Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový expresní autobus pojede z Jesenice na Smíchov po Pražském okruhu

Obyvatelé Jesenice u Prahy se dočkají nové expresní linky 334. Ta bude jezdit mezi Jesenicí a Smíchovem po Pražském okruhu. Autobus vyjede poprvé 1. září. Po lince 125 spojující přes Jižní spojku Smíchov a Jižní Město to bude už druhý expresní autobus. A zřejmě přibudou ještě další.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Leinad

Druhá expresní linka

Zanedbáme-li nePID linky (Airport Express), linky jedoucí po okruhu jenom kousek(cokoli přes Barrandovský Most, 240 Běchovice-Čerňák,...), polorychíky(150) a vynechávání zasávek s krátkým nástupištěm kloubáky(Nad Jetelkou, Michelský Les....)

Stále u zůstává linka 100. Tedy opravdu byla 125 první, vy nejdůvěryhodnější bulváre na českém internetu?

0/0
26.7.2011 23:15

Worff

Odstavec o ničem

Když budu na Kačerově, tak nebudu 2x tupě přestupovat a jet na Smíchov cca 40 minut metrem. Počkám si tam na autobus 196 a jsem na Smíchovském nádraží asi za 20 minut... Když o něčem píšu, tak je dobré si nejdříve zjistit informaceRv

0/0
26.7.2011 9:08

Chytrakz hospody

Re: Odstavec o ničem

.......  pokud 196 neskončí ve stau;-D

0/0
26.7.2011 9:33

Martin Šubrt

Re: Odstavec o ničem

196 navíc jezdí jen ve špičkách. V odstavci jde o to, že s expresní linkou Kačerov - Smíchovské nádraží - Anděl by bylo možné být za 13 minut u Anděla! A pokud by taková linka měla krátký interval cca 10 min i o víkendu, ve špičce třeba 5 min., bylo by to neskutečné urychlení spojení pro všechny cesty ze Smíchova. Bez nutnosti jezdít přes centrum tramvajemi či metrem.

0/0
26.7.2011 14:18

lu2222

Re: Odstavec o ničem

Podle jízních řádů jede 196 23 minut. Metrem 28(možná i 24), podle toho jak se to dá stihnout na přestupu. To takovej rozdíl není. Když se veme v úvahu, že bus je tísíckrát náchylnější ke zpoždění nebo dokonce vynechání spoje a má interval i ve špicce 15min, tak je u mě vítěz metro. Samozřejmě kdybych přišel na zastávku a viděl bych že zrovna 196 jede a dalo by se předpokládat, že nebudou nikde zácpy(třeba o víkendu), tak bych se svez busem. Ale jinak bych to neriskoval a šel radši na metro. Kdyby ale jezdila nějaká expres linka s malym intervalem, tak už by to bylo o něčem jinym.

0/0
26.7.2011 9:34

tx999

Re: Odstavec o ničem

Ona ta 196 jezdi jen ve spickach vsedniho dne, takze o vikendu byste ji na zastavce nepotkal.

0/0
26.7.2011 12:18

tx999

Re: Odstavec o ničem

40 minut?! Co v tom metru na prestupu delate? Cista jizdni doba je 23 minut. Takze pri trose stesti se to da stihnout za 25 minut, do 30 minut ve spicce zcela jiste. Vyhoda metra je, ze tam je ta spolehlivost radove jinde nez u tech autobusu.

Jinak nejrychlejsi na Smichov je to pres hl.n. a pak vlakem, to vychazi cista jizdni doba na 18 minut a s prestupem to pak je cca 22 (samozrejme cetnost vlaku neni tak velika jako u toho metra, ve spicce jezdi jednou za patnact minut, mimo spicku pak jednou za 30 minut)

0/0
26.7.2011 9:56

OBČAN NIKOLIV OVČAN

Linka 125 se fakt povedla.

R^

+1/0
26.7.2011 6:55

Chytrakz hospody

Re: Linka 125 se fakt povedla.

