Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Změřili jsme teplotu v tramvaji: přes třicet, ale méně než venku

Cestování tramvajemi nemusí být v Praze, když udeří třicítky, horší než jít po ulici. Deník Metro to zjistil pomocí teploměru zapůjčeného od meteorologů. Uvnitř tramvaje bylo 32,5 °C, což bylo méně, než bylo v tu chvíli venku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mihulebus

Měření teploty v MHD

Teplota v prostředcích MHD je neodstranitelný stav. Klimatizace pro cestující je na nic. Jízda tramvají mezi teplo sálajícími domy ve městě je často utrpení. Když se klimatizací ochladí vzduch ve voze, tak se na zastávce otevřou dveře a vedro z ulice se nahrne do vozu a jsme zase tam, kde předtím. Navíc je-li nás hodně, ohřívá ta sposta těl prostor ve voze. Řešení je podle mne jen jedno. Velká šoupací okna opatřená pletivem, které zabrání vyklánění z oken (hlavní výhrada bezpečáků) a více střešních oken. Teplo se drží nahoře.;-)

0/0
16.7.2011 12:49

kajak v zakoně

velmi přesné měření za velmi různorodých podmínek..

teploty se můžou velmi lišit a to podle místa ve kterém v tramway teplotu měříme.., podle toho, kolik je tam lidí.. Venkovní teplota se může velmi lišit podle toho, jestli tramway jede zrovna místem, kde je rozpálený beton.. a teplo nemá kam utéct v kontrastu s ulicí ponořenou do stínu..

V tomto kontextu mě nepřekvapuje, že překvapivě naměřili uvnitř tramwaye nižší teplotu, než venku.. Nicméně dá se o tom napsat nic nevypovídající článek..:-/

+1/0
15.7.2011 16:20

femmefatalegia

Pěkné ...

až na to, že venku se alespoň chvílema ten vzduch pohne ;-D;-D

+3/0
15.7.2011 16:12

Pravdu lze smazat, ale ne umlčet

Re: Pěkné ...

A venku nejsou lidi nakupení na sebe tělo na tělo ...

0/0
19.7.2011 17:39

kajak v zakoně

od té doby, co je cestování pražskou MHD

dražší, než jízda sólo osobním autem.., MHD nevyužívám..

0/0
15.7.2011 15:28

Antonín, topič

A určitě to měřili venku ve stínu?

0/0
15.7.2011 12:48

aljavX

a co rika statistika o

delani zaveru z jednoho mereni ? Nebylo by vice odpovidajici zmerit teplotu ve vice tramvajich a v ruznych casech ? Tohle je clanek o nicem, v jedne tramvaji bylo ve stredu 32C .... BOMBA !!!!

0/0
15.7.2011 12:44

vver440 1@klikni.cz

no-já mám v autě rozumných 23 stupňů

a když jedu souběžne s tramvají, tak si jen gratuluju:-):-):-)

0/0
15.7.2011 11:05

pskoda

Re: no-já mám v autě rozumných 23 stupňů

Je-li venku 33, nepřijde mi nic rozumnýho na tom mít v autě o 10 míň :-/

+2/0
15.7.2011 12:14

aljavX

Re: no-já mám v autě rozumných 23 stupňů

a zvlaste kdyz jede 10-15  min a vyskakuje ven, a znova a znova ... :-)

+1/0
15.7.2011 12:42

Pravdu lze smazat, ale ne umlčet

Re: no-já mám v autě rozumných 23 stupňů

Takto si koleduje o nemoc, o dlouhodobou nemoc, bude bez práce a bez příjmu, nakonec prodá auto i klimatizaci a začne se uzdravovat jízdou v tramvajích ;-)

0/0
19.7.2011 17:41

Leinad

Hurá, klimatizace

A co otevírací okna? Případně vybavené mřížkou pro vyklánějící se? ;-D

0/0
15.7.2011 10:32

aljavX

Re: Hurá, klimatizace

ti co o tomto rozhoduji tramavaji moc nejezdi, takze asi ne :-/ Rv

0/0
15.7.2011 12:44

tuan3

Jezdím na trase Příbram-Praha.Je to slabá hodinka,

ale když natrefím na starou karosu bez záclonek na oknech,je to ve vedru utrpení.

A pokud jedu spojem přes Dobříš - ještě ,,lepší'' !

