Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Snižte rychlost aut v historickém centru Prahy na 30, vyzývá iniciativa

Fanoušky cyklistiky z iniciativy Auto*Mat "namlsala" stávka dopraváků, kdy Prahu zaplavila kola, a obrátili se na primátora, aby jim pomohl. Chtějí metropoli přiblížit cyklistům každý den. Přáli by si proto mimo jiné, aby auta v historickém centru zpomalila na třicet kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tromi14

jsem pro rychlost 10

z desetikilometrové rychlosti auto přece zastaví dřív než z třicetikilometrové

0/0
13.9.2011 15:30

MIR80

At jdou do haje

Blbo*Mat by chtel neustale nejake ustupky od ostatnich. At zacnou prvne sami dodrzovat pravidla provozu, ktera plati i pro ne, coz si velice neradi pripousteji.

0/0
30.6.2011 6:31

macarát

V uličkách v centru

stejně jede víc jak třicet jenom vůl. Co chvíli nějaká přednost zprava, semafor, chodník, parkující dodávka překáží provozu, nutno počkat u zastávky tramvaje a tak dále a tak dále. Tam se bezpečně a smysluplně jet rychleji než 30 km/h nedá, pokud tedy někoho nebaví sportovní poskoky 0-50-0-50-0-50...

0/0
30.6.2011 2:25

truthspeaker

a já zase chci

1) RZ pro všechna kola

2) licenci pro jízdu na kole vydávanou na základě přezkoušení z pravidel silničního provozu

3) povinnou reflexní vestu pro všechny cyklisti

4) zákaz jízdy kol po silnicích I. třídy

0/0
29.6.2011 16:44

macarát

Re: a já zase chci

Tak to máš asi smůlu :-)

0/0
30.6.2011 2:19

roul

proc ne

stejne se po tech kocicich hlavach neda jezdit rychleji :-) prijde mi ze ta 30tka tam je uz leta, pokud si nechci znicit podvozek...

a co se tyce plynulosti, to moc nechapu, pokud tam budou cykliste a lidi, coz tam jsou tak nikdy zadna plynulost nebude.

0/0
29.6.2011 9:16

Krokodyl1

Navrhuji snížit rychlost na 10km/h.!!!!

Přesná citace - platí i na 10km/h: Opatření by vedlo k větší plynulosti automobilové dopravy. Navíc by výrazně podpořilo cyklistiku, která má potenciál ulevit ostatním formám dopravy. Kromě toho by nižší rychlost přispěla i k větší bezpečnosti na silnicích. "Z desetikilometrové rychlosti dokáže auto zastavit daleko rychleji než ze současné padesátikilometrové," ;-D;-D;-D

0/0
29.6.2011 0:18

HrubesaMares

zajimave

resi rychlost v centru, kde je 30 spis zbozne prani. Ale hlavni evropska tepna plna kamionu prochazejici sidlistem jim nevadi. Docela podivna natlakova organizace

0/0
29.6.2011 0:09

Králík z klobouku

K čemu jsou stojany na kola

K čemu jsou stojany na kola před budovami ve městě, kde si člověk nemůže dovolit nechat kolo pět minut bez dozoru?

0/0
28.6.2011 23:01

Leinad

Re: K čemu jsou stojany na kola

Taky nechápu. I když, čekám, jestli se na trhu objeví přichycení světel, tachometru, kol... tak aby se nedalo kolo očesat do minuty, jenže pak bych nechtěl ne jednokusovém kole řešit závadu kdesi mimo město. ;-D

Jinak jsem pro parkovací klece na zámek.

0/0
29.6.2011 0:07

Grossak

Smetanovo nábřeží není tepna

30 není nutná. Ale zamezení tranzitu (ne zavření) Smetanova nábřeží či ještě spíše Karmelitské je smysluplné. Je mýtus, že jsou to tepny. Jen vyvolávají takový dojem, protože je v nich hodně aut. Jenže tato auta postávají v koloně a reálný výkon je zcela mizivý, ve srovnání např. s Magistrálou. Je mizivý i ve srovnání s výkonem, který v Karmelitské má MHD, ač neustále trpí kolonami zbytečných vozidel. Lidé z Bílé Hory by mohly vyprávět, jak často se jim odpoledne stane, že jim tam 20 mint nepřijede tramvaj. Důvod? Stojí v Karmelitské v záplavě aut...

+2/0
28.6.2011 22:56

prngrr

zavřít!

Není terorismus a vydírání trestné?

0/0
28.6.2011 21:26

Smradlavej čmoud z komína

Re: zavřít!

myslíte auto-moto teroristy?

0/0
29.6.2011 1:05

Mysel

Re: zavřít!

Pokud pise o terorismu a vydirani, pise zcela jiste o cyklofasistech, o kterych je i tenhle clanek.

0/0
29.6.2011 2:11

Smradlavej čmoud z komína

Re: zavřít!

mě cyklisti ijak neterorizují, zato auto-moto: hlukem, smradem, zabíráním prostoru, ohrožováním vysokou rychlostí a prasečím řízením

0/0
26.7.2011 21:51

Leinad

30 ne

Důležité jsou zejména parkovací klece a případně sprchy.

