Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Osm pražských zastávek dostane nové digitální infotabule

Lidé se v Praze na některých zastávkách dozvědí, za jak dlouho jim přijede tramvaj. Na celkem osmi zastávkách bude namontováno čtrnáct elektronických cedulí s údaji, kdy spoj dorazí. Nové tabule budou v Podolí, Podbabě a na Smetanově nábřeží. Na příjezd vozů by mohla upozornit i SMS zpráva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Aqua

Hlavně aby se tam vešly

všechny linky tramvají a ne jen polovina, jako třeba na Hradčanský....

0/0
2.8.2011 12:35

Gunter von Bahnhof

no slava

to, co je v evrope bezne se u nas zavadi jako technologicky zazrak. Radeji se neptam kolik to stoji a kdo se zase napakuje.

Ono by toho u nas bylo mnohem vice, kdyby si ze zakazek nedelala vetsina firem dobry byznys a zajisteni se na duchod.

0/0
1.8.2011 15:04

ripper6

CR velmoc

uz pomalu zaciname nebot tohle treba takovej Dublin nebo Finske Turku nema, tam ani nevite kdy bus prijede. Doctete se max kdy vyjel a kdy prijede, musite znat nebo nak usoudit. V buse zastavky nehlasej. Takze to Praha ma celkem zajmavy az na to ze tyhle tabule by kdyz uz mohli bejt vsude. I kdyz me osobne postaci hlaseni zastavek a myslim ze je i srozumitelny pro cizince. Jen by mohlo bejt krapet hlasitejsi. Hezky to ma reseny Londyn, udelat tady ten system, tak cernej pasazer si moc neskrtne a revizor muze pomalu na pracak.

0/0
1.8.2011 14:33

András Balázs

Re: CR velmoc

Jo v Londyne to je dobry, hlavne kvuli tomu, ze na zastavkach mate v jizdnim radu uveden vetsinou pouze interval a taky ty autobusy stojej v kolonach, alespon tedy v centru a tady na jihu (Brixton, Streatham). Bohuzel jsou vetsinou hlavne v centru, ale uz i u nas ( St Matthews Church stop) se postupne objevuji.

Revizori jsou vetsinou jen ve vlacich ( National Rail, Southeastern...) v autobusech je to mozne jenom diky systemu nastupovani prednimi dvermi a prilozenim Oyster karty ( londynska obdoba Opencard) a vystepem dvermi zadnimi, i kdyz i tam se sem tam nekomu podari proklouznout.

V praze bych tyhle tabule hodil do metra, do vestibulu, at clovek nepospicha jak blbec dolu a pak nevidi jenom 'zadek' soupravy metra mizici v tunelu :-)

0/0
1.8.2011 15:02

Clar

Každej dobrej úmysl

bude v diskuzi na idnes po zásluze pomluven...

0/0
1.8.2011 13:46

nicolas.tesla

to je na nic

Tohle je uz davno v Olomouci. Prazske DP uz nevi kam cpat prachy? Tak by mohli konecne zacit srotovat ty stare smrdute karosy a kupovat nejake autobusy, co pri odjezdu ze zastavky nezvednou oblak koure o velikosti samotne zastavky :(. Vubec nepochopim jak nektere stroje mohou mit technickou!

0/0
1.8.2011 13:17

nicolas.tesla

Re: to je na nic

Je mozno nekde nahlasit autobus, ktery vypada ze nesplnuje technickou ci emise a dozvi se nekde jak to dopadlo?

0/0
1.8.2011 13:18

Leinad

Re: to je na nic

Starým busem jsem u DPP dlouho nejel. http://ropid.cz/dopravci/ Tedy, kromě náhradek za tramvaj. ;-€ (které možná jezdí Hotliner, ale tramvaj patří DPP, takže je to jejich odpovědnost.)

Busy DPP smrdí z důvodu "šetření" jako emulzní nafta, bionesmysly,... aspoň jim to pak nejezdí a v zimě lépe zamrzá. Technickou to dostane a je to legální, protože to je ekologické.

0/0
1.8.2011 14:19

Sidonie_11

Převážně zbytečnost

V Brně už nějaký ten pátek "fungují" - někdy nefungují vůbec, jindy klidně vynechávají nějaký ten spoj. Z dálky nejdou přečíst a když se dostanete na vzdálenost, ze které už informace přelouskáte, tak si rovnou můžete najít tu samou informaci přímo z jízdního řádu na zastávce, od které stojíte 3 metry.