0/0
15.7.2011 10:18

lu2222

Vybrali jste si špatnej den

Zrovna ve středu bylo celej den pod mrakem. To se pak není moc čemu divit, že ty teplotní rozdíly nejsou tak velký. Pokud do oken praží pořádně ostrý slunce, tak je to pak něco jinýho. Když se pak takovej autobus nebo tramvaj zastaví v koloně a pár minut jen popojíždí, tak je to vevnitř jak ve skleníku.

+4/0
15.7.2011 9:46

jan.banos

klima

Klimatizaci ano, ale musí být udělaná tak, aby z ní šel chladný vzduch "plošně." Ne z jednoho místa. to je pak na anginu.

+2/0
15.7.2011 9:43

tuan3

Re: klima

............a jako bonus někdy smrad.

0/0
15.7.2011 10:19

kočka

Re: klima

Vzhledem k množství lidí ve vagonech,tak myslím,že smrad by byl zaručený!

0/0
15.7.2011 10:54

Elik.7

teplota?

Na ježdění v mhd v létě není nejhorší teplota, ale to, že se nedá pořádně větrat, vedle vás je spousta dalších lidí, z toho polovina netuší, co je to deodorant. A nejhorší je, když takový člověk vedle vás zvedne ruku, aby se chytl horní tyče...

A z klimatizace bolí v krku, co takhle jen prostě otevřít okna a rozdávat zdarma deodoranty?

+1/0
15.7.2011 9:36

CCblue

Re: teplota?

Jsem alergickej na smrad deodorantů, prakticky ihned mě z nich začne bolet hlava.

0/0
15.7.2011 10:03

PájaZítra

Re: teplota?

mě deodoranty jednak neskutečně smrděj a druhak z nich hned začnu kejchat (když vlezu po někom napajcovaným chemií do výtahu, či když někdo, kdo to s tím přehnal vleze do busu)

0/0
15.7.2011 10:52

Toranoko

Re: teplota?

No to bude uzasny, az se ty cpave poty smichaj s tou ostrou chemii...

Ono staci trochu zdrave zit, a pravidelne se umyvat - pot akorat odrazi to, co clovek ji - pokud je telo procistene, pot nesmrdi.

0/0
15.7.2011 10:09

kočka

Re: teplota?

No fuj,takhle před obědem!

0/0
15.7.2011 10:54

Vendelín Nademlejnský mladčí 10

Paráda! Tomu říkám investigativní žurnalistika

;-D

0/0
15.7.2011 9:33

fascinatedbyhumanity

Re: Paráda! Tomu říkám investigativní žurnalistika

;-D, presne, snad aby si lidi nestezovali, ze pry je v buse vedro, kdyz venku je o par stupnu vic. Co na tom, ze venku alespon zafouka nebo se tam clovek muze schovat do stinu.

0/0
15.7.2011 9:39

BDF

Uhozený hon za klimatizací v MHD

Ano, kvůli dvaceti opravdu horkým dnům budeme vozy MHD vybavovat zbytečnou klimatizací. Stoupne cena nově pořizovaných vozů, naládujeme peníze do úprav a ještě se zvýší spotřeba.

Pak hurá brblat nad dalším zdražením MHD, který nám chytráci z DPP odůvodní zvýšením nákladů na klimatizované vozy.

Ale jo, zvýší se komfort cestování. Už nebudeme cestovat v rozpáleném voze, ale ve voze, který je rozpálený a z klimatizace na nás fouká studený vzduch.

+1/0
15.7.2011 9:29

PájaZítra

Re: Uhozený hon za klimatizací v MHD

však ono ochlazování klimatizací by se uplatnilo v celým období od března do října, stačí přece, že je slunečnej den a teplota ve vozech rychle stoupá nad +25° i když je venku třeba jen +12°, v takovým případě by ve voze mělo být max. +16°

0/0
15.7.2011 11:01

J i ř í

Přímá úměra

Mám dojem, že teplota ve vozech stoupá přímo úměrně ceně jízdného, zatímco pro velikost otevíracích částí oken platí úměra nepřímá.

+1/0
15.7.2011 9:15

Posel z Liptákova II.

Re: Přímá úměra

ano, ke zvyšování teploty přispívá hlavně zvýšený tlak a zrychlené dýchání cestujících po zaplacení stále se zvyšujícího jízdného :-P

0/0
15.7.2011 9:34

art.dent

vetrani

Nejen teplota a vlhkost vzduchu. Roli hraje taky pohyb vzduchu a proto se clovek citi lepe ve stare vetrane tramvaji, i kdyz je v ni treba vyssi teplota. Proudici vzduch urychluje vyparovani na povrchu tela a tim ho ochlazuje. Kdyz se vzduch nehne, telo se zahriva na vyssi teplotu, i kdyz okolni teplota vzduchu muze byt nizsi. Nemusi se hned instalovat klimatizace, mozna by pomohlo, kdyby se aspon zajistila cirkulace vzduchu.