Nedostatek parkovacích míst je hlavní problém cyklistiky, ale takový paradoxní, když si uvědomím, kolik místa zabere jedno parkovací místo pro auto a při tom existuje hodně nesmyslných parkovacích míst, občas rozbíjejících plynulost(Černokostelecká/Vinohradská+V Olšinách - málo pruhů, Moskevská+Jindřišská/Vodičkova - jízda aut po tram kolejích) a občas snižujících bezpečnost (Topolová a průjezd kloubového autobusu zatáčkou).

Pokud jde o plynulost na magistrále, jsem pro to, aby tam byly značky, při jejichž dodržení má vycházet zelená. A policii, která by pokutovala silničáře, pokud to nefunguje, stejně jako řidiče nedodržující rychlost.

0/0
28.6.2011 20:06

Fai Rodis

Obzvlast pikantni je,

kdyz se cykloun se svym strojem cpe do metra. Vlece to nastorc po schodech dolu, kolem se neda projit, pak se s tim narve na plosinu, spini lidem kalhoty o retez...

Po vsech tech vylevech AutoMatu, jak s kolem po Praze je to ta prava krasa - asi je bolej nozicky, tak hup do metra, mezi chodce.  Na chodnik, to se taky cpou, kde muzou.

Proste oni jsou zachranci planety, ta jedine moralne spravna doprava, tak jakepak ohledy na kohokoli jineho.

0/0
28.6.2011 18:46

Leinad

Re: Obzvlast pikantni je,

Vlaky metra jsou celkem kapacitní, mimo špičku na přední/zadní plošině (pro kočárek) mi kolo nepřekáží. Pokud si viděl někoho, kdo by svým kolem něco znečišťoval, řekl si to revizorovi, dozorčímu stanice nebo městské policii? Po jedoucím eskalátoru také rád chodím, ale celkem často narážím na to, že je neprůchozí (turisti, školní výprava, dav řazený po dvou, kočárek, kolo....)

+1/0
28.6.2011 19:51

ivoš

Ale jo, jen houšť.

Ještě běžce s červeným praporkem. Aby si nadlidi přestali vozit zádel v historickém centru z jedné uličky do druhé. Já jsem pro. Fronty velkých aut s jedním okravatovaným nadčlověkem uvnitř mě fakt s...štvou.

0/0
28.6.2011 18:18

vandor

Re: Ale jo, jen houšť.

...   tož se dívej do výloh na akční nabídky a budeš mít klid   ...;-O...

0/0
28.6.2011 18:23

Fai Rodis

Re: Ale jo, jen houšť.

Ja bych mnohem radsi, kdyby  nadlidi na kole prestali klickovat po chodniku. S auty v centru jsem problem nemela, ale na chodniku pred cyklistou uz jsem parkrat uskakovala.

0/0
28.6.2011 18:47

Leinad

Re: Ale jo, jen houšť.

Já zatím ne. Možná proto, že i na chodníku čumím kam jdu, a pokud nemám důvod k něčemu jinému, tak chodím napravo. ;-D

S auty jsem měl problém při nepoužití blinkru nebo nedání přednosti. Či naopak nečekané brždění auta(když vedle jede tramvaj) Navíc jsem měl i problém nezaviněný řidičem (Průmyslová, na přechodu mám zelenou, troubí jedoucí kamion - viděl jsem ho předem, měl moc krátkou žlutou)

0/0
28.6.2011 19:39

Leinad

Re: Ale jo, jen houšť.

Zase, když je to baví, tak co? ;-D

Jsem pro zavedení prioritních pruhů - podle místa cyklopruh/pruh pro jednostopy nebo buspruh/pruh pro auta s >1 člověkem, zrušení parkovacích pruhů a když někoho bude bavit stát v koloně, tak ať si stojí. Vždycky se najde výmluva(instalatér s nářadím a větší mísou k zákazníkovi atd.).

0/0
28.6.2011 20:15

FastDriver

Kdy už těmto pomatencům a Automatu dojde

že kouzlo provozu je v jeho plynulosti. A s tím souvisí i hluk, emise a spousta dalších věcí. Nic proti kolům, ale ať si raději lobují za cyklostezky. Bez autodopravy to prostě zatím nejde.

0/0
28.6.2011 18:14

budulinek4

Plynulost

Překvapuje mě, kolik lidí nechápe základní znalosti fyziky. Představme si třeba světla na magistrále ve směru od P4. Jedu 80 km/h a najednou zastavím a popojíždím 2 km v koloně před světly. Pokud vím, že mám někde špunt a snížím rychlost řekněme na 50 km/h již 5 km před zúžením tak, aby se mi před semaforem špunt nevytvářel, pak v daném úseku skutečně zvýším plynulost dopravy. Samozřejmě pokud snížím rychlost až příliš, může docházet ke kolonám před zpomalením, ale v daném úseku opravdu zvýším plynulost dopravy.

