Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový trend v bydlení V Praze. Lidé se vracejí k bytovým družstvům

V Praze opět ožívá družstevní bydlení. Důvod je prostý. Jde totiž o levnější variantu vlastního bydlení, navíc lidé nemusí při pořizování bytů procházet dlouhými jednáními s bankami. V současné době vzniká hned několik družstevních projektů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Čojo Čagas

Ceny bytů jdou dolů

Vějička, že koupíte byt za 40 tisíc za metr čtvereční je zrádná. Jediným plusem je, že se dá pořídit i bez hypotéky.

Ale při špatném hospodaření družstva můžete o byt přijít. Ručíte svým majetkem.

Lepší číst inzeráty a koupt byt za 20 tisíc za metr čtvereční. Většinou jsou prodávány lidmi, kteří neodhadli své schopnosti splácet dlužné částky.

0/0
30.7.2011 17:00

lojzicekodvedle

silenci 55 000Kc/m2

prumerna cena bytu v Praze za 55 000kc/m2 to muze koupit snad jenom naprosty silenec.;-D

0/0
30.7.2011 8:29

falm

Družstvo? Odsud - posud!

Nedávno jsem se zajímal o tuto "výhodnou" formu bydlení. Naštěstí mám známého, který když potřebuje, umí nahlédnout tam kam je potřeba. Poslal jsem mu stránky jednoho ybtového družstva, zašťitujícího nové bydlení - tedy pro nově postavené domy prodávané do soukromého vlastnictví. [>-]

Shrnu to jednoznačně několika slovy, které mi sdělil onen známý: mají momentálně dluh 2 miliony a pozor, vůbec neplatí pozemkové daně!... a ještě se ti podívám na vlastníky... (šlo o jedno družstvo, které je s.r.o). No tak to jdi okamžitě od toho! Tady je takový nepřehledný propletenec vlastníků, že se v tom ani já nevyznám! 8-o

Pak se řekne, pořiďte si družstevní bydlení... a mezi námi: kdo má takové známé, že mu mohou dohledat potřebné informace?

0/0
29.7.2011 18:02

hnusil pátý

Re: Družstvo? Odsud - posud!

dalsi lez, druzstvo neni s.r.o.

0/0
29.7.2011 18:27

Cenda22

Re: Družstvo? Odsud - posud!

1) nově postavené domy prodávané do soukromého vlastnictví? Družstvo byty "pronajímá" a teoreticky může nabízet možnost odkupu bytu po zaplacení úvěru.

2) družstvo má vlastní právní formu, ne s.r.o.

3) bůh ví, kam jste kdy šel.

0/0
29.7.2011 19:02

hnusil pátý

Jak clanek ....

Jak clanek, tak nasledna diskuze je k placi - proc lidi proboha pisete takove placance? Proc ze sebe delate verejne blbce? Proc si nejprve svoje bludy neoverite? Ach jo.

0/0
29.7.2011 13:59

Mo_Berg

Nikdy více

Zažil jsem bydlení ve družstevním, už nikdy více. Jakmile sedí v družstvu kretén, máte vystaráno.

0/0
29.7.2011 12:09

Fai Rodis

Re: Nikdy více

Ve spoelcenstvi vlastniku to ale nebyva lepsi.

0/0
4.8.2011 13:02

libl3

Nepoučitelní lidé si koledují o tunely, které jim družstva

přinesou než bys řekl švec.;-D

0/0
29.7.2011 11:32

komár.

tohle je bydleni?

V kralicarnach?

0/0
29.7.2011 10:26

S-Tony

Re: tohle je bydleni?