Nepovedla, jezdí moc plná ;-D;-D;-D;-D, vždy jsem musel stát ;-(

0/0
26.7.2011 9:28

-Jandys-

Ta 125

je super dokáže ušetřit čas, cca 15 minut oproti tomu když jedu přes Florenc někam na Chodov apod. :))

+1/0
26.7.2011 4:22

superkutil

Existuje vůbec nějaká koncepce?

V zahraničí jsem zažil expresní linky, které jedou z centra a staví třeba po 10ti km. Jiné linky pak propojují stanice těchto expresních linek a staví častěji. V Praze asi nic takového neexistuje, všechny linky staví v každé díře a navíc jezdí po přetížených komunikacích místo aby využívali volnějších komunikací.

+1/0
25.7.2011 22:48

Fare.l

Re: Existuje vůbec nějaká koncepce?

Jj....tento systém jsem obdivoval ve Vídni už mnoho let zpátky. Hlavně v příměstské železnici

0/0
26.7.2011 5:25

Leinad

Re: Existuje vůbec nějaká koncepce?

Koncepce neexistuje, existují nápady ROPIDu, kdy levá ruka neví, co dělá pravá.

Aby v tom byla nějaká sranda, existují též středočeští voliči, kteří si zvolili hodného hejtmana, který jim vrací třicetikoruny a vypovídá smlouvy zlým autodopravcům tak, aby nic nejezdilo.

+1/0
26.7.2011 23:21

všd

Re: Existuje vůbec nějaká koncepce?

V minulosti fungovala jako expresní např. linka 200. Jak je to nyní, nevím, po dostavbě metra do Kobylis jsem s ní (ani jinou autobusovou linkou v té oblasti) nejel.

Jinak v Praze je to obecně tak, že expresní dopravu zajišťuje metro a vlaky, případně linky 3XX a 4XX a pomalou dopravu městské busy, případně (spíš v centru) tramvaje.

0/0
20.9.2011 15:13

tojuska

Takhle to holt dopadá,

když neexistuje žádná jednotná koncepce územního rozvoje a ponechá se volná ruka developerům. Na jih od Prahy (ale i v jiných směrech) se nastavěly tisíce domečků, jejichž obyvatelé samozřejmě musí dojíždět do Prahy. Všichni se pak sejdou na staré benešovské a strašně se diví a lamentují, že je věčně ucpaná. Připomíná mi to situaci sídlišť z dob komoušů, akorát jsou nyní naležato a jsou o nějakých dvacet kilometrů dál od centra.

+2/0
25.7.2011 22:42

wIadin

Re: Takhle to holt dopadá,

přesně R^. Jen doufejme, že kvůli těmhle nezavedou vyhrazený pruh na Jižní Spojce.

0/0
25.7.2011 22:55

lu2222

Re: Takhle to holt dopadá,

Proč? Vždyť je to stejně jedno. Pravym pruhem se u nás beztak zásadně nejezdí a všichni jsou nacpaný v prostřednim nebo levym.

0/0
26.7.2011 0:16

milos-KL

Re: Takhle to holt dopadá,

pravým jezdím já, protože je nejvolnější! :- )

0/0
26.7.2011 9:42

Chytrakz hospody

Re: Takhle to holt dopadá,

Problém na Jižní spojce  nebyl vyhrazený jízdní pruh, ale světla na Baranďáku

0/0
26.7.2011 9:32

Leinad

Re: Takhle to holt dopadá,

Pokud by se Jižní Spojka zase začala ucpávat, tak jsem pro pruh pro auta s dvěma a více lidmi na palubě.

+1/0
26.7.2011 23:24

Keni

Napad dobrej, ale nerozumnej

Konecne nekdo zacina vymyslet, ze je potreba prazske linky protahnout mimo aglomeraci a nabidnout nejake expresnejsi reseni. Tato cast je diky absenci zeleznice fakt hrozna. Ale toto reseni, kdy se autobusy co nesplnuji min rychlost 80km\h pusti na dalnice neni rozumne.

