Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lidé v Braníku podepisují petici proti návratu kamionů na Jižní spojku

Obyvatelé z pražské čtvrti Braník začali podepisovat petici proti plánovanému návratu kamionů na Jižní spojku. Radní hlavního město totiž budou na svém zasedání jednat o tom, že by se mohly na spojku vrátit v noci. V průběhu víkendu se pod petici, kterou iniciovali pražští zelení, podepsalo už na čtyři sta lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pinocheat

Jóóóó

Jóóóó... zboží v supermarketech by chtěl mít každý, ale asi by tam mělo létat nehlučnou vzducholodí...

0/0
16.8.2011 14:23

FandaVV

Re: Jóóóó

Případně buď bydlím v Praze, nebo na samotě u lesa. Braník je holt něco mezi ;-) Na samotě u J.S.

0/0
17.8.2011 10:47

FandaVV

Co má Braník za problém?

J.S. vede maximálně odlehlým územím, jsou tam všude protihluky.

0/0
16.8.2011 13:55

macarát

Re: Co má Braník za problém?

Celé údolí Krčského potoka funguje a hlediska hluku jako takový amfiteátr a jižní spojka je tam z hlediska hluku hlavní herec.

0/0
17.8.2011 14:36

Pinocheat

řešení

Možným řešením je nevpustit ekoteroristy k rozhodování.

0/0
16.8.2011 13:05

Gaspard

Re: řešení

A taky politiky, aktivisty, obřanská sdružení...

0/0
16.8.2011 13:15

Pinocheat

Re: řešení

ehm... a kdo potom má rozhodnout? Lid?

0/0
16.8.2011 14:22

Gaspard

Re: řešení

Odborníci?

0/0
16.8.2011 14:51

Pinocheat

Re: řešení

To je ono! Odborníci!

0/0
16.8.2011 14:53

tyraelid

Re: řešení

Problemem jsou i spatne zakony - napriklad zakon o hlukovych limitech sabotuje kazdou stavbu pokud se proti ni nekdo postavi. A kdyz chtela prazska ODS vyjimku pro prazsky okruh, tak se strhla takova mela ze to radeji stahli. S tim okruhem se neda nic delat, dokud se neschvali prislusne zakony: jenze zeptejte se lidi zda chteji okruh kolem Prahy - vetsina rekne ze ano. A pak se zeptejte zda chteji zvysit hlukove limity - a vetsina rekne ze ne. A jsme u toho...

0/0
16.8.2011 13:34

macarát

Re: řešení

Nechci ani jedno.

0/0
17.8.2011 14:36

Clar

Řeší se zbytečně následek

příčina je přitom jenom v pár Běchovických novousedlících, kteří nakoupili pozemky, postavili vilky a ejhle, on tu má stát nový okruh?? Musí se to DOSTAVĚT!!!! Pak si desetitisíte obyvatel vnitřní Prahy teprve oddychne... Pár desítek max. stovek Běchovičáků přece nemůže mít šanci tohle blokovat... I když a druhou stranu na hradeckou dálnici stačila jediná Havránková...

0/0
16.8.2011 12:00

Gaspard

Re: Řeší se zbytečně následek

A co bys navrhoval? Kobercový nálet Běchovic?

0/0
16.8.2011 13:14

macarát

Re: Řeší se zbytečně následek

Bych to taky blokoval, kdybych měl čas. I když jsem obyvatel vnitřní Prahy. Vyhazovat peníze za okruh je blbost, když nemáme ani na údržbu stávajících silnic. Nejdřív zvýšit mýtné a spotřební daň, opravit stávající síť, docílit vyrovnaný rozpočet a pak vymýšlet další megalomanské stavby.

0/0
17.8.2011 14:38

pavlik12

Re: Řeší se zbytečně následek

Jinými slovy - v příštích 50 letech by se nepostavil ani metr silnice.

Račte si povšimnout i občasných protestů obyvatel z jiných částí ČR, požadujících naopak dostavění obchvatů obce a podobně.

Nejpikantnější to je u D8 kde lidé na trase staré silnice píší petice za dostavbu a ekologové z druhého konče ČR se odvolávají proti vydaným stavebním povolením.

0/0
17.8.2011 20:28

macarát

Re: Řeší se zbytečně následek

Ano, nestavěl.

Kdyby ti lidé místo žádostí o obchvat prostě tlačili na svoje město, aby průtah zlidštilo (omezení rychlosti, víc přechodů, policisté kontrolující), tak by tam bylo lépe a i problémoví řidiči by si rozmysleli, zda se svým hlučným tuningem, přetíženým náklaďákem nebo vytůrovaným motorem chtějí opravdu jet tudy.