Tyto tabule se hodí leda na nějaký uzel, kde jezdí víc linek, dávat je na každou zastávku je plýtvání penězi. Kdy se ty tabule v Brně ale hodily, byla ona červnová stávka, kdy na nich byly informace, které linky jezdí.

0/0
1.8.2011 12:14

topič elektrárenský

Zdá se, že DP Praha už neví, jak ještě vyhodit peníze.

Kolik asi cestujícíh to využije, tedy půjde raději pěšky, než aby čekali na tramvaj? Intervaly v Praze jsou poměrně krátké, papírové jízdní řády na sloupku zcela postačují k informaci o době odjezdu. Buď chci někam jet a počkám na svou tramvaj nebo se dopravím jinak, nejčastji pěšky. Informace o tom, za jak dlouho mi tramvaj přijede, je ve většině případů k ničemu, stejně mi to čekání nezkrátí. Stejně nesmyslné jsou monitory v nových autobusech, pokud už vůbec fungují a pokud na ně nesvítí slunce, tak ta informace na nich je nadbytečná. Zastávky jsou zřetelně označené jménem a navíc jsou hlášeny z reproduktorů ve voze. Pořizovací náklady všech těchto systémů musí být obrovské, stačí srovnat s tím, kolik už stála naprosto triviální aplikace karty Opencard. O kolik bude třeba zase zdražit jízdné, aby na takovéto ptákoviny bylo dost peněz?

0/0
1.8.2011 12:07

albus severus

aj to je zpráva teda..

škoda, že se to nepsalo o jiných městech, kde to funguje dlouhé roky...třeba v olomouci už určitě 4 roky...

0/0
1.8.2011 10:38

Králík z klobouku

Re: aj to je zpráva teda..

To bude asi tím, že máte v Olomouci líné redaktory, anebo příliš skromný dopravní podnik, který se novinářům nepochlubí.

0/0
1.8.2011 11:02

javky

Re: aj to je zpráva teda..

Ono v Praze se s tím začalo cca před 15 roky, takže význam tohoto článku není úplně jasný. Jinak by mě zajímalo, jaké zkušenosti s tím v Olomouci máte. Dá se na to spolehnout?

0/0
1.8.2011 11:21

AsistentprofParkinsona

Je to pěkné

ale určitě poněkud drahé. Takže lide Pražský nediv se, až zase zvednou ceny jízdenky. Už teď večer, kdy se vracíme domů ve čtyřech, tak se vyplatí vzít (levný)taxi. Nečumíme 2x půlhodiny na stanici MHD, nejede s opilcema,  smažkama, či jinejma podivnejma idividuama, akorát ty vzádu se trochu mačkaj, ale furt míň než v metru nebo buse ;-D

+1/0
1.8.2011 10:29

tx999

Ty tabule

jsou na nic - pokud na ni sviti klidne treba tri minuty, ze tramvaj prijede za minutu (zcela bezne), tak je to uplne k nicemu..

0/0
1.8.2011 10:17

Leinad

Re: Ty tabule

Tohleto mi moc nevadí. Já nečumím na tabuli, abych se rozhodl, zda je výhodné popojít pěšky na zastávku o 100 metrů dál nebo počkat. Když už, tak zda vyjít směrem k vzdálenější zastávce nebo i zvolit jiný způsob(metro... pokud ve městě zařizují víc věcí, tak jejich pořadí...) ;-D

0/0
1.8.2011 14:29

tx999

Re: Ty tabule

Ale o to mi nejde - ale pokud bych vedel, ze pojede az za tri minuty, tak si muzu dojit koupit v klidu do trafiky, co je vedle nejaky casopis. Kdyz mi tam sviti 1 minuta, ale tramvaj prijede az za 3, tak me to akorat nastve.

Osobne si myslim, ze by takoveto info tabule s dobou zbyvajici do odjezdu nejblizsiho spoje kazdym smerem (idealne ve formatu mm:ss) byly podstatne lepsi ve vestibulech metra.

0/0
1.8.2011 14:55

Leinad

Re: Ty tabule

Také pravda, i když já nekouřím(nejen u zastávek) a v trafikách moc často nenakupuji, souhlasím s vámi.