Melo by se konecne v ramci ekologie misto vyhazovani miliard za blbosti typu dotovani poli slunecnich elektraren zase rozsirovat tramvajova trat ci metro. A specilane linka D, co mela jiz par let stat stale chyby. (Zelivskeho, Vrsovice, Michle, Kacerov, Lhotka, Smichov) a dneska jen rozririt o zelenizni nadrazi Hloubetim, Vrsovice, Branik a s odbockou na Vestec, Jesenice, Pruhonice, Cestlice, Ricany.

Ano, bude to stat mraky. Ale verim tomu,ze se v Praze rozkrade vice a na ekologicke nesmysli investuje teke vice. tyto metrobusy a expresni bus linky je jen spatna zaplata na katastrofalni stav.

0/0
25.7.2011 22:37

superkutil

Re: Napad dobrej, ale nerozumnej

Místo aby se železniční tratě rozšiřovaly, tak se ruší. Řešením by byl příměstský vlak, něco jako rychlá tramvaj. Ale na to Pražští radní nemají.

0/0
25.7.2011 22:50

nemereth

Re: Napad dobrej, ale nerozumnej

Na trasu po Jižní spojce jsou nasazovány autobusy, které limit 80 km/h v pohodě splňují - a podle měření i často překračují. Podobně to bude na trase po Pražském okruhu. Snad možná autobusy na lince 100 (která byla dávno před 125 a jezdí také po okruhu) mají s osmdesátkou potíže, ale nepřipadá mi, že by byl pomalejší než třeba kamióny na stejném úseku.

0/0
25.7.2011 23:02

tx999

Re: Napad dobrej, ale nerozumnej

80 musi byt schopne jezdit (alespon podle technicaku), jinak by na vnejsi okruh najet nemohli.

125 jezdi po vnitrnim okruhu, ta by ani tu 80 nemusela splnovat, stacilo by 65.

Problem vnejsiho okruhu je, ze tam autobusy plati myto, cimz se jejich provoz prodrazuje...

0/0
26.7.2011 9:48

sestito

Kačerov - Smíchov

přímá linka mezi Kačerovem a Smíchovem jezdí už dávno, linka 196

0/0
25.7.2011 21:50

looki25

Re: Kačerov - Smíchov

ale jaksi ne expresní...

0/0
25.7.2011 21:57

Martin Šubrt

Re: Kačerov - Smíchov

No jo, ale jízdní doba na Smíchovské nádraží je 23 minut a interval o prázdninách je ve špičce 15 až 20 minut. V případě expresního busu by se šlo dostat za 13 minut z Kačerova nejen na Smícháč ale až na Anděl do Stroupežnického ulice při intervalu o prázdninách polovičním, tj. 7,5 - 10 minut. Pokud člověk vyloženě nebydlí okolo linky 125, tak to má na Kačerov v takové podobě ze Smíchova skoro o čtvrt hodiny rychlejší, což už je v Praze sakra rozdíl. A bez plných tramvají v Ječné či metra C. Na Kačerově skutečně není cíl cest, ale musíme si vybrat. Buď budeme lidi na Jižní Město a okolí rozvážet od metra na Smíchově, nebo od metra C - na to první v rozpočtu nemáme, a byť jsou linky typu 125 samozřejmě super, nepoplatíme je. Proto je expres Smíchov - Kačerov alternativou - pouze ulehčuje metru a tramvajím v centru, ale k cíli to z Kačerova dál rozvezou busy, co tam stejně jsou pro lidi z céčka, co nejedou ze Smíchova.

0/0
25.7.2011 22:56

tx999

Re: Kačerov - Smíchov

No, jsem zvedavy, co s temi expresnimi linkami udelaji az zprovozni Blanku. Takova 125 by urcite stala za to protahnou pak ze Smichovskeho nadrazi dal do zastavek Andel - Hradcanska - Nadrazi Holesovice...

0/0
26.7.2011 12:24

Libra

asi tak

Pokud to zrychlí lidem cestu do práce a navíc třeba zmenší počet aut jedoucích do centra, pak jen dobře a houšť a větší kapky. R^

+1/0
25.7.2011 21:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.