Zdroj: ZŠ, 5. nebo 6.třída

0/0
28.6.2011 18:04

FastDriver

Re: Plynulost

jenže množství auto není v čase konstatní, ani rozestupy mezi nimi. Pokud by to mělo fungovat, musel by být provoz rychlostí regulován průběžně, stejně tak by musela být variabilita v průjezdnosti křižovatkami, tedy prioritizace směru.

0/0
28.6.2011 18:19

budulinek4

Re: Plynulost

Samozřejmě že rychlost musí být regulována průběžně, ale to by museli řidiči tu rychlost dodržovat.

Zrovna priorita směru SJ magistrály funguje, samozřejmě na úkor MHD v Ječné ulici ;-D

Jinak asi pro většinu lidí je lepší, když při jízdě do centra budou postupně zpomalovat (130,100,80,50) než situace dnes, kdy jedou jako šílenci a pak poslední kilometry popojíždějí na jedničku. Navíc při omezení rychlosti se na silnici vejde více aut.

0/0
28.6.2011 18:39

hrcprcsalala

SOS

Autor návrhu je naprostý blázen a ekoterorista. Rv

+1/0
28.6.2011 18:01

Smradlavej čmoud z komína

Re: SOS

terorista je ten, kdo se cpe s autem do centra a všude možně, pokud možno co největší rychlostí

0/0
29.6.2011 0:14

good_man

Re: SOS

jen pro zajimavost, jaky je rozdil mezi centrem mesta a treba sidlistem na okraji mesta? Na sidlisti je 50 a v centru chcete 30? Proc? Ja na to treba nejaky logicky duvod? Proc nechcete 30 treba na okrajovem sidlisti? Protoze tam bydlite a 30tka by vas omezovala?

0/0
29.6.2011 7:54

R@ndom

Logika

Auta projedou stejnou vzdalenost o dve tretiny casu dele nez ted a tim se odstrani zacpy. Vyborne. Opravdu by me zajimalo, na zaklade jake studie dosli k tomuto poznatku. Meli si hosi v uplych elastackach stoupnout behem stavky s radarama na magistralu. Vsichni na to slapali, co to slo, aby byli rychle pryc a neblokovali silnice - od muzea na Holesky se jezdilo pres sto. Obdobne po tom slavnem Smetanove nabrezi - zelena, plnej knedlik a pryc. Nikdo nevedel, kdy se to ucpe.

0/0
28.6.2011 17:52

2secure

Cyklisté

snížit rychlost v Praze na 30km je hloupost, nemůže být pravda, že by doprava byla plynulejší!!! Naopak cyklisté jsou nebezpeční všude, na silnicích jezdí vedle sebe ve dvou i ve třech, když na ně zatroubíš tak hrozí ! jsou nebezpeční na chodníku, jak je vůbec možné že smí beztrestně na chodníku mezi lidmi jezdit ??????????

Silnice jsou pro auta, autobusy, motorky atd prostě pro motorová vozidla. Kdo chce jezdit bezpečně na kole tak ano ele na vyhrazených místech pro kolaře !! To oni zdržují a komplikují normální dopravu a činní jí nebezpečnou, Je docela směšné jaká práva si chtějí nárokovat. To nelze připustit !!

0/0
28.6.2011 17:43

Leinad

Re: Cyklisté

O auto*matu si myslím svoje. R^

1) Ale silnice(výjma dálnic a silnic pro motorová vozidla) jsou pro všechny. Pokud jsem při běžném provozu(bez závodění) zařazen na semaforu vedle auta a čekáme na zelenou, tak s budu pravděpodobně na druhé straně křižovatky dřív -> kdo tedy zdržuje? Opravdu to není ten s menším zrychlením, který blokuje svůj pruh, když mu svítí zelená?

2) Pablbové jsou všude. Automobilistů zbytečně komplikujících normální dopravu vídám hodně.

3) Jízda na chodníku je zakázána a viděl jsem i pokutový lístek. ;-D Jenže na smíšených stezkách pěší+cyklo se hodně lidí chová, jako by to byly chodníky.

0/0
28.6.2011 19:32

chestburster

Na to se bez ztráty dukátů nedá slušně reagovat.

0/0
28.6.2011 17:42

solimPC

Fanoušky cyklistiky z iniciativy Auto*Mat "namlsala" stávka

Tak ať jezdí na kole, když se jim to líbí a nevymýšlejí pitominy. To snad není pravda, jak se chce každý "píp" zviditelnit :-(

0/0
28.6.2011 17:41

sexysadie

!

může mi někdo říct, proč je tomuhle obskurnímu spolku dopřáváno tolik pozornosti v médiích? Jedná se o pár jedinců s hlasitým reprákem. 

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2011022001

R^

+2/0
28.6.2011 17:28

hrcprcsalala

Re: !

Možná je to pro ně pracovní terapie :-P

0/0
28.6.2011 18:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.