+3/0
15.7.2011 8:56

pskoda

Re: vetrani

Přesně tak. Když vlezu do autobusu, je tam naprosto příšerně. A proč? Protože se vzduch nehne. Autobusy mají při odstavení dveře zavřené (zřejmě nějaký předpis), takže když pak přijede na nástupiště, je v něm jako ve skleníku. Vzduch se uvnitř nehne, těžko se tedy vyvětrá a sníží teplota. Nemusela by se hned instalovat klimatizace, lepší větrání by snad stačilo. Ale aby to nedopadlo jako v nových vozech metra na C - nejdřív se tam nedalo dýchat, tak instalovali větráky...které ovšem pouze prohání vzduch (přesněji řečeno smrad) uvnitř vagonu :-/

+1/0
15.7.2011 9:03

Fotze

óóó

Óóó jak si moudrá óóó jak si chytrá idnes děkuji děkuji za velice hodnotný článek a svět je zase o něco moudřejší.

0/0
15.7.2011 8:51

J i ř í

Re: óóó

Vážíte si dost svého času, když čtete nehodnotné články na nehodnotném serveru a ještě ztrácíte čas psaním do diskuze?

0/0
15.7.2011 9:13

Fotze

Re: óóó

Pravdu mi smažou tak co mám psát když o názory svých čtenářů tak stojí.

+1/0
15.7.2011 9:25

fascinatedbyhumanity

Re: óóó

no, nemame v praci co delat, tak se pozastavujeme nad clanky s nulovou informacni hodnotou:-)

0/0
15.7.2011 9:41

Gunter von Bahnhof

absurdistan

to je trochu absurdní ne, že venku je větší teplota než uvnitř proskleného vozu bez klimatizace. Že by zázrak.

0/0
15.7.2011 8:49

s(h)arka

Re: absurdistan

pokud tramvaj vyjela ze stínu..tak těch 0,7°C možných je....

0/0
15.7.2011 8:58

Radek-333

Naprostý amatérismus

Aby test měl nějakou vypovídací hodnotu o tělesném komfortu, musíte měřit i vlhkost vzduchu. Můžete se cítit jako v tropech i při teplotě 20C, prakticky se o tom můžete přesvědčit v nekterých českých a slovenských vlacích s klimatizací bez odstraňování vlhkosti...

+1/0
15.7.2011 8:47

Kryštof D.

Re: Naprostý amatérismus

Přesně na toto jsem chtěl reagovatR^ Ale co chtít od redakce?

0/0
15.7.2011 9:22

5x zabanovany Pusher

A jak probehlo mereni pachometrem?

0/0
15.7.2011 8:45

CCblue

Re: A jak probehlo mereni pachometrem?

Smrad ještě nikoho nezabil, vedro každou chvíli.

+1/0
15.7.2011 10:05

Deratizátor vulgo Krysařík

To je faktický úspěch.

V tramvaji je o necelý jeden stupeň nižší teplota jak venku. A co v zimě? To jsou rozdíly také tak "obrovské"?8-o

0/0
15.7.2011 8:38

s(h)arka

Re: To je faktický úspěch.

když je venku -8°C, tak je v tramvaji  -9°C (samozřejmě že vím, že bych měla napsat, že je tam  -7°C, ale ta devítka je hezčí) ;-D

0/0
15.7.2011 8:57

kočka

Re: To je faktický úspěch.

R^;-D

0/0
15.7.2011 10:57

garii v21.0 (limited edition)

Re: To je faktický úspěch.

Ano, v zimě je také teplota cca o jeden až tři stuppně nižší ve voze než venku.

0/0
15.7.2011 8:57

PájaZítra

Re: To je faktický úspěch.

když je venku -8°, tak je tramvaj či bus obvykle vytopená minimálně na +15°, často i víc, a to mi přijde jako těžkej zločin, pokud si hned nesundám zimní bundu a čepici, tak do minuty se kurevsky potím - kdyby bylo po mým, tak bych v zimě ve vozech vůbec netopil, člověk je oblečenej na venkovní teplotu a tak by v MHD mělo bejt přibližně stejně jako venku, protože místo na to se tam vysvlíkat většinou není

něco jinýho jsou dálkový spoje, tam je záhodno mít příjemně, obvykle se člověk v takovým spoji vysvlíkne

+1/0
15.7.2011 10:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.