- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Soupravy metra M1 určitě nevivinul Siemens, ten byl člen konsorcia v čele s ČKD, které bylo za Klause vytunelované a tak mohl Siemens výrobu převzít ... věříte na náhody??? Nebo na manipulující novináře, co zveřejní každou kravinu, kterou jim někdo podstrčí
Ať původní zakázku dostal kdokoli, poslední vlaky dojíždějí s nálepkami Siemens.
Na náhody nevěřím, jasně, že to byl něčí záměr. A ačkoli se to těžko říká, za tehdejší politickou reprezentaci nesou odpovědnost tehdejší voliči. Kdo chtěl Klause nebo takto zvolenou podobu kuponové privatizace?
Metro na lince C jezdí ve stejné podobě už 3 roky a další rozšíření se v dohlednu neplánuje. Navíc vlaky M1 už zdaleka nejsou to nejmodernější, co by v metru šlo provozovat. Navíc se chystá další dodávka 81-71M pro prodloužení metra do Motola - tolik vlaků se ale nemůže v jednu chvíli na linku vejít ani zdaleka. To je potřeba držet tolik vlaků v záloze? I když, po návštěvě Depa Kačerov asi ano, když vzpomenu, kolik souprav tam stálo odstavených...
No, ja se naopak nejsem schopen dopocitat: jizdni doba z Haju do Letnan je 47 min, spickovy interval je cca 90s (jestli se teda nepletu) a tim padem mi vychazi ze na pokryti cele trasy by bylo potreba alespon 63 souprav (a to nepocitam dobu na otaceni). Pokud bychom uvazovali interval 100 s, tak by bylo treba alespon 57 souprav. Takze si rozhodne nemyslim, ze by tech 53 bylo moc, spis to ukazuje na to, ze cecko by muselo jezdit v pasmovem provozu i v pripade, ze by z Letnan zacalo jezdit hodne lidi.
Kdysi jsem čekal na ženu na Kačáku, to ještě jezdilo jak staré ruské metro, tak nové soupravy. Jen tak jsem se díval na výrobní štítky. Ruskej vagon s kabinou mašinfíry vážil 32 t., siemensáckej něco k 31 t. To tedy úspora hmotnosti zase tak velká není. Navíc v siemensáckejm se nedá sedět. Konstruktérům asi ergonometrie nic neříká a hygiena kvůli potahům asi taky ne