometrů kvalitních cyklistických stezek.

0/0
17.6.2011 18:50

astrudina

Re: K tomu

Náplavka není jen pro vás, chodí tam lidi! A těm je po vašem pruhu, který jste si vyskučeli na Magistrátu a který stál několik milionů navíc - houby!

0/0
17.6.2011 19:35

kanafasik2

Re: K tomu

a jsme zase u kádra pudla... Není jenom vás!!  Cyklisti nadávají na řidiče aut že to není jenom jejich.... Chodci nadávají na cyklisty, že kombinované cyklostezky nejsou jenom jejich... řidič nadávají na všechny, že je jenom zdržují a tak je to dokolečka ...Stačilo by jediné.... obyčejná lidská slušnost..... Běháte na lyžích? Ne? Nechápu proč lidi kteří jdou pěšky na tůru mají potřebu šlapat ve upravené lyžařské stopě na značené trase. Divil byste se kolik jich je. A když je slušně napomenu, tak jejich odpověď je z 90% :"aby ses nepo.....l!"...

0/0
17.6.2011 19:55

RodoDendron0003

Vyhradit tramvajové pruhy i pro cyklisty a je po problému.

V každé ulici vymezit cyklistický pruh ohebnými patníky tak, jako je tomu na trase z karláku do nuslí.:-)

0/0
17.6.2011 18:39

jyyyj

Co státních prostředků se ušetří za lékařskou péči a dopravn

í obslužnost, když se začne stávkovat jednou týdně, pak ob den, pak denně...

RZETA se z odborářských a jinak komunistických pravidelně dopravu zastavujících papalášů zblázní radostíííííí !!!!!

Co ušetřených prostředků bude moci rozkrást StrýčkoTetičkovskáStBácKočKomunisticKolotočářskáMafie©Já, dále jen STStBKKKM©Já stále u penězovodů....

0/0
17.6.2011 18:26

ach jooo

Re: Co státních prostředků se ušetří za lékařskou péči a dopravn

Co to, prosim tebe, hulíš? To bude hodně nebezpečnej matroš...

0/0
17.6.2011 18:32

jyyyj

Endorfíny, které si umím uvolnit kdy se mi zlíbí, jsou lepčí

(vzor hepčí). Ale,...

Lepčí (vzor hepčí) matroš bych bral. Mám tři rostlinky v OBROFSKÉM  skleníku a nevím, co z nich vyleze.

Gdo mi dá lepčí(vzor hepčí)?

0/0
18.6.2011 1:49

jorbl2

Cykliste do mesta patri.

Stejně jako chodci atd, a dobrá, v rozumný míře i auta :-P

+3/0
17.6.2011 17:41

username

iDnes - Naučte se počítat

iDnes, vy nejserióznější deníku v ČR, naučte se počítat. Máte v článku tabulku cyklistů v průměrný den a včera, tak si je vydělte a opravdu nikde nedospějete k desetinásobku, maximum je čtyřnásobek, průměr spíš trojnásobek

Mimochodem dneska jsem potkával naopak méně cyklistů než je obvyklé, takže to moc lidí neinspirovalo

A to co se v Praze vydává za cyklostezky je opravdu k pláči, na tom by si průměrný holanďan rozbil kolo, zásadně potřebujete trekkingové vybavení a galuzky, silnější rámy, odpružení ... A vůbec nejlepší je elektrokolo (doporučuju, tím se eliminuje problém s věčnými stoupáními - na www.ekolo.cz je i půjčují zdarma na vyzkoušení)

+1/0
17.6.2011 17:37

on3.

A pak ze byla stavka na nic

:-)

0/0
17.6.2011 17:37

Sawy

No to jsem zvědav

na cyklisty, kdyby stávka v dopravě trvala týden, byl podzim a pršelo.

+1/0
17.6.2011 17:25

elegani

Re: No to jsem zvědav

Bude jich min. Jezdim jaro-podzim denne, v zime jenom pokud neni brecka. Mraz mi nevadi. V zime je ale vzdycky mensi autoprovoz. Cast lidi proste nevyjizdi, nefunguji stavebni firmy. Nejvetsi problemy jsou na jare a na podzim.

0/0
17.6.2011 17:28

Sawy

Re: No to jsem zvědav

Já rovněž jezdím téměř celý rok. Stávka s tím nemá co dělat, prostě je to moje hobby. Jen mi připadá hloupé tohle zobecnění. Ten jeden den to každý bere jako zábavu, zpestření, a navíc bylo hezky. Otázka je, co by se dělo ve výše popsaném případě.:-)

0/0
17.6.2011 17:42

elegani

Re: No to jsem zvědav

Je evidentni, ze pro omezeni auomobilismu je potreba: 1. Dostavet oba okruhy. 2. Zakazat vjezd na uzemi mesta autum s vysokymi emisemi (rozdily jsou obrovske). 3. Chytrym zpusobem zpoplatnit vjezd do centra mesta. 4. Vybudovat co nejvice stezek za rozumne ceny a umoznit co nejsirsi prepravu kol v MHD.

