Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Z pohledu vozíčkáře jsme vyzkoušeli, jak je Praha bezbariérová

Vozíčkáři to v hlavním městě stále nemají lehké. Jen na trase Vyšehrad - Anděl jsme narazili na několik potíží. Chybí výtahy v metru, značení východů často není jasné a nízkopodlažní tramvaje jezdí jen poskrovnu. Situace se ale lepší. Praha slibuje otevření dalších tří klíčových stanic do roku 2015.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rickr

Vyhledávač???

Dobře udělaný vyhledávač? Na Smíchovském nádraží mi spočítal přestup metro - bus na 5 minut. Naštěstí to tam znám - za tu dobu mi ani nesjede dolů jedna ze dvou plošin, pokud je nedej bože nahoře :-(( V reálu byly sice obě plošiny dole (v místě nástupu), ale i tak jsme se při jejich šnečí rychlosti nedostali nahoru dřív, než za 15 minut.

A taková linka I2, předaná nedávno od DP firmě AboutMe (zdravíme zakamuflovanou majitelku, pí.Bémovou), je taky úžasná - pokud se sejdou dva a více vozíčkářů, losují, kdo pojede příštím spojem za dvě hodiny - AboutMe asi nemá na větší busy :-((

0/0
14.7.2011 11:20

Judge Dredd

Ach ho...

tenhle článek už tady recyklujete asi deset let :-(

.

nechci se Prahy nějak zastávat, ale zorvna až k Jedličkovu ústavu jezdí nízkopodlažní autobus určený pro vozíčkáře a lidi s kočárky, který kopíruje stanice Metra. tedy vozíčkář z JÚ se nemusí pachtit na Vyšehrad, protože najede do autobusu a vyjede kdekoliv, kde potřebuje, nebo u stanice metra, která má výtah...

.

http://www.dpp.cz/zvlastni-linky-pro-telesne-postizene/

0/0
13.7.2011 15:28

Jižák 4ever

opravdu?

"Ale minulých šest let se neudělala ani jedna." (bezbarierová stanice) ... opravdu? a co Chodov? Mám pocit, že ten výtah je tam rozhodně kratší dobu než 6 let, ale možná se pletu. Sice tam dřív byla plošina, ale značně poruchová.

0/0
13.7.2011 15:20

j333x

Re: opravdu?

nebo Hradcanska, kterou otevreli taky loni. Proste ten clanek recykluji bez premysleni ....

0/0
13.7.2011 15:52

Bartiqe

netradicne riesenie

Prelamat riaditelovi DP + zopar politkom pater.

-

Podla statistiky az 70% ludi v priebehu zivota ma trvaly alebo kratkodoby pohybovy problem (od problemov s klbami, cez zlomenu nohu az po ochrnutie). Dalej komplikaciu vo verejnej doprave zazivaju aj rodicia s kociarikom alebo malymi detmi.

Preto bezbarierove riesenia sa netykaju len vozickarov, ale celej populacie.

0/0
13.7.2011 15:18

Leinad

Re: netradicne riesenie

Ředitel DPP a.s. nemá moc velký vliv, DPP jezdí to, jaké zakázky dostane od ROPIDu. To, že na noční linky je paradoxně objednán daleko menší podíl (!) nízkopodlažních spojů, než v dopravní špičce, je fakt. Takže přelámat nohy spíše politikům a možná i ROPIDu, i za vzhuchovoziče typu 292 Nemocnice na Petříně-Malostranské Náměstí-Nemocnice na Petříně (občas obsazený občas prázdný - ale je proč placený městem a ne nemocnicí, jako na úrovni linek do obchoďáků?), H2 Centrum Zahradní Město - Kodymova, kterým jsem nejednou jel sám, a neřeší časté směry pohybu tak, jako nízkopodlažní spoj na pravidelné lince či výtah do metra.

Jenže další fakt je, že hodně lidí nepoužívá vyhledávač spojení (ani mapu linek, ani jízdní řád..) a jedou podle nějaké myšlenky (před padesáti lety tu byl trolejbus) a pak se diví, že někde skončí. Dokud bude velká část lidí jezdit neefektivně, nemá optimalizace linek či existence rychlospojů moc velký smysl.

0/0
14.7.2011 0:31

Apophis1

Pro vozickare se dela dost.

A stoji to nemale penize.  Kdyz se to prepocte na hlavu, tak je az moc chechtaku.

0/0
13.7.2011 15:13

Jižák 4ever

Re: Pro vozickare se dela dost.

Připočtěte všechny kočárky a důchodce. Těm se do schodů tramvaje nastupuje taky hodně těžko.

0/0
13.7.2011 15:22

Bububík

Tak jde čas

Je mi líto vozíčkářů, ale přijde mi že DPP dělá dost pro vozíčkáře. Podívejte se na situaci před 20 lety. To bylo metro skoro 100% bez výtahů atd- Situace se opravdu hodně zlepšila. A abychom dohnali ostatní metropole, chvilku to hold potrvá.

0/0
13.7.2011 15:05

plukovnikoneill

Jojo

bohužel je to tak, na vozíčku to má člověk po Praze,ale nejen tu,těžký. A to se někdy setkávám s lidmi, kteří vozíčkáři pomalu vynadaj,co si dovoluje jet do nízkopodlažního vozu,když tam stojí oni. každý,kdo na něš nadavá,nebo jim - by se měl zamyslet a tak trochu si říct - mám štěstí,že ten vozík,nemusím mít já. nikdy nevíte,proč je ten dotyčný na vozíku a myslím,že určitě si to ani jeden nepřal.[>-][>-][>-]

0/0
13.7.2011 14:20

MSG

Re: Jojo

Zase na druhou stranu každý si zaslouží co má.

A bohužel tohle když řeknete, tak jste bezcitná hyena, protože lidi se rádi rozplývají nad ním, jak je kdo ubohý a nenávidí ty, jež dělají zlo. To že si svět pak zařízí, že se to pak samo srovná už nikdo nevidí. Nebudťe zlá svině a neskončíte (v dalším životě) na vozíku. Jednoduchý.

0/0
13.7.2011 15:21

Leinad

Re: Jojo

Občas bych byl pro to, aby revizoři používali přepravní podmínky.

V buse se ozve něco jako: "Píp - Vážení cestující, uvolněte prosím místo pro kočárek." Revizor udělí pokutu za nerespektování pokynů dopravce. A vůbec, proč vlastně čekat, až dokecá automatické hláška spuštěná řidičem, nejsou-li strhané piktogramy, tak pokutovat ihned.

Možná by MHD přišla o pár % cestujících, ale jinak by byl větší klid. ;-D

0/0
14.7.2011 1:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.