- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V normálním světě by to asi platilo. Ovšem v Praze mají soukromí dopravci v autobusech naproto tragické výsledky. Zatímco DP má v hodnocení standardů kvality 80%, soukromníci max. 40 - 60%. A tam se hodnotí kvalita vozového parku, nevynechávání spojů, přesnost provozu apod. Soukromníci nedodržují přestávky, mají nejvíc zanamenaných řidičů s alkoholem, nejhorší vozový park, nejvíc potíží při kontrolách policií, nejvíc vynechávají spoje, řada soukromých řidičů si nechává do kapsy platit jen část ceny jízdy apod. Soukromá náhradní doprava za tramvaje je ostudou města už snad 15 let. Pokud toto má být cíl, tak to fakt ne. DP má spoustu nedostatků, ale pořád je ještě o dvě třídy vepředu.
Řekl bych, že kdyby soukromníci dostávali takový dotace do Dopravní podnik, tak by bylo o ty dvě třídy vepředu oni. Dopravní podnik je děsnej socialismus (obecně čím větší firma a zvlášť (polo)státní, tím větší byrokracie a plýtvání prostředky - soukromník by s takovou dávno krachnul)
Nesouhlasím, aby DPP investovalo do autobusů. Naopak, pravidelné vydírání jejich řidiči dokazuje nezbytnost diverzifikovat v rámci PID mezi více dopravců.
A protože soukromí dopravci zvládají autobusy, DPP by měl jejich provoz postupně utlumovat a zaměřit se jen na metro, případně tramvaje.