0/0
18.8.2011 0:02

RHRH

Re: Dostavte okruh

Díky Misel. Claudie, napsal jste na radnici?

0/0
16.8.2011 11:32

RHRH

Re: Dostavte okruh

sakra proč je v mailu s reakcí odkaz na odpověď když se to pak nezařadí do vlákna?

0/0
16.8.2011 11:34

Bonelord

Co je to zase za nesmyslné nápady?

Nechte kamiony tam, kde jsou!

0/0
16.8.2011 10:55

Keni

Re: Co je to zase za nesmyslné nápady?

Ja se jim nedivim, ale aby se jezdilo z Ruzyne do Holesovic pres Ricany je take pekna blbost. kamiony vzdy jezdili po jizni spojce a za komancu dokonce i po magistrale. Ted si nejaka ekoteroristka z Mostu vymohla znefunkcneni magistraly nesmyslnou 50km\h omezenim a tim vyhnani dopravy do ulic Prahy.

Ano, kamiony na vnitrni okruh nepatri, ale na Sporilov take ne. Takze dokud bude diky tem samim ekoteroristum blokovan tranzitni okruh Prahy, tak se musi idelat nejaky kompromis. Bohuzel.

0/0
16.8.2011 11:32

Tregold

Diletantismus pražské ODS

jak již někdo napsal. Zamezení vjezdu kamiónů na barrandovský most a jejich přesměrování přes Spořilov bez jasně dokončené koncepce bylo politické rozhodnutí pražské ODS před komunálními volbami, kdy chtěli obhájit pozice zejména na Praze 5 a dobře věděli, že Praha 4 se tomuto těsně před volbami udělanému rozhodnutí nezačne bránit. ODS měla totiž v programu kamiony pryč z jižní spojky a toto heslo nedodržela (jako ostatně mnoho jiných) Že to bylo rozhodnutí dělané na rychlo potvrzuje i fakt, že opravy silnice a instalace betonových svodidel byla prováděna pouhých pár dní před zahájením provozu.

Jediná možnost je urychleně dostavět celý obchvat, který se bohužel nezačal ani kopat. Pokud s tím vedení města ODS + ČSSD nehnou, chystají se blokády spořilovské spojky.

+1/0
16.8.2011 10:38

tyraelid

Re: Diletantismus pražské ODS

A jak s tim maji hnout bys jim neporadil? Snazi se o to uz 21 let a bez vysledku. Zakony jsou proste spatne napsane, mimo jine neni mozne dodrzet na okruhu hluzkove limity. Kdyby to tak bylo i za komunistu, nestoji jedina silnice v CR.

0/0
16.8.2011 13:31

Ten kdo o tom něco ví

Ukazuje se v plné nahotě

že Praha nemá vůbec žádnou koncepci, co s tranzitem. Prostě střílí naslepo, metoda pokus/omyl v r. 2011 je již k smíchu.. Viděli byste například, že se v noci centrem Mnichova mohou prohánět TIRáci??? ;-D;-D

A Braník skoro centrum Prahy už je..

Stát má z vybraného mýtného průběžně financovat dostavbu okruhu !!  Proboha, kde ty prachy (mld Kč) končí????? 8-o

0/0
16.8.2011 10:12

Mysel

Re: Ukazuje se v plné nahotě

Koncepci asi ma, ale ve sporech s ekofasisty nedokaze dostavbu okruhu vynutit. :o(

0/0
16.8.2011 11:07

macarát

Re: Ukazuje se v plné nahotě

Ono těch peněz tolik není. Z mýtného jsou řádově jednotky miliard, to se ztratí v údržbě.

0/0
17.8.2011 14:41

tyraelid

A existuje jedine, ale nyni zcela nerealne reseni.

Dostavet zevni prazsky okruh i pred odpor obyvatel Suchdola a Bechovic, kteri dobre vedi uz 40 let nejmene ze kolem nich bude veden zevni okruh Prahy. presto nakoupili levne pozemky a postavili byty a nyni se naoko naramne divi a zdrzuji a blokuji obchvat donekonecna. Bohuzel, spatne zakony protlacene ekologisty jim to dovoluji.

+1/0
16.8.2011 9:55

albert10

Re: A existuje jedine, ale nyni zcela nerealne reseni.

Jde i o peníze, které na stavbu momentálně stejně nejsou.

