Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na nové cyklostezky Pražané mohou zapomenout, městu došly peníze

Až třetina Pražanů loni sedla na kolo a ujela po metropoli alespoň pár kilometrů. Kvůli nedostatku peněz se ale letos cyklostezky moc stavět nebudou. Praha se soustředí spíš na bezpečný průjezd centrem. Magistrát tak bude utrácet spíše za cyklopruhy než za nové stezky na periférii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mak1_re

Za ty cyklopruhy bych je nechal zavřít

jako za obecné ohrožení. Nejlepší je, když cyklopruh končí pár set metrů před křižovatkou - to má jako cyklista uletět ? A jestli tam má jet normálně bez cyklopruhu, tak proč mu ho za statisíce malujou ?

+1/0
15.7.2011 8:52

Honza13

Re: Za ty cyklopruhy bych je nechal zavřít

Lepší aspoň kousek, zatím, nežli nic. Jet po ulici s cyklopruhem je bezpečnější, jedoucí auta se trvale drží dál od kraje, kdežto bez cyklopruhu uhýbají až těsně u cyklisty a občas to někdo nestihne.

0/0
19.7.2011 11:34

Leinad

Nechci kilometry

Kilometry si strčte za klobouk. :-/

1) Kde se dneska dá jezdit, tam nedělat nic. (Trojmezí <-> Hostivař, doufám, že nezabetonujete tu hezkou průjezdnou cestu pod Toulcákem/základkou, nepozvete tam kočárkáře a další blokády provozu.)

2) Nestavět drahé cyklostezky od nikud nikam a nechlubit se kilometry po kterých nikdo nejezdí. Kde je to možné, tam místo "konec cyklostezky-přechod-začátek cyklostezky" udělat cyklopřejezd nebo křižovatku. Neříkat kusu asfaltu s několika přerušeními (přechod, značky "cyklisto sesedni z kola"...) cyklostezka.

3) Pokutovat za porušování pravidel na cyklostezkách, roztažená vodítka, dospělé lidi "mimo čáry" (chápu, když dítě zlobí...- ale dospělý člověk s řidičákem nepozná pruh pro chodce od pruhu pro cyklisty?)

4) Když už se musí dělat cyklopruhy ke každodenní cestě do práce (Vršovická,...) tak i s Bike and Ride a hlavně ať prochází křižovatkami.

+2/0
14.7.2011 22:37

Richard Kába

Slava

Konecne nejaka dobra zprava.

+1/0
14.7.2011 18:24

MiW

Re: Slava

Na jednu stranu ano, že se něco děje. Ale na druhou zjištění, že 300m "barvy"(pruhu a občas piktogramu) na silnici/chodniku stoji 100 000Kč?

0/0
14.7.2011 19:46

wrah

Re: Slava

A já už se zaradoval, že nebudou mít prachy právě na to nesmyslné zůžení a značení, které defakto nutí cyklistu riskovat život. Například jak je zastávka Otakarova, směr do vršovic. Silnice pravda široká dost, ale dvouproudová, značně používaná. U chodníku značen půlmetrový pruh pro cyklisty. Když auta jen stojí v zácpě, tak se dusí i chodec, což teprve ten chudák na kole, co je jim ještě blíž. A když je "volno" tak auta sviští 10 cm od chudáka na kole. Jako fakt, nemám cyklisty rád, ale snažit se je takto zabít a ještě tomu říkat cyklostezka? A to prosím v místě, kde je chodník široký nějakých 3,5 metru a tu stezku mohli klidně vyznačit na straně zeleně, kde nejhorší možnou škodou je pád do kopřiv!

0/0
14.7.2011 20:55

Honza13

Re: Slava

Pruhu na silnici se cyklostezka neříká.

0/0
19.7.2011 11:36

Leinad

Re: Slava

Nová cyklostezky (ne přeznačení) stojí jako kilometr dálnice. ;-)

Nelíbí se mi to, ale jak je vidět, tak většině voličů jo.

0/0
14.7.2011 22:23

marzena

Re: Slava

průměrná cena dálnice u nás je cca 500 milionu / km. Který konkrétní kilometr jaké cyklostezky byl takto drahý?

že se u nás krade (= staví z veřejných peněz příliš draho) je špatně. Špatně je ale i to, že když dojdou peníze, tak se radujeme, že se už bude krást jen při stavbě silnic a dálnic, kde se logicky ztratí mnohem víc peněz než u cyklostezky..

+1/0
14.7.2011 23:06

papazian

Re: Slava

Také mne to napadlo..., ale ono je to vlastně levné, jen Váš plat se jeví jako velmi nízký..., ale když jste se takto se svým zaměstnavatelem domluvil, co s Vámi...

0/0
2.8.2011 14:52

Leinad

Re: Slava

Máte rád cyklisty na silnicích?

0/0
14.7.2011 22:21

mak1_re

Re: Slava

radši na smetaně;-D

0/0
15.7.2011 8:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.