No momentálně žiji v paneláku a dalo by se říct, že tam jenom spím. Jinak jsem pořád v práci nebo někde venku, nebo na dovolené. Takže k těmto účelům za těch pár korun nájmu mi to stačí. Výhoda je, že s takovou králičí norou není žádná práce. Občas stačí utřít prach, vysát a jinak vás nic nezajímá. Spousta ušetřeného času na volnočasové aktivity. Navíc mám byt moderně zařízený a na ty dvě hoďky večer před spaním to na vyžití stačí. R^

0/0
29.7.2011 14:22

Rosinanta

družstevní bydlení

S družstevním bydlením mám dlouholeté zkušenosti a už bych do toho teda nešla. Problém je, že byt pak není váš a na každou pitominu potřebujete souhlas družstva. Ono teda na druhou stranu vlastní byt v bytovém domě a jednání se společenstvím vlastníků taky není žádný med, ale přece jenom má člověk širší pole působnosti.

Nicméně hlavní problém družstev/společenství vlastníků jsou zkrátka a dobře lidi - vždycky narazíte na nějakého protivu, který vám souhlas s čímkoliv nepodepíše už ze zásady. Bohužel.

0/0
29.7.2011 10:03

Linde CZ

Taky jsem si tohoto jevu vsimnul...

Zaznamenal jsem tri zasadni duvody (teda uplne jine nez jsou v clanku) - 1. druzstvo vlastni prostory ktere pronajima a z toho financuje provoz bytu (typicky dum, ktery ma v prizemi komercne vyuzitelne prostory); 2. obyvatelstvo chce mit vetsi kontrolu nad tim, kdo se jim tam nastehuje a pripadne mit paky na problemove sousedy; 3. chteji lip koordinovat opravy, rekonstrukce, atd, coz se hodi obzvlast kdyz maji slusny prijem viz 1.

0/0
29.7.2011 9:53

Bennu

Ja bych druzstvo nezavrhoval

Pokud jsou v nem solidni lidi, tak se muzete chranit pred nastehovanim problemovych lidi do vaseho baraku. To v pripade soukromych bytu jednoduse nejde.

0/0
28.7.2011 16:54

schima

Re: Ja bych druzstvo nezavrhoval

To není pravda, pokud někdo zakoupí družstevní podíl za hotové od předchozího družstevníka, tak nezmůžete nic a družstvo musí podíl přepsat na nového majitele

0/0
28.7.2011 17:09

tata01

Re: Ja bych druzstvo nezavrhoval

to sice musí, ale třeba pro hrubé porušení stanov či něco podobného může družstevníka vyloučit a to u společenství vlastníků není možné

0/0
28.7.2011 17:13

schima

Re: Ja bych druzstvo nezavrhoval

To máte naprostou pravdu R^

Ale i toto vyloučení z družstva je definováno v zákoně (za jaké prohřešky atd.)

Jinak souhlas

0/0
28.7.2011 17:15

Bennu

Re: Ja bych druzstvo nezavrhoval

Nevim to jiste, ale mam pocit, ze druzstevni podil neexistuje, bud jste clenem druzstva, nebo ne. Abyste se stal clenem druzstva, tak vas stavajici clenove druzstva musi prijmout jako clena. Mozna me nejaky pravnik opravi.

0/0
28.7.2011 17:30

nenovak

Krize důvěry

Nevýhoda družstevního bydlení spočívá v tom, že v České republice po divokých 90. letech nikdo nemůže spoléhat na to, že družstvo nikdo nevytuneluje, nebo nepřivede k bankrotu. Pokud by to družstvo vedli poctiví lidé, pak by to fungovalo. Ale vsaďte hodnotu bytu (1,5 mil. Kč) na to, že to družstvo nikdo nevytuneluje. To si nemůže dovolit každý.

0/0
28.7.2011 16:52

Bennu

Re: Krize důvěry

A v cem je lepsi, kdyz vam zkrachuje spolecenstvi vlastniku? Z ceho zaplatite opravy a provoz spolecnych casti domu atd.?

0/0
28.7.2011 16:55

zadluzenicz

Re: Krize důvěry

Při bankrotu společenství přijdete o byt? Nebo jen o akumulovaný majetek jako fond oprav?

0/0
28.7.2011 16:59

albert10

Re: Krize důvěry

Když "zkrachuje" společenství vlastníků, můžeš přinejhorším přijít jenom o část úspor na opravy a provoz domu, nikoliv o byt.