Z technického hlediska si nedovedu představit spolehlivou realizaci (tramvaj odjela z předchozí zastávky - jak má systém spolehlivě předpovídat, že se něco semele na posledních pár metrech/že někde je kolona/...) a pár odhadů(nadsazovat čas podle "rychlosti" předchozí tramvaje) by mohlo zase vést k tomu, že ten odhad bude moc nadsazený a tram ujede/cígo se musí rychle zahodit.... :-P

0/0
1.8.2011 15:27

tx999

Re: Ty tabule

O to nejde, mne jde, aby to bylo alespon realisticke - bud muzou pomoci GPS vedet, jak dlouho to aktualne trva podle tramvaji, co jedou po stejne trase, pripadne by mely byt informace jednoduse aktualizovane podle aktualniho zpozdeni na kontrolnim bode/predchozoch zastavkach. Jenze nakonec to dopadne jako napriklad na Barrandove, kde 2 zastavky od konecne (Chapl. nam.) sviti ta 1 minuta snad uz ve chvili, kdy tramvaj jeste neni ani v te zastavce, ze ktere vyjizdi (Sidl. Barr.). To pak je ale uplne k nicemu...

0/0
1.8.2011 16:26

ELAPHURUS

Brno

dobrou inspirací :-)

0/0
1.8.2011 10:14

poznamka

To si zase někdo napakuje.

Natištěný jízdní řád, dodržovat rozpis co to jde a jízdenka za max 10 korun. To bohatě postačí. V tramvajích a autobusech ty super cedule jsou stejně nanic, zvláště ty, co ukazují jen pár stanic dopředu. Ta obyčekná cedule stačila a když tak se člověk zeptal, ne? Ty Rusové a asiati už česky umí taky dobře:-)

0/0
1.8.2011 10:11

Králík z klobouku

Re: To si zase někdo napakuje.

Obyčejné cedule obsahovaly mnohem víc informací a byly přehlednější. Bude trvat ještě dlouho, než ta elektronika dosáhne alespoň stejné úrovně.

0/0
1.8.2011 11:04

tx999

Re: To si zase někdo napakuje.

Ta elektronika ma holt vyhodu v operabilite - kdyz se z jakehokoliv duvodu zmeni trasa, neni potreba tisknout nove cedule do tramvaje.

0/0
1.8.2011 11:29

Roman36a

Je to blbina.

Kdyby raději soudruzi konečně začali jízdní řády dávat na nástěnku do "čekárny" a né na sloupky kam prší. Navíc přímo nad odpadkový koš. Hlavně v odbobí kdy je řada výluk se ani místní bez papírového jízdního řádu neobejde.

0/0
1.8.2011 10:01

nobodycz1

Re: Je to blbina.

Nebo mas telefon treba s Androidem a aplikaci Pubtran, ktera ti sama podle tvy polohy nahodi do kolonky zastavku, kde ses...pokud si z ni uz nekam jel, tak ti tam hodi i nejpravdepodobnejsi destinaci, ty jen tuknes jednou na displej, a vyjedou ti vsechny spoje vcetne prestupu...v pripade vlaku ti ukaze i zpozdeni...nemusis behat nikde s papirem, ani se cpat ve spicce k jizdnimu radu na zastavce ;).

0/0
1.8.2011 10:17

Roman36a

Re: Je to blbina.

Nemám. :-)

0/0
1.8.2011 10:23

Roman36a

Re: Je to blbina.

S papírem běhám když něco blbýho sežeru. A nejpravděpodobnější destinaci? ;-D Jezdím od Anděla buď na Hradčanskou, na Pavlák, nebo na Barrandov. To by mě zajímalo co by mi ten tvůj Android hodil.

0/0
1.8.2011 10:28

tx999

Re: Je to blbina.

Tak to je podle me mnohem lepsi na sloupku. V te "cekarne" by to bylo podstatne hure dostupne, protoze lidi by meli tendenci se podivat a zustat stat u toho.

0/0
1.8.2011 10:19

Králík z klobouku

Re: Je to blbina.

Pravda. Na zastávkovým sloupku, který je osvětlený jak veřejným osvětlením, tak někdy i vlastním světlem, je to rozhodně lepší než někde ve stínu v pochcaný čekárně. Do starých čekáren se jízdní řády v Praze běžně dávaly, do těch nových to zkoušeli jen na Vysočanské. Mimochodem, na koších se DP snaží šetřit a využít každé záminky, proč koš na zastávku nedávat, takže i tohle přání se plní. Ovšem ty odpadky pak leží všude kolem.

0/0
1.8.2011 11:08

tx999

Re: Je to blbina.

Jo, to me taky neskutecne vadi, kdyz na sloupku kos neni. Nekde pak neni ani v blizkosti zastavky, jinde tedy alespon na te zatavce jsou obycejne poulicni kose. Ale tak nejak mi vadi, ze pomalu ale jiste nastava doba, kdy musi clovek na kazde zastavce ten kos usilovne hledatRv

0/0
1.8.2011 11:32

Roman36a

Re: Je to blbina.

