Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do Prahy dorazila poslední z třiapadesáti nových souprav metra

Pražskému Dopravnímu podniku dorazila poslední objednaná souprava metra M1, které jezdí na trase C. Podnik tak má nyní celkem 53 moderních souprav. První soupravy objednal už v roce 1995, první dorazily do Prahy o pět let později.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fist

bludy obludy

Soupravy metra M1 určitě nevivinul Siemens, ten byl člen konsorcia v čele s ČKD, které bylo za Klause vytunelované a tak mohl Siemens výrobu převzít ... věříte na náhody??? Nebo na manipulující novináře, co zveřejní každou kravinu, kterou jim někdo podstrčí

0/0
21.6.2011 21:15

Leinad

Re: bludy obludy

Ať původní zakázku dostal kdokoli, poslední vlaky dojíždějí s nálepkami Siemens. ;-D

Na náhody nevěřím, jasně, že to byl něčí záměr. A ačkoli se to těžko říká, za tehdejší politickou reprezentaci nesou odpovědnost tehdejší voliči. Kdo chtěl Klause nebo takto zvolenou podobu kuponové privatizace?

0/0
22.6.2011 21:49

Aqua

Bylo to nutné?

Metro na lince C jezdí ve stejné podobě už 3 roky a další rozšíření se v dohlednu neplánuje. Navíc vlaky M1 už zdaleka nejsou to nejmodernější, co by v metru šlo provozovat. Navíc se chystá další dodávka 81-71M pro prodloužení metra do Motola - tolik vlaků se ale nemůže v jednu chvíli na linku vejít ani zdaleka. To je potřeba držet tolik vlaků v záloze? I když, po návštěvě Depa Kačerov asi ano, když vzpomenu, kolik souprav tam stálo odstavených...

0/0
21.6.2011 17:38

tx999

Re: Bylo to nutné?

No, ja se naopak nejsem schopen dopocitat: jizdni doba z Haju do Letnan je 47 min, spickovy interval je cca 90s (jestli se teda nepletu) a tim padem mi vychazi ze na pokryti cele trasy by bylo potreba alespon 63 souprav (a to nepocitam dobu na otaceni). Pokud bychom uvazovali interval 100 s, tak by bylo treba alespon 57 souprav. Takze si rozhodne nemyslim, ze by tech 53 bylo moc, spis to ukazuje na to, ze cecko by muselo jezdit v pasmovem provozu i v pripade, ze by z Letnan zacalo jezdit hodne lidi.

0/0
21.6.2011 19:35

othoma

Re: Bylo to nutné?

máš blbý data jizdní doba je 36 min a min.interval 110s pak stačí 40 souprav

0/0
21.6.2011 19:46

Aqua

Re: Bylo to nutné?

Přesně tak, 47 minut je myslim na Béčku... a navíc ve špičkách je to na Céčku mezi Ládvím a Letňanama vždycky pásmově, ne?

0/0
21.6.2011 19:50

tx999

Re: Bylo to nutné?

Takhle mi to vyhodil IDOS pri vyhledani zastavkovych JR, nicmene mate pravdu, ze DPP uvadi 36. Tech 90 nebo 100 s jsem nekde cetl jako interval ve spicce, ale to je detail. Kazdopadne, kdyz na zajisteni obsluznosti potrebujete rekneme 40 vlaku, k tomu je pak potreba si pripocitat tak alespon dva az tri cekajici a otacejici se na konecne, nejake zalohove (rekneme dva) a jsme tak na 45. A tech zbylych cca 8 je celkem rozumna rezerva na opravy a beznou udrzbu. V soucasnosti je tech vlaku potreba asi o neco min z duvodu pasmoveho provozu, ale ten tady taky nemusi byt navzdy, podobne jako tomu je v soucasnosti na B, kde byl pasmovy provoz velmi dlouhou dobu...

0/0
21.6.2011 21:55

Leinad

Re: Bylo to nutné?

90 sekund je minimum, které v pohodě zvládá současný zabezpečovák. (Odjede vlak ze stanice -> do 90 s má další vlak "zelenou" Některé stanice/úseky zvládnou i míň, možná jich do budoucna při nějaké úpravě zabezpečáku přibyde. ) Vzhledem k tomu, že v Praze bývají vlaky dost často zpožděné - typicky kvůli podržení dveří dobíhajícím nebo kvůli nerovnoměrnému využití nástupiště/dveří vlaku - nebude ještě chvilku interval na hraně. 

Je pravda, že ještě nedávno se na céčku občas nějaké oběhy vynechávaly (v ranní špičce nedostatek vlaků řešený nějakou improvizací dispečera, když se mu to podařilo, tak jízda skoro v intervalu) a navíc do budoucna lze očekávat zkracování intervalů.

0/0
22.6.2011 22:03

Chytrakz hospody

Připomínky

Kdysi jsem čekal na ženu na Kačáku, to ještě jezdilo jak staré ruské metro, tak nové soupravy. Jen tak jsem se díval na výrobní štítky. Ruskej vagon s kabinou mašinfíry vážil 32 t., siemensáckej něco k 31 t.  To tedy úspora hmotnosti  zase tak velká není. Navíc v siemensáckejm se nedá sedět. Konstruktérům asi ergonometrie nic neříká a hygiena kvůli potahům asi taky neRv

0/0
21.6.2011 14:24

Mysel

Re: Připomínky

Jaka sedadla si odberatel objedna, takova dostane.

0/0
21.6.2011 14:45

Ten-jehož-jméno-nesmíme-vyslovit

Re: Připomínky

Tak to ses díval špatně, Chytráku z hospody... (jak příznačný nick) :-/

0/0
21.6.2011 17:14

AsistentprofParkinsona

Re: Připomínky

To sem teda špatně nedíval  ty utajenej

0/0
23.6.2011 14:16

Aesculap

Re: Připomínky

Ergonometrie? Nechtěl jste napsat ergonomie?

No, raději si běžte zacvičit na ergometru a dejte si nějaký ergotamin, aby Vás z toho nebolela hlava. :-)

0/0
21.6.2011 17:30

Aqua

Re: Připomínky

Co se týče sezení, vyžaduje ho (neřeknu přesně jaká) norma, protože sedět podélně je výrazně nebezpečnější a horší pro páteř. Těch 12 podélných sedadel v některých vozech se tam podařilo prosadit jen nějakou zvláštní kličkou, správně by tam neměly být ani ty, bohužel - i když uznávám, že podélně je sezení prostorově úspornější.

Co se hmotností týče - nerealizovaný prototyp R1 od ČKD - 23000, sovětský Ečs - 32500, jeho nástupce 81-71 33000, rekonstuovaný 81-71M 31 000 a M1 od Siemens - průměrně zhruba 27000. Zdroj: metroweb.cz

0/0
21.6.2011 17:33

Leinad

Re: Připomínky

Která norma zakazuje podélné sezení? 8-o A proč je v té obludě 14T, vzdáleně připomínající tramvaj?

0/0
22.6.2011 21:51

Aqua

Re: Připomínky

Přesně která to je, neřeknu, každopádně sezení po/proti směru má mít údajně právě tyhle výhody. V tramvaji 14T je to proto, že ten "neníkopodlažní" úsek je poměrně nízko nad kolama a jinak by se to nevešlo - kdyby byl tak vysoko jako v jiných tramvajích a vedly tam dva schody, bylo by tam sezení normální.

0/0
22.6.2011 22:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.