0/0
28.7.2011 17:01

Bennu

Re: Krize důvěry

Jenze na provoz domu muzete zapomenout, dokud nesplatite veskere dluhy. Chci rici, ze to bezpeci je iluzorni.

0/0
28.7.2011 17:05

nenovak

Re: Krize důvěry

Když zkrachuje družstvo,nejenom že nemáte byt, ale ještě budete muset splácet dluhy. Odstrašujícím případem  byla Kavčí skála.

0/0
28.7.2011 17:08

Roman36a

Re: Krize důvěry

To nebude takovej problém. Prodáme byty defraudantů:-) Málokteré společenství má na účtech desítky milionů. Spíš se pohybuje na hranici v řádu jednotek mil, pochopitelně záleží na tom do jakých akcí se tento rok společníci hodlají pustit. Má-li dům zateplení, novou střechu, plastová okna, nové stoupačky, případně nový výtah, pak není potřeba syslit zbytečně moc peněz.

0/0
28.7.2011 17:09

Bennu

Re: Krize důvěry

Kvalita jakehokoli spolecenstvi nestoji na tom, ze muzete duverovat lidem ve vedeni, ale ze vsichni lide ze spolecenstvi jsou aktivni. To je jedina zaruka, ze se spatne veci odhali drive, nez dojde ke skode.

0/0
28.7.2011 16:57

nenovak

Re: Krize důvěry

Tím se riziko sníží nikoliv vyloučí.

0/0
28.7.2011 17:05

Roman36a

Re: Krize důvěry

Nestačí být aktivní, ale především musí dotyční problémům rozumět. I v družstvech které okrádaly své členy byla řada poctivých lidí, kteří vůbec neměli ponětí co se jim děje před očima.

0/0
28.7.2011 17:11

Linde CZ

Re: Krize důvěry

Tak druzstvo muzete zalozit treba ty+soused, takze jestli se chcete vzajemne tunelovat, pak mas pravdu :-)

Druzstvo automaticky neznamena molocha s tisici bytu. Nejcastejsi je paradoxne druzstvo, ktere vlastni presne jeden dum.

0/0
29.7.2011 9:48

rychtar

Hmmm .... co je moje, to je moje.

Tecka.

0/0
28.7.2011 16:48

Harpa-gon

Re: Hmmm .... co je moje, to je moje.

Co je moje není tvoje a co je tvoje to je moje.;-)

0/0
28.7.2011 17:12

wolowizard

K čemu je družstevní byt vlastně dobrý?

Zaplatím mírně nižší cenu za byt, ale pak v podstatě neustále platím poplatky/nájemné, které je jen o něco nižší než to tržní. Tak k čemu to tedy je?

0/0
28.7.2011 16:43

zlababa.dvur

Re: K čemu je družstevní byt vlastně dobrý?

k tomu, že narozdíl od nájmu ten družstevní byt bude mít jednou splacený úvěr, a byt pak lze převést do osobního vlastnictví.

0/0
28.7.2011 16:49

marwal

Re: K čemu je družstevní byt vlastně dobrý?

lze. ale pouze se souhlasem družstva. Takže o něj můžu klidně přijít :-P

0/0
28.7.2011 16:52

schima

Re: K čemu je družstevní byt vlastně dobrý?

P5ij9t o družstevní byt lze, ale je to detailně specifikováno za jakých podmínek Vás z družstva mohou vyloučit a věřte že to tak snadné není

0/0
28.7.2011 17:08

standysman

zajímavé

řešení, pro mladé rodiny to může být fajn. 20-30% ceny bytu se dá ušetřit a zbytek platit družstvu. Finančně to asi vyjde levněji, než mít hypotéku na 25let za x% ročně.

0/0
28.7.2011 16:34

vzdyt_to_rikam

Re: zajímavé

No 30%, to může být taky třeba mega, pravda, ušetřit se to dá, ale pak už v té době nebudu mladý člověk:)))

+1/0
28.7.2011 16:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.