Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražský Dopravní podnik si chce půjčit šest miliard na metro i tramvaje

Pražský Dopravní podnik si hodlá půjčit šest miliard korun na investice do konce roku 2013. Podnik potřebuje peníze na dostavbu metra A i D, na nové tramvaje, autobusy i na rekonstrukce tramvajových tratí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MFD to hraje s náma

Stavba Déčka do roku 2013??

Vtip?

0/0
20.7.2011 1:31

Martin Šubrt

Hmm...

V normálním světě by to asi platilo. Ovšem v Praze mají soukromí dopravci v autobusech naproto tragické výsledky. Zatímco DP má v hodnocení standardů kvality 80%, soukromníci max. 40 - 60%. A tam se hodnotí kvalita vozového parku, nevynechávání spojů, přesnost provozu apod. Soukromníci nedodržují přestávky, mají nejvíc zanamenaných řidičů s alkoholem, nejhorší vozový park, nejvíc potíží při kontrolách policií, nejvíc vynechávají spoje, řada soukromých řidičů si nechává do kapsy platit jen část ceny jízdy apod. Soukromá náhradní doprava za tramvaje je ostudou města už snad 15 let. Pokud toto má být cíl, tak to fakt ne. DP má spoustu nedostatků, ale pořád je ještě o dvě třídy vepředu.

0/0
18.7.2011 20:23

wolflobo

Re: Hmm...

Řekl bych, že kdyby soukromníci dostávali takový dotace do Dopravní podnik, tak by bylo o ty dvě třídy vepředu oni. Dopravní podnik je děsnej socialismus (obecně čím větší firma a zvlášť (polo)státní, tím větší byrokracie a plýtvání prostředky - soukromník by s takovou dávno krachnul)

0/0
18.7.2011 23:52

Martin Šubrt

Re: Hmm...

Ale provoz si u DP i soukromníků objednává Ropid a na km platí všem stejně. Na to jsou tabulky, platí se základní obslužnost i prokazatelná ztráta. Pochopitelně DP dostává víc, ale také odjezdí neskonale víc kilometrů a navíc má nastarost se všem dopravcům starat o zastávky, jejich údržbu a úklid a pochopitelně na rozdíl od autobusů ještě musí u tramvají a metra udržovat tratě + energie. Výhoda DP by byla jen v nákupu nových vozidel - ovšem na ty taky od města skoro nedostává peníze a musí si aktuálně půjčovat cca 6 miliard. Pochopitelně rezervy a plýtvání v DP jsou obrovské, ale produkt v ulicích je pořád neskonale lepší než u soukromníků. Těm by se dal odpustit starý autobus, ale ne ježdění s jedním řidičem 24 hodin, porušování přestávek, neprovedené spoje, okrádání města řidiči apod. V tomhle ten moloch má ještě jakž tak alespoň jakýsi "socialistickej" pořádek.

+1/0
19.7.2011 0:25

j1945

Re: Hmm...

Je to jen plácání hloupostí neboť dotyčný o tomto problému vůbec nic neví. Soukromný dopravce není řešením tomu jde pouze o maximální zisk bez ohledu na další parametry. V žádném případě není lacinější.

0/0
19.7.2011 11:34

zadluzenicz

DPP nemá provozovat autobusy

Nesouhlasím, aby DPP investovalo do autobusů. Naopak, pravidelné vydírání jejich řidiči dokazuje nezbytnost diverzifikovat v rámci PID mezi více dopravců.

A protože soukromí dopravci zvládají autobusy, DPP by měl jejich provoz postupně utlumovat a zaměřit se jen na metro, případně tramvaje.

0/0
18.7.2011 19:16

Adalbert Kolínský

Re: DPP nemá provozovat autobusy

;-D;-D;-D

Já když vidím vozový park některých dopravců PID, tak děkuji Bohu, že v Praze jezdí busy DPP.

+1/0
18.7.2011 19:28

j1945

Re: DPP nemá provozovat autobusy

Musím plně souhlasit a viděl jsem to jako dispečer zblízka. Mizerný technický stav vozidel, přesčasy řidičů, vynechání spojů, nmevrlé jednání atd. Jedině DPP je schopen zajistit určitý standart fungování. Pokud někdo tvrdí něco jiného neví o čem mluví.

0/0
19.7.2011 11:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.