Koš přece nemusí být zrovna na sloupku MHD. V létě dokáže pěkně smrdět, navíc díky odpadu z ovoce okolo něj krouží vosy.

0/0
1.8.2011 11:34

tx999

Re: Je to blbina.

Nojo, jenze kdyz je na sloupku, tak prijdu na zastavku a presne vim, kde je. Kdyz je to jen obycejny kos, musim ho casto slozite hledat, protoze je na kazde zastavce umisten jinde. A to je ten lepsi pripad, kdy se jedna o frekventovanejsi zastavky. Na spouste mist odstranenim kose ze sloupku MHD doslo k tomu, ze v blizkosti zastavky neni jediny kosRv

Smrad je pak otazkou toho, jak casto se vyvazi. No a protoze se DP moc vyvazet nechteji, tak se jich zabavuji, jak jen to jde...

0/0
1.8.2011 12:32

Pravdu lze smazat, ale ne umlčet

Křišťálová lupo, co je to Smětanovo nábřeží ?

Neznám !!

+1/0
1.8.2011 9:53

Králík z klobouku

Re: Křišťálová lupo, co je to Smětanovo nábřeží ?

Nová pravopisná reforma. Aby uživatelé jazyka nemuseli přemýšlet, co se jmenuje podle Smetany a co podle Smětany, tak se bude všude povinně psát Smětana.

0/0
1.8.2011 11:14

ejb

a? :D

Todle je v Olomouci již 4 roky a to na většině zastávek :D. Užitečná věcička

+1/0
1.8.2011 9:50

Leinad

Re: a? :D

Chcete říct na zastávce s výskytem většiny cestujících?

Jinak v metru to je od zahájení provozu (akorát to funguje obráceně, to znamená odjezdem vlaku se čas vynuluje a pak přibývají vteřiny - do kolika budou přibývat se musím podívat na papír vedle) ;-D na nových/rekonstruovaných tram tratích(i té staré trati na Barrandov) to je také. Na Malostranské je displej také, akorát ho někdo umístil tak chytře, aby nebyl vidět, když ho někdo nehledá. :-P

0/0
1.8.2011 15:37

Aqua

Re: a? :D

A kolik tam těch zastávek vůbec máte? Tady je to taky docela dlouho třeba na trati na Barrandov...

0/0
2.8.2011 12:36

CART09

Konečně

no to to trvalo...

0/0
1.8.2011 9:38

Králík z klobouku

Re: Konečně

Potěmkin zase řádí. Tyhle tabule, na kterých pět minut svítí, že tři tramvaje přijedou za minutu, a dokonce ani programátora nenapadlo, že by měl časové údaje zaokrouhlovat na celé minuty dolů a nikoliv nahoru, jsou jen další tunel na vyhazování peněz. Když je nějaká nepravidelnost v dopravě, tak je z toho ten systém stejně paf a ukazuje nesmysly, takže to nemá žádnou výhodu oproti normálním jízdním řádům. A designově jsou ty zastávkové sloupky třeba na Hradčanské taky úžasná perla.

A mimochodem, všichni ostatní dopravci PID už se on-line zobrazují na http://www.mpvnet.cz/, jenom DPP to bojkotuje a hraje si na svým písečku, ačkoliv ROPID sliboval, že do konce roku 2010 tam budou všichni dopravci. Pravda, kvalita a spolehlivost zas o tolik lepší není...

0/0
1.8.2011 9:56

Roman36a

Re: Konečně

Tramvaje jezdí vesměs docela na čas, tak je to naprosto zbytečné. Smysl by to mělo, kdyby to oznamovalo že je na trati nehoda, nebo kolona aut která znemožňuje průjezd tramvajím. Většinou k nehodě dojde až za zastávkou s čidlem, takže logicky není nic co by čas dokázalo posunout.

0/0
1.8.2011 10:06

Leinad

Re: Konečně

DPP však má i řadu bus linek, které by na mvpnetu mohly být. Mimochodem pár dní v roce, když pořádně nasněží(náklaďák zaparkuje v pozjezdu za mírného jiskření, tramka se chce podívat mimo koleje...) jsou tramvaje i rozhozenější, než busy. 

A na zastávky s čidlem bych věřil v minulosti, ale opravdu nyní hlásič zastávek v tramvajích nemůže posílat informace na centrálu bez ohledu na čidla?

0/0
1.8.2011 14:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.