0/0
17.6.2011 17:47

Fai Rodis

Re: No to jsem zvědav

A proc by se vlastne mela kola vozit v MHD? 8-o 

Jsem vzdycky cela nadsena, kdyz se do nariznuteho metra cpe nejaky cykloun se spinavym kolem.

0/0
17.6.2011 17:54

elegani

Re: No to jsem zvědav

Metro nema vhodne plochy pro kola. Kola se daji zavesit a nezabiraji pak ani moc mista. Navic netvrdim, ze by mela byt preprava zdarma i ve spicce. Muze byt zpoplatnena pro ty, co pichnnou nebo maji jiny problem. Mimo spicku pak zdarma.

0/0
17.6.2011 17:57

Fai Rodis

Re: No to jsem zvědav

Mne pripada na hlavu jezdit dopravnim prostredkem dopravnim prostredkem. Porad tady slysim, jak je bajecne jezdit po Praze na kole - tak at si jezdi, ale necpou se do MHD, sakra!

Na chodniku si pred nima clovek neni jisty, v MHD taky ne...

+1/0
17.6.2011 18:01

elegani

Re: No to jsem zvědav

Proc ti to vadi, kdyz te to nijak nebude omezovat? Je to unikovka pro ty, co jsou v problemech. Umozni to jizdu vice lidem, kteri treba fyzicky nestaci na celou trasu. Nebo na projeti useku, ktery je k cyklistum nevlidny.

0/0
17.6.2011 18:04

Fai Rodis

Re: No to jsem zvědav

Kdyz fyzicky nestaci na trasu, muze pouzit MHD na cely usek.

A na kole si muze jezdit rekreacne o vikendu. Fakt nevim, proc bych se mela v metru uhejbat kolu se spinavym retezem.

0/0
17.6.2011 18:05

Jana Modřínová

Re: No to jsem zvědav

A co třeba kočárky, tam Vám kola špinavá nevadí? Nebo mají třeba zůstávat rodiče s malými dětmi jen tam, kde dotlačí kočár pěšky?

0/0
17.6.2011 18:40

kanafasik2

Re: No to jsem zvědav

tak si kup auto...

0/0
17.6.2011 19:56

astrudina

Re: No to jsem zvědav

pořád lepší kočár nežli zpocený cykloun se špinavým kolem:-/

+1/0
17.6.2011 19:36

Leinad

Re: No to jsem zvědav

Já nejsem proti jistým pravidlům pro kola v MHD (mimo špičku, očištěné, klidně i za poplatek) ale jak vám v poloprázdném vagoně metra vadí jízdní kolo na místě k tomu určeném? Pokud kolo zabírá méně místa, než kočárek?

Bylo by lepší, kdyby metro vozilo vzduch nebo pro prodlužování intervalů mimo špičku(což by vedlo k nižší oblibě MHD a více jízd auty, takže by se metro muselo mimo špičku zastavit) ;-D

0/0
18.6.2011 21:23

dino_na_idnes

Re: No to jsem zvědav

Že bylo hezky, to je jistě plus... Ale jinak si nedělám moc iluze, kdyby byla k dispozici čísla, kolik z těch nových báječných cyklistů sedlo na kolo prostě proto, že se museli někam v konkrétní čas dostat a prakticky neměli jinou šanci než to kolo, tak by takovýto článek snad ani nevznikl...

0/0
17.6.2011 18:10

Yazaman

Re: No to jsem zvědav

Mně by stačilo jen srovnání dnešního a včerejšího počtu cyklistů. Jestli třeba ta stávka alespoň pár lidem otevřela oči natolik, že o kola zůstanou třeba jen proto, že jsou v práci rychleji než autem nebo autobusem postávajícím v zácpě.

0/0
17.6.2011 19:45

Šestá z pěti

KOUKÁM, že je na čase vyzkoušet jízdu na kole Ječnou :-)

A zablokovat tak celý pruh aut, aby si uvědomili, že cyklista si také může pěkně vyšlapovat po silnici a má na to úplně stejné právo, jako majitelé těch slavných aut ;-D

-

Za tu srandu by to stálo a kdyby se přidalo více cyklistů, třeba každý po 10ti minutách, to by byla paráda! Pěkně po silnici, aby neřekli, že jezdíme po chodníku. Jsem zvědavá, kdo bude troubit na manažerku na kole ve fešném kostýmku ;-D

0/0
17.6.2011 17:25

.MichaL

Re: KOUKÁM, že je na čase vyzkoušet jízdu na kole Ječnou :-)

nojo, i po městě lze jezdit libovolným prostředkem buď rozumně, nebo jako 1d10t. Způsob který doporučujete, Vás tak nějak přiřazuje do jedné ze škatulek;-)

0/0
17.6.2011 18:00

ach jooo

Re: KOUKÁM, že je na čase vyzkoušet jízdu na kole Ječnou :-)

Při takovýchto choutkách mohu jen doporučit jarní a pozdimní cyklojídy... Teď vedla z Jiřáku, přes Sokolskou, Nuselák a Barandovský most.... Fakt prča R^

0/0
17.6.2011 18:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.