0/0
16.8.2011 10:47

pavlik12

Re: A existuje jedine, ale nyni zcela nerealne reseni.

Na obe ty stavby penize byly ... jenomze za roky soudu o platnosti stavebnich povoleni atd. vzrostly ceny kvuli inflaci i nekolikanasobne... a ted jsou penize uz jen na Bechovickou cast.

0/0
17.8.2011 20:30

tyraelid

Dvoji tlak na Radu:

Z jedne strany obyvatele Sporilova a z druhe obyvatele Branika. To tedy konselum nezavidim. At rozhodnou tak nebo onak, vzdy je "poskozena" strana bude vlacet po novinach a urazet.

0/0
16.8.2011 9:50

seagate

Pro pana Petra Štěpánka, je to těžké, co vůbec s kamiony,

jen si vzpomeňte, co říkal Martin Bursík před nástupem do funkce. Kamiony na dráhu. No, to byla hovadina, uspůsobené tratě v ČR na tuto přepravu jsou snad jen dvě, a to zčásti. Ale, co kdyby se začalo uvažovat v celé EU, že nákladní doprava by postupně přecházela na dráhu, tak jako to bylo v minulosti.

Ovšem to má dvě mince. Řidiči kamionů by přicházeli o práci, autodopravci by padali, doprava po kolejích je pomalejší, hrozí vykrádání vagonů, překládání nákladu, dost tratí  zrušeno, též z 90% vlečky, u nás např. zrušeno nákladové nádr. na Žižkově.

Na druhou stranu převedením nákladu na železnici se ušetří pohonné hmoty, a tím bude menší hlučnost a méně smradu a znečistěného ovzduší, pak by si např. obyvatelé Braníka a Spořilova nemuseli vzájemně předhazovat horký brambor. Dále by se nemusely tak často opravovat dálnice a silnice, řidiči os. aut by se nemuseli bát kamionů, bylo by méně nehod.

Ovšem, kamionová lobby a vybírači mýtného by se ozvali. Ale na co jsou poslanci v EU?

0/0
16.8.2011 9:27

RHRH

Re: Pro pana Petra Štěpánka, je to těžké, co vůbec s kamiony,

Kde u vás je " u nás např. zrušeno nákladové nádr. na Žižkově." ? U nás na Žižkově je nákladové nádraží stále v provozu - t.j.vlaky s kontejnery stále přijíždějí a odjíždění. Jestli v kontejnerech něco je nevím, ale vlaky jezdí.

Zamyslete se nad tím, proč došlo k přesunu přepravy z dráhy na kamiony - nebylo to žádné úřednické rozhodnutí - udělal to trh a i kdyby bylo mýtné dvojnásobné, kamionů neubyde, jen se zdraží zboží a o to víc vybere stát (ne vydělá jak někteří chytráci občas píšou). Pokud při přepravě po dráze nevíte ,kdy kudy a odkud vaše zboží přijede, nemůžete takovou dopravu použít.

0/0
16.8.2011 9:38

Gaspard

Re: Pro pana Petra Štěpánka, je to těžké, co vůbec s kamiony,

Jak kdysi prohlásil stínový ministr dopravy za ČSSD Petr Moos: Naše hlavní železniční uzly jsou už dnes kapacitně přetížené a další nákladní doprava se tak na železnici prostě přesunout nedá. Jako reakci na železniční blouznění tehdejšího zeleného ministra Bursíka.

0/0
16.8.2011 10:14

FandaVV

Re: Pro pana Petra Štěpánka, je to těžké, co vůbec s kamiony,

Moos je u socanů? No nazdar. Ale asi špatně citujete - mám kancl u jedné dost důležité trati a nákladní doprava šla skutečně fest dolů. Vidím tak 5 osobáků na jeden nákladní vlak. Dřív to bylo jinak.

0/0
16.8.2011 14:04

karel-wesely

-

Spořilovští posílají kamiony do Braníka, Braničtí sepisují petice proti Spořilovským. Všichni vědí, že jediným rozumným řešením je co nejrychleji dodělat celý okruh, ale to se zase nelíbí těm Běchovickým. O problémech se Suchdolskými raději ani nemluvit. Kocourkov....;-D;-D;-D

+1/0
16.8.2011 9:20

trikacka

A co bude s linkou 125?

To bude autobus MHD kličkovat mezi kamiony? Kterého dementního člověka tohle může napadnout?;-O A to chtěli na Jižní spojku vyslat další linku;-€. Tomu říkám moderní řízení města. Co taky čekat, když v čele je odborník na p...:-(

0/0
16.8.2011 9:17

karel-wesely

Re: A co bude s linkou 125?

Kolik autobusů linky 125 projede po Jižní spojce mezi 22hod. večerní a pátou ranní? ;-D

+1/0
16.8.2011 9:22

Vici77

Jedno z mála kvalitních řešení pro lidi...

a oni to chtějí vrátit zpět;-€ běžte někam

+1/0
16.8.2011 8:53

RHRH

Re: Jedno z mála kvalitních řešení pro lidi...

Člověk zvládající porozumění psanému textu by z článku usoudil, že se jedná o problém kamionů které v noci akcelerují Spořilovem do kopce po sjezdu z jižní spojky, druhý směr t.j. od D5/R6/R7 k R10/D11 by stále jezdil Spořilovem, protože toje z kopce.

Které kvalitní řešení pro lidi máte na mysli?

+1/0
16.8.2011 9:41

pavlik12

Re: Jedno z mála kvalitních řešení pro lidi...

Lidé na Spořilově stávající řešení za kvalitní rozhodně nepovažují...

0/0
17.8.2011 20:32

trikacka

Nekoncepční řešení,

to je to, s čím přichází pražská radnice už pár desítek let. Dá se tomu říkat vytloukání klínu klínem, nebo odvolávám, co jsem odvolal. Ach jo, kde jsou ty časy první defenestrace;-€

0/0
16.8.2011 8:29

aaeeiioouu

kamiony na koleje

!!

+1/0
16.8.2011 8:12

habr

"Most inteligence" a "myší díra" - to bude

nejen pro kamióny past. Podle mých zkušeností kamióny na světlech v "myší díře" vytvoří kolonu až před Barrandovský most, protože už dnes je celkem problém když se tam sejde několik kamiónů a průjezd se tam výrazně zpomalí.

Větší problém potom bude "Most inteligence kde pravý jízdní pruh má sníženou výšku obloukem mostu a kamióny a i patrové autobusy musí projet levým pruhem. Takže celkem velký problém při  najíždění do levého pruhu  před a zpět vracení za mostem. Opět kamióny mají problém se do levého pruhu dostat v dnešní době, kdy jich jezdí minimum, natož až pojedou v řadě za sebou ve větším počtu.

Další problém je dnes kdy se jede do Prahy. Nájezd na Barrandovský most a  rychlost řazení na Jižní spojku dopoledne ucpe Strakonickou až za Lahovice. Kamióny to opět zhorší.

Varianta, že budou jezdit v noci lecos zjednodušší, ale problémy stejně budou při výjezdu z Prahy na těch dvou místech

 Jestli kamióny chtějí pustit na Strakonickou, tak nejdřív rozumně vyřešit tyto místa.

0/0
16.8.2011 8:06

tx999

Re:

Oni je tam chteji pustit jen v noci mezi 22. a 6., kdy neni takoba hustota provovzu.

0/0
16.8.2011 8:33

yoss8808

Re:

Jj, už to taky vidím, 2x za večer zaseknutý polský kamion, který ignoroval informaci o maximální povolené výšce. Rv Pokud dnes ignorují zákaz  jízdy v prostředním pruhu na Jižní spojce, tak nějaké výškové omezení v pravém pruhu tuplem.

0/0
16.8.2011 9:47

optika

Hurvínkov

Copak nebyly studie? Se diví, že se zvýší průjezdnost jinde, když se někde zastaví???!!!! To snad není možný ;-€

0/0
16.8.2011 8:00

mcmany

:-)

Jó petice to je přesně to, na co politici slyší:-)R^

0/0
16.8.2011 7:59

tata01

tak to jo

nahnat kamiony do myší díry, to by bylo něco:-/

0/0
16.8.2011 7:53

joscer

Re: tak to jo

V noci je to snad jedno.

0/0
16.8.2011 7:57

Gilth

Re: tak to jo

Janse.... jako kdyz se tam otocil ten kamion s malinovkou a 2 dny to mitsot bylo neprujezdny, nebo ten kamion se drevem cely den neprujezdny.... Ale asi mate pocit ze za tmy to nebude takovej prusvih protoze to nebude videt??? 8-o Rv

0/0
16.8.2011 8:10

tata01

Re: tak to jo

ani ne, dřív tam pitomci bourali většinou mezi 4-6 hodinou raní a to z myší díry vyráželi rovně na Barrandov a teď by se měli lámat doleva na Strakonickou

0/0
16.8.2011 8:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.